Enda matchen jag missat hittils och så var det tydligen den enda sevärda också. Fan! Kan inte kommentera tacklingarna men håller med dirtyfist om att Murray framstår som riktigt korkad i intervjuer. Han reagerar på varenda fråga som om de bett honom förklara relativitetsteorien. Kan iofs bero på att han är jäkligt ovan, doldis som han är. Kanske inte så lätt att tänka kvickt när man är omringad av kameror och folk som stirrar på en.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Nej, det är klart. Man måste vara lite humanisk, han är ung och aldrig fått vara i rampljuset tidigare. Media skriver om han som bara den nu och alla tycker att han är så hård. Klart att det rinner över lite då. Angående matchstraffen på strålman och kovalchuk så var dem helt fel, håller med er om att de europieska domarna är väldigt dåliga, har klagat mycket på dem. T.ex: de ska jämnt åka in och kramas med spelarna när det blir lite fight, de visar ut för roughing när de slår varandra lite lätt framför målvakten, de står allt för ofta i vägen.. Ett tillfälle idag när Semin kommer stortsett helt fri, då står domaren framför målvakten.. Helt sjukt
Kan man inte bli utvisad i fem minuter för fighting i VM? Man får väl ändå kalla det Strålman och Kovalchuk gjorde en fight. Matchstraff, med en matchs avstängning, är riktigt töntigt. Har svårt att avgöra med Murrays tackling. Han har ju helt rätt i att pucken var på väg till Morozov innan den stoppades av svenska spelaren. Och han kom ju inte bakifrån, han kom från sidan vilket Morozov sett om han tittat upp. Men jag har svårt att hitta någon riktigt bra repris så jag kan inte se om tacklingen tar i huvudet och om Murray använder armbågar eller inte. Iofs hade Murray förmodligen fått samma straff oavsett eftersom Morozov blev liggande.
Tacklingen tar ju inte alls i huvudet? Jag tycker den är solklar. Hade inte pucken stannats upp hade det varit frid och fröjd. Vart ser du att den tar i huvudet? :S
DIIIF
Axel mot axel. Korrekt tackling. Uppenbart.
•pave paradise•
Jag har då aldrig sett en som får ligga på isen, får hjälp att gå ut isen och inte komma in o spela när man får en "axel mot axel" tackling. Pucken ligger kanske 2-3 meter framför morozov och murray kommer snett bakifrån och får axeln upp på huvudet. Såg ni hela skiten efter matchen alltså i studion så fick man en mycket bättre vinkel på hela tacklingen.
Jag har sett, tagit emot och delat ut såna tacklingar som slutar med att man blir lätt groggy. Det handlar mycket mer om att vara oförberedd för en tackling än att den träffar huvudet. Och om man ska få en utvisning för att man tacklar en oförberedd spelare...ja, lägg ner hockeyn då. Vafan är meningen med att alltid vara beredd på tacklingar? Då blir det inga riktiga tacklingar. Då kan vi lika gärna börja Aftonblada oss: hockeyn är död.
•pave paradise•
tacklingen va ju fan helt korrekt
Håller med, axel mot axel, inget snack om saken. Hade han inte blivit liggande skulle det inte bli avblåsning ens.
Fan vad USA är bra. Tror de tar hem hela skiten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det har blivit ett jävla liv av den där tacklingen hehe, skit i det nu fan, ny match inatt mot tjeckarna..blir jävligt svårt men tror ändå på en jämn match, dock torsk. Dycker tjeckien e mer spelskickligt än ryssarna och det vinner dom på. ser mycket helllre att vi får möta ryssland än tjeckien i kvarten. dock har dom sämre målvakt nu när nabokov lirar i ryssland..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Släpp den där tacklingen nu. Bara för att det händer en gång på tio år att en svensk får in en sådan tackling så är det inget man behöver älta. Dom ryska domarna blåser sönder fin-usa matchen. Visst, de har hållit en jämn linje men det har ändå blivit för mycket, minst en tredje del av utv. borde de ha släppt. dags för sista perioden, kom igen nu!
I agree. Drop it. Domarna får göra snabba beslut i direkta situationer. De är bara människor - alla gör misstag. Vilka ska se matchen inatt? (Sverige - Tjeckien 01.00). Jag har laddat upp med öl och chips - Livet är fint!
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
HAHA skön match finland - usa!! finlands 1-2 mål gick in på fel sida om stolpen haha sjukt kuul :D men vi förtjänade 3-2 då vi spelade bättre än usa denna matchen. gruppfinal mot kanada imorn. en riktig värdemätare, man får verkligen se hur bra man är i år. kommer bli en bra match tror ja och hoppas att finland kan störa kanada.
Haters gon' hate...
Finlands match var nog den sjukaste match jag sett mitt liv
http://duckdown82.tumblr.com/
Vafan...berätta? Jag missade det totalt för att jag jobbade med att skriva...
•pave paradise•
Var ska man börja? Finlands 1-2 mål borde inte ha godkänts eftersom puckade gick in utanför stolpen och in typ, måldomarna blinda????????? Olli Jokinen fick matchstraff i första perioden, lite hårt dömt tycker jag. Esche stod för den sjukaste räddningen jag sett i mitt liv typ. Jussi Jokinen blev skitfult tacklad i slutet och slagsmål utbröt. Plus att domarna tog en massa jävla utvisningar på korkade jenkare
Hm...låter soft? :D
•pave paradise•
haha ja det är utan tvekan det absolut sjukaste jag sett på en hockeyrink på den här nivån, speciellt som de via telefon kollat om det var mål och trots det så godkänns målet trots att pucken alltså klart inte går på rätt sida stolpen, haha ja de ryssarna lär nog aldrig döma p den här nivån igen.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Ja, man får tacka de ryska domarna :) Målet som inte var mål var ju egentligen inte deras fel utan videodomarens men alla utvisningar de blåste för i andra perioden var bland det värsta jag sett på denna nivå. Tror fortfarande USA kan gå hela vägen, de har stora, tunga forwards som faktiskt kan spela ishockey. Det bör dock tilläggas att jag inte gillar amerikanarna på grund av deras självsäkra sätt, de tror verkligen de är bäst. Det är något som jag kan störa mig så satans mycket på.Dustin Brown är mitt hatobjekt nummer 1. Till och med Teemu Selänne var ju på väg att kasta handskarna mot mr. babyface, det säger ju en hel del om vilken typ av spelare Brown är.
Och ikväll krossar vi Kanada :)
http://www.yle.fi/media/asxgene.php?file=tvurheilu/VM2008_FIN_USA_Sammandrag.wmv
Highlights Fin-usa
Haha, Kul med mumintrollet som kommenterar
Lite OT, men fler än jag som tror att Boorken (och troligtivs även Andreas Johansson) avskyr flinten Södergren? :) Känns som Södergren hela tiden säger emot vad de andra två analyserar och försöker dumförklara dem... Kollade större delen av Ryssland - Schweiz och tyckte väl inte det va nån höjdarmatch... Kul dock att schweizarna kom igång rätt bra i sista perren, men det var aldrig egentligen aldrig nåt hot mot ryssarna.
Södergren Södergren HÅKAN SÖDERGREN När han träffar pucken så blir det mål Håkan Södergren! Ruggigt härligt att höra Douglas Murrays tankar om att det bara är Djurgården som gäller när han kommer hem igen! Han och Ossi skulle nog utgöra det skönaste backparet i Djurgårdens historia.
DIIIF
Fy fan, hoppas han håller sig borta från Sverige ett bra tag då :)
hur går det i dag? vinst? 4-2 till tjeckien tror jag
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Tippning: Tjeckien - Sverige 2-4 Norge - Kanada 1-4 USA - Finland 3-5 Ryssland - Schweiz 7-2
Fan ingen Bergenheim idag, skadad. Men Olli är tillbaks, och idag/natt får backarna skärpa till sig. PanG: Jag gick med i din Mikko Luomagrupp nu, hehe
duckdown: Jag såg de, härligt! :)
Jag tror att Tre Kronor vinner ikväll. Nu är ju dessutom Kenny Jönsson tillbaka, världens bästa hockeyspelare från Skåne.
Hangaround
2008-05-14 20:06
Hangaround
2008-05-14 21:29
YES! Haha, vilken jävla tur på sista målet. Men det är också del av spelet. Man måste gilla Weinhandl. Inte illa för att vara nästan blind på ena ögat. Hyfsat tråkig match för övrigt. Var spännande under de sista 10 och förlängning men annars var det en ganska chanslös och trist match.
Märks hur hela svenska folket och Tre Kronor faktiskt bara kan sista raden på nationalsången, haha...
•pave paradise•
fan va kass målis tjeckien har, pinsamt. Var är hasek?
duckdown: Detroit.
•pave paradise•
Hangaround
2008-05-14 21:37
Tack och lov att Hasek inte var med. Då hade vi inte haft det sista målet som vi nu fick. Tack för det, tack Detroit!
Ja fy fan. Undrar om Hnilicka får några samtal från Tjeckiska hockeyförbundet i framtiden. Stackare, riktigt dålig insats ikväll.
ah, trodde fan inte han lirade kvar där eftersom osgood lirar nu i slutspelet
Ja, jag vettefan egentligen, han står med i rostern iaf. Detroit har förövrigt 8 svenskar med i truppen.
•pave paradise•
Hangaround
2008-05-14 21:52
1- 1=) Vore kul att möta Norge i ett VM.
Tycker att Bengt-Åke får ganska lite beröm i media med tanke på hur det gått för landslaget sen han tog över. Han måste ju göra det ganska bra när han får det här laget till semi.
Ja, riktigt kul att se. Blir nog riktig rolig match mot Canada nu och ännu roligare om vi går till final och får kanske möta Ryssland (revansch) eller Finland (derby). Dem kvartsfinalerna har ju inte börjat än men men. Förövrigt är det kul att se att de sämre lagen trots allt tar ikapp. Schweiz liga börjar bli bättre och det märks i VM samt att Norge gick till kvarten. Visst, det blev stora siffror mot Canada men jag måste ändå säga att de hänger bra med i en period i alla fall. Kul om de sämre lagen fortsätter komma ikapp de stora nationerna.
DIIIF
Ni slipper alltid lätt undan. Tjeckien vinner ni ju alltid så det visste man ju före matchen började att ni skulle vinna. Grattis i alla fall :) Själv sitter jag och laddar upp med poker på facebook inför Finland - USA matchen, väldigt givande. om 30 min börjar det!
Hyvää Soumi!
•pave paradise•
Skål tamejfan
Kukskit så sämst att tappa 2-0 till 2-2 i slutet på tredje
hehehehehe..... jag och antero mertaranta...... bra natt.