I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-30 00:52
Ja, men DIF:s tifo var flera 100 gånger svårare att bygga upp jämfört med flaggorna, som ni hade i två färger x2. Att räkna ut hur de olika färgerna som användes och så vidare måste tagit grymt mycket längre tid än aik:s. Det roliga var att jag såg aiks fantv innan matchen där tifofixaren berättade hur ett matematiskt snille hade räknat ut allt och wooow, ska bli mäktigast i europa... HAHA säer jag. Till och med jag hade kunnat klura ut hur flaggorna skulle ligga.

Men jag säger inte emot er, det var stilrent, även om budskapet med sverigeflaggan var diffust, Varför liksom?
DIIIF

2007-05-30 07:30
Det roliga var att jag såg aiks fantv innan matchen där tifofixaren berättade hur ett matematiskt snille hade räknat ut allt och wooow, ska bli mäktigast i europa...

hahahahhahhahahahhahahahahahha!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-05-30 10:58
ni djurgårdare som dissar aiks tifo är bara avundsjuka. Det var snyggt punkt.
Rappare

2007-05-30 12:24
Njae, jag tycker ärligt att tifot inte var något speciellt.
Den överträffar inte tidigare års tifon.
Men jag söker fortfarande förklaringen på flaggan. Alla frågar, ingen svarar?
http://www.innuce.nu

2007-05-30 13:40
  Kurt P63

Klart att tifot var snyggt, men det är fan ingen som är avunddsjuk
och jag tror ingen hade klagat så mkt om inte ni gått ut och sagt att det skulle vara det snyggaste i europa någonsin. För det var det Definitift inte, det är det ingen som kan påstå. Snyggt, Ja. Snyggast i Europa, Nej! Till och med aik har haft snyggare än det där tidigare.
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe
DJ

2007-05-30 14:26
För mig fick den en poäng i efterhand. När man såg den här banderollen blev Sverigeflaggan faktiskt jätterolig.

Men det vore fortfarande intressant att höra nån gnagare förklarade vad flaggan ville säga?
Sångare

2007-05-30 14:38
3 aikare dom senaste 30 inläggen? Vilka var det nu som var medgångssupporters...? Minns att det var ett jävla spammande om "vi är överallt" från aik-håll innan säsongen drog igång samt efter gbg-vinsten. Vart försvann ni nu?
Det kanske inte finns nåt att snacka om när man har förlorat?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-05-30 15:53
Hög nivå här...

Gnagets tifo: Snyggt, men inget europaklass
DIFs tifo: Snyggt, men vi borde ha kört ark istället för flaggor i kransen, en erfarenhet rikare.

Sångmässigt: Gnaget ägde första 20, bla. pga. att vårt PA inte funkade knasade... från 1-1 var det DIF hela vägen...

Spelmässigt: Who gives a fuck, flest mål vinner!

Otroligt fega påhopp av gnagarna innan och efter matchen, skönt att höra att de flesta slutade i Djurgårdsfavör...

Ni är äckliga och det vet ni om...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-05-30 16:40
shunare

du verkar lika smart som du skrattar, va har du o komma me? erat "jättefärglada" tifo? tönt....

da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-05-30 17:44
hemp P22

Han har 3-1 att komma med? tönt...
Vi är ökända N.P.G.

2007-05-30 18:08
Fan, jag som var så glad över vinsten... Men nu läser jag att gnaget hade bättre tifo, och det är ju det som räknas.

:(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-30 19:17
Jävla löjligt, som vanligt.

Ursäkta, men jag har träffat minst lika många äckliga Östermalmsbrats med rasistiska sympatier som jag har träffat skinheads på Norra. Ni är fan inte mycket bättre, era hypokratiska åsikter och arv att glida på till trots. Tyst bara, ni vann, vi som kan ta förluster grattade, vi ses om tre månader.
•pave paradise•

2007-05-30 19:23
såsom jag har förstått det har aik tifo aldrig sagt att det ska bli ett tifo som ska vara "det bästa någonsin i europa", utan att det skulle bli ett tifo "som aldrig gjorts i europa". Ganska kul att se hur folk som pissat på kvällspressen nu tar förgivet att det dom skrivit är sant.
Anima Sola
DJ

2007-05-30 19:31
Ihabia: Hela rullad mössa/vikingarock-grejen är ju en grej som är skitrolig och drivs med glimten i ögat. Inte nåt som bygger på nån statistisk undersökning av antalet idioter som är fans till respektive lag. Ungefär som ditt "arv att glida på" ovan har extrem liten verklighetsförankring.

2007-05-30 20:50
Idag kändes allt värdelöst .
En öppen match som kunde gått hursomhelst. Att vårt katastrofala mittfält(igår) tappar boll sådär nonchalant är trist att se. Hoppas mycket nu på att Özkan och Stephenson kan hitta på nåt. Jag skiter i ursäkter från Örlund när det gäller 2-1 målet. han SKA ta den , punkt. Han gör för många lätta misstag känns det som. Hade hoppats på bättre offensiv av AIK i andra halvlek(som första 30), men det blev en rätt blek insats i en dålig halvlek från båda lagen. Aja , Dif vann denna rond .Bara blicka framåt till höstderbyt .

För övrigt kan ni ju inte vara seriösa när ni säger att DIF vann tifo matchen. Att nån går ut i media och skapar överdriven hype är fel. Det gör att förväntningarna byggs upp om att nåt helt otroligt kommer ske. Därför sitter alla de flesta nu och totalsågar det . Men hade inte pressen lagt sig i hade många suttit och sagt att det var snyggt istället . Sluta döm av vad som sägs i aftonbladet(som tas jävligt seriöst av alla nu men aldrig i andra fall, som nån redan sa) och erkänn bara att Tifot var snyggt. Ja oj då , verkligen konstigt att alla röstar på djurgården när majoriteten av supporter till alla möjliga lag har AIK som hatlag #1.

2007-05-30 20:52
*supportrar

2007-05-30 21:08
Att nån går ut i media och skapar överdriven hype är fel.

Det är nog snarare att media har gjort en höna av en fjäder av vad AIK-tifos ledare har sagt i en intervju..
Anima Sola

2007-05-30 21:15
Challma , absolut kan det vara så . Det är ju till och med större sannolikhet att så är fallet . Men poängen var att pga av artikeln så påverkas folks omdömen .

2007-05-30 21:17
HÖR NI ATT VI E PÅ GÅNG GANAGARSVIN
VARFÖR HÖR VI INTE ERAN SÅNG
FÖR NI SJUNGER FAN INTE EN JÄVLA GÅNG
GNAGAR SVIN

ja dom där jävla ganagarsvinen alltså...
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2007-05-30 21:26
Bellybuster.

Jo jag förstod att så var fallet. Men för att tysta alla gårdare som helt plötsligt litar blint på media skrev jag det.
Anima Sola

2007-05-31 00:21
Bellybuster P25
Det förklarar fortfarande inte varför man väljer att bränna så mycket på att få fram en sverige-flagga över norra?
Har man bestämt sig för att satsa mycket pengar kanske man ska försöka styra lite bättre ideér också..

Pinsamt oavsett hypning av media eller inte..

"DIF är Oasis - aik Ultima thule"
Hepp och pepp

2007-05-31 00:23
dawg. jag har ingen aning om vart din källa är ifrån, ifrågasätter den inte men skulle vilja se den.. vart får jag tag på den?
Anima Sola

2007-05-31 07:51
hemp P22

Förutom det Thugish4life P22 sa, 3-1 alltså, så har jag att komma med ett av de bästa lagen i allsvenskan, i alla fall stundtals riktigt bra lir.

Vad har du att komma med din förlorare? Ett gäng på 22 man som inte är bättre än trelleborg för tillfället?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-05-31 11:29
lhabia 

Dagens skott i foten?

Är väl en jävla skillnad på Rasist-brats på Ö-malm och skinbollar på Norra... Alla på Ö-malm är inte DIF, men jag tror att de flesta på Norra är aik, eller?
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-05-31 18:17
Djurgården spankade AIK på planen och på läktarren
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-05-31 20:41
inferno:

Grejen är den att AIK ÄR överallt, DIFare kan man hitta 90% av på Östermalm, eller ja...ni är inte överallt helt enkelt; end of story.

Är ni Oasis så är ni det Oasis från "Be Here Now"-eran: ultrapundare.
•pave paradise•

2007-05-31 20:50
djurgårn är disco - Bajen rock'n roll
Hammarby Alcoholics

2007-05-31 21:40

Vi e meed er överallt!
DIIIF
Rappare

2007-06-01 01:11
"DIFare kan man hitta 90% av på Östermalm"

Hyffsad överdrift.
När jag och polarna bilar till matcherna i huvudstaden möter man alltid Djurgårdare i mackar när man tar ciggpaus. Eller så kör man om dom på vägen.

När man åker tåg så är du garanterat inte ensa Djurgåradre på tåget.

Så nej.

Det är nog lika som med AIK.

2007-06-01 10:57
Thugish4life P22

syftade iofs på tifot matchen vet jag väl redan

nolla
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-06-01 12:43
lhabia 

Det där är skitsnack och det vet du oxå...

Det finns stora Djurgårdstillhåll i förorter runt hela stan, så hela ö-malmssnacket är bull...

Sen är frågan fortfarande, Alla på Ö-malm är inte DIF, men alla på norra är aik, eller?

2007-06-01 14:19
AIK är överallt - förutom på derbyn utanför Solna?
We run these streets like cops do red lights!
DJ

2007-06-01 14:31
Finns gott om Djurgårdare i Haninge, där jag växte upp, på röda Söder där jag bodde några år och i Vantör där jag bor nu. Jag antar att det där med Östermalm var nåt skämt?

2007-06-01 15:30
Vi spelar iaf i Solna där vi hävdar att vi kommer i från, Solna som ligger i Stockholms Län. Stadion ligger inte Djurgården, Globen/Hovet ligger inte på Djurgården så..vi har mer fans, vi är överallt och vi vet vart vi kommer ifrån. Ni vann matchen, grattis, men snacka inte om att vi inte är överallt. Vårt bortasnitt förra året var högre än halva allsvenskans hemmasnitt.
•pave paradise•

2007-06-01 15:38
Vårt bortasnitt förra året var högre än halva allsvenskans hemmasnitt.

Troligt. .. Inte.
-Ääär det du som är loket?!
-Mnäh.

2007-06-01 16:27
lhabia 

MEN SNÄLLA!?!?! Var gick det fel någonstans?

Djurgården är från Stockholm, Djurgårn ligger i Stockholms Stad, Vi spelar i Stockholm.

Solna är en jävla kranskommun... Sen vore det intressant att bestämma er någon gång, Solna eller Stockholm två olika städer, två helt olika kommuner...
Problemet är att ena gången är ni aik solna, andra gången aik stockholm, tredje gången, ja fan vet...

Ni har sämre bortasnitt än vad vi har och det vet du...
Att ni är överallt är ett jävla skämt... Visst, ni har ett okej bortasnitt, men vi har bättre... så är det...

Ingen slår oss i resande supportrar under 2000-talet...

2007-06-01 17:11
Bra rytet Adde!
Aldrig mer....

2007-06-01 19:29
Enda anledningen till att dif har bra bortafölje är för att så jäääääääävla många lantisar av någon outgrundlig anledning hejar på dif.
It´s all about Don W Miami!

2007-06-01 20:50
det töntigaste är att ni påpekar HELA tiden vilket jävla ställe ni ska tillhöra, då menar jag inte bara DIF utan även AIK och bajen. vem bryr sig om det? Det tävlar ju faktiskt i fotboll. suckers!

för övrigt hoppas jag AIK kommer igen nästa kommande matcher! :)

Rappare

2007-06-01 21:38
"Grejen är den att AIK ÄR överallt, DIFare kan man hitta 90% av på Östermalm"

"da anledningen till att dif har bra bortafölje är för att så jäääääääävla många lantisar av någon outgrundlig anledning hejar på dif."

Trevligt att se två gnagare säga emot varandra ;)

2007-06-02 00:03
Ovanstående citerad användare som ej återsyftar till migsjälv har bara dålig koll.

Bor själv på malmen och har genom mina år här kunnat fastställa att lagtillhörigheten är relativt jämn mellan AIK och DIF,en aning fler gårdare.Bajarna är väldigt få dock.

Att DIF däremot har ett stort stöd bland folk utanför Stockholmsregionen och utan anknytning till Stockholm är ett välkänt faktum.Personligen tror jag att det grundar sig i småstäders intresse för Ishockey framför fotboll i kombination med Djurfårdens framgång som Ishockeyforening.
It´s all about Don W Miami!

2007-06-02 00:19
15 februari 1891 Biblioteksgatan, Stockholm. Där har vi det.. AIK är från Sthlm!

12 Mars 1891 ett Kafé på Alberget, Djurgården. Där har vi det.. diff är ifrån stadsdelen och parkområdet djurgården.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2007-06-02 00:22
Först snor ni vårat år, sedan vår stad och ni kör era hemma matcher mo oss på vår arena. Typiskt lillebror att APA efter..

Kan vi inte sluta diskussionen (stava) om stad?

Stick från vår arena, jävla pack!

2007-06-02 00:24
Djurgården ligger i Stockholm, din dumma jävel.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2007-06-02 00:47
ajjja, hur ska ni ha det? Solna eller Stockholm?

Låter ju lite skumt att lira i Solna om ni är från Stockholm? :S
DIIIF

2007-06-02 00:57
arj-som-fan

Jo men biblioteksgatan är lite mer central ;) min dumma jävel, de e ju du! Är inte djurgården en ö btw? så egentligen är det mer avlägset sthlm än solna :P

Kb-fitthuvud

Solna är ju i sthlm.. Vår arena ligger i Solna. flest supportrar är väl där också.. Men i begynnelsens begynnelse e vi från Bilioteksgatan 8 i Sthlm, fråga Isidor Bherens

2007-06-02 00:58
Behrens*

2007-06-02 01:04
Saxat från Wikipedia:

Men ett år senare återuppstod den igen - då under namnet "Black Army - Stockholm".

Svårt att ta miste? Stockholm

Sen när låg Solna inte i Sthlm?

2007-06-02 01:05
Sen ni numera flyttat till Solna, som är en stad, visserligen i Stockholms län, så kan ni inte längre titualisera er som Stockholms bästa klubb.. Möjligen Solnas.
DIIIF

2007-06-02 01:07
www.solna.se

Solna är en egen stad!
DIIIF