Kampsporter
Tränar ni någon kampsport ? isåfall vad ? Hur länge ? Vart ngnstans ? . Håll diskution om kampsporter här ! :) Jag tränar själv Jun Fan Jeet Kune Do i Bredäng Centrum. Fredens Liljor !
brrrapp
brukade trana muai thai. galet roligt och skitbra workout, ska nog borja igen till hosten
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
thaiboxning i drygt ett år på hallo gym i lund, holla
Det är bara rättvisa att få rätt visa rätt visad och är ni rätt visa förstår ni att det var rätt vi sa
hobo P17 Fan va kul ! En annan Whoait som har tränat JKD ! :D VArt ngnstans tränade du det ? Nynäshamn eller bredäng ?
brrrapp
Vill börja i thai eller wing chun.. kommer göra det till hösten!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
tränade karate tidigare ca 8-9 år.. då i eslöv shotokan karateklubb.. nu håller jag och min polare fixa lokal o så där vi ska träna MMA..
hobo P17 Ah, ok...JFJKD finns ju bara på 2 ställen i skandinavien vilka är Bredäng och Nynäshamn. Kontrast P21 Muay Thai ska jag börja träna i en snar framtid jag med. Sen ska jag prova på Wing chun också xD Sen är Ninjutsu rätt intressant. Funderar även på det =)
brrrapp
Tränar Tsu Shin Gen i Piteå.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Tsu Shin Gen, vad lär man säg där ? Någon speciell inriktning på teknikerna ?
brrrapp
ninjutsu verkar vara coolt.. men senast jag såg en snubbe ställa upp med ninjutsu bakgrund på UFC blev han nockad på 15 sek :D hans grepp fungerade inte på honom iaf hahah
som en snubbe sa den som tränar boxning- och groundskills i 1 år tar vilken snubbe som helst som tränar marshal arts.. verkar stämma.. enda man behöver för klara sig väl goda boxningsegenskaper samt teknik och hur man ska behärska situationen på marken, grepp osv.. kan man kötta dom flesta haha
Men vet nån, någon ninjutsu klubb i stockholM?
ninjutsun i sverige suger oftast hyffsat mycket..varjefall vad jag hört..och klubbmedlemmarna i Lunds nijutsu är turister..
lurade tre och försvann
har tränat shootfighting i ett och ett halvt år och har nu om typ 2 veckor tränat thaiboxning i ett år
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kickboxning i 6 år combat jujustsu i 1,5 o nu går jag på thaiboxning
mysigt, mysigt =) Tai chi verkar även rätt intressant...likaså andra kung fu stilar. Sen att säga vilken som är BÄST går ju verkligen inte. Allt är ju upp till utövaren. Alla kampsporter är ju bra i sig, bara utövaren är duktig.
brrrapp
VBC, thaiboxning.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Messo , det heter Krav Maga och är Isreaelitiskt^^ annars hade du rätt när du säger att det skadar mycket. Själv har jag ghått på karate, jujutsu och "kung fu"/dcet var kickboxning) men fan inget kuligt i de ett längre tag . tränar capoeira nu istället.
Life is to short to waste it on beeing miserable, see to the hidden oppertunities and live life for love and happiness
Måste bara påpeka att jag har för mig att Ninjutsu numera kallas Taijutsu? Är ingen expert inom området dock. Själv har jag tränat Shotokan Karate i 5 år tidigare och nyligen tagit upp träningen igen samt börjat träna Taekwondo , ingen annan som tränar det här? Är lite nyfiken på graderingsteknikerna nämligen.
Ninjutsu har utvecklats med andra skolor (däribland olika karate stilar) och bildat Bujinkan Budo Taijutsu. Taijutsu i sig själv betyder kroppsteknik... Själv så tränar jag Jujutsu Kai och Sport Jujutsu i högdalen. Och det aeger! Finns fan inget roligare än att dra och träna Jujutsu (kampsport i all allmänhet). Har tränat i snart 2,5 år.
Jojon är återigen en statussymbol, Så börja Joja! Om jag var en pingvin skulle jag..
coach_bo P16 Jujutsu verkar grymt kul. Finns en klubb här i stan men deras träningar ligger tokigt för mig så jag kan inte träna det. Skulel vara grymt skoj och träna mer på fallteknik, grepp och sånt. Men det Jujutsu`n saknar är ju sparkar, älska sparkar ;)
Är det någon här som pysslar med hemma träning föresten? Och hur brukar den se ut isf? Kul och veta =)
Kickboxning och vanlig boxning, bägge har jag tränat i ett halvår vardera. Ska fortsätta med kickboxningen när jag får tid igen.
At the gates of Eternity...
Hade förövrigt inte tackat nej till att börja på BJJ, men jag orkar inte få fula öron...
At the gates of Eternity...
thaiboxning, har f.ö festat med joachim hansen=)..
saaaru..
Jag upprepar mig, är det någon som kör självständig träning och vad innefattar den/hur går den till i sånna fall? Jag är seriöst nyfiken.
Jag tränar Taekwondo på Kumgang Dojang! Det är ritkigt roligt och finns många olika tekniker.. Det jag saknar är slag och submission. Finns visserligen lite slag i TKD men används mycket sällan då det är svårt att få poäng på tävlingar för det. Funderar på MMA lite men som det ser ut i plånboken i dagens läge får det vänta. Har hållt på med Taekwondo i snaaart ett år och trivs mkt bra :) Har även tränat Judo som liten och ångrar lite att jag slutade eller att jag inte hoppade över till någon annan kampform. Man hade ju vart en maskin nu isåfall :D Boxning sysslade jag med ett kort tag men tyckte att det var på tok för enformigt. Ville sparka! Måste fråga vad fan Jun Fan Jeet Kune Do är för något!? :D Låter spännande. / Kaliber
Tänkte bli gangster..
Tränat BJJ i två år. Körde på Brasa i Lund när jag bodde i Skåne. Tränade vidare på olika skolor i USA när jag bodde där, och tränar nu på Hilti i Stockholm.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Jun Fan är Bruce Lee's "stil". Man skulle kanske kunna säga att det är stilen han utvecklat efter att ha följt Jeet Kun Do filosofin.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Aysho F17 Var, i vilken klubb, tränar du? Det kan ju diskuteras om capoeira verkligen kan benämnas som kampsport, beroende på vilken stil man utövar. (Bara för att capoeira är en del av kampsportsförbundet säger det inte så mycket; det är ju Kyudo också...)
Tränar Standardiserad Wushu, finns inget roligare.
Muaythai 1år witaya muaythai Extremt bra träning.
Svart bälte i Kamrate. Min bästa teknik är ryggdunk och min sämsta är puss på kinden, men jag jobbar på det.
tränar Muay Thai här i gävle på södersfightgym.
work some magic
Taekwon-do, ITF tre år.
Men har sn 6 månader tillbaka funnit min nya älsklingsport i Shootfighting/Vale tudo. Stående är det som Muaythai, BJJ på marken.
Jag tränar på
http://www.uppsalashootfighting.se/ här är ett filmklipp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha rätt tråkig match ser jag nu;)
tränat karate i ca 8 år, ESK... numera tränar jag MMA..
Finns det ingen som sysslar med FMA?
RedMike, ja precis sånt :) Käppar och bladvapen. Brutalitet och estitik i en fantastisk blandning. Om du flyttar till göteborg så ska jag visa dig en helt ny värld av våld ;)
har kört kung fu i några år av och till. sen jag var 14 i princip. sen nu har jag itne tid eller kropp för det (alla dom där hoppen tär för mycket på en) så nu har jag börjat med krav maga som messo stavade jättefel på. det är inte italienskt utan israeliskt. det jag inte tycker om är att det är lite för rått. det är ingen filosofi eller stil på det utan bara misshandel rakt av. vilket man lär sig tuffa grejer på men jag gillar kampsport inte misshandel-träning. ska nog börja boxning nästa termin.
Verbose: en sak jag alltid varit nyfiken på är hur sparringen funkar i Krav Maga. Hur gör ni? Som jag har förstått det har man tagit det bästa från olika sportstilar, i.e. klinchen från brottning, thaiboxning, marken från BJJ etc och sedan lagt till lite ögonpet och dylikt. Hur gör ni för att sparras?
postmodernconsumr.. alltså krav maga är egentligen det snabbaste försvaret på kortast tid utefter omständigheterna. är det bättre/snabbare/säkrare att känga nån i bollarna än att blocka så gör man det. samma gäller allting och alla blockar. det är mycket anfall genom försvar. och då tar man från alla möjliga stilar.
RedMike, Jaa, det är lite olika. Jag skulle gissa på att de flesta stilar både använder en och två käppar. Men det är lite annorlunda med distanser, och om man vill flytta sig åt sidan och köra lite fancystuff eller bara smaska in och kötta på. Sen är det lite olika med bladvapen och sånt. Sinco tero tränar kniv med vassa blad! knas. Vissa har lite kortare käppar osv osv blablabla. Men det mesta är ju rätt likt det andra. Jag var på FMA-camp i tyskland i sommras med massa olika mästare från olika stilar. De brukade skämta med varandra och säga "Yeah, but we did it first." så fort någon ville visa nått häftigt move. mmm. men kali sikaran är häftigaste av dem alla! Moahahahaa.
töntigt att bråka om bästa stilen ;) Alla fma- big shots, jag har träffat har haft inställningen att det inte finns något som är rätt. De lär ut vad som funkar för dem och sen måste man själv hitta och bygga sin egen stil. typ Men ja, det är nog som du säger. Sen har vissa stilar mer klassiska inslag och då blir det ett snajsigare fotarbete och machetes istället för käppar... Jaa, jag tror att jag har träffat minst en från skellefteåklubben, erik tror jag har heter. hmm. Krabi Krabong verkar coolt :) Du måste testa det. :D Träningsresa verkar också coolt, ska du resa bort och bara träna dygnet runt hos massa häftiga människor, eller hur går det till?
Har tränat Mauy Thai i ca 7 veckor nu. Önskar att jag börjat tidigare.
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!
Nej, vad häftigt! Och ja, du måste. Humm, jag kanske måste börja träna thai så att jag kan göra nått sånt... Om man vill åka å träna hos grand master i da fillippinos får man betala sjuka summor :/ Men thai kanske vore nått, jag måste ändå bli bättre på att sparras så att jag kan spöa de där långa killarna någon gång. :D
jaa, du har nog rätt. Det hade varit coolt. På klubben snackar de bara om denna grand master, men det måste ju finnas annat. Om inte annat finns det en skithäftig snubbe i england ;) (bara för att inte åka dit man borde)