I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chelsea - Barcelona!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-10-19 16:34
lhabia
Självklart var det lite grovt sagt, men vad jag menar är att jag tycker att Sheva är en bättre spelare än dom flesta i Barca om man skulle rada upp dom mot varandra en och en. Självklart kan man inte med lätthet jämföra anfallare med mittfältare, backar eller ibland ens anfallare med varandra. Men jag tycker att rent fotbollsmässigt så är Sheva en spelare jag gillar mer, förstår du?

Menige-E P19
Självklart kan det säkert vara så att Et'oo har anpassat sitt spel efter hur Barca spelar och deltar mindre i speluppbyggnaden (där det finns brilljanata spela såsom Iniesta, Deci, Xavi, Dinho osv).
Men det förändrar inte att jag gillar Shevchenkos spelstil mer, hade Et'oo börjat spela annorlunda hade jag säkert börja gilla honom mer också. Men sen är det absolut inte så att jag inte gillar den sortens anfallare, älskar att de spelare som Pippo och Et'oo också, men jag gillar den mera kreativa anfallastil som Shevchenko spelar.

Jag tycker att Etoo är en bättre anfallare och målgörare än vad Sheva är. Sheva är 30 och har haft sina bästa år, Etoo är 25 och har sina framför sig.

Jag jämför spelarna just nu, tänker inte så mycket på ålder just i den här jämförelsen, tycker att dom har varit med så länge bägge två att det inte ska skilja sig allt för mycket.

LordErnst P20
Det är mycket möjligt att Dinho har blivit utsedd till världen bäste spelare två år i rad, men jag väljer att dömma en fotbollspelare efter vad jag ser på planen, inte vad en jury ser.
Han är säkert också väldigt förtjänt av prsiet många gånger, men jag tycker inte att han håller samma klass i dom riktigt stora matcherna, därför vill jag inte kalla honom världens bäste ännu.

and-one P24
Jag tror absolut inte det, vi får se vem som har rätt! Blir en spännande säsong

S-oteric P20
Ni? och som sagt, kom med nån riktig kritik och bemöt med egna tankar och omdömen.

2006-10-19 20:39
Hoffa1991 P-1
Va fan gjorde Essien egentligen?
Såg bara Gios hockeytackling på Essien, ganska likt det som Del Horno fick rött kort för i förra mötet. Skillnaden är att Essien inte filmar, kollar mot domarn och tar sig åt huvudet likt Messi. 

Om du inte ens såg matchen behöver du inte kommentera. Då hade du även sett Edmilson armbåge i Drogbas ansikte och Zambrottas kapning av samma man. 

Härlig seger!  

2006-10-19 20:42
Hilário, jävlar vad lugn han var. Tror han kan ge Cudicini en match om vem som ska vara förstemålvakt nu när Cech är långtidsskadad. Om han fortsätter så här dvs.

2006-10-19 21:30
Rastaman_forever P19

ok, synd om drogba
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2006-10-19 22:01
ingen mer än jag som tyckte det var skönt att se att horse face inte fick frispark så fort han slutade springa (blev dragen i tröjan)
under the fubu is a guru
Sångare

2006-10-20 01:02
Rastastite

Anledningen till att jag inte bemöter dig med saklig kritik är för att du håller på fyra lag och är sportforumets välkände ärkeskojare. Sådana som dig bör hållas kort, om internetforum har lärt mig något.
Nog tar jag mig tid att läxa upp en och annan fanboy emellanåt men jag finner i detta fallet inte sättet på vilket du bemöter övriga motargument i tråden värt mödan.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2006-10-20 01:05
misd P20

Jag kan hålla med till en viss gräns, men i denna match var det relativt tydligt att domaren var rädd om sitt anseende. Boulahrouz tydliga tröjdragning på Ronaldinho i början av matchen(ett solklart gult kort enligt regelboken) resulterar inte ens i en frispark. Essiens audition till Dramaten, tydligen gult kort på en stillastående Gio. Jag kan fortsätta.

2006-10-20 01:18
S-oteric P20
Äh, jag tycker inte jag fått några ordentliga argument ännu, mest diskution om Et'oos vikt osv, välkommnar gärna en seriösare diskution om du tar dig att möta det jag skriver.

Det andra du skriver håller jag inte med dig om, skapa dig inte en bild av en person genom att läsa personens diskution ang t.ex. vilka fans som var först i Sverige(bara ämnet gör debatten löjligt).
Utan prata med personen istället.

Tycker inte jag håller oseriösare nivå en någon annan jag diskuterar saken med, läser du dom trådar du tycker jag är "oseriös" i så ser du säkert att flera hjälper till att skapa den nivå som diskutionen ligger på.

2006-10-20 01:35
Vad gör Puyol? Sämst.
Deco, skjuter bort allt och kämpar inget alls.
Edmilson på planen?

Rolig tråd att läsa förövrigt..
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2006-10-20 10:43
Rastasite

Kom inte med felaktiga påstående i fortsättningen så lovar jag att inte sätta mig emot dig.

2006-10-20 11:16
Rastasite:

Då skriver man "jag tycker om Shevchenko" mer, inte att han är bättre.
•pave paradise•

2006-10-20 11:49
Rasta

Det börjar bli segt att diskutera, men om man har följt barca i några år så är det för det mesta ronnie som avgör de stora matcherna.... han har avgort tidigare matcher mot chelsea där han t.ex. gjorde ett liknande mål som drogba fast stillastående.. han har avgjort mot milan med "milimeter" precisa passningar och även egna drömmål... även mot real i ligan har han gjort helt grymma insattser... Jag tycker iaf att det är fel att säga att han inte är lika bra i de stora matcherna bara för att han har haft en svacka nu.

2006-10-20 16:07
lhabia
Nu skrev faktiskt han

Så gött att skratta åt scheva varje gång han missar mål.... helt sjukt vad han missar chanser...

Så eftersom han överdrev grovt så drog jag på lite ja också, ska tänka på de iframtiden om du ogillar det, sorry

2006-10-20 21:56
 S-oteric P20

att säga att essien filmar är ett skämt däre mot söker han frisparken, inget fel i det

fortsätt gärna.. vill du mena att domaren gjorde en dålig match?
under the fubu is a guru
Sångare

2006-10-21 05:27
misd P20

Ja du. Haha, kom på ett ganska roligt exempel till. När Gudjohnsen vid en höjdboll står helt stilla i straffområdet (han hoppar inte ens upp) och Hilario fumlar med lädret likt en F14-målis, så blåser domaren frispark... mot Gudjohnsen(!?). Ett tydligt exempel på att domaren är mån om sitt eget skinn (inte få hemmapubliken att brusa upp) mer än om att följa regelboken.

Rastasite P17

Fair enough.

2006-10-21 10:34
Domaren var köpt.

2006-10-21 13:25
 S-oteric P20

haha jävla sopa vad hände när scheva hoppade upp mot bollen men valdes skär in framför och tar bollen scheva tappar balansen men är aldrig nära att röra eller störa valdes men det blir ändå frispark...
situationen som du tänker på är ju en annan sak guddy stänger ju vägen för terry därav avblåsningen hilario klev ju in framför dessa båda fumlet i sig med bollen spelar ju mindre roll
under the fubu is a guru

2006-10-22 20:24
Källa på att han är Chelsea-fan?

2006-10-23 00:12
S-Oteric//

Då ska Barca spelarna få lika många kort för filmningar. Domaren var bra, sluta whina.
Som om han avgjorde matchen. Ha!
www.projectedwin.blogg.se

2006-10-23 17:44
"och Hilario fumlar med lädret likt en F14-målis"

Ja, och likt förbannat kunde inte forna storlaget Barca göra hål på våran TREDJE målvakt som inte var match tränad.

"Gud" skulle inte ha frispark mot sig, helt rätt. Men, va fan skulle ni göra om ni fick en frispark? Missa som vanligt?

Lägg dig och förstå att där och då var vi bättre än er.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-10-23 18:17
Psycholess

"forna storlaget" ?

2006-10-23 21:19
Ja?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Sångare

2006-10-24 04:36
 Orkar inte besvara era tafatta försök men jag ville iaf få det klargjort att jag inte håller på Barcelona för fem öre och att jag således har gjort mina bedömningar utifrån en objektiv synvinkel, tvärtemot er.
 Vilket betyder att jag har rätt.

2006-10-24 11:38
Psycholess 

Undrar vad dina kategorier för ett storlag är???

2006-10-24 13:26
  • La Liga Champions: 18
    • 1929, 1945, 1948, 1949, 1952, 1953, 1959, 1960, 1974, 1985, 1991, 1992, 1993, 1994, 1998, 1999, 2005, 2006
  • Copa del Rey: 24
    • 1910, 1912, 1913, 1920, 1922, 1925, 1926, 1928, 1942, 1951, 1952, 1953, 1957, 1959, 1963, 1968, 1971, 1978, 1981, 1983, 1988, 1990, 1997, 1998

Barças meriter.  

2006-10-24 13:32
Jupp Barca är och har alltid varit ett storlag och kommer att fortsätta vara det

2006-10-24 13:33
Ja, dom är ett storlag?