I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi som ska till VM!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-12-10 15:01

Vi som ska till VM!

Hur ska ni komma dit, ta er runt till matcherna?
Hur ska ni bo?
Hur ska ni kolla på matcherna?
Hur fixar man biljetter, vad kommer dom att kosta?

schemat

Sverige spelar alltså i Dortmund , Berlin och Köln . Eventuella åttondels-finalen i München eller Stuttgart .

Något man måste göra i dessa städer?
Är dom fina?
Bra arenor?
Nåra bra klubbar?

2005-12-10 15:45
jag skulle dit, men det visade sig att jag inte har pengar =(
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2005-12-10 16:32
nick när du är i köln och kollar sverige-england så måste du oxå besöka domkyrkan,den är riktigt fet.
Som fisken i vattnet

2005-12-10 16:45
då är vi två pellepotter..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2005-12-10 19:08
Berlin är ju en fet partystad! Kommer gå vilt till där när det e VM
CAMPIONI!

2005-12-11 15:05
jag var jävligt sugen på att fara dit, eller jag är. Men jag är tydligen i grekland då så det är kört :/
brabrabrabrash

2005-12-11 15:21
jag och några polare ska bila dit och och kolla på matcher. Om vi inte får tag på biljetter så är det alltid trevligt bila runt. Tröttnar man på tyskland kan man liksom fortsätta genom europa till till exempel italiano. Går ju alltid att kolla på matcherna på någon krog. =)
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman

2005-12-11 15:25
Yeap. Det blir en skön början på en lång tågluff. Sista biljettsläppet är ju imorn kl 12 :S hoppas man får tag på biljetter..
pop full a beer

2005-12-11 18:04
Jag kommer antagligen bara ha råd att se en match så det får bli mot Paraguay, Berlin är en jävligt fet stad. Som någon sa, det kommer nog festas ganska vilt där nere också :P Sen är det väl större chans att man får biljett till Paraguay än England.

Har ingen aning om hur jag ska ta mig dit än, antingen så blir det buss eller tåg. Eller hooka nån med bil. Om någon har en minibuss eller nåt till förfogande och har 3 platser lediga så holla :D
Walking the street of dreams

2005-12-11 19:36
Hur ska ni komma dit, ta er runt till matcherna?
-I nuläget talas det om en bilkaravan.Dock kan flyg bli aktuellt då många av resenärerna är relativt bekväma av sig.Dock lär efterfrågan på inrikesflyg vara hög så flyg ner och sedan hyrbilar är ett i dagsläget bra alternativ.

Hur ska ni bo?
-4 stjärnigt,minst.

-Givetvis på plats.

-I värsta fall blir det svarta börsen,kosta vad det kosta vill och skam den som ger sig.

Väl mött.

Groupie

2005-12-11 21:00
Är inte biljetterna låsta till passet?

2005-12-11 21:47
Hur ska ni komma dit, ta er runt till matcherna
Buss bil, fots Husvagn Nåt!

Hur ska ni bo?
Fixar sig säkert BO? festa! får hitta nån tysk hårig tjej..

Fixar sig! Kontakter!

Imorgon, kontakter annars svarta...

Väl mött!
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-12-11 22:17
Intressant allesammens..
Min plan är flyga ner dit, bo så billigt som möjligt i antingen Dortmund eller Köln under gruppspelet iaf.
När vi spelar i Berlin hyr vi bil/bilar och däckar i en park eller nåt och åker sedan tillbaka till Köln/Dortmund dagen efter.
Då Köln och Dortmund ligger ganska nära varandra kör vi kollektiv-trafik till bortamacthen.

Efter gruppspelet stannar vi kvar i Tyskland och åker runt tills vi blir luspanka.

2005-12-11 23:11
Chaimeira P20
Skulle nog varit roligare o kolla på Italiens matcher i VM på en stor fet skärm på ett stort torg..
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2005-12-11 23:38

2005-12-12 00:21
Vet att biljetter släpps till Svenska fotbollsförbundet.

smartaste resväg måste ju endå va färja från helsingborg

vandrar hem /motel inte va alltför dyra att bo på enligt mina källor

2005-12-12 00:29
Börjar med att fixa biljetter, har det väl löst sig så får man ta det andra som det kommer. Ta sig ner gör man väl på något sätt. Boende löser sig.

2005-12-12 08:18
Ah, jag längtar redan!
dingrinn.blogspot.com

2005-12-12 12:05
Jag drömde att jag gick på en buss som gick till VM inatt :S

2005-12-12 12:05
biljetter släpps nu..

2005-12-12 12:18
just det det var ida
Det finns 10 olika typer av människor. De som förstår binärt, och de som inte gör det.

2005-12-12 12:25
Det finns 10 olika typer av människor. De som förstår binärt, och de som inte gör det.

2005-12-12 12:44
åååå palla vänta till januari.....

2005-12-12 14:06
Själv så har man ju redan biljetter till "hemma matchen" (bor i München) Brasilien - Australien så det blir att ta tunnelbanan ut till Allianz Arena för att se Ronaldinho och grabbarna snurra upp de stackars Australiensarna.

Tänkte skicka in ansökningar till de Svenska matcherna nu i veckan men jag undrar hur många biljetter som finns tillgängliga för försäljning via FIFA den här gången, lär inte vara alltför många.

Nån som vet hur man ansöker om de biljetter som säljs via Svenska fotbollsförbundet förresten?
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...

2005-12-12 14:24
har för mig att man kan ansöka biljetter via Svenska fotbollsförbundet i januari nån gång tror att det var den 10:de

2005-12-12 15:15
Dom biljetterna man kunde beställa sen kl 12 idag, är det reserverade biljtter som varje land får? hur gör man för att köpa sk "tyska" biljetter?

2005-12-12 15:23
nick
jag skall försöka ta mig ditt,..
jag åker till danmark eller till norge köper ett interrail kort kostar 1300 kr för en månad tror jag eller nått sånt,.. sen åker du me tåg ner till tyskland å tåg mellan matcherna,..

grejjen e den att antingen köper du interrail i sverige å betalar en resa netr till danmark eller så åker du till typ norge eller danmark å köper de för man får inte använda de i landet man köpt de i har jag för mig,.. men de e iaf mitt förslag,.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Redaktionschef

2005-12-12 15:26
Hur stort är avståndet mellan dom 5 städerna?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-12-12 16:41
PhatSniper: Hmm.. det låter ju ganska smidigt. Blir nog antingen det eller hyrbil.

2005-12-12 16:42
Oracle: Dortmund och Köln är ganska nära varandra men Berlin är ju en bit.

2005-12-12 16:48
Belin e in uuunderbar stad. I love Berlin. Oh jag vill dit. Oh jag vill vara rik. oooh jaja. Finns mkt av det mesta i den staden, allt utom riktigt ordentligt med natur o frisk luft.

2005-12-12 17:57
Liiiiite idiotiskt att man måste vara 18 för att köpa biljetter...

2005-12-12 19:42
Vi har biljetter klara till de tre gruppspelsmatcherna, samt åttondels- och kvartsfinalen. Hur vi ska ta oss till Tyskland och till nämnda matcher är inte bestämt, men sannolikt lutar det åt minibuss eller dyl.
Allmänna Idrottsklubben

2005-12-12 19:59
Chansen att överhuvudtaget få några biljetter lär vara extremt liten, så det är dumt att hoppas för mycket innan lottningen är klar. Intresset är ju minst sagt ganska stort, man beräknar att omkring 100 000 svenskar kommer söka till varje match.. Och då kommer förbundet bara kunna sälja 8 % av biljetterna till varje match (3500 - 6000 biljetter). Nu var det visserligen snack om fler biljetter till matcherna mot Paraguay och T&T, men chansen att man får biljetter är fortfarande väldigt liten. Och att få tag på biljetter via den svarta marknaden lär bli svårt, då varje biljett är personlig och har ett litet datachip med personuppgifter om biljettägaren. Jag vet inte om dom hade tänkt kolla upp varje ägare innan varje match, men det står att man är skyldig att ta med någon slags legitimation till matcherna så det är inte omöjligt. Både att sälja och ge bort biljetter är ju olagligt t ex (man måste skicka in läkarintyg till FIFA för att få överlåta en biljett till någon annan), så det verkar vara rätt hårt.

Men om, om jag och mina kamrater får biljetter så blir det antagligen billigaste flyget ner dit, buss mellan matcherna och städerna om vi får fler biljetter, och billigaste vandrarhemmet som går att hitta. Finns en del bra information om boende, transport m.m. på www.tyskland-info.com

2005-12-12 20:10
Jag fattade inte varför man skulle skriva in sitt passnummer? är biljetterna personliga eller vad är det frågan om?
Visca el Barça!

2005-12-12 20:21
Rettep P19

Precis. De vill veta exakt vilka som är på matcherna. Big brother-samhället tar över.

2005-12-12 20:31
eller så är det för att öka säkerheten och förhindra svarta börsen.

varje biljett är helt och hållet personligt, och kan inte överlåtas på något sätt, utan FIFAs tillstånd....
på det sättet kan dom också hindra folk som är portade från alla arenor att ta sig in, samt...uhm...farliga typer....lite bb över det hela kanske, men va spelar det för roll, egentligen.
Poet

2005-12-12 20:35
Kan ni gissa hur pissigt jag mår eller? :'(

Jag har släkt i München, Stuttgart, Berlin, Frankfurt, Köln och Nürnberg. Alla har sagt att jag fett välkommen också...

Men, jag trodde ju självklart att VM skulle vara i slutet av sommaren, istället är den i början, då jag måste arbeta...

Alla ni som ska dit, heja ordentligt på Sverige för oss som inte kan.

Detta är once in a lifetime oppurtunity kanske och det går åt helvete :'(
At the gates of Eternity...

2005-12-12 21:48
salan P20

Hur fick du tag på biljetter? Läste någonstans att biljetterna från fifa också kommer lottas ut till de som anmält intressen. stämmer detta?

2005-12-12 22:33
ja, BC99, once in a lifetime, fasiken.
o i helgen ska en boxare från klubben där jag tränar möta Laila Ali i Berlin,
appropå ingenting i den här tråden (ursäkta) Det är så jävla jättestort och jag, med släkt där, kan inte åka. ARrG

Så japp heja alltid extra högt!, alla, tänk på att er röst representerar alla fattiglappar, som hejar hemma, 2

2005-12-12 22:45
BruZe
Genom FIFA (lottning), tidigare i år.

"Applications in the first sales period were accepted from 1 February until 31 March 2005.

Tickets were allocated from 15 April 2005 by electronic ballot according to TÜV certified procedures in the presence of a notary public."

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/tick ..
Allmänna Idrottsklubben

2005-12-12 22:49
faktiskt så hatar jag dig salan...åtminstone lite....jag brukar alltid vara fett uppmärksam på sånt, men nej, inte när det är typ de viktigaste biljetterna någonsin.....cp

2006-01-10 19:37
Nu kan ni fixa biljetter på SvFFs sida också.
Poet

2006-01-11 10:12
L_Grann : Riktigt surt.. :(
At the gates of Eternity...

2006-01-11 17:20
jag tänkte åka ner oavsett om jag får biljetter eller inte. En fråga bara, om man är där nere borde det inte gå att köpa biljetter på plats då? vissa lag kommer knappt ha några fans alls på plats, Togo exempelvis. för att göra resan minnesvärd skulle man ju kunna gå på någon av dessa lags matcher . Finns det då biljetter att köpa? nån som vet?

2006-01-11 17:34
Det jag har så jävla svårt att fatta är vem fan som får alla biljetter om de svenskarna bar får några tusen platser på varje match? Arnenorna rymmer ju 10 000 tals. Är det meningen att en massa tyskar ska fylla arenorna när Sverige spelar?
Redaktionschef

2006-01-11 18:22
Sådärja, så var flygbiljetterna bokade :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-01-11 18:59
Nice... Vilket bolag? Vad gick det på?

2006-01-13 19:32
Nu har jag kommit på den slutgiltiga resplanen.

2006-01-13 20:08
Ehh... Ganska många? Vad är larvigt?

2006-01-18 16:24
Någon som vet om det finns något billigare alternativ än att åka buss med eurolines (1200 kr tur och retur till Berlin från Stockholm)? Har letat som en gnu men ej hittat någonting billigare. Flygresorna är ju svindyra numera, runt 3000-4000 kr t/r, eftersom alla billiga biljetterna på lågprisflygen är slut för länge sedan.
Så, är det någon som vet något billigare alternativ än eurolines? (Stockholm-Berlin tur och retur är det vi pratar om). Vad kan det kosta att bila ner 4-5 pers (inkl broavgifter och färja och/eller vad det nu är man måste ta sig igenom för att komma till Tyskland, är inte så insatt). Något annat billigare bussbolag eller nåt annat flygbolag än flynordic, sas, ryanair och germanwings som flyger till vettiga priser?