I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tamandi i supporterbråk.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-07-18 23:56

Tamandi i supporterbråk.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=575&a=672213

Jag snubblade över den där rubriken. Och tänkte kolla vad ni andra gnagare tycker.

Nu vet jag inte vilka det var  men tycker det känns rätt onödigt. Tänk om tamandi bara var ute med polare och inte ens drack. Så vill dom skicka hem honom. Ska våra spelare vara rädda för oss supportrar? Borde vara tvärtom.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-19 00:01
Verkade vara tamandi som slagit en supporter:S iaf enligt ss. får ändra min inställning lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-19 04:23
Tamandi är en hora. Det har han visat förr.

2007-07-19 10:13
BUUuuuuuuu vilken snubbe!!! hur fan kan man attackera sina egna supportrar?  

HEM TILL DANMARK JÄVLA SOPA!!

KÄÄMPAA AIK
BLESS REGGAE MUSIC

2007-07-19 10:50
SLÅ JIMMY SLÅ!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-07-19 12:58
är väl enkelt att döma honom för en box, men ni vet ju inte vilken skit han fick av supportrarna heller..
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-19 13:33
Men sen vad ss säger är en sak, dom är ju inte spciellt kända för att tala sanning såe
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2007-07-19 17:09
Lebanner> Ska vi som supportrar vara rädda för spelarna? Benga jävel.

2007-07-19 17:13
sparka slå....

2007-07-19 17:36
ifk....
IFK Göteborg
Juventus

2007-07-19 18:00
ujs!!

hoppas förresten att det blir ett internt storbråk i AIK så alla spelare och supportrar dör sönder sig.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-19 19:35
alltid gulligt med supportrar som vill leka firmafolk. och så slutade med en lavett från...jimmy tamandi..?! ..the fuck??
Hakuna matata

2007-07-19 19:46
haha menar det, han får väll slå tillbaks!
IFK Göteborg
Juventus

2007-07-19 21:39

myspyss

BLESS REGGAE MUSIC

2007-07-19 22:41
fattar inte ens hur nån orkar bry sej sådär mycket om ett lag, dom verkar iofs inte ens bry sej om aik, utan nåt helt annat som inte hör hemma inom sporten, men det är väl ingen nyhet direkt.
firman boys.. oj oj, vilka hårdingar, man blir ju rädd...

2007-07-19 22:45
haha, framåt forza aikååå

2007-07-19 23:04
neh nu ska vi inte vara sånna mot internet huliganer ;)
IFK Göteborg
Juventus

2007-07-19 23:55
tycker inte att det var specelt smart att gå ut med det.. skulle isåfall tagit det internt med AIK, men klantigt av tamandi måste jag säga men det känns inte som att det var specielt bra tidsval av firman att ta upp det nu när det redan är rörigt i AIK

2007-07-20 01:50
jävla skitsupportrar, fan vad dom förstör hela tiden

2007-07-20 02:22
Tanken att gå ut efter 2 förluster mot elfsborg är ju oacceptabelt, oavsett om man får för ledningen eller inte. Torskar man ska man ju sitta hemma och skämmas, speciellt när man är en överbetald hora som skämmer ut klubbens färger.
Skitsupportrar? Det är firman och alla övriga supportrar som betalar en del av spelarnas löner, klart som fan att man ber sina anställda att tagga hem om man är ute på krogen efter en förlust. Sen om firman agerar rätt i alla situationer är ju en annan fråga, men nu tog de sitt ansvar vilket är helt rätt...tycker jag!
hets, stress, fest!

2007-07-20 02:32
Ja, vi supportrar betalar nog en hel del av deras löner, det gör vi nog..herregud..
•pave paradise•

2007-07-20 08:55

Så han får inte ha något liv?
Två förluster mot Elfsborg, är det konstigt? Det var ingen annan än AIK själva som trodde på seger där. AIK har visat att de inte har manskap för övre halvan av allsvenskan.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-07-20 09:27
tog firman sitt ansvar, det är ju inte dom som träffade killen precis ;P
IFK Göteborg
Juventus

2007-07-20 09:44
firman hadde inte ens nått med et där å göra.de va vanliga supportrar som sa till den dumma jäveln
 framåt stolta AIK

2007-07-20 10:51
ankancr P15

du har nog läst lite för ingående på sverigescenen.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-07-20 13:12
"klart som fan att man ber sina anställda att tagga hem om man är ute på krogen efter en förlust"

Det är väl ändå inte arbetsgivarens bizznizz vad ens personal gör på sin fritid, så länge det inte är kriminellt, eller bryter emot någon överenskommelse, vilket det inte gör i fallet Jimmy Tamandi på krogen. Sen kan jag hålla med om att det är lite dåligt av Tamandi att gå ut på krogen efter en förlust, men han ser troligtvis fotbollen som en del av sitt liv, och inte hela sitt liv. Vilket betyder att han kanske vill ha ett liv utanför Råsunda också.
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-07-20 13:14
ankancr känns som att du är eller försöker bli en liten hooli därför skriver du som att det vore skit bra gjort. själv tycker jag att tamandi gör fel men även firman, fortfarande AIK:s uppgift att ta en titt på vad som egentligen hände och sen bestämma vad som ska hända med tamandi.

2007-07-20 13:33
Det är skillnad på att jobba på kontor och vara fotbollsspelare... där krävs det att din kropp är  i topptrim...

Sen om man torskat 2 viktiga matcher och inte har gjort sitt jobb, så bör man inte försämra förutsättningarna genom att supa ner sig...

Sen om någon kommer fram och påpekar att beteendet är olämpligt bör man ta åt sig av det, inte lappa till personen...

Sen att jag tycker att det är skitkul att han gjort det, är en annan sak...

JT Bitchslap Crew
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-07-20 14:35

lhabia - vet inte om du är ironisk eller inte, men vad tror du att pengarna för medlemskap,matchbiljetter,säsongskort,souvenirer, osv går till?

Dirty_D - Förlust som förlust, spelar ingen roll om det är mot trelleborg, djurgårn eller elfsborg. Man ska skämmas, tänka på vad som gick fel och vad man kunde ha gjort bättre i efter en förlust. Ärligt, dem får pengar för att representera sin klubb på bästa möjliga sätt, både på planen och utanför. Då är det inte acceptabelt att vara på krogen.. thats it!!

psykmys/bacardi - jaså, måste missuppfattat det då. Aja, cred till dom gjorde det iaf.

maran - Jag har faktiskt inte läst på sverigescenen ang. den här händelsen och jag står verkligen inte bakom allt dem skriver.
Men jag kan inte ta ifrån dem att de har en hel del vettiga synpunkter.

_Spanky - Spelarna är anställda av AIK dygnet runt under säsongen. Det är inte ledningens ansvar att vara föräldrar för spelarna. Det är helt upp till spelarna hur bra dem vill spela och hur bra betalt dem vill ha. Spenderar man sin tid på krogen dagarna innan match kanske man inte kan ge sitt bästa på matchen och i längden resulterar det i att kontraktet bryts.

AAZ - Tvärtom, att vara käzzzzzzual känns så 2004. Måste man vara "en liten hooli" för att tycka som jag gör?

puss

hets, stress, fest!

2007-07-20 14:41
"Det är firman och alla övriga supportrar som betalar en del av spelarnas löner, klart som fan att man ber sina anställda att tagga hem om man är ute på krogen efter en förlust."

Är du dum i huvudet på riktigt? Hur många jobb har du haft där din boss sagt åt dig vad du får och inte får göra på din fritid? Tycker du aktieägarna ska lyncha anställda ifall ett företag går dåligt? Hur stor del exakt tror du att ni betalar egentligen?

Ni är bra duktiga på att kräva respekt av spelare, men inte riktigt lika bra på att respektera spelares privatliv och integritet.

Jävla rikspuckon är vad ni är hela högen, gå och dö.
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-20 14:58
"Spelarna är anställda av AIK dygnet runt under säsongen"

Eeh, ja meningen med en fast anställning är väl att man har ett jobb att gå till varje dag, men nu var det ju faktiskt så att Tamandi var ledig dagen efter. Det var okej med Aik ledning och de kommer inte straffa honom på något sätt för det. Sen vad som händer efter att han har delat ut en lavett, det återstår att se.

För övrigt, så såg jag Stefan Batan på en krog i Södertälje förra säsongen, en tisdag under säsong. Han och några polare satt och beställde in Champagneflarror, vet inte vad Djurgårdsledningen hade tyckt om det :)

2007-07-20 15:00
ankancr P15 : Inte acceptablet att vara på krogen? Ens om man dricker coca cola eller vatten? Klart det ska komma från en kille som ännu har en bit kvar till "vuxenlivet". Fotbollspelare är människor precis som du och jag, självklart ska de har rätt att gå ut med sina vänner på kvällarna, allt annat är ju bara löjligt. Jag kan hålla med om att de inte ska supa sig redlösa men det har jag mycket svårt att tro att Tamandi skulle göra.  
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-07-20 15:31
Soheil - Folk har sagt att jag är lite knepig ibland, ja. Men aldrig någon som tyckt att jag har varit dum i huvudet för att jag tycker på ett visst sätt. Sen kan de hata mina åsikter, men det är en annan sak. Så citatet "kasta inte sten i glashus" har väl aldrig varit mer passande?
Alltså, det går inte att jämföra ett vanligt jobb med att vara fotbollsspelare, undantag för lönen möjligtvis.
Har du någonsin haft en arbetsledare som gör allt för dej, åker hela landet runt, betalar stora summor bara för att se dej arbeta?
Tveksamt va? I 6-7 månaders MÅSTE vuxna män kunna hålla sig borta från krogen och visa respekt för dem som betalar en del av deras lön, ärligt..
Kan vara möjligt att jag överreagerar lite nu, men ni fattar vad jag menar. Jag betalar inte över 1000 kr/år till mina spelare för att de ska hänga på krogen dagarna innan match. Say no more.
hets, stress, fest!

2007-07-20 15:37
Nej, du betalar för att få se de spela fotboll, vilket du också får. Självklart ska fansen ha en del att säga till om, eftersom att de är dem som ÄR föreningen. Men när man börjar inkräkta på spelares privatliv, då ligger man fan på samma nivå som Aftonbladet och Expressen. Spelarna måste få vara lediga på sin lediga tid, ladda om batterierna, för att sedan kunna komma tillbaka och prestera på träning och på planen

2007-07-20 15:55
 - vet inte om du är ironisk eller inte, men vad tror du att pengarna för medlemskap,matchbiljetter,säsongskort,souvenirer, osv går till?

Till klubben för att utveckla ungdomslagen och faktiskt kunna HYRA vår arena, kanske? AIK har inte direkt många souvenirer att sälja, så hur fan du får för dig att de pengarna betalar spelarnas löner är verkligen bortom mitt förstånd.

AIK tjänade ca 60000kr på tröjförsäljning, iaf om man ska ta AIKShop vid orden. Real Madrid tjänade 100 miljarder enbart på David Beckham. AIK kan ALDRIG tjäna nog med pengar för att betala löner genom souvenirförsäljning och allt annat du räknade upp, kort och gott.
•pave paradise•

2007-07-20 16:35
AIK har inte direkt många souvenirer att sälja, så hur fan du får för dig att de pengarna betalar spelarnas löner är verkligen bortom mitt förstånd.

Supportarna betalar lönerna.
Vad tror du klubben får pengar från ?
Publik på matcher, souvernirer och sponsorer.

Vilka tror du det är som gör att AIK har mycket sponsorer? Självklart inte spelarna. Det är supportarna som är AIK, som drar till sig sponsorer som i sin tur betalar cashuz till AIK som betalar löner till spelarna.

2007-07-20 16:54
Helt sjukt att folk här tycker det är okej att en spelare dräller runt på krogen och stan mitt i natten efter en förlust. Vilka signaler sänder det till ungdomsspelare? Inte konstigt att Brwa Nouri röker gräs när sån där mentalitet även finns högre upp.

Nej, ska man vara fotbollsspelare ska man sätta ett exempel, göra allt för sin klubb och om inte föreningen har vissa regler i sig så har väl fansen en del, och då särskilt AIK i Sverige där man visar fansen jämbördig respekt och inte stojjar efter en match.

Jag vet att mina chefer inte blir glada om jag dräller runt på stan halvfull och dyker upp på jobbet med påsar under ögonen. Då har jag ett jobb som inte ens har en fyrtiondels ansvar som den här nissen Tamandi har, som har minst 20,000 ögon på sig varje dag som kräver att han presterar max max max max varje dag.

2007-07-20 18:21
Jag tycker dina åsikter är korkade och att ett träd resonerar bättre än dig. Eftersom det är dina åsikter som du framför, tycker jag att du är lika korkad som dina åsikter. Du får gärna förklara din parallell till sten i glashus; vill du tycka att jag är korkad är det fritt fram. Dina åsikter kring min personlighet är totalt ointressanta för mig.

En fotbollsspelare är som vilken annan anställd som helst, ända fram till den punkten då ett gäng psykopater börjar anse sig ha rätt att bestämma hur han ska festa, när han ska festa och vart han ska festa. Det är inte yrket som skiljer sig från andra yrken, utan det faktum att det finns idioter som du och dina likar som anser er äga spelaren bara för att du köpt en lagtröja, halsduk och ett årskort för totalt 2 000 kr. Det är ungefär lika rimligt som att en aktieägare ska gå till anställda i ett företag och kräva att de inte festar 48 veckor om året, eftersom de faktiskt jobbar de veckorna. Bara för att du betalar mindre än en hundring per månad anser du dig att ha rätten att skicka hem spelare för att de är "dina"? Spelarna är inte dina och kommer aldrig vara dina. De är yrkesmän och sina egna. Att du lever i tron att du är spelaren ARBETSGIVARE är inget annat än storhetsvansinne. Skulle tippa på att de flesta pengarna som betalar spelarens lön faktiskt kommer ifrån sponsorer. Så nej, vi fattar inte vad du menar.

Spelarna visar oftast sina fans all respekt under tiden då de är betalda; fansen tycks ha svårare att visa spelarna respekt, när de anser sig ha rätten att skicka hem dem från deras utekvällar, bara för att de köpt ett årskort och en tröja.

Jag har ingen aning om hur stor del av dina pengar som gått till att betala en spelares lön, men det lär inte vara mer än ett par kronor. Lägg ditt barnbidrag på något annat om du inte kan hantera att folk som spelar fotboll också har ett privatliv. Gillar du inte att spelarna hänger på krogen när du betalat hela 1 000 kronor om ÅRET, så sluta betala då ditt jävla ufo.
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-20 18:48
ingen gillar aik supportrar, inte ens deras spelare.. äckligt folk

2007-07-20 19:02
Soheil: On point!
Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com

2007-07-20 19:21
FUck oFF alla gå hem jimmy!!
BLESS REGGAE MUSIC

2007-07-20 20:01
leve palestina

2007-07-20 21:27
Pinsamma gnaget!!! vi har sett detta förut så är vi förvånade? inte särskilt va? Gnaget är rädda för fansen och fansen hatar Gnaget? Kan det bli bättre samanhållning?

I djurgården har vi lite familjekänsle. elr lite o lite vi har jävligt mycket! kan dra ett exempel:
när concha gjorde sin sista match va det inte HORA! och andra svordommar som kastades på concha nej det va "Vi har världens bästa skåning, världens bästa skåning..." och "du är välkommen tillbaka, välkommen tillbaka ja du e välkommen tillbaka".

Djurgårn tills jag dör!
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-07-20 21:43
Vidrigt att hylla en skåning ena stunden med betoning på hans härkomst när man andra sidan hatar dem i matchen mot Malmö efter...

2007-07-20 22:13
Guano det där håller ju inte elr hur?? Jag är nästan säker på att det finns någon låt oss säga svensk som du hatar! Det måste det finnas. Måste du då hata alla andra bara för att du hatar en??? Eller om du älskar en Dansk tjej? Måste du älska alla danskatjejer då???

2007-07-20 22:45
Nej, då älskar jag tjejer i fråga. Däremot kan jag avsky Malmö och deras Skånehetsande och vidriga dialekt, så jag skulle aldrig under en fotbollsmatch sjunga positivt om Skåne. Vore helt orelevant, hellre hitta nån annan egenskap i honom då.

2007-07-21 01:01

Får man fråga om det är någon som vet huruvida Tamandi var "packad" eller inte? Får man inte vistas på offentliga platser för att man förlorat en fotbollsmatch?

Att han ska gå hem och skämmas för att han förlorat?
Visst, fotboll betyder jättemycket för massvis med människor och det är jättefint, men någonstans är det bara fotboll. En fuckin jävla idrott.
En del säger att de lägger alla sina pengar på sin klubb osv, men känns det inte värt det, titta på matcherna på tv då istället eller lägg pengarna på något som känns vettigare då.....
Givetvis ska spelarna ge precis allt under match o träning, det är självklart, det är de anställda för. Utöver det, låt grabbarna göra vad de vill, så länge det inte går utöver prestationen.
Och så djävla farligt kan inte någon pilsner vara kvällen efter match.
Det är så djävla sorgligt med alla fantiker som tror de äger klubbarna, som tjaffsar o håller på. Fast de är väl o andra sidan inga riktiga "fotbollsfans" heller, det ligger nog något i den klyschan.

Hur många här inne har förresten druckit bärs efter jobbet, med jobb dagen efter? Rent generell fråga.

Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2007-07-21 15:07
Guano P20
vi sjöng in positivt om skåne! vi sjöng positivt om concha. vi hade lika gärna kunnat sjungt vi har sveriges bästa chilienare? om han är skåning så är det spelar väl förfan ingen roll vad vi tycker ok de elr inte?
Om vi hade haft en vitryss och du inte tyckt om vitryssar så äör han ju fortfarande världens bästa vitryss?
nu lägger vi ner denna offtopic diskution för du sämmer bara ut dig.

back to topic igen

2007-07-21 16:40
"Hur många här inne har förresten druckit bärs efter jobbet, med jobb dagen efter? Rent generell fråga. "

Som det tidigare nämnts i tråden. Kass jämförelse. 
Mitt arbete är i dagsläget obetydligt och jag lyfter inte heller en miljonlön likt överbetalda fotbollshoror som Jimmy Tamandi. Jag kan dricka bärs när som helst, det kan inte dom. Inte om dom satsar på en karriär som professionella fotbollsspelare.

Oavsett om själva krökandet är okej eller inte så bör man behandla sina arbetsgivare, läs supportrarna, med hövlighet och respekt. Inte med slag. Jag förstår verkligen att Jimmy tvingas bort från klubben och han har ingen annan än sig själv att skylla för det. 

And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-07-21 16:44
För övrigt, till och med tokstollen Fabien Barthéz insåg att han gjorde bäst i att lämna sin klubb FC Nantes efter det att han prylat en av sina egna supportrar. Men i Sverige är det stackars Jimmy som är utsatt... buhu.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-07-21 17:59
fyfan vad många vilsna själar i den här tråden. Soheil tar nog hem priset. Kul när du postade nån bögporrgrej förlängesen av misstag, dom som såg glömmer aldrig.

Ni skulle lipat ikapp om det var en spelare som fått på truten.

Jimmy Tamandi är en fotbollsspelare. Det innebär att man ska vara i topptrimm. Alltså kan man inte gå ut och supa sig redlös mitt i säsong, även om man har ledigt dagen efter. En rejäl fylla sitter som bekant kvar i kroppen ungefär en vecka.

Tror ni en astronaut skulle få tillåtelse att gå ut för ett järn mitt i hårdträning inför rymden? Tror ni någon idrottare med ambitioner skulle göra det, även ifall dom bestämde över sig själva? Nej, det skulle dom inte. Man blir helt enkelt en sämre atlet.

Jag upplever det som att folk har fått för sig att stora stygga firman halvt skrämde ihjäl svärmorsdrömmen Jimmy som rent instinktivt drog iväg en lavett. En lavett som antagligen räddade hans liv. Fakta ser helt annorlunda ut, så knip igen snattran, snälla.