I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sveriges trupp mot turkiet

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-01-29 15:47

sveriges trupp mot turkiet

8 mer eller mindre unga och mer eller mindre debuterande spelare, känns gött. hoppas dom felsta får spela också. alla som man anade finns ju med, men lite mystiskt att man bara har 2 mittbackar? tycker bjärsmyr hade kunnat få chansen istället för att ha typ 36 ytterbackar. men hursomhelst jävligt gött med marcus berg! hoppas han målar så han blir svårpetad i framtiden.

men vem fan är peter larsson?

Målvakter:

Andreas Isaksson, Manchester City

Rami Shaaban, Fredrikstad FK

Backar:

Mikael Nilsson, Panathinaikos

Peter Larsson, Halmstad

Behrang Safari, Malmö FF

Matias Concha, Bochum

Petter Hansson, Rennes

Daniel Majstorovic, Basel

Fredrik Stoor, Rosenborg BK

Mittfältare/anfallare

Dusan Djuric, FC Zürich

Marcus Berg, Groningen

Samuel Holmén, Bröndby

Johan Elmander, Toulouse

Kim Källström, Lyon

Kennedy Bakircioglü, Ajax

Rasmus Lindgren, Groningen

Sebastian Larsson, Birmingham

Christian Wilhelmsson, Bolton

Anders Svensson, IF Elfsborg

Markus Rosenberg, Werder Bremen

Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2008-01-29 16:03
I den truppen så vill jag se dessa i EM:

Målvakter:

Andreas Isaksson, Manchester City

(Wiland som andra keeper, Shaaban som ev. tredje)

Backar:

Mikael Nilsson, Panathinaikos

Behrang Safari, Malmö FF

Matias Concha, Bochum

Petter Hansson, Rennes

Daniel Majstorovic, Basel

Mittfältare/anfallare

Dusan Djuric, FC Zürich

Marcus Berg, Groningen

Samuel Holmén, Bröndby

Johan Elmander, Toulouse

Kim Källström, Lyon

Rasmus Lindgren, Groningen

Sebastian Larsson, Birmingham

Christian Wilhelmsson, Bolton

Markus Rosenberg, Werder Bremen

Av dom som nämns som "saknade" så vill jag ha med:

Zlatan Ibrahimovic, Fredrik Ljungberg, Olof Mellberg, Tobias Linderoth och Erik Edman.

Sen finns det 1 plats kvar till någon som är duktig.. Om man nu inte har 3 målvakter?

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-01-29 16:05
Just ja, ut med Safari - in med Stenman.

2008-01-29 17:07
äntligen marcus berg i landslaget
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2008-01-29 17:53
Peter Larsson, mittback Halmstad. Stenhård och brytsäker med en 100%-ig inställning som sitt främsta vapen. Påminner om Petter Hansson (hahaha... jag vet, men ändå).
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-01-29 17:59
Jag blev personligen mer imponerad av Peter Larsson än av Bjärsmyr under turneen. Sebastian Larsson, Rasmus Lindgren och Marcus Berg MÅSTE spelas in i laget till EM.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Sångare

2008-01-29 18:14
Säker på att Rasmus Lindgren MÅSTE in? Dom andra två håller jag med om.

2008-01-29 19:28

peter larsson har ett alldeles för generic namn för att jag ska kunna ha koll på vem det är, så han vill jag inte ha med ;)

rasmus lindgren lär ju inte komma med till em, egentligen med all rätt, om linderoth är skadad så är det väll bättre att slänga in sidleds-danne-som-numer-är-underskattade-danne som iaf har lite rutin än en liten pojkvasker i den viktiga tuffa rollen.

men som ni sa, s larsson och berg måste ju med. dom andra är väll mer tänkta att spela typ vm 2010? 

2008-01-29 19:29

shit vad det slog mig nu hur mycket kvaliten kommer gå ner på landslaget när alla nya spelare ska slussas in. vm 2010 lär bli det sista på ett långt tag om vi ens kommer dit.

2008-01-29 19:42
utter

Jag förstår verkligen inte vad som menas med det där, seriöst, jag är helt lost.

Menar du hur Sebastian Larsson ska kunna ersätta Alexandersson? Alexandersson är en hårt arbetande högerytter med defensiva egenskaper som spelat högerback när det krisat. Sebastian Larsson däremot är en hårt arbetade högerytter med defensiva egenskaper som spelat högerback när det krisat, bla. i Arsenal.  Han har dessutom ett hårt skott, bra frisparkar och bra teknik, och han är till skillnad från Alexandersson inte en av världens äldsta män.

Och hur ska Rasmus Lindgren som varit fullkomligt lysande i exakt samma roll som Linderoth i Holland och som nu värvats av Ajax kunna ersätta råsoppan Daniel Andersson?

Hur ska Kim kunna ersätta Taco.

Hur ska Berg kunna ersätta Allbäck? Återigen samma spelartyp men han gör mer mål och spelar i en bättre liga.

Att det finns spelare om kan ersätta Edman, typ Safari och Edman, har redan bevisats.

Själv ser jag fram emot generationväxlingen.

2008-01-29 19:49
utter P21 Och dessa spelare kan inte utvecklas och bli ännu bättre? Dom flesta är ju fortfarande rätt unga.
Vi är överallt!

2008-01-29 21:44
I mitt inlägg ska det stå Stenman istället för Edman, varnånstans bör ni kunna lista ut själva.

2008-01-29 22:12
Såhär nöjd har jag inte varit med en lagerbäcktrupp på flera år vill jag säga... tycker visserligen att Farnerud borde fått chansen istället för Dusan... men vafan...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-01-29 22:28
utter
Vilket skitsnack..

Den dagen stolpskott som Alexandersson, Allbäck, A. Svensson, D. Andersson, m.fl. försvinner från truppen för gott så kommer vi att nå 94-klass igen!

2008-01-29 22:46
Äntligen släpper dom in marcus berg, grymt konstigt dock är att inte bjärsmyr är med
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Sångare

2008-01-30 01:58
Är inte ett dugg orolig för generationsväxlingen. Snart tar alla blattar som dominerar i pojklandslagen över och då kommer det gå mycket bättre för Sverige.

2008-01-30 02:01
vad hände med alla "AVGÅ LAGERBÄCK" kommentererna? Detta är ju trots allt en tråd om landslaget så dem är ju obligatoriska? Eller har folk kommit på bättre tankar?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-01-30 10:27
Nja jag skulle säga att detta är dessvärre succé när det gäller lagerskägget, han har nog aldrig försökt få in så många debutanter i en träningsmatch förr om man bortser från dessa costarica resor och dylikt.

Otur att Jonas ohlsson blev skadad nu i dagarna, han skulle jag vilja se i landslaget också, berg, seb larsson, lindgren och faktist fredrik stoor ser jag som väldigt bra drag faktist. Om lagerskägget fortsätter såhär så lär nog alla dessa negativiteter minska men dem kommer alltid att finnas där på grund av resultat osv.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-01-30 23:14
haha, vänta och se säger jag bara. och se till att njuta av sommarens em ;)

all_ya, s. larsson kan väll ersätta alexandersson på bänken, bryr mig inte så mycket. (det är väll ändå chippen och ljungberg som räknas som ordinarie?)

att rasmus lindgren skulle vara "fullkomligt lysande" är ju bara klassisk svensk-hype, och det är ju isåpfall linderoth han ska ersätta, så han kan gärna ersätta daniel andersson på bänken, bryr mig inte så mycket.

kim källström ska abslout ersätta taco, det borde han gjort för 2 år sen, och marcus berg kan säkert ersätta allbäck som inhoppare.

så, den enda ändrigen som påverkat startelvan är kim källström, och han är ju ändå semi-ordinarie? det är inte direkt nån "gyllene generation" som ska in. däremot när typ 88or och yngre ska in kommer det bli rätt fett.

2008-01-30 23:16
nej okey, 90 och yngre. då jävlar.

2008-01-31 10:22
Jag har inte sett Rasmus Lindgren spela därför ska det bli extra intressant att följa matchen mot Turkiet. Däremot så har jag hört mycket gott om honom och eftersom Daniel Andersson sällan imponerat (även om han sällan har gjort bort sig) så tycker jag definitivt att det är värt att ge honom denna chans och en chans att ta Daniels plats i landslaget. När Linderoth är skadad och det krisar så är ju sällan Daniel Andersson det enda alternativet för ett svenskt mittfält så kanske är det dags att försöka se nya möjligheter eftersom varken landslaget, lagledarna eller det svenska folket verkar vara nöjd med honom eller en annan mittfältslösning med t.ex Anders Svenssons om defensiv och Kim Källström som offensiv.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-01-31 11:17
Intressant att ingen nämt Goitom, har ingen sett honom spela? har ingen lagt märke till att han har en bollkontroll som vääääldigt få svenska spelare har? han är iaf självklar i min EM trupp. Och apropå Lindgren så har ju Groningens tränare själv sagt att han e jävligt viktig för laget, o nu ska han vara Maduros ersättare i Ajax. Han är oxå självklar i EM truppen. Sebastian Larsson likaså. Att folk kan prioritera Safari före Dorsin e sinnesjukt

Gällande generationsväxling ser det bra ut på anfallsidan, helt ok på mittfältssidan, men illa på försvarssidan
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2008-01-31 11:19
Jag håller med dig om goitom han borde få chansen, men det är stor konkurrens om anfalls positionerna och han är inte före berg eller rosenberg på min lista så därför är han på samma plats som prica.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-01-31 11:21
Men han måste ändå prioriteras före Prica ändå? han har så mycket mer fotboll i fötterna än vad Prica nånsin haft, gällande Berg har jag ingen aning hur hans bollkontroll är, förmodligen lite sämre än Goitoms, men han verkar ha målkänsla
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2008-01-31 15:01
om sverige ställer upp emd dn truppen kommer turkiet vinna...

Rappare

2008-01-31 17:23
jag måste faktiskt hålla med utter i denna diskussion.

jag är sjukt nojig över vm 2010, tror inte sverige tar sig dit faktiskt.

men kan ju iaf passa på att säga att lindgren definitivt ska med till em men fan inte d.andersson, han är sjukt destruktiv.

2008-01-31 18:33
humptyhump, jag tvivlar visserligen på att lindgren är någon gerrard, bara för att man är ung betyder det inte att man är teknisk och kreativ, men visst, han borde få en ärlig chans ;)

även om jag lätt ser berg före prica så känns det som han får oförtjänt mycket skit. han har varit sveriges bästa målskytt utomlands sen henrik larsson i celtic. han bara har något astråkigt i sig som gör att man inte vill se honom ;)

2008-01-31 18:34
och alla ni som tror att generationsväxlingen kommer gå smärtfritt, sluta hitta ersättare för bänknötare och nytto-spelare och försök hitta ersättare för t.ex ljungberg och mellberg.

2008-01-31 21:02
det ser definitrivt ut som om backlinjen kommer få en fet smäll när mellberg & co lägger av.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 11:10
"I  dag skulle Lindgren ha anslutit till det svenska landslaget i Turkiet, men han tvingades lämna återbud på grund av en känning i baksidan av låret".

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1759100.ab

2008-02-04 16:10
Inget EM för Lindgren med andra ord.

2008-02-05 02:26
Trist....

Fan, jag gillar inte Lagerbäck må jag säga. Skrota alla jävla Alexandersson, D. Andersson och A. Svenssons som finns... Herregud, satsa på BRA spelare som är under 30.

2008-02-05 11:59
asså snart blir ja sååå frustrerad....d finns ett namn som saknas på den där listan...
han tar med dusan...holmen o dom....
men var i helvete e Henok??? han lirar ju fan i La liga och blev lagets bästa spelare mot Barcelona.

o ut me den där jävla rosenberg..han e ju sämst!!!
vi är överallt!

2008-02-05 13:04
Rosenberg ska absolut inte ut. Visst är han kanske lite upp och ner i klubblaget men när han presterar i klubblaget så gör han det mycket bra. Se t.ex i Champions League matcherna. Henok har ju aldrig spelat en landskamp så att tänka på honom till EM är helt och hållet omöjligt. Men han borde få chansen men inte innan EM.

I övrigt så kanske det inte är kört för Rasmus. Se Simon Banks spekulationer:
"I går, på en presskonferens högt upp över myllret, bjöd Lars Lagerbäck på en kärleksförklaring till Rasmus Lindgren. Han sa aldrig namnet – och han pratade inte om kärlek heller, även om det hade varit underhållande – men när han sa saker om unga spelare som tagit steg och som bytt klubb la jag ihop två och två".

2008-02-05 13:58
Henok Goitom borde definitivt få chansen ja... Kanske inte i EM, men vafan, låt honom få chansen i landslaget iaf!

2008-02-05 15:19
Absolut. Men inte heller imorgon. Han är inte i närheten av det. Vi vill ju få smakprov på spelare som kan vara aktuella. Ingen idé att slänga in honom då.

2008-02-06 13:29
så du tycker rosenberg förtjänar en plats?? han e ju totalt värdelös...

men provar man så pass många nya så kan man lika gärna slänga in henok.
han skulle äga upp alla där...ut och in!

du sa att henok aldrig spelat en landskamp...d finns en del nya idag som inte spelat heller så det argumentet e ju sämst
vi är överallt!

2008-02-06 14:43
_NoVA:_: Men han är inte aktuell för EM-Truppen. Alla uttagna har mer eller mindre en chans att komma med. Varför ska han då vara med? Bättre att de andra får visa upp sig. Sen så har ju tom Lagerbäck & Roland själva sagt att de i princip inte kollat på Henok medan de andra har de större koll på och har varit aktuella mycket längre.

2008-02-06 15:00
a jo ja vet att han inte e aktuell..men d ja inte kan förstå e varför???

ja tycker tex dusan inte e nå vidare heller... :S
vi är överallt!

2008-02-06 15:26
patetiskt att henok inte är med
SKU - SKU - SKULASON!

2008-02-06 15:46
Dusan Djuric är så jävla dålig.

2008-02-06 16:13
Varför är det så sjukt att Goitom inte är med? För att han tillhör ett LaLiga-lag där an aldrig startar och gjort typ 3 mål på 17 matcher?

2008-02-06 16:21
Här är startelvan.

Sveriges startelva
: 1 Andreas Isaksson - 2 Fredrik Stoor, 3 Daniel Majstorovic, 4 Petter Hansson (ass K), 5 Mikael Nilsson - 8 Anders Svensson (K) - 7 Sebastian Larsson, 6 Kim Källström, 9 Kennedy Bakircioglü - 10 Marcus Berg, 11 Markus Rosenberg.
Ersättare: 12 Rami Shaaban - 13 Matías Concha, 14 Peter Larsson, 15 Behrang Safari, 16 Andreas Dahl, 17 Samuel Holmén, 18 Johan Elmander, 19 Dusan Djuric.
Reality has become a commodity

2008-02-06 16:28
Alltså, förbundskapternerna kan ju inte ta med spelare de knappt har sett spela. De andra har de ju sett i allsvenskan och i deras klubblag där de har varit etablerade längre än Henok. Det har ingenting att göra med att Henok skulle vara sämre. Vad är konstigheten i det?

2008-02-06 16:49
C-Line P23

förbundskaptenerna SKA ha koll på en spelare som gör bra ifrån sig i La-Liga svårare än så är det inte. Att vara etablerad i allsvenskan väger inte så tungt internationellt.

SKU - SKU - SKULASON!

2008-02-06 17:06
Men nu verkar de inte ha haft det så vad ska man göra? Jättebra med den här disskusionen men faktum kvarstår. Han är inte aktuell för EM och bör således inte tas ut i truppen mot Turkiet.

2008-02-06 18:13
hoppas verkligen nu på att de som får chansen nu verkligen tar den också. blev ganska upprörd när jag såg usa/sydamerika turnén när det var så jäkla tafatt och lojt. visst, det är lätt för mig att säga som inte spelar men om man väl får chansen att visa upp sig i landslaget borde man väl iaf ge 100% och lite till. hoppas på en succe för berg & co ikväll!

2008-02-06 20:44
marcus berg, sicken lirare

2008-02-06 20:54
Glenn Hysén klarar inte av att vara opartisk i dessa sammanhang, rätt lustigt.
•pave paradise•

2008-02-06 21:14
han sa ju att en hammarbyare hade gjort det bra, han gör framsteg!

2008-02-06 21:27
Märks på det Turkiska laget att de är totalt ointresserad av att vinna eller egentligen spela. Få ljuspunkter i bägge lag. Inga av de nya i varken Turkiska eller Svenska landslaget ska i min mening få hänga med till EM.
•pave paradise•