I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-09-14 22:41
K1 max är det enda vi har kvar. (Och inte ens där har vi hög nivå)
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-09-15 02:31
Inte förvånande med Kruth.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-09-15 09:57
"Idag tror jag att de flesta av oss kampsportsfantaster blev lite besvikna då samme Kruth åtalas för bland annat dopingbrott då han hade testosteron, metandienon, trenbolon och metenolon i kroppen. Vi vill att kampsport ska ses som en seriös sport…något som Kruth är en del av att förstöra."

Jag skulle säga att 90% av alla man ser inom MMA och K1 är dopade. Konstigt att ingen reagerade när Martin Holm gick upp 12kg på 3 månader...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2007-09-15 16:03
Blev inte alls förvånad med Kruth.Att han är torsk på kola är ju grädden på moset..

2007-09-16 06:46
haha han ser ut som en pundare

2007-09-17 22:33
Riktigt dött i den här tråden nu.

Någon som vet hur det här med Bodogtävlingarna funkar? Går det att få tag på eller så? Vi har ju några svenskar som tävlar framgångsrikt där..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-09-18 15:43
insane
ok let hit it up a notch! 

UFC 76 KNOCKOUT Predictions

Chuck Lidell
vs Keith Jardine
Jag väljer det självklara kortet Lidell på grund att man får itne glömma hans dominans i LHW divisionen de senaste åren. Jag är delvis orolig att Keith får in en KO i en högst sannorlik slug-fest, men samtidigt så delar han slag mot en av de bästa KO fightersna i världen. Lidell by Knockout! men til distans går itneden här matchen, that i will garantee.

Thiago Tavares vs Tyson Griffin
Den här matchen är jävligt svårtippad, först o främst har jag inte sätt så mkt av vardera fighter, men jag måste säga att tysin imponerade på mig i matchen mot Guida sist. Den matchen var dead even, men Tyson tog hem det, Sen är inte thiago ngt skämt han heller, en välkänd fighter med mkt i verktyg i sin verktygslåda.
Jag slingrar slant nästan när jag säger att tyson vinner denna på split decision.

Mauricio Rua Vs. Forrest Griffin
Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision. Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida  Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J Jon Fitch Vs. Diego Sanchez Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

Anyone with any prediction?
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-18 15:44
insane

Chuck Lidell
vs Keith Jardine
Jag väljer det självklara kortet Lidell på grund att man får itne glömma hans dominans i LHW divisionen de senaste åren. Jag är delvis orolig att Keith får in en KO i en högst sannorlik slug-fest, men samtidigt så delar han slag mot en av de bästa KO fightersna i världen. Lidell by Knockout! men til distans går itneden här matchen, that i will garantee.

Den här matchen är jävligt svårtippad, först o främst har jag inte sätt så mkt av vardera fighter, men jag måste säga att tysin imponerade på mig i matchen mot Guida sist. Den matchen var dead even, men Tyson tog hem det, Sen är inte thiago ngt skämt han heller, en välkänd fighter med mkt i verktyg i sin verktygslåda.
Jag slingrar slant nästan när jag säger att tyson vinner denna på split decision.

Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision.

2007-09-18 15:44
Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida  Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J Jon Fitch Vs. Diego Sanchez Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar! Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida  Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J Jon Fitch Vs. Diego Sanchez Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:46
insane

Chuck Lidell
vs Keith Jardine

Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision. Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida  Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J Jon Fitch Vs. Diego SanchezOckså väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:48
vafan ere ngt fel på Whoa, det kommer inte ut som det ska?

2007-09-18 15:49
insane

Chuck Lidell
vs Keith Jardine

Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision.

Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto MachidaAj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J.

Jon Fitch Vs. Diego SanchezOckså väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:50
insane

Chuck Lidell
vs Keith Jardine

Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision

2007-09-18 15:50
Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto MachidaAj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J.

Jon Fitch Vs. Diego SanchezOckså väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:51

Jon Fitch Vs. Diego Sanchez.Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:51

Jon Fitch Vs. Diego Sanchez.
Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 15:52
Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida.
Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J.

Jon Fitch Vs. Diego Sanchez.
Också väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!

2007-09-18 21:18
wtf??
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-09-18 21:31

förklaring, jag skickade men inget kom upp så ja skickade om, o samma sak hände, sen efter ett tag tåg funkade det, men då hade det skickats fan..elelr ja ni ser :S

2007-09-18 22:04
Dude dubbelpost har jag hört talas om men det här var bisarrt.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-09-18 22:10
vet inte om det var min dator som segade o utlöste de här 12312 inläggen eller om det var fel från whoas sida, hur som helst så vare lika bra att startaen ny tråd så, varseguuud!

2007-09-18 23:02
Intressanta analyser/åsikter Rebel-Ape...våra kommer upp på bloggen efter UFC Fight Night som går av stapeln imorrn (vågar inte posta större inlägg här med tanke vad du råkade ut för)!

Inför den UFN 11 har vi gjort genomgång och predictions... :)
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-09-19 08:46

trevligt! man kanske bör ta sig en titt i eran blogg. Som sagt annars så fortsätter disskusionerna i DEL 3 som skapades nyligen.