I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har kampsport gett dig förutom förmågan att slåss?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-11-29 22:55
min tränare var helt otränad när det gällde slag över huvudtaget tills för 10 år sedan. då började han träna med en boxningslärare och läraren vann över honom varje gång i 5 år. då använde dom bara slag och inget annat, så klart att boxare har bra slagtekniker men det duger inte till allt. så hade min tränare använt sig av taekwondo mot boxaren hade han förmodligen vunnit då boxare i sin tur inte har någon erfarenhet av detta.

men jag försöker inte säga att tkd är någon bra självförsvars teknik heller, enligt mig så är det bästa självförsvaret där man inkluderar alla sorters tekniker, inte bara slag, eller sparkar. klart att det är bättre att kunna slåss eller sparkas bra än inget men nån dag kanske man råkar ut för en attack som inte är slag och sparkar och då vet man inte vad man ska göra.
 Haters gon' hate...

2007-11-30 11:45
all u need is thaiboxning

2007-11-30 12:07

Karaten har gett mig en anledning att le

Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Admin

2007-11-30 14:05
Steal
Skulle inte tro att det finns en enda seriös kamsportklubb som sysslar med någon form av nollning. Det är så många som tränar nu, från alla möjliga samhällsskikt, och så skulle det inte vara om man blev utsatt för nollning. Du börjar i nybörjargrupp och börjar med grunden. Du är sällan ensam om att vara ny. Och folk på klubbarna är säkert snälla. Ju längre en person hållit på, desto mer ödmjuk brukar många bli. Kampsport har en förmåga att lugna ner folk, få dem att bli mer säkra på sig själva. Du har nog inget att vara rädd för om du vill testa på något. Vilket jag rekomenderar, det är för jävla skönt att gå från ett hårt pass, nyduschad och känna luften fläkta ansiktet på väg hem, samtidigt som du känner hur musklerna fortfarande darrar och börjar återhämta sig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-12-08 09:35
bruten näsa , inre harmoni, o ett gäng bra poolare
Fsyfdldfø'

2007-12-09 01:41

thaiboxning är kul, du bör testa

2008-10-15 00:52
men hapkido själv är ju ett hoppkok av lite ditt o datt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-17 01:29
Nya vänner, bättre disciplin och psyke.
själva träningen vet jag inte om det boostat mitt självförtroende. däremot tävlingar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-18 02:49
en fast röv

2008-10-18 08:55
Hybris och blomkålsöron...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-10-19 19:31
Kaal: Allt sånt skit som hapkido är bara hokuspokus. Man tränar inte på ett sånt sätt att rörelserna kommer komma av sig själv eller instinktivt i en kamp situation eftersom man inte har det momentet där man sätts under press när man utför de olika "självförsvaren". Det gör man dock när man sparras i boxning och därför är det bättre självförsvar än skojaraktiviteter som hapkido till exempel.

2008-10-19 19:49
Man sparras väl i Hapkido också?

2008-10-19 20:04
Boxning är mycket mer effektivt än hapkido när det gäller ett gatuslagsmål.
Skulle personen ta fram en pistol då är man dum i huvet om man försöker sig på något hapkido knep, om man inte tror att man är chuck norris dvs.
och vem fan är du?

2008-10-26 12:54
Allt sånt skit som hapkido är bara hokuspokus

den meningen sammanfattar din kunskap om kampsport ganska bra.

Man sparras väl i Hapkido också?

yes

Boxning är mycket mer effektivt än hapkido när det gäller ett gatuslagsmål.

okey du har säkert en massa erfarenhet och är asgrymm så jag tänker inte säga emot dig, thug.

Skulle personen ta fram en pistol då är man dum i huvet om man försöker sig på något hapkido knep

mm det är mkt bättre och försöka boxa på vapnet då eller? ALLA som försöker sig på nån med pistol är dumma.
 Haters gon' hate...

2008-10-26 13:22
För bra hållning så är nog boxning eller ninjutsu det bästa och definitivt det roligaste ;)