I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-19 14:25

Chelsea

tänkte skapa en tråd om Chelsea eftersom detta inte verkar ha gjorts tidigare.
Tänkte bara kolla hur folk på whoa ser på Chelsea.
Enligt mig är Chelsea bäst i Europa just nu även om de två senaste matcherna slutat i förlust.
De två senaste årens statestik talar för sig självt.
2:a samt 1:a i premier League och två raka semifinaler i Champions League.
Vad Tycker ni?

2005-11-19 16:30
2a och 1a, i PL. Sen 2 semifinaler i Champions League tycker jag talar för att dom INTE är bäst i Europa iofs.
CAMPIONI!

2005-11-19 16:36
jag tror att Chelski kommer bli ett riktigt krislag när Roman sticker tillbaka till Ryssland. Han verkar inte ha så stort tålamod heller, fixar en specialutredning om varför det går dåligt efter förluster mot Betis & Man U
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-11-19 16:52
hoppas på fett fiasko. skulle vara kul om lag som bygger från grunden kunde få lite uppmärksamhet och lyckades lite istället

2005-11-19 17:37
2-0 mot Newcastle..
Chelsea är och förblir Englands nr 1

2005-11-19 17:45
rastasite, sjukt att du prickat in 4 av dom lagen ja hatar mest....bra gjort....
AND I'M OUT

2005-11-19 19:01
marwe P19
Världens 4 bästa lag..
Vilka 4 skulle du föredragit?

2005-11-19 21:45
Svekfull
Jag har varit ett Chelsea supporter sen mitten av 90-talet och visst är det positivt att Roman kom till klubben. Men de bästa spelarna (Lampard, Terry och Gallas) fanns i klubben redan innan.
Du låter som ett besviket Arsenal- eller Man U fan som bara är avundsjuk på att chelsea dominerar i England.

Kom också ihåg att det inte går att köpa ihop ett lag och vinna ligatitlar. Chelsea vinner för att dom spelar som ett lag.

Fler intressanta inlägg och gärna mer motiveringar tack!
inte bara ett massa hat

2005-11-19 21:52
Dominerar i England?

Efter 1 PL vinst, jo tjena. Kom och snacka.

PL vinster
1992-93, 1993-94, 1995-96, 1996-97, 1998-99, 1999-00, 2000-01, 2002-03.

FA cup vinster
1994, 1996, 1999, 2004

DET kallas dominans.

2005-11-19 22:03
QanA P19
Om du inte visste det så är dominerar presens
jag tror du snackar om är dominerade.

2005-11-20 00:01
"Kom också ihåg att det inte går att köpa ihop ett lag och vinna ligatitlar."

2-3 miljarder på 2 år....jo tydligen går det.

Alla snackar om att Mourinho är så jäävla duktig eftersom han köper rätt spelare och inte en massa "galacticos", men det handlar ju fan inte om det...han får precis det han pekar på, oavsett pris. Han är fan som Paris Hilton, och utan Abramovic pengar skulle inte Mourinho kunna få Chelsea bra, eftersom han inte skulle kunna betala 30 miljoner pund för vilken spelare han än vill ha, och det skulle sluta med att både Terry och Lampard skulle sticka från klubben och Chelsea skulle vara ett jävla mittenlag.

2005-11-20 00:39
Sucker

Självklart så har pengarna varit viktiga men förra årets ligatitel kom inte pga pengarna. Enskilda spelare var inte det som tog hem ligatiteln åt Chelsea utan det var kollektivet. Något som Mourinho lyckades med var att få Chelsea att spela som ett lag. I dagens fotboll betyder pengar mycket och jag skulle vilja att du nämner ett lag som tagit ligaguld och fått behålla sina spelare utan att ha haft det bra ekonomiskt.

Jag håller med om att pengar styr för mycket av dagens fotboll men det gäller alla lag och inte bara Chelsea!
Sångare

2005-11-20 10:49
Rastaman_forever snäpp upp dig nu för helvete, hahaha. Pinsamt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2005-11-20 11:49
Det går knappast att blunda för att Chelsea köpte ett superlag, DOCK har de med genialisk list lyckats få ihop truppen och kompletera den perfekt, för detta krävs det skills..

Mourinho till Real! där skulle han göra nytta

2005-11-20 12:44
KTBFFH!

Chelsea värvar smart. Real värvar dumt. Chelseas grund fanns ju redan i laget innan Roman kom. Gallas, Terry, Lampard? You know them?

Alla är så jävla avundsjuka, så nu börjar de klaga på Chelseas pengar. Pengarna har alltid funnits i fotbollen, och tyvärr förlorar fotbollen sin riktiga anda. Men att komma nu o klaga är bara patetiskt. Real Madrid, Milan och Man UTD är andra lag som har värvat för lika jävla mycket pengar om man slår ut det över flera år.

Avundsjuka svin.
www.projectedwin.blogg.se

2005-11-20 12:46
japp dom kan nog med punga ut med pengar på allt han vill.
AND I'M OUT

2005-11-20 13:17
Rastasite P0
okej för att du e gnagare på hemmaplan, men varför heja på laget som vinner när du tittar på europeisk fotboll? e inte det lite tråkigt?
Min bild är... för mycket naket kanske?

2005-11-20 18:31
men för fan ni är ju blinda av att det äntligen går bra för ert gulleplutt Chelsea som ju alltid haft samma mentalitet och blablablabla

rastaman
Som sagt, mourinho lyckades få ihop Chelsea till ett lag och vinna för att han är en bra tränare. Så långt är vi på samma nivå. Men han skulle inte ha kunnat göra det utan Abramovic. Utan honom skulle Mourinho behövt fan så mycket längre tid på sig. problemet är bara att utan Abramovic skulle inga spelare vilja gå till Chelsea eftersom dom skulle va ett jävla mittenlag och man skulle inte få löjliga löner. Inte ens Mourinho skulle gått till Chelsea utan Abramovic.

KRS-one
Chelseas grund hit och Chelseas grund dit. Hur bra var dom innan Abramovic kom, egentligen? Utan honom hade dom kanske haft en eller två spelare till i Lampard/Terry klass, om inte nån av dom tillochmed hade lämnat klubben.
Det fula är att du själv säger det som är problemet med Chelsea. Milan, Madrid, Utd. Japp, alla värvar för lika mycket pengar. Om man slår ut det över flera år. Det är ju precis DET som är grejen, Chelsea värvar för lika mycket på 2 år som andra storklubbar knappt gör på fem år. Borträknat Madrid, men dom är ju nästan på samma idiotnivå när det gäller värvningar. Essien, Wright-Philips, Drogba osv osv. INGEN av dom skulle gått för de priser dom gjorde om inte Chelsea fanns.
Chelsea har tagit det till en ny, idiotisk, nivå och är ett lag där, oavsett vad dom säger, spelarna har kommit BARA pga pengarna. (förutom Lampard Terry och Gallas, jaja)

2005-11-20 18:58
Philly_wr87
Jag började gilla Chelsea långt innan Romans tid..

2005-11-20 19:02
Störst, bäst och vackrast. Inget mer med det.
dingrinn.blogspot.com

2005-11-20 19:03
Sucker
Det är såklart att stjärnor går dit pengarna finns. Detta gäller dock alla lag och inte bara Chelsea. Pengar har fått för mycket betydelse inom fotbollen och det gäller alla. Vilket lag utan pengar har lyckats få dit världsstjärnor?

Att transfer priserna har ökat i och med Chelseas intåg på marknaden är uppenbart. Detta går dock inte att skylla på Chelsea utan det faktum att klubbar vars spelare chelsea är intresserade av automatiskt höjer priserna. Kanske är ett s.k. transfertak inte en sån dum idé då skulle kanske spelare välja klubb mer efter hjärtat. Sen finns några av de(som jag ser det som) mest lojala klubbspelarna i Chelsea (Terry, Lampard).

En annan sak som är ganska rolig är att Barcelona sen Riijkard kom till klubben köpt en massa spelare och sedan vunnit ett guld det är det dock inte många som talar om.

Självklart gläds jag åt Chelseas framgångar men retar mig samtidigt på dom som hatar.

2005-11-20 19:04
Phluphphelicious P19
Du är riktigt rolig

2005-11-20 19:29
nä, men barcelona grejen är, återigen, helt enkelt för att dom inte betalat i närheten så mycket som chelsea har gjort. Jag menar, bara en sån grej att chelsea betalade lika mycket för Wright Philips som barcelona gjorde för ronaldinho. och tillochmed mer för Essien. Och mer för Drogba också om jag inte minns fel. Det funkar liksom inte.

Klart pengar är viktiga och spelare går dit pengarna finns. men om en klubb får obegränsat med pengar. då blir det...fel. det tar bort den lilla klubbkänsla vissa spelare kanske har för en klubb när chelsea kommer in och bjuder det dubbla på alla fronter.
Det är ju klart att klubbarna höjer priserna när dom vet att chelsea ändå betalar. så egentligen är det chelseas fel ändå, att dom gladeligen betalar dom där jävla överpriserna.

Och lojaliteten på Terry och Lampard har väl egentligen aldrig riktigt prövats eftersom dom nu, när dom väl slagit igenom ordentligt, är i ett så pass bra lag att dom inte har nån anledning att vilja lämna.

men ja, ett lönetak skulle kanske inte va så dumt...kanske.

2005-11-20 19:34
Grejen är också att när Barca köpte Ronaldinho var han inte den världsspelare han är idag. Så Barcas köp av Ronaldinho kan kanske jämföras med Chelseas köp av Robben om denne skulle bli riktigt stor.

Personligen tycker jag också att betalningen för Essien och Wright-Phillips var överdriven, även om iaf Essien har visat sig vara värd pengarna.

2005-11-20 20:12
Phluphphelicious P19
Man behöver inte vara fostrad i den klubb man spelar i för att ha själ för klubben. Se bara på Batistuta när han spelade för Fiorentina.

Överklassbarn P0
Chelsea är en klar förhandsfavorit till CL segern. De två senaste åren har dom varit i semi och förra året var det riktigt nära. Alla frågade sig: var den inne eller inte?

Winny P19

Tror snarare Ambramovic tjänar pengar på Chelsea. Nu förtiden är Chelsea populärare än någonsin förut.
Vad menar du med "men han har ju iofs inte så mkt till val..
"

2005-11-20 21:03
Ronaldinho kom sommaren '03
Året efter blev han utsedd till världens bästa spelare...jag tror inte Essien, Wright Philips eller Robben någonsin kommer bli utsedda till världens bästa spelare...än mindre nästa år (W-P och Essien, för Robben har redan missat den chansen)
fast jag kan ju ha fel...
så, hur man än ser det har chelsea inte gjort något prisvettigt köp, förutom lampard för 5 år sen.

dessutom var fan ronaldinho en världsspelare som 12-åring....typ.

2005-11-20 21:09
Sucker
Ronaldinho har alltid varit bra men när han spelade i PSG var han "bara" en super talang i Barca blev han världsstjärna.
Essien och Drogba är enligt mig utmärkta köp. Spelare som Wright-Phillips och Crespo är mer tveksamma. Robben kommer bli ännu bättre tro mig!

Quelme P0
Du kan ju tro vad du vill. Men du förstår nog själv också att det inte är så värst smart.

2005-11-20 21:10
Sucker
Så att om en spelare inte blir utsedd till världens bästa spelare så är han ett dåligt köp?

Bra där hörru..

2005-11-20 22:20
Ouelme P0
Självklart finns det folk som följer strömmen och hejar på dom lag som är bäst för tillfället. Finns dock många som var chelsea fans innan Roman mig själv inkluderad.
Det du säger är samma sak som att fråga sig hur många som heja på man Utd innan Alex Ferguson.

2005-11-20 22:38
Alltså, de flesta som håller på Liverpool började hålla på dem under deras storhetstid under 80-talet.

De flesta som håller på United började hålla på dem under 90-talet. Under deras storhetstid.

De flesta som håller på Chelsea började hålla på dem, ja, vettefan. Närsomhelst. Jag känner fan ingen som började hålla på CFC efteer att Roman kom. Och jag började hålla på Chelsea i tvåan, så jag har hållt på dem i snart 10 år. Och kom inte o säg nåt annat.

Det handlar fan bara om avundsjuka. Och de som säger att Chelsea är tråkiga för de dominerar så stort, vi har fan bara vunnit ligan 2 ggr på 50 år. Är det att dominera? United då? typ 10 ggr på 12 år. Jag klagade inte så då. Inte som ni gör nu iaf. det handlar fan bara om att ni ser ett maktskifte i PL, och därför börjar ni lipa. Patetiskt!

KTBFFH!

och faktum är att det är inte så många medgångsfan (ännu) eftersom de flesta hatar Chelsea. Av någon konstig anledning.

2005-11-20 22:40
Det är ju inte Chelseas fel att de får betala överpriser. Eftersom alla vet hur mycket pengar Roman har, så utnyttjar de det. Och kräver hutlösa summor. Som i Essien eller Carvahlos fall. Men Essien har fan inte varit en dålig värvning. Han har varit sveinbra.

KTBFFH!

2005-11-20 23:45
rastaman
utmärkta spelare kan jag väl hålla med om. Men till det priset, inte en chans. Ingen annan klubb skulle någonsin betala så mycket för dom. bara chelsea, med abramovich. (och möjligtvis madrid om nån av dem fick enorm stjärnstatus)

Rastasite
jag vet inte varifrån du kom, men du har ju uppenbarligen inte hängt med i diskussionen och därför förstår jag inte alls varför du uttalar dig. Jag har dessutom aldrig nämnt nåt om dåliga köp, utan prisvettiga köp. Förbli tyst, läs igenom allt, begrunda, och gå sen och lägg dig, tack.

KRS
Liverpool och Utd byggde upp till sin storhetstid under en lång tid. Shankly och Paisly var riktiga gudar som tränare. Dom byggde från grunden, kämpade sig fram och lyfte upp ett lag, utan äckliga tillgångar till pengar. Ferguson är jag inte lika insatt i, men jag antar att det var något liknande. Det leder till stolthet hos supportrarna, man börjar gilla allting KRING laget, inte bara själva laget och dess prestationer.
Vad kan man gilla kring dagens chelsea? Enorma mängder pengar och överpriser? Det fanns 100 gånger mer själ i liverpools och Utds storhetstider. Det finns fan inge själ alls i chelsea, bara pengar.

hittills har jag inte hört en enda person som säger att "chelsea är tråkiga för att dom dominerar så stort". har dock hört en person här säga att alla är avundsjuka för att chelsea just dominerar...
som sagt, finns inget att klaga på när ett lag bygger upp till sin storhet under lång tid. men när ett lag gör det på ett eller två år, med hjälp av 2 miljarder spänn, då anser jag att det finns nåt att klaga på.

och som jag också sagt, jo det är chelseas fel eftersom dom just betalar såna summor. skulle dom visa att "nej vi skiter i den här spelaren för han är för dyr, och satsar på nån annan istället", som normala lag, skulle inte lagen ta såna priser.
Efterfrågan och tillgång, och i chelseas och Romans fall är efterfrågan alltid störst vilket leder till extrema priser (hmm vet inte ens om det ens går att jämföra så, men...)

2005-11-21 00:21
ääh stand up for the champions lixom
under the fubu is a guru

2005-11-21 10:43
Äh, bullshit. De flesta som håller på United började hålla på dem när de vann och det gick bra för dem. När de VANN. Spelar roll om de byggde upp det från grunden, man började ända bara hålla på dem för att de vann.

Och eftersom alla lag vet vilka pengar Chelsea har så blir det samma för varje köp. Man får betala överpris. Det spelar ingen roll om man går till Lyon, Celtic eller United för överpris blir det alltid.

Jag kan bara tala för mig själv och för de Chelsea supportrarna i Göteborg, men jag har inte sett någon medgångssupporter ännu. Och jag är jävligt glad för det.

KTBFFH!

2005-11-21 11:34
"hahaha vilken sinnesjuk bullshit....hur kommer det sej att man inte på ett endaste forum stötte på någon som var CFC innan Roman, man hörde ingta kompisar säga det, ingen man hörde eller såg på stan, inga knattar som lira fotboll på gården och låtsades vara Drogba för han spelar i Chelsea. CFC fanns knappt innan Roman, nu är det lika många CFC som Arsenalfans, verkar som många Arse gått över till CFC. "

Alltså, ni är typ sinnessjukt dumma i huvudet... www.svenskafans.se/england/chelsea/forum .asp ?

Fyfan, ni är så jävla patetiska.

2005-11-21 13:04
Men....fomme... Nästan alla på det forumet är CFC fans innan Roman kom. Det enda jag säger är att jag aldrig har träffat någon som håller på CFC för att Roman kom.

Okej, jag tänker 17. Isf tänker du 0. Fattar inte varför folk hackar på andra för åldern.

www.svenskafans.se är sveriges största forum för fotbollsintresserade. Om du ens hade kollat där så hade du fattat. Du är så jävla blåst va!

2005-11-21 13:04
KTBFFH!

2005-11-21 13:15
Keep The Blue Flag Flyin' High!

KTBFFH!

2005-11-21 14:10
KRS-one P17
hur menar du? menar du chelsea lr politik? :S :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2005-11-21 14:20
Haha, Chelsea. Annars KTBRFFH!

Keep The Black Red Flag Flyin' High!

KTBFFH!

2005-11-21 14:41
Ja, varför inte?

2005-11-21 15:15
jens- P19
Terry är egen talang om du inte visste det.
Om du sedan tar och tittar på din egna klubb.. vilken det nu är?
Hur många spelare är fostrade i klubben?
Är tränaren utbildad av klubben? (alla lag kontrakterar tränare)
och hur är det med sportchefen och general managern?
är dom från den stad som din klubb kommer ifrån och har dom fått sin fotbollsutbildning där?

du kan inte svara ja på alla punkter.. finns inget professionelt fotbollslag har det så..

Chelsea gör som alla andra bara att dom gör det snabbare och därför krävs det mer pengar. Fattar inte varför alla hatar!

2005-11-21 15:33
jens- P19
"Chelsea har köpt.
1. tränare
1.spelartrupp (-lamp, terry, gallas.)"
Där nämner du terry som en köpt spelare. Jag tror dock inte att fostrande av egna produkter har så mycket att göra med det. Jag tror mer på att spelare utvecklas i klubben som tex Lampard i chelsea eller varför inte Henry i Arsenal.

Wow tre egna produkter det var verkligen 200% bättre. Warnock vem fan är det? knappast ordinarie antar jag och i så fall kan jag ju nämna Carlton Cole och Lenny Pidgeley tredje målvakten. Så då står det lika.

Liverpool må vara ett lag byggt av framgång men det är inte 80-tal längre och gamla meriter är inget att skryta med!

2005-11-21 15:50
Phluphphelicious P19
hehe okej såg inte minustecknet som ett minustecken utan snarare som nån sorts bindesstreck men då förstår jag.

Quelme P0
Jag stöter sällan på Chelsea fans överhuvudtaget det jag dock märkt sedan Romans ankomst är att allt fler börjat hata på chelsea och tyckt att dom förstör fotbollen med deras pengar. Det ni ska tänka på är att det inte var Chelsea som startade denna trend möjligtvis tog chelsea och roman trenden ett snäpp längre.

2005-11-21 16:05
Phluphphelicious P19
Jag går i skolan.

jens- P19
Lenney Pidgeley gjorde faktiskt ett inhopp förra säsongen. Jag håller dock med dig om att diskussionen är löjlig. Har aldrig hört talas om Warnock faktiskt, kanske beror på att jag inte följer Liverpool och därför enbart har koll på deras "mer" framstående spelare.

Quelme P0
medgångsfans kommer alltid finnas acceptera det!
jag har dock hållt på Chelsea sen Vialli tiden.

2005-11-21 16:08
Phluphphelicious P19
vad har du tillfört diskussionen som är så jätte smart då..
Hata Cheslea typ eller?

2005-11-21 16:18
Chelsea! Hmm vad ska jag säga? Ett av världens tråkigaste fotbollslag om jag nu får överdriva lite. Chelsea är jävligt tråkiga att titta på. Visst de vinner jämt och ständigt och e ett bra lag men ingen människa ska komma här och säga att Chelsea är roliga att titta på.
De går in för att inte släppa mål och sen när det är runt 10 min kvar så gör de sitt mål sen vinner de med udda målet hela tiden. Eller så gör de tvärtom och gör ett tidigt mål. Okej så här var det kanske inte mot Bolton i andra halvlek men i första lekte ju Bolton med Chelsea. Mourinho är en smart tränare men om man vill se lite rolig fotboll tycker jag att Chelsea skulle vara det sämsta alternativet.

Från ett Bolton,Arsenal,Tottenhamn fan
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2005-11-21 16:48
Quelme P0
jag bryr mig inte om vad du tror och jag tror säkert att det finns många chelsea fans som inte var det förre roman. Men vad spelar det för roll. Denna diskussion skulle handla om Chelsea och inte deras fans var det tänkt.

Packad-Krukväxt P13
Chelsea har gjort flest mål i Premier league i år och har vunnit dom flesta matcherna med mer än ett mål. Den spelstil du beskriver låter mycket som det gamla Arsenal.
Men visst defensiven går först under Mourinho.

2005-11-21 17:18
quelme P0//

Om jag hörde mer innan Roman kom? Jag svarar, båda ja och nej. För jag hör ingen skillnad, varken mer eller midre. Som jag försöker säga.

Packad-Krukväxt P13//

Att du ens håller på Tottenham och arsenal samtidigt visar tilrckligt om dina fotbollskunskaper.

------

Man är ett medgångsfans om man håller på ett lag för att det får bra för dem. Byter man klubb när det går dåligt är det ännu värre. Men som sagt, det finns fler anledningar att hålla på en klubb.

2005-11-21 18:10
jens- P19
Jag håller med. Därför känns hela diskussionen om medgångsfans onödig.

get-yours P0
Glen Johnson har inte lämnat Chelsea, spelade mot Newcastle senast.
Batigol var/är en fantastisk fotbollsspelare.

2005-11-21 19:16
Rastaman_forever P18
"...och gamla meriter är inget att skryta med!"
så då menar du att real madrids 9 segrar i europacupen o champions league, som e för övrigt mest segrar i historien, inte e respekt!? hmm....
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"