I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ännu en match abruten på söderstation

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-10-08 20:57

Ännu en match abruten på söderstation

personer har kastat in grejjer igen på planen. match avbruten

vilka jävla nötter det finns egentligen. tacka fan för att man bor i england och slipper gå på matcher med idiotpublik.

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-10-08 21:29
Eller hur.. Önskar också att jag bodde i England, där är publiken och supportrarna så felfria..........
http://video.google.com/videoplay?docid=26713483704811088
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-10-08 21:45
Är väl ändå förhållandevis ganska lugnt under matcherna i England?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-10-08 21:51
JEJE P0

köp din en hjärna

filmen e publicerad 2006, och dessutom finns inte huligarena på premierships matcher.

sa inte ett skit om att det inte finns nötter här heller, men dom lyckas ju sällan försötöra matcher eller för sina klubbar i alla fall.

det verkar bara vara svenska kids som lever i 90-talet och tycker det är häftigt.

2007-10-08 21:52
tahoma P23

det kommer inte in en bengal, ett vapen, eller en välkänd huligan på engelska stadiorna i premiership. lagar och regler som förhindrar allt är väl en del i ledet att motarbeta svinen, och här har man onekligen lyckats.

2007-10-08 22:19
precis.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-10-08 22:35
Skillnaden mellan england och sverige är att i england bjuds man på högklassig fotboll medan i sverige bjuds man på medioker fotboll men riktigt bra stämning.

Dumt att kasta men domaren får nästan "skylla sig själv". Missköter man sin uppgift blir man bestraffad.
Hammarby Alcoholics

2007-10-08 23:15
Lil_E P17

är du bödeln som med rätten på din sida ska straffa domaren för den dåliga fotbollen? stanna hemma du och pilla med ditt lego istället.

2007-10-09 00:05
haha england som exempel.. suck.

Bra gjort hammarby. riktigt bra gjort. (e helt allvarlig)

Inget SM guld för djurgården
FÖRORT

2007-10-09 00:25
planet P1

vad är felet?

har inte sett någon kasta in en pryl på plan senaste åren i premiership?

2007-10-09 01:21

Det var i Storbritanien allt började, den sjungande ståplatsmentaliten föddes på de engelska fotbollsarenornas kortsidor, densamma som inspirerat Norra Ståplats såväl som de italienska curvorna. Förr sågs engelsmännens klackkultur som en ouppnåelig dröm, numera känns den dock mer som en mardröm.

År av repressioner och grundlösa förbud har gjort att legendariska klackar likt den på "The Kop" i Liverpool helt har förlorat den charm den en gång besatt. Numera kan man inte säga att det ens är en klack längre, det är en myt och en benämning på en kortsida som förutom formen är i total avsaknad av likheter till vad det var på 80-talet. Det är numera svindyrt att gå på Premier League-match, de som förut skapade magin har inte längre råd att följa sitt lag lika troget som tidigare och när de väl kan gå så möter de en bitter verklighet, de får inte längre stå upp och svär de så blir de utslängda. När Manchester Citys tränare klagade på att det var för dålig stämning på matcherna löste klubbledningen det hela genom att spela upp gamla inspelningar av klackljud i högtalarna. Det hela har blivit absurt, men det är kanske inte totalt nattsvart, "Stand Up Sit Down" är en kampanj startad av brittiska supportrar som ämnar att ändra på den läskiga utveckligen i england. Läs mer på länken nedan...

http://www.standupsitdown.co.uk/

Läs detta eru snäll. Sen kan vi ta den disskussionen. Deal?

FÖRORT

2007-10-09 01:25

När vi ändå är inne på krönikor om fans
Ganska gammal krönika men ack så läsvärd

RÖTT KORT TILL LÅTSASFANSEN

I bakvattnet på sportvärldens enorma genomslag den senaste tiden har en ny typ av supportertönt fått sitt genomslag. Jag pratar inte om den traditionella ”sportnörden”. Nej, han har fortfarande sina kvaliteter. Folk som pluggar in, ser på allt och verkligen vill något med sitt intresse. Gänget bakom svenskafans.com, till exempel – en grupp engagerade sportnördar som har omvandlat sin passion till en uppdaterad och bitvis lysande webbsida. Sånt engagemang har jag fortfarande den största respekt för.

Supportertönten är något helt annat. Vi snackar människor som sitter på Olympiastadion i Berlin utklädda till Pippi Långstrump med vikingahjälm när Sverige möter Paraguay. Folk som kläcker ur sig saker som; ”Jag är egentligen inte så fotbollsintresserad, men folkfesten är ju kul” eller ”Vem är den där Rocky Santa Cruz?”. Opportunister som flyter med och märker att även de själva får en del av uppmärksamheten om de hoppar på sporttåget.

VM:s mest skräckinjagande uppvisning i supportertöntighet såg jag på Fritz-Walterstadions läktare under matchen mellan Italien och USA. En snubbe i tysk landslagströja med amerikansk scarf runt huvudet, ansiktsmålad i de italienska grönvitröda färgerna. En trippelgardering som slår ut allt jag tidigare har sett. Vem var det? Vem höll han på? Och vem släppte in honom på arenan?

Matchen slutade 1-1, vilket torde ha fått att den där tredelade supportertönten att gå ut på Kaiserslauterns gator med det bredaste av leenden – en tanke som i sin tur fick mig att må illa.

Att sånt inte bestraffas, till skillnad från de mäktiga bengaliska eldarna som skapar en lysande tifoinramning, är horribelt. Det vore det första jag skulle ändra om jag fick svinga klubban i FIFA.

Den här otäcka situationen har uppstått av två anledningar. 1) Sport har blivit gigantiskt och 2) supportertönten säljer. Under hela året har han blivit huvudperson när diskmaskiner, rakapparater och godisk ska krängas i den ena reklamfilmen värre än den andra.

I tv betraktas idrott numera som något slags ”Bollibompa light”. Till och med etablerade programledarankare presenterar sportinslag enligt modellen:

”Och så…”
Gnuggar händerna.
”…är det dags för…”
Myser och plirar med ögonen.
”…Sport!”

Det är dags att en gång för alla sätta ner foten. Det är dags att låta de allra värsta supportertöntarna få lära sig ett och annat av pojkarna på Balkan.

Jag har en arbetskamrat som heter Emir och är uppvuxen i Tuzla i Bosnien. När Jugoslavien straffade ur sig själva mot Argentina i VM 1990 så bröt helvetet lös i huset han bodde i. Tre – jag upprepar tre – tv-apparater slungades ut ur olika lägenheter i den efterföljande, maktlösa och frustrerande besvikelsen. Det är sånt en äkta supporter ägnar sig åt, inte färggranna peruker och ansiktsflaggor.

Den här krönikan skrevs av Per Nunstedt och publicerades i tidningen Cafés septembernummer 2006. Per är nyhetschef och evenemangsredaktör på TV4-sporten, samt skriver för Café.

FÖRORT

2007-10-09 10:26

skam att det har blivit som det blivit i england, finns inget bättre än en kokande och gormande arena fylld av rivalitet.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-09 11:58
planet P1

gissar pa att du aldrig ens varit i england?

2007-10-09 12:10
Lil_E P17

Och det får ju publiken nu förhoppningsvis också, spel inför tomma läktare kanske?
Och det säger jag som bajare, med tomma läktare slipper vi iaf poängavdrag och svidande böter som inte bara förstör placering utan också eventuella nyförvärv.

Väx upp.
word

2007-10-09 12:41
Sånt här är verkligen pajas-varning. Låt Bajen (och de i framtiden som osså håller på så här) att spela utan publik. Eller nåt liknande. Bara det är nåt drastiskt. Sånt här är verkligen skandal!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-10-09 12:42
Och då menar jag i en hel säsong, eller 2 säsonger. Bara det är nåt som verkligen klubben verkligen får lida av!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-10-09 12:58
Hoffa1991 F69

Nja, jag vill följa mitt lag. Identifieringsåtgärder med typ livstids avstänging från arenan för gärningsmannen i fråga hade varit super. Typ filma klacken hela matchen.
word

2007-10-09 12:58
Jag tror Sune Hellströmer e reggad på Whoa som Hoffa1991
FÖRORT

2007-10-09 13:29
Japp tomma läktare kommer vi få se mycket av i framtiden.

Hockeystyle...
Hammarby Alcoholics

2007-10-09 13:58
Skojten har helt rätt. Ni som stödjer Bajens sätt med att kasta saker borde fan skjutas.

Nä, vi är för SNÄLLA mot klubbar som gång på gång gå gång låter sina idioter till supprtrar (inte alla, men de som håller på) få en chans till. Dryga böter till klubben vid domar attack, spel inför tomma läktare i en eller flera matcher och fanimej avstägning av supporter om det kan bevisas vem det var. Inför videoövervaking osv.

Personlig integritet my ass, JAG har inget emot att bli filmad vid match, för JAG skulle ALDRIG få för mig att göra nått skit. Bara de som håller på som vägrar.

Fixa till läktarkulturen, England style.

Sen utanför, hulliganer osv, det är en helt annan fråga. Jag snackar om 90 +-5 minuter give or take, där ska det kunna hållas en vuxen nivå.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-10-09 14:33
planet P1

Nej, där har du fel! Jag heter Ernst Billgren och gillar rävar.

Håller helt och hållet med både Skojten och Psycholess.

"Ni som stödjer Bajens sätt med att kasta saker borde fan skjutas."

Det är faktiskt sant (kanske inte skjutas men ändå ;P ) man är ju helt sinnesförvirrad om man stödjer detta.

2007-10-09 15:14
Man ska skjutas alltså? Fint.

Nej, jag stödjer inte de som kastar in saker; det är onödigt.

Men det är viktigt att tänka på att det här alltid har hänt, och det händer på varje fotbollsarena. När AIK spelade mot Gais nyligen överöstes en liggande skadad Gaisspelare med tunga metalltändare, snusdosor, metallföremål mm. Då bröt inte Fröjdfelt (tvi) matchen. När hammarbys fans skvätter öl eller spottar mot en assisterande domare bryts den direkt. Det är helt absurt.

Dra åt helvete med er skitkultur. Vill ni gå på matcher där det inte finns några känslor i klacken kan jag tipsa om tennis, eller kanske curling. Även snookerpubliken brukar hålla sig rätt lugn.

Vi som älskar Hammarby (och säkerligen många av de som verkligen älskar andra lag också) vill att det ska finnas glädje, ilska, svordomar och kärlek i klacken. Då händer det att nåt överförfriskat pucko slänger iväg snusdosan eller plastglaset med öl. Det bör stoppas, och puckot kanske ska stängas av från matcher. Men då ska puckon från alla lag göra det, eftersom de finns i alla klackar. Och man ska inte använda det som förevändning för att fullständigt mörda och familjeanpassa fotbollen.

Det är vi som är Hammarby!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-10-09 15:22
Men ÅÅÅÅÅÅ! vad jävla trött jag blir på den stående comebacken:

"Dra åt helvete med er skitkultur. Vill ni gå på matcher där det inte finns några känslor i klacken kan jag tipsa om tennis, eller kanske curling. Även snookerpubliken brukar hålla sig rätt lugn."

Eller liknande "du är gammal" "du är en svensson" och "jag LEVER för mitt lag" "jag ÄR fotboll" ... Kom med nått riktigt någon gång.

Jag lever för fotboll, jag kallar domaren för jävla idiot från läktarplats om jag tycker att han är det, Jag gillar inte motståndar fans... osv osv osv... Men jag har också en iq-nivå över 50 så jag förstår också att man inte kan handla som man ibland vill. Bara för att jag inte kastar saker på spelare/domare, slåss efter och under match, spottar på matchvärdar, hotar spelare på fritiden osv osv så gör det inte mig till något annat än "er" (Läs: De som sysslar med sånt och som skriver här). Jag är snarare MER fan än er, för jag förstår att mina handlingar bara skadar klubben - Rykte, kapital och min med-publik.

Jag blir förbannad, avsolut. Men jag kan också stanna där.  Åter igen, ut med packen som förstör min och andras upplevelse.
Man kan ha ett jävla tryck på läktarplats utan att bete sig som en förväxt fem åring på steroider.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-10-09 16:07
Sjukt att någon under 80 år har dina argument Psycholess..

2007-10-09 16:49
Jag blir ledsen, frustrerad och vill slå alla på käften. Inte för att några idioter kastar in grejer, utan för den här jävla karusellen som drar igång efteråt. Att en sån här liten grej får gigantiskt uppmärksamhet är skrattretande.

Andra relevanta frågor man kan ställa sig är:

Ska det här med avbrutna matcher bara vara något som gäller på Söderstadion? Nolltolerans mot inkastade saker borde ju rimligtvis gälla på alla arenor?

Människor som hoffa, skojten, media, SVFF är dom riktiga fotbollsmördarna.
Walking the street of dreams

2007-10-09 17:25
Vet någon vilka huliganer det är som slåss här?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-09 19:08
Naizo P18

Jaså det tycker du? Det är väl snarare fansen som är fotbollsmördarna (eller kommer bli inom en snar framtid) när de "helt plötsligt" kastar in plastmuggar med vätska i, stenar, glas, tigerskott eller vad fan som helst som är jättelätt att "smuggla" in på arenorna. Är det rätt att kasta in saker på spelarna/domarna bara för dem är "svikare" eller dömer helt fel? Svara mig det! Är det rätt!? Får fan damp på sånna som överhuvudtaget kan ens försvara sånna här saker!

Tänk den dagen då en åskådare springer in på planen med en kniv i handen och hugger ner nån spelare eller domaren. Skulle ni också försvara det? Är det rätt? Skulle fan inte förvåna mig om nån stackars sate skriver "men alla kan ju bli förbannade"...

2007-10-09 19:24
Hoffa har helt rätt... Att ingen annan fattar det...

Idag: Muggar, öl, snusdosor, loskor osv
Extrem fall: Sparkar och slag

Imorgon: Stenar och annat som åsakar MER skada
Extrem Fall: Kniv som Hoffa säger.

Guano:

Härliga motargument.

2007-10-09 19:47
"Får fan damp på sånna som överhuvudtaget kan ens försvara sånna här saker!"

Har ingenstans i min text försvarat folk som kastar in saker. Jag kan däremot förstå om bägaren rinner över ibland. Själv får jag damp på såna som blåser upp en sån här situation och sitter och gnäller över en händelse dom har fått veta allting om av Aftonhoran.

2007-10-09 19:50
Jag snackar inte om en incident, jag snackar om syndromet i sig. Sen om det är Bajen - kalmar, Aik Djurgårn´ , Eller Forsheda mot dannäs i div 6. Man ska inte göra så. Det tillhör fan inte fotbollen eller läktar kulturen. TIFO, Allsånger,  glada, roliga, hånande - spelar ingen roll. DET är kultur.

2007-10-09 20:20
Tacka vet jag spanien, där regnar det grishuvuden. Snusdosor är ju lite fattigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-09 20:44
Yamo_RGRA P14

det är zenit mot spartak från ryssland.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-10-09 21:54
Imorgon: Sittplats, flaggförbud, sångförbud m.m.
Extrenfall: Fängelse för att ha uttryckt sin egen åsikt kanske till och med dödstraff.

Självklart är det idiotiskt att kasta saker och ser man en person som kastar så ska man säga till den att inte fortsätta med det. Spel inför tomma läktare är ju endast något som skapar irritation bland oss "vanliga" fans som vill gå och stötta Hammarby.

Min åsikt är att domarna måste bli bättre och framförallt mer konsekventa. Man kan inte låta en match fortsätta medan en annan avbryts trots att samma incident har skett...

Ni märkte vilken bra stämning och hög volym det var på klacken innan avbrottet och vilken jävla skitstämning det var sen när vi satte oss ner och slutade sjunga?

Det är vi som är Hammarby och så är det faktiskt.

Nä nu tar vi oss i kragen till gais hemma och sjunger för kung och fosterland. DUDUDUDUDU!
Hammarby Alcoholics

2007-10-09 23:07
Spräng Söderstadion och bygg drivingranch för golf.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-10-09 23:29

var det inte en kille på norra som fick stryk för att han kastade in något mot tel aviv? ( tror jag )

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-10-10 00:19

Ni som argumenterar emot läktarkulturen (läs; Psycholess P27, Hoffa1991 F69)

Har ni läst krönikorna jag postade? Snälla yttra er inte om något som så många av oss lever för, passionen, glädjen och mentaliteten. Vi vill inte veta av era åsikter som består av en mediastyrd tankebana. Lägg ner så många timmar på ett lag, följ det oavsett resultat och kämpa för det NI (inte aftonbladet) tycker är rätt och SEN kan ni komma med argument.

Igår, Idag, Imorgon

AIK

FÖRORT

2007-10-10 00:59
Men aik klarar sig alltid :)
DIIIF

2007-10-10 05:19
planet, du vill inte ha min åsikt? Du säger läs din krönika?

Vem FAN är du? Allsmäktige oraklet?

Igen, jag har FÖR läktarkultur, emot idioter.

2007-10-10 11:12
Att kasta in saker som kan skada domare och spelare på plan är givetvis fel!

Men att avbryta en match för att ett mynt har kastats in är absurt enligt mig. Sedan att argumentera för en engelsk läktarkultur som den är idag är för mig helt idiotiskt!
Visst kan den återskapa stämning med en rejäl sång men den är knappast var den en gång var. Hutlösa priser och hälften på läktaren består av turister som vill kryssa in alla "måste göra grejer" när de gör sin London weekend. Usch!

För 5 år sedan gnällde ingen över en ölmugg eller en snusdosa, nu har det blivit en hype och vanliga svensson grinar över tvåpinnsflaggor. Ser ni var vi är påväg? Knappast att folk springer in med knivar på plan....hahaha, ni låter fan som Erkan Zengin.

Planet>> Asbra krönika!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2007-10-10 16:17
Psycholess P27:

Igen, jag har FÖR läktarkultur, emot idioter.

PÅ VILKET SÄTT ÄR MAN FÖR LÄKTARKULTUREN OM MAN SER ENGLAND SOM DRÖMALTERNATIVET?!?!?!?!? STICK JÄVLA PAJAS
FÖRORT

2007-10-10 17:04
planet

det är du som är idioten just nu... Englandsläktare må vara full med dyngraka, tandlösa fans men kan du ge mig statistik (nej ingen krönika) på hur många matcher man tvingats avbryta i england samt när det hände senast? Sverige är nästa land att bli förbjudet att spela i europa om det fortsätter så här.
Omae wa jowai

2007-10-10 17:10
"Sverige är nästa land att bli förbjudet att spela i europa om det fortsätter så här."

Det dummaste jag har hört idag.

2007-10-10 17:13
Vi kommer ju aldrig till Europa iaf och när vi väl gör det får vi 0 oäng och hamnar sist i gruppen iaf. Bättre att låta våra lag åka på studieresa och få spela en match mot de stora grabbarna än att få möta lag som man knappt hört talas om här på hemmaplan och några halvslitna på bortaplan.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-10-10 17:19
Ingen idé att försöka förklara för planet. Inte lätt när man anser att man kan sätta en rang på hur mycket fan man är. Man ska tydligen kasta sönder tv-apparater, kasta skit på domarn och spelare för att vara (going into planet1 mode...) "ETT RIKTIGT JÄVLA HARDCORE FAN SOM VET ALLT OM HUR SKITEN FUNKAR!!! NI ANDRA ÄR BARA HOROR MED MYCKET CASH OCH INGEN LOVE FÖR KULTUREN!!!!!"

Sen fattar han inte heller vad jag menar med englelsk läktakultur.
TIFO och ramsor blev tydligen top-boxes och mitt sektion avd sitta ner. Det jag menade var TIFO, sång och glädje för fotbollen. Men vem fan har tid med sånt trams va?
planet1 har koll, plantet is the shit, låt oss alla buga för överheten av RIKTIGA fans...  Vi andra leker ju tydligen bara supporters.

2007-10-10 17:59
A vem har tid för sånt trams? Som medlem i AIK-Tifo har tydligen jag det. Nu till frågan, vem fan är du?
FÖRORT

2007-10-10 18:03
Jag tror att du missuppfattat det hela. Jag stödjer inte våld på läktarna, jag ser inte upp till firmor men jag förstår folk som väljer att kasta in saker. Lägg ner så mycket tid och passion på t.ex. tifo arrangemang och se hur du blir motarbetad av svff hela tiden med förbud. Fortfarande lika kul?

Grattis till posts av youtube filmer förresten. Nu vet vi att du kan länka
FÖRORT

2007-10-10 18:06
planet P1

kolla pa matchen istallet ffs

haha

2007-10-10 18:08
Kolla vem som har vaknat till liv. Han utan argument
FÖRORT

2007-10-10 18:14
haha fan vilken idiot du ar

2007-10-10 18:15
Så det rättfärdigar att man får kasta in skit på planen? Fan du är riktigt jävla slut i huvudet du. Du hör verkligen inte hur jävla dum du låter va?
Jag vill se på fotboll, jag betalar för det, jag vill se allt utan en massa avbrott för att idioter kastar in skit på domaren för att de anser att han dömer fel etc etc. Jag vill inte heller - ev. i framtiden behöva missa en eller flera matcher om det nu döms ut sådana straff. Ärligt nu, vad ger er rätten att pajja för 90% av publiken? Har det och göra med VAR man står eller vadå? "ey, jag har flagga i handen och står på norra, dö domar jävel!"
Du stödjer det danskjäveln gjorde i Sverige matchen också? Celtic Milan och hela Dida incidenten (filmning ja, men han skulle inte komma in på planen) gamle terror tony som sparkar domaren i ryggen, är det sånt du tycker att man får göra om man bara är riktigt hardcore? det går inte att säga att "man får fan kasta skit för att man är passionerad - men man får inte springa i på plan"
Det är i samma område avdelning fel hur du än vrider och vänder på det. Vi fans ska vara utanför plan, både fysiskt och hålla oss ifrån att kasta in skit på plan. Vi fans ska göra allt för våra lag, från läktaren, utanför plan. Punkt.

Och ja, jag kan länka, åter igen, en iq över 50. Jag länkade till det jag menade men istället för ett svar på sakfrågan så gör du ett ironiskt person påhopp.