I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ishockey VM i Kanada

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-05-04 22:08
hahah :D

men seriöst, deras pp var riktigt vasst, synd att dom inte vann, dom hade förtjänat det. :)
 Haters gon' hate...

2008-05-04 22:24
Jävla bra match idag, Ryssland - Tjeckien... det är pga av såna matcher som man ändå har lite intresse för VM :)

2008-05-05 18:43
Va fan, ska tv6 visa Vitryssland - Schweiz?
Visas inte Sveriges match?
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-05-05 18:45
Ok, never mind. Läste precis.

2008-05-06 13:27
Saku Koivu till VM!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2008-05-06 17:49
Vart hittar man spelschema och TVtider till alla matcherna?
namaste

2008-05-07 08:59
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-07 17:14
Ska bli spännande ikväll. Tippar 5-3 till Sverige. Sverige gör första målet och tvingar Schweiz att jaga vilket de gör väl tills de kroknar i mitten av tredje då Sverige avgör.

Ska bli intressant att se Murray också. Aldrig sett honom spela men enligt det man läst i Aftonblaskan ska han ju vara duktig. Behövs, som alltid, spelare som kan spela hårt och tacklas i Tre Kronor.

Grymt god nyhet att Lundqvist kommer också, även om han inte står i kväll. Ökar våra chanser att gå långt dramatiskt.

2008-05-07 18:05
Användaren är inloggad affeaffe X0

han e duktig, har sett ngra matcher med sharks på canal +, och han e som du skrev rätt fysisk..mkt bra defensiva kvaliteer, ingen målspruta direkt hehe

2008-05-07 21:16
Jävla idiot Wallin. Hur fan.. ja.. fan!

2008-05-07 21:18
mm.. och edler?
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2008-05-07 21:20
Haha en gång till?!
Vad är det för jävla amatörlag? Har de aldrig förlorat en match förr? Spårar ur och börjar slåss och skrika som ett gäng knattar.

2008-05-07 21:31
fy fan de e ju pinsamt men bengt åke visar ju att han kan inte coacha. o hur kunde han säga i tv att liv va klar första målvakt innan han sagt till spelarna?? nä han har fan tappat greppet.
nä man förstår varför alla "nhl stjärnor" tackar nej.

2008-05-07 21:37
Men snälla...säg inte att ni inte vet vad gruppspelet i VM alltid har och alltid kommer att gå ut på?
•pave paradise•

2008-05-07 21:57
Snälla berätta.

Jag trodde nämligen att det gick ut på att spela bra, vinna matcher och få igång laget.

2008-05-07 21:59
Jo, självklart är det också det det hela handlar om. Men hur har Sverige tagit sig så långt som de har varje gång? Genom att ha tillräckligt bra spelare som inte är från NHL i gruppspelet, som är tillräckligt bra för att ta sig vidare och sedan fylla på med NHL-lirare som åkt ut. Precis som vanligt. Gruppspelet blir i princip bara ett litet träningsläger för killar som inte är NHL-profiler: även om de är otroligt bra i gruppspelet petas de i förmån för någon megalirare från NHL.
•pave paradise•

2008-05-07 23:23
Inte i årets upplaga av tre kronor. Finns inga "megalirare". Utom Lundqvist då.

Kollade precis på gamla klipp från OS finalen och från 6-5 matchen mot Finland. Fan vad jag älskar det här landslaget. Har redan förlåtit dem för kvällens miss, även om ingen av de som spelade var med i OS.

Tre Kronor, baby.

2008-05-07 23:25
affeaffe:

Det kanske är på gång, det brukar ju alltid vara så, alltid samma visa och sen dimper det ner 10 av NHL:s absolut bästa spelare. Problemet denna gång är bara att Detroit är alldeles för bra för att åka ut tidigt, och att alla riktigt vassa killar därför inte kan komma till Tre Kronor. Man kan nästan kasta in Detroit-svenskarna+Lundqvist och vinna VM liksom.
•pave paradise•

2008-05-07 23:31
Ilhabia
Precis, Detroit-svenskarna kan inte och alla andra har redan tackat nej. Det kommer inga fler nhl-spelare till Tre Kronor i år.

2008-05-07 23:33
Ge mig Forsberg! Fatta den grejen egentligen, bara hans närvaro på isen hade ju satt de flesta motståndarna i skräck.
•pave paradise•

2008-05-07 23:48
Inte om han haltar fram på isen.

Men var fan är de unga, mindre kända NHL-spelarna som borde vilja visa upp sig och imponera på Bengan inför OS? Jag tänker på typ Alexander Steen och Tobias Enström. De hade ju fått chansen att spela i första kedjan.

2008-05-07 23:50
Han verkar ju vara hel just nu, men jo...

Jag har ingen aning. Det här eviga problemet börjar bli så fruktansvärt tröttsamt. Det här hade ALDRIG hänt inom fotbollen exempelvis, ingen chans. Fattar inte hur man misslyckas med att fixa det här på ett effektivare sätt än detta, det är ju nästan aldrig det bästa laget som spelar i VM längre.
•pave paradise•

2008-05-07 23:59
Nä, VM är ju helt vansinnigt upplagt.

Kör det vartannat år och efter att Stanley Cup är färdigspelat så kanske VM kan bli något annat än den b-turnering det nu är.

2008-05-08 00:05
tror sverige klarar grupp 2 men sen åker dom ut i kvarten.

tippar kanada, usa, ryssland & tjeckien i semifinalerna om det är möjligt, finland som bubblare.
 Haters gon' hate...

2008-05-08 00:10
så kanske VM kan bli något annat än den b-turnering det nu är.

haha, oväntat att sånt skrivs efter att schweiz spöar er.
 Haters gon' hate...

2008-05-08 00:11
Det hade nog skrivits även om Sverige vann med 10-0. Det är ju en b-turnering när man vinner mot Frankrike med 9-0 och det är ännu mer b när folk som lirar bra ändå bara blir petade när nya killar misslyckats med sitt jobb och nu vill försöka vinna VM-guld, bara för att.
•pave paradise•

2008-05-08 00:14
Kaal
Jag menade att VM är en b-turnering eftersom många av de bästa spelarna i världen inte deltar. Gäller alltså inte bara Sverige.

2008-05-08 04:21
Vafan!! Slovakien är utslaget!! Norge vann över Tyskland med 3-2 och nu är Slovakien ute av alla lag! Det här kunde man aldrig ha tippat på.

2008-05-08 20:56
Okej, Danmark ska vi bara vinna mot så jag tänker ta vinst som givet. Det man vill se ikväll är lite fantasi i anfallsspelet och stake i försvarsspelet (inte som Wallin då, utan mer vanligt tufft försvar). Och så vill jag se det direkt från start. Inget jävla slöande i första och sen försöka kicka igång halvvägs in i matchen.

Och så får vi se Murray ikväll. Spännande.

2008-05-08 23:20
Murray var ett djur. sjukt tråkig match i alla fall, till helgen däremot!

2008-05-08 23:56
norje gjorde en helt galen insats igen, så sjukt surt att dom inte fick någon poäng med sig bara.

norge är friskaste fläkten i vm såhär långt :D
 Haters gon' hate...

2008-05-09 15:07
PanG_KwA
haha inte för att va hatare, men ja tror du fatta vad han menade dude..

2008-05-09 20:15
är ingen direkt hockeyfantast men ska de verkligen bli 8-1 i en vm match? känns lite flopp med vm men men.. alltid kul att se.. föresten? hur är de med lundqvist? är han rankad bäst i världen?
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2008-05-09 20:24
Bäst o bäst. Sveriges media överdriver, men visst han är bra. Han är nominerad i NHL för bästa målvakt.

Han hann inte ens komma in i VM innan de började säga att han var världens bästa målvakt... De sa redan i Elitserien att han var världens bästa målvakt, dem överdriver väldigt mycket.

8-1 ska det stå när man möter sådana smålag, men dem här smålagen har börjat skrälla som fan nu. Norge, Vitryssland, Lettland osv har det gått väldigt bra.

2008-05-09 21:42
Underklassbarn P20

Det är tyvärr ganska vanligt att det blir 8-1, 7-0 o.sv. Iår har det dock varit lite mindre sådana siffror, p.ga. många orsaker.

Henrik Lundqvist är verkligen inte rankad som "bäst" i världen. Att han blev nominerad till Vezina trophy var också en liten överaskning, men det beror antagligen på att han höll så många nollor. Enligt mig så är han bland de 6-7 bästa målvakterna. Ser man på räddningsprocenten så var han "bara" på 18:e plats (!). Enligt mig så visar räddningsprocenten och möjligtvis vinsterna hur bra en målvakt är, ifall man måste gå enligt någon statistik.

Det här VM:et har varit väldigt jämnt måste jag säga, jämfört med vad det annars brukar vara. Idag vann ju t.ex. Finland med endast ett mål mot Lettland och Ryssland vann först efter straffar. Okej, Finland borde ha vunnit med minst 5 mål om man ser på skottstatistiken, och Ryssland borde också ha gjort några fler baljor men de s.k. blåbärsländerna har utvecklats och spelar mycket mer organiserat än vad dom tidigare gjort. Förrut var det 5 man alltid bakom pucken och överlag mycket mindre tänkande.

2008-05-09 21:51
Fuck vad Vitryssland gjorde bra ifrån sig mot Ryssland ikväll! Sjukt bra målvaktsinsats av Koval i det vitryska målet.. och att de chockstartade & ledde med 2-0. Ryssland såg minst sagt skakade ut. Rutinen förde dock in dom tillbaks i matchen och det blev en riktig rysare..

Någon mer än jag som tycker att den sista vitryssen gjorde en otroligt ploj straff?
Det var väl ändå en smula för lättläst.. (?) Eller vad tycker ni? Vann ryssarna fair n' square?

Hur tror ni det kommer gå för Sverige imorgon? (dom möter Ryssland).
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2008-05-09 23:33
Ryssland vinner.

Svensk media är väl notoriskt känd (iaf bland svenskar...) för att glorifiera och måla upp Sverige som någon sorts überGoliath i VM-sammanhang. En sjättedel av landets befolkning tror på (enligt Aftonbladet förvisso...) EM-guld i sommar, säger väl en hel del.
•pave paradise•

2008-05-10 01:30
Jag tror likaså och nja. En sjättedel av landets befolkning borde väl inte ens läsa Aftonbladet. Med tanke på hur lättpåverkad fakta dom använder sig av. Influerande nog tror jag inte ens en sjättedel läser aftonbladet 4 real.

2008-05-10 13:58
Haha

Ja, man kan inte annat än skratta åt ni svenskar. Spänn av och inse att ni inte är bäst på allt.

2008-05-10 14:37
Jag har fan inte hört någon säga att Sverige kommer vinna VM. Det mesta pratet kring Sverige har väl handlat om att alla NHL-stjärnor tackar nej och att vi har en av de sämsta laguppställningarna på länge.

Tror inte ni ska lägga för mycket vikt vid polls från aftonbladet.se.

Pang_Kwa
Du är väl inte fortfarande arg över 6-5?

2008-05-10 14:43
affeaffe:

Kanske det men jag förstår inte vad det har med mitt föregående inlägg att göra?
Inget samband direkt.

2008-05-10 22:16
"vittu että ne ruotsalaiset jaksaa itteä kehua"

min farbror lackade ur under en match när komentatorn sa att "vi kanske ska vara lite försiktiga med att säga att elitserien är världens näst bästa liga när vi inte besegrar schweiz"

det är sjukt att svenskarna orkar berömma sig själva hela tiden. undra vart dom har grävt fram den statistiken om att elitserien är näst bäst??
 Haters gon' hate...

2008-05-10 22:55
nån som kollar matchen mot ryssland? de bara slåss haha
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2008-05-10 22:59
haha vilken jävla match det är!
Reality has become a commodity

2008-05-10 23:26
Lite tufft ska det vara, men matchstraffen på Murray och Strålman var ju bara löjliga...
•pave paradise•

2008-05-11 01:10
Sjukaste matchen. Vi var väl åtminstone värda en poäng. Men 5,6 sek kvar av tredje fick vi oss en stjärtsmisk som hette duga! Segt

2008-05-11 01:20
Domarna i elitserien kanske inte är så dåliga... jo visst fan är dem det!

Hockey är en kampsport och inget jävla fåneri. Det är en jävla skandal att Strålman får matchstraff då ryssen redan dragit en knytnäve på Murray innan. Och Murray, matchstraff och avstängning? Det är möjligtvis två minuter för intenference men inte mer än så. Helt sanslöst. Hoppas vi får möta ryssland i kvarten och hoppas Murray får in en käftsmäll på Ovechkinhoran.

Fyfan...
DIIIF

2008-05-11 01:24
Hoppas att Murray blir borta nästa match också. Solklar utvisning. Det är fan sjukt att "experterna" på Kanal 6 säger att han är matchens lirare pga det där.

Jag gillar när det smäller, men killen kommer bakifrån och tacklar en spelare på huvudet. Dessutom deras bästa spelare också. Blir förbannad när dem säger att det inte är på huvudet, om det inte är på huvudet så ska inte en spelare få gå av banan och inte komma in igen.

Sen att han sitter på varenda intervju och gör bort sig och inte förstår lätta frågor så ser man att han har några fel i huvudet.

Kommer ni ihåg när Forsberg fick Rob Niedermayer på sig? Samma sak där.

Sverige spelade bra, men har ingen chans när ryskaspelarna kommer fram...

Vill säga det också att förra VM:et så blev Morozov skadad och hela Ryssland tappade andan och inte spelade sitt spel. Så det är rätt så öppenbart att det var med mening.

2008-05-11 01:27
Kul med två hela olika teorier direkt inpå varandra. Haha!

2008-05-11 01:32
Två olika teorier?

Kanada tar ut Sveriges bästa spelare i VM/OS, alltså Forsberg. Sverige halkar ur spel och förlorar.

Ryssland's bästa spelare åkte ut för skada förra året och hela laget försvann. Samma visa iår.

Och sedan så sitter murray och berättar i intervjuen att han hade snackat med Morozov innan smällen att han skulle passa sig, kanske inte är så bra att säga sådana meningar när det kommer till de som dömmer om han ska få mer matcher avstängda.