Skojten, tack för din senaste post. Det bevisar bara min teori i min senaste post. Bigg Lavv Psycholess: Har inget mer och säga till dig. Sagt allt jag vill få ut. En sista fråga. Bengaler... bra eller dåligt?
FÖRORT
Du har inget mer att säga mig? Nä, förvånad jag blir. Du rackar på skojten att han inte har argument men dina "Bra gjort hammarby. riktigt bra gjort. (e helt allvarlig) " "PÅ VILKET SÄTT ÄR MAN FÖR LÄKTARKULTUREN OM MAN SER ENGLAND SOM DRÖMALTERNATIVET?!?!?!?!? STICK JÄVLA PAJAS " "Grattis till posts av youtube filmer förresten. Nu vet vi att du kan länka " Men det säger vi inget om? Din jävla lallare rent ut sagt, har du en åsikt så backa då för fan upp den men fakta, och sunda argument utan personpåhopp. Tills det att jag ser ett svar från dig utan capslock abuse, utan personpåhopp där du lugnt förklarar vad du stödjer, varför du stödjer det osv - gärna med tydliga exempel, så får din bengal fråga vila. Jag menar, varför ska endast jag diskutera när du bara hugger på person och inte i frågan vi diskuterar?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
* Jag stödjer en klack/ståplats som visar passion, hat och kärlek. * Jag sötdjer inte SvFF och deras förbud. * Jag ser inte engelsk läktarkultur som ett bra alternativ (igen, läs krönikan så förstår du varför). * Jag vill få bort "turister" från ståplats som inte sjunger etc. * Jag vill ha anarki på läktaren. * Jag vill ha ordentliga/kvalificerade domare så ingen ska ens känna att dom vill kasta något på dom.
FÖRORT
förlåt glömde det viktigaste, * world peace
FÖRORT
Bra, nu snackar vi. * Jag stödjer en klack/ståplats som visar passion, hat och kärlek. Utan tvivel, håller med till 101% * Jag sötdjer inte SvFF och deras förbud. Kluven, men förmodligen mer åt ditt håll än åt SvFF. * Jag ser inte engelsk läktarkultur som ett bra alternativ (igen, läs krönikan så förstår du varför) . Håller inte med, som jag ser det, så är Englands svar på våra (Sveriges) riktiga klackar som håller igång i 90%+ av en match, normen på hur fan man supportar sitt lag. Jag menar kolla Liverpools hemma publik. Där snackar vi "Den 12:e spelaren" * Jag vill få bort "turister" från ståplats som inte sjunger etc. Instämmer helt, ståplats har en kultur, varesig det är hockey, fotoll eller annat. Be part of it, or dont be in it at all. * Jag vill ha anarki på läktaren. Tvär nej, Produkten av det blir dansken i Sverige - Danmark matchen, idioter som kastar in skit på plan och fixar avbrott och ger klubben dålig exponering och rykte. * Jag vill ha ordentliga/kvalificerade domare så ingen ska ens känna att dom vill kasta något på dom. Visst, våran nivå i Sverige är inte lika hög som i de stora ligorna. Men ärligt, det är ofta man dömer med hjärtat och inte hjärnan. Ska domaren stå till svars för det? När han dömer bort ett mål (som i efterhand visar sig vara helt korrekt dömt) för offside mitt framför en klack i exstas? Ska han få kompanistryk eller få en 10-20 snusdosor på sig? Jag menar, i stort sätt alla i den klacken tycker så klart att det skulle vara mål. Jag har stått där, men jag skriker bara och blir förbannad, skulle aldrig kasta något. Bengaler? Hur bra som helst, så länge de hålls på läktarplats. Tänk dig ett rejält hav av lagfärger upplysta av bengaler.... då står mitt i... det är inte många ställen som slår det.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
* Jag stödjer en klack/ståplats som visar passion, hat och kärlek. Håller vi väl alla med? Har någon varit emot det?
* Jag sötdjer inte SvFF och deras förbud. Något måste tyvärr göras eftersom matcher måste avbrytas pga inkastade föremål etc etc
* Jag ser inte engelsk läktarkultur som ett bra alternativ (igen, läs krönikan så förstår du varför). Håller inte med, som jag ser det, så är Englands svar på våra (Sveriges) riktiga klackar som håller igång i 90%+ av en match, normen på hur fan man supportar sitt lag. Jag menar kolla Liverpools hemma publik. Där snackar vi "Den 12:e spelaren" -
Psycholess P27 * Jag vill få bort "turister" från ståplats som inte sjunger etc. Jag kan se problemet med "turister" men det är dock ståplats som är billigt och alla ska kunna se fotbollen utan att behöva vara med och sjunga. Om det är så "allvarligt" så se till så ni e fler istället för att hacka på "turisten"
* Jag vill ha anarki på läktaren. Dummaste jag hört.
* Jag vill ha ordentliga/kvalificerade domare så ingen ska ens känna att dom vill kasta något på dom. Det vill väl alla? Men du menar alltså att om t ex en fönsterputsare missar en fläck på ett fönster så ger det hela byggnaden rätt att kasta saker på honom? För det första e det mot lagen för det andra så försöker de som kastar faktiskt skada en person som dömer en sport(!) en lek med boll... shit..
Omae wa jowai
Ingen försvarar inkastade föremål, dock går det att förstå frustationen om man själv lever med passionen. Det värsta i det här är inte det faktum att föremål har kastats in utan att det uteslutande är Hammarby som blir bestraffade i form av avbrutna matcher. Det värsta är att den inkompetenta dommaren Daniel Wärnmark som har stått för båda besluten. Samma daniel som helt felaktigt viftade offside och således stal 2 poäng från Hammarby mot gais 2006 är det som har valt att avbryta matcherna Hammarby - mff samt Hammarby - helsingborg. Det är helt uppenbart att den killen inte har psyket eller kunskapen att dömma i allsvenskan och absolut inte Hammarbymatcher. Det som är viktigast att stoppa i dagsläget är inte att föremål kastas in på planen, det är dommarnas godtyckliga och inkonsekventa bedömningar och bestraffningar. Det som är okej på en arena måste vara okej på en annan och virse versa, förbundet måste dra upp tydliga riktlinjer för att förhindra att sånna här saker upprepas, dvs att Bajen blir straffade ena matchen medans något annat lag får gå fria i nästa. Länken till Lasse sandins krönika angående incidenten mot gais: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article438176.ab
.........................
Bra inlägg azar . Wärnmark skulle på sin höjd klara av att döma damfotboll.
Walking the street of dreams
"Det som är viktigast att stoppa i dagsläget är inte att föremål kastas in på planen, det är dommarnas godtyckliga och inkonsekventa bedömningar och bestraffningar. Det som är okej på en arena måste vara okej på en annan och virse versa, förbundet måste dra upp tydliga riktlinjer för att förhindra att sånna här saker upprepas , dvs att Bajen blir straffade ena matchen medans något annat lag får gå fria i nästa. " Bra sagt.
planet P1 ja mitt inlägg bevisar ditt inlägg etc etc
jag diskuterar inte med idioter. enkelt.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Spanky P19 las mina tidigare inlagg och grat lite istallet.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Spanky P19 tss det e du som var _spanky innan... diskuterar inte med dig.
Omae wa jowai
Psycholess P27 kul att du håller med, måste faktist säga att jag inte håller med i en del grejer du skriver.
Angående debatten om vem som är mest supporter eller inte så känns det rätt så menlöst. Men jag måste hålla med
planet om att jag har VÄLDIGT svårt att lyssna på olle 36 år från brömölla som är på Söderstadion två gånger per år eftersom det är så häftig stämning säger åt mig på bred småländska vad som gäller på Hammarbys läktare. Reglerna dikteras av dom aktiva supportrarna, oavsett kategori och ålder.
.........................
Jag håller än en gång med, men det behöver inte vara anarki och allmän idioti på läktaren för det? Äg motståndar fansen, lyft fram ditt lag, skrik alla svordomar du kan om du så vill. Men tygla dina (tydligen) okontrollerade begär att kasta saker i frustration, det kan man väll få tycka utan att bli kallad för något eller?
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Tror många här missuppfatta min syn på anarki på läktaren Anarki i den form att Svff inte ska bestämma vilka flaggor vi får hålla upp(en flagga med "fuck svff" skrivet på den BESLAGTAS, att vi får bränna bengaler om vi vill, att vi får sjunga vilka ramsor vi vill, att vi får stå upp etc etc. Dvs allt som rör sig på läktaren. Inte inkastade mynt då dessa förflyttar sig (hör o häpna) utanför läktaren. Anarki i den form att VI bestämmer vad som sker på VÅRAN läktare. Inte nån jävla gubbe i kostym. Det är VI som går på match efter match som är klubben. Inte ledningen som kan bli avsatt när som helst, inte spelarna som kan få sparken när som helst. Det är VI Örlund - En av oss
FÖRORT
Jag förstår vad du menar, tror jag i alla fall. Men kalla mig synisk och så vidare men jag tror inte att man kan ha det helt cencurfritt. Hur mycket jag än älskar humor och "små" påhopp i TIFO så kommer det finnas folk som alltid ska dra det lite längre. Spontant tänker jag på Lazio´s roliga fans (säkert fler men är dåligt insatt i Italiensk fotboll) som gång på gång har rasistiska och fasistiska banderoller osv. Det kan man inte tycka är ok, eller? Och kasta in bananer för att håna spelare från exotiska länder, det är inte heller ok. OBS, enligt mig. Censuren har två sidor, det finns fördelar och nackdelar som med allt annat, det finns i detta faller färre nackdelar till antalet men de är betydligt grövre om man nu skulle kunna rangordna det på en skala. Förstår du (ni) hur jag menar?
Psycholess>> Nu pratar du iofs om regelrätta lagbrott, dvs hatbrott, hets mot folkgrupp. Detta är inte tillåtet enligt svensk lag och borde inte vara det på läktaren heller. Däremot ska man inte inskränka yttrandefriheten... Detta är ett dilemma som är svårt dra några exakta riktlinjer för när man går över gränsen, se bara debatten om Muhammedhundarna. Helt klart anser jag dock är att läktararrangemanget måste få större friheter med både budskap, glåpord och bengaler! Där ingår givetvis inte inkastade föremål!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Instämmer helt goodfellas.
Banankastningen har INGET med pa dembos hudfärg o göra. Så var d sagt
FÖRORT
planet>> Exakt och ska därför vara tillåtet!!! Lite hån måste man alltid få göra...
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!