Derby della Capitale: Roma - Lazio 29/4
Japp, då var det på dagen en månad kvar till derbynas DERBY!!! Roma - Lazio på Olimpico, Rom. Lazio, med bara nio poäng upp till Roma, som kämpar för en Champions League-plats och Roma som ligger tvåa, ska försöka hålla undan från Lazio. Roma är också kvar i CL och kanske koncentrerar sig lite extra på det. Nu ska vi visa igen vilka som är bäst i Rom! Nån som ska ner? I alla fall, snacket om matchen här! AVANTI LAZIO! AS ROMA MERDA!
Hoppas på en underbar födelsedagspresent i tre poäng.AVANTI LAZIALI!
sååå sjukt av detta derby blivit.. anche tra noi ci sono merde come voi... finns inget hat längre... JUVE MERDA
Fan va jag vill ner.. beror på hur mycket pengar jag drar in och om jag får ledigt! Hopas Lazio bara ligger 3 poäng efter när det vankas match, shit vilket derby det kommer bli då. Det kommer gälla ALLT! :D
CAMPIONI!
luktar kryss, men det är en några veckor kvar så man kan inte förrutse formen hos de båda lagen. Jag tror faktiskt Lazio kan skrälla, och vinna med 1-2.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Totti sänker Lazio med på övertid, 1-0 till Roma! FORZA ROMA! LAZIO MERDA!
1887 - 2007
Som det ser ut just nu så är väl Lazio lite av en favorit? De har en jävla form och roma måste tänka på CL. Tror på 4-1 till Lazio. Rochi målskytt gånger 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gynophosis P21 Jo, kanske det, men det är ju ändå en månad kvar. Många matcher ska spelas där emellan.AVANTI LAZIO AS ROMA MERDA
4-1 är väl att ta i. riomma kommer vilja ta revanch för 3-0 förlusten i höstas. Men Tottis skrapsår sen senast kanske gör sig påmind och han kanske kommer bli tvungen att stå över derbyt pga av den otäcka skadan. Sånt ska ju inte förekomma på en fotbollsplan. Skrubbsår. Usch. Jag tror på 1-0 eller 2-0. roma kommer inte göra mål på Serie As för tillfället bästa försvar i år.
CAMPIONI!
Jag är helt säker på att det blir kryss
skall inte ner , väljer alltid derbyt när lazio har hemma... Självklart spöar vi roma igen , men kanske inte med 3-0..Men 4-0 kanske..... Löshundarna skall bli förnedrade igen!!!
HATA ENGLAND
Lazio ångar på och gör fortfarande många mål. Mitt tips står sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gyno: Ditt 4-1 tips verkar mer och mer troligt. Fast nu.. efter HÄÄÄÄRLIGA 7-1 idag så kommer roma gå ner sig, totti bryter ihop i omklädningsrummet och hela säsongen är nu körd för de rabiesinfekterade löshundarna, så jag tror på 2-siffrigt för Lazio! Hahaha... whaaaa... SJUUU-ett!! Som jag njuter! Ska bli härligt att läsa Birros blogg imorn hahaha
CAMPIONI!
ODIO NAPOLI ODIO NAPOLI ODIO NAPOLI ODIO NAPOLI 3p snart !
Rizmo: Mitt bet kommer stå sig, ska satsa en tussing på Lazio vinner med mer än 3 mål,lär vara hyfsat odds Btw prata inte om birro, värre kvacksalvare får man leta länge efter.
Vad är det för fel på Birro?
Att han håller på roma är väl det största felet..
CAMPIONI!
eftersom roma förlorade 7-1 så tycker jag synd om lazio, ni minns väl alla 5-1 för några år sen, då montella gjorde 4 mål....
5-1? va? va snackar du om nu? sluta leva i det förflutna.. jag minns senaste 3-0 lite bättre.
CAMPIONI!
Jag tror det blir minst 7-1 eftersom vi är bättre än United.
Hoppas på Roma, Lazio måste stoppas Milanoderbyt är dock lite hetare. FORZA ROSSONERI!
your heart pump project kool-aid
elem vad skulle göra Milanoderbyt hetare?
elem- ja snälla du ge oss ett svar på varför ett milano derby är hetare än ett rom derby .
HATA ENGLAND
Ett milano derby är inte som ett rom derby , jag kan ge dig några anledningar till det. Rom är italiens huvudstad . Hater är hundra gånger så starkare mellan roma och lazio än milan och inter. Spelarna går som man vill , från inter till milan och tvärtom hade detta hänt i rom hade det tagit hus i helvete. Lazio-roma är en match som man alltid pratar om , flera månader innan nästan 1 år innan. Milan-inter är ett hett derby men gämför aldrig det med ett romderby för det förstår nog till och med viruz att man inte gör!
HATA ENGLAND
Milan och Inter har väl tillsammans vunnit typ 3 gånger mer titlar än Roma och Lazio. Lagen ligger alltid i toppen av tabellen till skillnad från Romlagen. Milanoderbyt är ett utav världens bästa derbyn. Men det är en smakfråga jag är Milanfan så självklart gillar jag vårt derby mer men rent kvalitetsmässigt så är Milanoderbyt erkännt bättre. Ert derby är dock helt klart sevärt ;)
Ja om du menar på spelkvaliten så kan jag hålla med om det..Men nu snackar vi om derby... då räcker det att lagen gör sitt bästa för det handlar så mkt mer än bara fotboll... Kvalitetsmässigt ja men det var inte riktigt så jag tänkte...Tänkte mer på inramning och allt runt omkring. Och då är ni inte i närheten!
HATA ENGLAND
Fotbollen? Äh vafan den är inte viktig när det gäller derby.
1887 - 2007
Det är nog första gången jag verkligen tror på lazio när det vankas derby i huvudstaden. Jag är alltid lika jävla rädd att torska mot roma för frågan är om det inte är värre att lida av en förlust än att glädjas över en vinst. En derby förlust är fan det värsta som finns , det sitter i så jävla länge. Tyvärr tänker jag inte åka ner , räcker med 1 derby per år när lazio spelar hemma , jag trivs bättre då... =) Lazio ser iaf jävligt starka ut och roma ja vad skall man säga ? Dock tror jag inte detta spelar någon roll när det är derby , Lazio jagar roma i ligan , Lazio vägrar förlora !! Jag skiter faktiskt i andra platsen bara vi vinner det här derbyt eller iaf inte förlorar så har vårt älskade lag gjort en säsong som ingen kunde tro, iaf inte jag. Vi skulle förnedra roma totalt vid en seger , deras spelare skulle bryta ihop , som en 10 årig grabb som inte får sin godispåse på en lördag kväll , för det är just på den nivån många av deras spelare ligger på. Jag tror på ett stenhårt derby där och grabbarna fullständigt manglar sönder roma. Totti skall få springa runt och visa sår stup i kvarten , panucci skall springa runt och gnälla som vanligt.. Det gör ont att möta lazio . Ni skall lida ännu en gång roma och det kommer att kännas , va så säker.... AVANTI LAZIO ; AVANTI LAZIO!!!!!!!!!
HATA ENGLAND
HEJA FOTBOLL!
Aldrig mer....
DORIA_vbg jaha, så du e laziale trodde du va romanista när jag såg din bild.
Elem- vafan snackar du om..?????? Vilken jävla bild
HATA ENGLAND
Elem-jasså du menar bilden på min press. Är mer än skämtsam bild om du själv inte visste det!Nu vet du det i alla fall
HATA ENGLAND
totti är mest patetisk av alla, när han sprang omkring och visade sitt skrapsår i hela förra derbyt, HAHAHHAHA vilken jävla mes... prinsen av blue moon bar i cetnrala rom säger jag, nästa derby ska ja springa omkring och visa upp ett myggbett för alla
Man förstår varför totti är romas symbol i alla fall....
HATA ENGLAND
skall jag vara ärlig saknar jag 3 punti .
HATA ENGLAND
DORIA_vbg Haha, du verkar inte gilla mig. Visste inte att det var en skämtbild.
elem- klart jag gillar dig
HATA ENGLAND
Ska jag vara helt ärlig fattade inte jag heller Dorias visningsbild i början :P
Jag saknar oxå 3punti haha! Va hette han mer efteråt? Varför kommer han inte tillbaka i ytterligare nyreggade användare? :D
CAMPIONI!
jag tycker inte ens den e rolig längre men orkar ej byta,,eller ja skall göra det idag=)
HATA ENGLAND
rizmo- vete fan vad han hetter då. Men en jävligt rolig kille och "tjafsa" med iaf... En romanista som iaf visste vad han skrev för nåt.. KOM TILLBAKA!!!=)
HATA ENGLAND
han är hä roch lever i skuggorna, men eftersom jag har bliviti bannad 3 gånger så kommer han inte att kunna hetsa mig mer men kanske någon annan???? kom fram!!! SVARTA MADAMM komfram
3punti var tydligen före min tid, hehe.
tror fan han smyger runt här i sportforumet så kom fan nu din jävla romanista....Vi behöver lite konkurans , dem som håller på roma här vet inte ett skit så kom igen nu 3 punti!!! Fast iof e du ett svin=)
HATA ENGLAND
Fyfan, bara två veckor kvar!!!! Jag spricker!!! AVANTI AVANTI AVANTI AVANTI AVANTI
ascoli skall få smaka på lazio!!!
HATA ENGLAND
en kvart kvar och 1-1 skulle det här stå sig är jag ändå inte allt för besviken. Vi har fan sju jävla raka SEGRAR och skulle det ta stopp här så har vi iaf 8 raka utan förlust... Nu skall vi egentligen slå¨ett lag som ascoli men nån gång var den här segermaskinen tvungen att bromsa lite=). Det hade vart värre om roma hade fått stopp på den. Nu e det visserligen 15 min kvar att spela så dem kan ju fortfarande vinna elleri värsta fall få stryk... Non mollare mai
HATA ENGLAND
o när ja skriver detta gör ascoli 2-1, FAN MED!!! KÄMPA!!!
HATA ENGLAND
å fyfan vad jag njuter. ROOOOOOOOMA
1887 - 2007
notobig- ja njuter med just nu ,Jimenez tack... Får vara nöjda med detta eftersom kviteringen kom så sent.
HATA ENGLAND