Whoa-Mästerskapet i fotboll. Den officiella tråden.
Whoas inofficiella fotbollsmästerskap är här. Lördag 12/1 i Örebro. Och det är inomhusfotboll som gäller.
Anmälnings-/deltagandeavgist ligger på 50 kr/person. Pengarna kommer att gå till laget som vinner, förutom 20% som går till 2:an. Hur ni sedan gör med pengarna är upp till er, men ni kan t.ex. dela dom inom gruppen.
Ni får komponera ihop lagen helt på egen hand. Mixa tjejer och killar, vuxna som barn. Rena damlag kommer att få lägga 3 straffar innan matchen. Detta är för att jämna ut det hela, då det är allmänt känt att tjejer normalt sett tyvärr är sämre i fysiska idrotter.
Ni ska vara minst 5, inkl. en målvakt/lag. Men ni får givetvis vara hur många ni vill, men då kommer alla förutom 5 få aggera avbytare. Ni ska helst ha två matchställ. Ett mörkt och ett ljust. Det räcker med t.ex. en vanlig t-shirt, och vill ni kan ni ju skriva något roligt på den.
Vi kommer spela enligt fusalregler, men vi tar bort allt som försvårar allt för mycket. Bara spela målvakten en gång innan man varit över på motståndarens planhalva, eller andra laget rört bollen, utdragen straffspark vid 6 frisparkar och 4 sekunder vid inspark tar vi bort. Maskning tillåter vi dock inte, men det tar vi då.
Vi siktar på att få ihop runt 10-12 lag. Vid 10 kommer det bli två grupper, och vid 12 så blir det 3. Efter gruppspelet blir det slutspel, med kvartsfinaler, semifinaler och en stor final.
När prisceremonin är över, vinnarna får sina pengar och lite applåder, så blir det utgång. Vi funderar på att boka något pub, kanske O'learys, så temat fotboll kanske kan uppföljas. Därför skulle det vara bra om ni skrev med i er anmälan. Alltså hur många ni blir, och hur många av er som vill följa med ut efteråt. Drickan där får ni stå för själva, och det är givetvis frivilligt om ni vill med dit eller gå någon stans på egen hand.
För att anmäla er skickar ni ett PM till mig, där ni skriver att ni ska vara med, erat lagnamn, och kan ställa frågor. Frågor kan även ställas i tråden, men det blir inte lika rörigt om jag får dom i ett PM.
Under turneringens gång får man givetvis ha annat än vatten i sina flaskor. :)
Tror det var allt, har jag glömt något kan ni skriva det här.
Jag ser fram emot det här, och hoppas många ställer upp och hjälps åt att genomföra tidernas roligaste Whoa-träff :)
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Ursäkta att det blev lite rörigt, men ni klarar nog av att läsa det ändå.
Fan vad kul initiativ!
Not a follower, so Twitter has never been an option.
"Under turneringens gång får man givetvis ha annat än vatten i sina flaskor" haha grymt
grymt.. även om man själv bor i u-a OT: någon här som lirar i studentserien (inomhus)?
AIK
Hade vart grymt om det varit i Stockholm.
Fan va kul! Klart man är på, skickar ett pm senare, behöver få ihop ett lag först :D
"There's an apple in the pussy mouth..."
Jag hatar idrott och är sämst.. men sättet du skriver om det på får det ju t.o.m. att låta skoj :) Vet inte var mitt inlägg bidrar med, tänkte väl mest ge en eloge för schysst initiativ. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
tråkigt om någon blir full på riktigt och spelar fult. Kanske ska ha en alkoholmätare, och inte tillåta, hm, låt säga mer än 0,5 promille? :P Fan va tråkigt förslag, förlåt..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Haha, tack så mycket :) Om man är bra eller inte är ju skitsamma. Det är ju kul att bara lira lite. Eller jag vet ju inte om du tycker det, eftersom du hatar idrott. Men jag säger såhär, kvantitet före kvalitet! Iaf i den här turneringen :)
Nej, jag tycker inte heller att man ska vara allt för full, det förstör ju för alla. Men jag tror och hoppas att alla tar sitt ansvar. :)
Vill man inte spela fotboll kan man ju dyka upp och kolla läget och hänga med ut och festa lite efteråt, om man känner för det.
ridhuset sa du? låter schysst, rätt skön hall där
www.myspace.com/dressyourself
skitkul initiativ, är det okej att ta med icke whoa medlemmar i sitt lag eller? :) kan nog få med mig ett gäng från stockholm med lite tur
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
KungenKrook: Jag kan ställa upp som maskot, cheerleader eller whatever till lag som är intresserat :) Det skulle vara grymt med ett whoacrew-lag för övrigt och Uppsala Allstars skulle säkerligen gå långt :) //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Tur att inte gamla WhoaFC ställer upp... då hade dem vunnit...
vem tar tag i att styra upp något liknande i stockholm? :)
KungenKrook Glöm inte domare också... Ett förslag är att varje lag måste döma minst en match. Se gärna till att domarens lag inte kommer tjäna på att ett av lagen ha dömmer kommer vinna eller förlora bara!
"You probably told your man about us on his birthday"
Om alla inte har Whoa spelar ingen roll. Bara lagkaptenen hänger här ;) Pezhi, vi har redan riktiga dommare med. :) Styr någon i sthlm så säg gärna till, för då kommer vi upp och vinner där med ;)
Skulle vara kul om alla admis/mods bildade ett Whoa-Crew :)
Moderator
2007-11-27 19:10
Måste bara fråga, ligger hallen långt ifrån station osv? Eller de kanske finns fler stationer. Har nämligen aldrig vart i Örebro och vi tänkte åka tåg dit isf. Så ge gärna nå tips eller nånting :)
myspace.com/jiahprod
den ligger en bit ifrån stationen. men det går bussar från järntorget som ligger alldeles brevid tågstationen. bussen stannar nära om jag inte misstar mig
www.myspace.com/dressyourself
asså, jag funderar helt ärligt att ställa upp med ett lag.. Men grejen är att vi är grymma fotbollsspelare allihop, så de skulle ju inte bli nån match för er? alla spelar fotboll, är är grymma.. Ska mans tälla upp då?
Highfive anyone, anyone?
Moderator
2007-11-27 21:58
Niito: De är lungt, mitt lag är också riktigt grymt. Kommer troligtvis pissa på alla lag tyvär ;/ Nej men skämt och sido vi är nog rätt hyffsade måste jag säga. Om de blir de folk vi har tänkt.
myspace.com/jiahprod
ojojoj ni kommer få möta Rolf Sport (världens bästa korplag) så ta inte ut nån seger i förskott nu ;) ställ upp med allt ni har för fan!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Jag ställer upp med mig aka Zlatan min bror aka Iniesta Affe aka Aimar Martin aka Makelele Albert aka Peter Hanson Jonas aka vet i fan ( spelar dock i landslaget ) Mirza aka buffon ( Lätt grymmaste målvakten ) :D:D
Highfive anyone, anyone?
Skit bra idé! hade jag haft pengar och vänner så hade jag åkt!!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Hallen ligger inte så jättelångt ifrån. Men man kan åka vilken buss som helst, som går åt rätt håll typ. Alla som inte vet kan ju samlas och så visar jag er vägen :)
Alla som funderar, ställ upp! Det kommer bli sjukt roligt!
Låt den inte dö.
Upp med den här.
Moderator
2007-11-29 17:12
håll den igång! Hur många lag har anmält sig hittills?
myspace.com/jiahprod
Graffare
2007-11-29 17:13
lös något i göteborg någon då!!
http://metafourhiphop.com/
5 som är säkra, sen 2-3 som jag inte vet riktigt hur säkert det är med.
fixa i gbg, jag suger på fotboll men är grym på att dricka annat än vatten i vattenflaskor!
smells like funk
Bjud på ett låg så är jag på!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Bjuda på ett låg-vadå?
låt inte tråden dö....
Graffare
2007-12-13 23:21
men komigen då, lös något i göteborg?!
http://metafourhiphop.com/
men vadå? har detta inte vart redan? :S
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
12 januari 2008
Äre några lag som anmält sig?
Highfive anyone, anyone?
nää! ja ska ju anordna battle på Gulan i Stockholm den 13:e :(
har ju anmält mig och "mitt" lag nu! men varför svarar du int epå mina PM? är du verkligen seriös .. jag och mina grabbar ser verkligen fram emot att ta hem det här! vi ska filma våran väg till finalen och sen göra en låt och lägga upp den här med video ;) answer me ..
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen.
fortf inget svar ........
Om nån från Norrköping söker en lirare, hojta!
fotfarande inget svar .. din skojare
Ta det lugnt, har inte haft tid att svara.
aightnings! jag väntar ..
Ja, varför skulle det inte bli av? Jag har bara itne haft tid att svara :)
Kan inte du som har kommit på det här eventet uppdatera om hur många lag som har anmält sig , hela tiden det kommer en ny lr någon som drar sig undan :):. tack