I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Niclas Carlsson i AIK

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-10-03 11:27

Niclas Carlsson i AIK

Hur kul kan det vara att spela som han gör? Herregud asså snacka om fotbollsmödare! Klart han spelar som han gör efter direktiv från Norling men äckligare spelare får man leta efter, eller?

2006-10-03 12:44
Är du dum i huvudet eller? Om din tränare säger åt dig att punktmarkera en spelare så gör du det. Sen om det är han eller vilken annan spelare som helst gör dom inte till en äcklig spelare...
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2006-10-03 12:53
Nej jag är inte dum i huvudet är du? Jag skrev ju att jag är mycket väl medveten om att han spelar så efter som Norling sagt åt honom att spela så med det spelar ju ingen roll. Han är ju fortfarande en äcklig spelare. Sen kan man ju spela schyst men hård till skillnad från Carlsson som bara spelar fult och går in för att skada motståndaren.

2006-10-03 12:56
Fast jag inte håller på AIK så gillar jag Carlssons spelstil som fan.
http://duckdown82.tumblr.com/

2006-10-03 13:42
mm han hade förmodligen platsat perfekt i tff... på tjongavallen...

tycker det är sjukt tråkigt med punktmarkeringar... bättre att försöka att spela ut det andra laget

2006-10-03 13:51
Alltså, såna som han är älskad i sitt lag och av sina fans och hatad av andra lag och andra lags fans. Så enkelt är det. Skulle han spelat i det lag du håller på så skulle du älskat honom.

2006-10-03 13:52
en punktmarkering är ju en del i en taktik som är till för att spela ut det andra laget. fotboll är en fysisk sport och ska spelas därefter, lite kontakt får man fan tåla annars kan man börja med simning er balett...

Min bild är... för mycket naket kanske?
Admin

2006-10-03 13:55
Och helt plötsligt blev alla förvandlade till Anders Svensson...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-10-03 14:49
Visst är punktmarkering endel av en taktik, det är jag helt med på. Men jag tror att de flesta som nu orkar ta sig till en allsvensk area hellre vill se vacker fotboll som Ailton än att se en Niclas Carlsson sparkas och armbåga sig fram.

2006-10-03 14:53
Börja se brasiliansk fotboll, jag gillar tuff och fysisk fotboll som i Premier League, visst finter och sånt är också snyggt, men bara i små mängder. Annars blir det för tråkigt efter en stund.

2006-10-03 14:54
Börja se på brasiliansk fotboll då*

Glömde då ;)

2006-10-03 15:04
Myten om den tuffa och fyiska fotbollen i Premier League levar kvar ser jag. Visst tempot och intenstitet i spelet högre i PL än t.ex i Serie A. Men med alla utländska importer är PL som vilka toppliga i Europa som helst och långt ifrån den fotboll som spelades på 1970-talet med snesparkar och gyttiga gräsplaner.

Misstolka mig inte, jag älskar PL också men om du vill se fult spel ala Niclas Carlsson kan du lika järna titta på highlights från Materatzzi...

2006-10-03 15:12
Visst, PL är inte lika tuff som på 70- och 80-talet, men den är ändå tuffare än Serie A, Laliga och alla dom andra stora ligorna.

Och att Nicklas Carlsson spelar fult tycker jag inte, han spelar snarare tufft än fult, det är väll bara du och Anders Svensson som tycker att han spelar fult.

2006-10-03 15:17
pl är utan tvekan den tuffaste ligan.
---:--: nak nak

2006-10-03 15:19
Fråga Ailton vad han tycker ;)

Visst är Carlsson guld värd för sitt lag, men jag tycker enda det är tråkigt att se honom gå in för att förstöra. Men klart alla spelar efter sin förmåga. Hoppas AIK vinner SM-guld och Niclas Carlsson blir landslagsman och utlandsproffs haha yeye

2006-10-03 15:21
Haha, det skulle vara soft om han blev landslagsman :)

Men AIK får inte vinna guld, hoppas på Elfsborg eftersom jag hatar AIK och dom andra Stockholmslagen.

2006-10-03 15:25
Solnatattare solnatattare! haha nej nu får vi hoppas att HIF gör en kanonspurt och snuvar alla på guldet!

2006-10-03 15:27

Vilket HIF menar du, Hammarby eller Helsingborg?

2006-10-03 15:55
Jag tänkte på Helsingborg när jag skrev men om jag tänker efter så vill jag hellre att Bajen vinner. hhaa

2006-10-03 15:56
Hehe :)

2006-10-03 16:48
Älskar Carlsson alltså

2006-10-03 17:08
Carlsson is teh shit!

punkmarkering är det bästa som finns =)
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2006-10-03 17:11
om man kollar på pl så är det knappast sånt spel kolla på dom bästa lagen chelsea arsenal och united...  det är underhållning och det är inte grisfotboll

2006-10-03 17:12
Men vadå, så alla backar kanske helt akta sig när dom "tekniska" anfaller? blir juh mer mål och underhållning då

2006-10-03 17:19
haha om ailton är så bra (40M) klarar han väl en back från AIK ;) Ni får börja se Öis som ett lag istället för Öis som Ailton...
Hammarby Alcoholics

2006-10-03 17:39
Allsvenskans tuffaste back? Ja, tack.

Niclas Carlsson till landslaget, ALLA motståndares mardröm, ett rent helvete att möta.
•pave paradise•

2006-10-03 17:51

LordErnst P19

Kolla då på t.ex. Barcelona, Real Madrid. Visst, som jag sa förut, PL är inte lika tufft som förr, men ändå den tuffaste av dom stora ligorna.

2006-10-03 18:59
Nicklas Carlsson är ju svinduktig, bland dom bättre i sverige. Numera verkar han även kunna tygla humöret.
Ride 13"s y que?

2006-10-03 19:52
Ja hylla Nicklas Carlsson ännu mer, blixtinkalla honom till landslaget sätt honom att bryta benen på hela spanska landslaget, ja jippie!

Jag säger som Thomas Nordahl troligtvis sagt: För alla oss fotbollsälskare är Nicklas Carlsson en parasit!

2006-10-03 20:15
Men då kan juh du sätta Ronaldinho på alla positioner i laget och se hur kul det blir efter ett tag..

2006-10-03 20:32
troligtvis roligare än att ha 11 Carlsson på plan, vem ska då ha bollen liksom? ;) nej man skämt och sido. Charmen med fotboll är ju att ingen spelare är den andra lik och att alla typer behövs med viss reservation då haha...yeye

2006-10-03 20:36
Preeeeecis, därför behövs allas våran käre Niclas

Checka in intervjun med honom så  märkeru att de e en skön kille!

2006-10-03 20:38
Haha han är säkerligen en skön kille men om man hejar på ÖIS så står han inte högt i topp på min lista av sköna killar just nu iaf...haha ska kolla in intervjun.

2006-10-03 20:40
rätt P1

Klart att pl är tuffare... men spelet är ju jävligt snyggt asså... om man kollar så är det ju riktigt tekniskt spel hela tiden snygga finter och passningspelet är också grymt. Tycker inte att t.ex. spelet i italien är så jävla mycket mer tekniskt än i england.

Lil_E P16
Varför skulle vi inte se öis som ett lag, tror nog dom flesta öisare tycker att ailton har blivit sämre efter att han blev såld.

2006-10-03 22:21
Hlet plötsligt älskar alla aikare punktmarkeringar...

hade halmstad med "turbo" i spetsen, under vårsäsongen gått in och puktmarkerat derek boateng hade samma personer skrivit att turbo svensson varit en djävla hora till spelförstörare.

onyanserat hallå...=)
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2006-10-03 22:34
ElakeEric:

Alla AIKare ser inte allt svart på gult.

Niclas Carlsson - liknar Betnér och är smått cynisk?
•pave paradise•

2006-10-03 22:45
Han är skön. Han kunde ju skämta om de på sporten..

Vilken profil.

2006-10-04 01:22
Haha han e fett skön..
När han följde da silva till öis tränaren!
priceless förfan
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-10-04 01:27
carlsson gör vad han måste för att hans lag ska vinna...om ni vill att fotboll ska vara roligare att titta på får ni väl ladda ner nån jävla nike-reklam istället
skriv kort, helst inte alls

2006-10-04 01:37
Hahaha,årets hockeytönt har talat.Vad ska vi ändra på för att göra ditt fotbollstittande till en fest igen.Fler bollar,större mål,utesluta oavgjorda resultat?

Besök frisören.
It´s all about Don W Miami!

2006-10-04 02:03
oj, inte da silva utan ailton såklart 
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-10-04 13:50
Carlsson Bonito säger jag bara...

2006-10-05 12:00
Evig hjälte!

Hata alla!

2006-10-05 12:22
Det är inte speciellt ovanligt att toppspelare punktmarkeras av motståndarlaget. Om någon såg bajen - AIK på söderstadion så vet ni hur effektivt det kan vara att markera hårt på spelfördelaren/kreatören i laget (Boateng).

Att Anders Svensson inte får samma hårda behandling i alla matcher säger en hel del om hur USEL allsvensk fotboll är.

2006-10-05 13:41
haha, vilket grin över ett taktist drag av ett geni.

Om en punktmarkering ger poäng så är det väl klart man punktmarkerar.  man får väl inga jävla poäng för att man spelar snyggt??

eller?

2006-10-08 20:32
Menige-e

Din dumme fan, klart som fan ett lag spelar ut efter sina egna resurser? Har man en spelare att tillgå som man kan få ut max av genom att använda denne på ett visst sätt, klart som fan man ska göra det?!

Jävla trefingersrunkare, obehagliga åsikter. Fotboll är en fysisk sport, passar det inte så kan du söka dig åt annat håll. Stålle!

2006-10-08 21:57
nånsom har klippet när han hänger efter nån spelare o lyssnar på vad tränarn säger o allt?

2006-10-09 09:42
•pave paradise•

2006-10-09 12:36
Ablyx P17

Märks att du inte läst tråden, men bara för din skull kan jag ju berätta vad jag tycker/menar om hela grejen.

JAG förstår mycket väl att AIK och Norling väljer att spela så som dom gjorde för att ta bort ÖIS bästa spelare, Ailton men jag tycker det är trist för fotbollen att spela så. Men det är ju rätt pinsamt att AIK som är ett av Allsvenskans bäst lag ska behöva spela så mot ÖIS. Sen har jag inga problem med spelare som spelar fysiskt, låt dom göra sin grej. Alla lag har minst en grovjobbare/slitvarg/buse you name it.

Passar det dig inte att jag har en åsikt så dra. Tråkigt att du är
så omogen annars kan man ju en diskussion.

2006-10-09 14:31
Jag vette fan, tycker punkmarkering e en smart grej som jag oxå skulle använda mig av om jag va tränare. Jag menar när jag såg hur Gilberto Silva totalt raderade Riqeulme när dessa två möttes i CL semi, fann jag det as ballt att Gilberto lyckades så jävla bra. Blir man punktmarkerad, har man som spelare ett ansvar att se till att ändå spela på så bra som möjligt o hitta nya sätt att komma runt osv.

Om ett lag kommer på en strategi, måste det andra laget komma på en mot strategi, så simpelt e det.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2006-10-09 18:08
"Men det är ju rätt pinsamt att AIK som är ett av Allsvenskans bäst lag ska behöva spela så mot ÖIS."

Du tycker AIK gör fel när man använder sig utav en strategi där man kan få ut max av en spelare (i detta fall Carlsson ) och i samma veva fullkomligt tillintetgöra motståndarlagets största hot?

Hel-Löjligt!