I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Norrköping - Djurgården 30/3

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-03-27 20:18
Cromwell, på kungsgatan?
Ja det vore inte helt fel de har ju kilkenny och guinness på fat där ;)
 DIF!

2008-03-27 20:19
The Cromwell House är kuuung!

2008-03-28 03:25
bob: Det verkar inte som det:

- Det handlar om två spelare som spelar ute i Europa. De kan spela både på det offensiva mittfältet eller som anfallare och de är inte svenskar. Mer kan jag inte säga.
-PL

2008-03-28 10:15
aa såg det sen, nu snackas det ju om: "Djurgården jagar litauiske landslagsmannen Saulius Mikoliunas som till vardags spelar i skotska Hearts"

http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/allsvenskan/628244.html
 DIF!

2008-03-28 10:31
Ja jag såg det, tydligen är han skadad. Efter lite research så tycker jag han verkar betydligt bättre än vad den där artikeln ger intryck av. Trots det känns det ju inte jättestort direkt. Men ja, vi får se. Hoppas något namn släpps idag offeciellt.

2008-03-28 11:19
Hehe ja sen är han ju tydligen hatad i hela Skottland för att filmade till sig en straff som gjorde att Skottland missade EM.
 DIF!

2008-03-28 11:21
haha har du sett filmingen? så jävla bra:
förresten tror jag han spelade för Kaunas när vi mötte dom. Tror aldrig jag sett en tråkigare match än den hemma-matchen. Jo förresten Cork möjligtvis.

2008-03-28 11:28
Hehe aa, han gör ju även en riktigt grym dragning innan dyket.
 DIF!

2008-03-28 12:08
Det är någon galning inne på gnagarfans som tjatar om Gravesen. asså hahaha.. kan vi inte ta Teddy Sheringham och Di Canio också när vi ändå håller på. Så blir vi ett absurt gubblag som krossar alla. Det vore fint.

2008-03-28 12:48
Skottarna vann över Litauen sen, så dom förlorade inte EM-platsen på den matchen.

2008-03-28 15:56

2008-03-29 00:58
Wey nu ska tydligen alla  Djurgårdare på södra stå ihop! enligt NT24
 DIF!

2008-03-29 18:03
Jaha, nu säger dom på SvenskaFans att Thordarson inte kan vara med imorgon. Det vore ett avbräck det, hoppas att det inte stämmer.

2008-03-30 18:16
Jävligt skön seger =)
shimmy shimmy yo

2008-03-30 19:06
Kom hem från peking precis.
Grymt skön seger.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2008-03-30 20:45
Rajalakso!

2008-03-30 21:22
Åh en sådan härlig dag!
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-03-30 21:34
Oh så skönt, men fy fan vad trött man är!
 DIF!

2008-03-30 23:00

2008-03-30 23:56
Grym helg. Underbar allsång på Harrys igår. Hah vilken flopp att Highlander in visade bingolotto när vi skulle kolla på PL efter vi åkte ut från O'learys. Härligt när vi hälsade på hos peking på deras skitkrog durkslaget på förmiddagen också, dock var Black horn helt ok.

Dålig spel av oss idag men det är premiär så det får man ta, tauer måste dock ryka fort.
Sölvi var förövrigt kung idag helt klart.

Bara jag som inte kan se filmerna i en av länkarna från bob?
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-03-31 00:51
hörde och såg att några difare åkte i backen av små barn..
saaaru..

2008-03-31 01:45
andrasidan då hörde du och såg fel.
 DIF!

2008-03-31 09:39
aha därför jag ståd brevid 2 gråtande difare med blå klockor..
saaaru..
DJ

2008-03-31 09:41
Det var kul. Lite svajigt men bra resultat i slutändan. Men det var dåligt med sång och drag typ 90% av tiden. Iaf där jag stod. Som polaren sa "vi vinner inte körslaget med det här".

2008-03-31 13:15
Andrasidan: Snacka inte, haha är du en del av de patetiska "Norrköpings Grabbarna".
 DIF!

2008-03-31 16:18
Vilken match.

Jag tvekade så hårt på 2 nyförvärv från enköping av alla lag i världen. Jag hade så fel.

Dahlbergs samarbete med Jones var också fina nyheter om det håller i sig. Jag tvekar dock på att Dahlbergs dominans håller i sig, då det var mittbackarnas fel att ingen tryckte honom i ryggen när han fick bollen. Men kul är det iaf att han är igång.

Jones sprang väl inte offside en enda gång? När hände det sist liksom :)

Fan det här kan se riktigt bra ut.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-03-31 18:43
det blir inga nyförvärv, vilket känns rätt skönt faktiskt. fuck it, nu kör vi. krossa malmoe

2008-03-31 18:53
Ja skönt att slippa ovissheten, samt så känns det som att vi har ett bra lag redan. Säger inte att jag inte vill se två värviningar som kanske tillför spetskompetens, men laget duger bra som det är nu.

"Illa" igår var mäktig
 DIF!

2008-03-31 19:27
Tji fick vi

"
Serbien blir nästa nation i djurgårdstruppen

EXTRA: Serbisk mittfältare till DIF

Det har varit spekulationer under hela helgen och många hade väl redan gett upp hoppet. Nu rapporterar dock dif.se att den serbiske mittfältaren Nebojša Marinkovic kommer att ansluta till truppen inom kort.
- Det är en spelare med bra öga för spelet och ett mycket bra skott, berättar Siggi Johnson för dif.se.

"
http://www.svenskafans.com/fotboll/dif/artikel.asp?id=228318
 DIF!

2008-03-31 19:31

"Djurgården har gjort klart med ett tre månader långt lån av serbiske mittfältaren Nebojša Marinkovic.

Djurgården gjorde i dag klart med ett tre månader långt lån av Nebojša Marinkovic från Partizan Belgrad. Nebojša är en central, offensiv mittfältare som tillhört Partizan under flera säsonger och även gjorde det 2003 när Partizan och Djurgården möttes i Champions League. Senaste tiden har han varit utlånad till grekiska Iraklis där han efter kontraktsproblem brutit sitt lånekontrakt.
   - Det är en spelare med bra öga för spelet och ett mycket bra skott. Han spelade alla matcher när Lothar Matteus var tränare i Partizan men fick mindre speltid när man bytte tränare nu vill han hitta tillbaks och han är mycket glad att få den här chansen att visa vad han kan, säger Djurgårdens tränare Siggi Jónsson.

Nebojša förväntas bli spelklar under den närmaste tiden. Lånet gäller till och med den 2 juli."
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=8516&typ=1

DIF!

2008-03-31 20:26
oooh!

2008-03-31 20:31
- Vi fick den här möjligheten tack vare att han inte kunde bli spelklar i Partizan, säger klubbdirektören Bosse Andersson till FotbollDirekt.com.

- Lånekontraktet med Iraklis bröts i december och när han sedan kom tillbaka till Partizan kunde han inte registreras för spel. Det är tack vare det vi har fått den här möjligheten, säger Bosse Andersson, klubbdirektör, till FotbollDirekt.com.
- Den här spelaren fanns med i bilden tidigt, men först nu har vi kunnat lösa allt.

Har ni någon köpoption?
- Nej, det här är enbart ett lån.

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=25848

2008-03-31 21:11
Grattis, ni var bättre och förtjänade vinsten. Men ändå så är man besviken, på Parken vill man alltid att det ska bli tre poäng. Bortsett från första 20 tyckte jag att vi stod upp bra, men som jag sa, i det stora hela förtjänade ni att vinna.

2008-03-31 21:15
bob P19

snacka inte? jag vet väll vad jag såg och har hört? vad spelar det för roll om jag är en av dom eller inte? jag såg ju det med egna ögon..
saaaru..

2008-03-31 21:18
andrasidan: Jag det var ju konstigt då det inte tycks vara någon annan än du av de 15 600 pers som tycks ha uppmärksammat det. Var du en av tuffingarna med tandskydd månne?
 DIF!

2008-03-31 21:51
Lite pinsamt att glida in på Dif's svenskafans, där är hybrisen i luften, nu finns det inget som kan stoppa almighty djurgården, super-Rajalasko och en serb i 3 månader... man får nästan hålla i sig i datorstolen för att inte springa i ren skräck

2008-03-31 21:57
Tog du det ur luften eller? 80% av inläggen handlar ju just nu om arénafrågan, resten om serben.

2008-04-01 01:00
Titta 2 eller 3 sidor bak så ser du

DJ

2008-04-01 07:36

2008-04-01 12:48
En gråtande ordförande, Korvkiosks-casuals med tandskydd och en pekingpublik livrädda för fredliga julgranan...

Ömmar det i baken Peking?
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2008-04-01 15:32

2008-04-01 15:32

Vilket aprilskämt!

2008-04-01 16:42
Hehe aa det var lite väl genomskinligt ;D

Fett att vår matchtråd har fler inlägg än AS-tråden.
 DIF!

2008-04-01 17:59
Hittat dagens aprilskämt i nt. Tydligen så fanns våra "värsta" supportrar på sektion p och misshandlade stackars ifk fanzzz. Skandal att man ens kan trycka sånt här.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3434914

2008-04-01 18:28
Haha aa:

Varför ljuger Tim Adolfsson?

Ännu en gång har folket i Norrköping ytterst svårt att hålla sig till sanningen, denna gång är det Peking Fanz rödhårige ordförande Tim Adolfsson som gråter ut i Norrköpings Tidningar. Vi kan naturligtvis inte låta sådan dynga stå oemotsagt.

Tim Adolfsson hävdar att de värsta Djurgårdarna fick stå på den Östra läktaren, och att de där misshandlade deras supportrar.

DETTA ÄR EN LÖGN

Ett par representanter från denna hemsida hade turen att befinna sig på just denna läktare tack vare IFK Norrköpings inkompetens och bevittnade allt som skedde, och inte skedde. Djurgårdarna på just denna sektion var av blandad kompott, flertalet från "sockerkaksbussen", absolut inte "de allra värsta" med andra ord.

Tim Adolfsson hävdar nu att vi Djurgårdare misshandlade deras supportrar under tifot, vilket såklart inte är sant. Vad som däremot är sant är att vi såg till att vår sektion inte deltog i tifot. Det är säkerligen jobbigt för Tim Adolfsson att svälja att vi kan göra på det sättet. Men det ursäktar inte att Tim Adolfsson framför sina fantasier i media.

Detta måste förövrigt vara helt banbrytande inom svensk supporterkultur. Aldrig förr har väl en supportergrupp gått ut och ljugit om att de ska ha fått stryk och blivit förnedrade på sin egen hemmaplan? Nog för att de blev rikligt förnedrade hela dagen lång...

Det måste vara jobbigt att vara Tim Adolfsson, ordförande i en av Sveriges nördigaste supporterföreningar. Allsvenskans hårda verklighet gjorde sig påmind när DIF kom på besök och dominerade stan fullständigt. Stackars Tim Adolfsson, det gjorde säkerligen ont i hjärtat.

Men ljug inte Tim Adolfsson, det blir så pinsamt då...du framstår som det riktiga aprilskämtet.

Till sist noterar vi att polisen tydligen omhändertog 20 tandskyddsutrustade Norrköpingsynglingar som var påväg emot just denna sittplatssektion. Vi behöver väl knappast kommentera det ytterligare? Vi kan bara le.

11433.NET
01-04-2008
 DIF!

2008-04-01 18:31
" Ny hymn 2008
(1 april 2008)

På grund av rättighetsskäl måste vi med omedelbar verkan byta ut SFGD som hymn. Styrelsen har därför beslutat att den gamla klassikern "Vi vill se Djurgårn" från 1991 ska ersätta. Lär dig den redan till premiären mot MFF!

SFGD satte sig rekordsnabbt hos Djurgårdspubliken och har gett oss många sköna minnen från Stadion, Hovet och andra läktare. Det känns därför mycket tråkigt att behöva byta, men det känns samtidigt som att vi hittat en fullvärdig ersättare. Starta spelaren nedan för att höra den nya hymnen i sin helhet.

"Vi vill se Djurgårn" är en klassisk Djurgårdslåt som ofta spelades i högtalarna på Stadion under 90-talet. Vid ett extrainsatt styrelsemöte under måndagen nynnade vi på melodin i två timmar och det gav ett generellt bra tryck.
Flera av oss har även provat att sjunga den i duschen.

Nyinspelning
För att detta ska bli så bra som möjligt kommer vi göra en nyinspelning av låten och släppa den på skiva senast nu på fredag. Studion är bokad på torsdag och en audition, ledd av f.d. Idol jury-medlemmen Daniel Breitholtz, kommer att hållas på onsdag i Djurgårdsbutiken. Ni som är intresserade och vill anmäla er; skicka ett mail till [email protected].

/Styrelsen"

;)

DIF!

2008-04-01 18:52
haha jag blev skrämd när jag märkte det imorse, men sen kom jag på att det var första april o andades ut. Aldrig att jag hade gått med på att byta hymn till den där!

2008-04-01 23:25
bob,

kanske för det hände på lördagn och efter matchen, inte på matchen, men nej jag va någ döv blind och skit nödig så jag bara inbilar mig det.. nee har inte haft nåt tandskydd..
saaaru..

2008-04-01 23:44
andrasidan

Du får det att låta som att du är stolt över att, om det nu stämmer, några enstaka Djurgårdare fick några käftsmällar av erat aprilskämt till liga. Du gör bort dig!

2008-04-01 23:46
Gör det fortfarande ont i baken efter att vi tog över hela eran stad?