I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zlatans omtalade mål

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-11-07 23:45

Zlatans omtalade mål

För er som inte orkar med RealPlayer så rippade jag och lade upp filmsnutten i WMV-format....liten och i halvdålig kvalitet, men det beror på ett dåligt original, men man ser iaf skönheten ganska bra i slowmotionreprisen :)

enjoy!

Länk

"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-11-07 23:54
Man tackar. Vackert för ögonen :)
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2005-11-08 00:59
helt sjukt
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2005-11-08 01:29
ville se den..tack så mkt =)
vi är överallt!

2005-11-08 10:19
e den senaste som han gjorde från långboll av thuram?

tyckte de målet iaf inte va så snyggt.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-11-08 12:17
Det är inte så jävla speciellt som alla säger?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2005-11-08 12:25
fasiken efter att ha läst alla uppskrivningar är jag beredd att hålla med nu när jag äntligen fått se det (tack för det btw), vad är det fantastiska med det där målet?

2005-11-08 13:48
Tycker nästan framspelningen till Del Piero är mer värd att prisa...

2005-11-08 14:09
Visst var det ett snyggt mål, men så förbannat utöver det vanliga vet jag inte om det var.

2005-11-08 15:35
farbror_thaisoppa P60

Zlatan är gud, fatta.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-11-08 15:38
fan va skönt att fler börjat lacka på allas (speciellt aftonbladets) sätt att prisa allt så fort det är zlatan som gör det.
Var det förresten nån som läste Wennmans (eller va han heter) krönika efter röda kortet mot bayern.
typ "jag försvarar ju inte zlatans handlingar men...." sen en lång krönika om hur farliga tacklingar minsann inte alltid ger röda kort men zlatans efterslängar gjorde det (!?)...och "JA till en kaxig svensk superstjärna som visar att han bryr sig" och "NEJ till en blyg svensk superstjärna som inte agerar". Han fick det fan ändå att låta positiv att han fick det röda kortet. Undrar om han kommer skriva så om det händer i VM....idiot

Allafall, som sagt målet va snyggt, men...inget sådär speciellt. Var det nån som såg Getafes back Pernias 1-3 mål mot barca? DET var fanemej ett av årets hittills snyggast mål...

2005-11-08 16:31
njae tottis lobb mot inter.. sjukt nice
under the fubu is a guru

2005-11-08 16:53
Målet var sjysst.. men inte så överdrivet sjysst..
Däremot hade zlatan en jävligt bra changs tidigare i den matchen.. och det målet skulle varit snyggare än detta.. men tyvärr så räddade målvakten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-08 17:01
Att kunna dämpa en 30-40meterspassning på det sättet, med en lobb, är fan sjukt svårt att göra, särskilt eftersom bollen kommer nästan bakom honom. Zlatan förtjänar all cred han har fått för det målet!

Fast å andra sidan håller jag med tidigare skribenter som har tröttnat på den sanslösa Zlatan-hypen. Han är/kommer bli en spelare i världsklass, men någonstans måste man fan dra en gräns på antalet förstasidor i Sportbladet som han får ta upp.
Everlast, will you?

2005-11-08 17:38
zlatan > king

2005-11-08 18:08
pernias mål var snyggt men inte "årets mål, alla kategorier" snälla! tottis och adrianos mål var ju till och med snyggare...

zlatans var schjysst men hans miss kunde blivit ett snyggare mål.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2005-11-08 18:21
Jävligt nice!
Men lika glad är jag för det!

2005-11-08 21:59
Är det nån som kan länka detta omtalade pernia mål då?
Men lika glad är jag för det!

2005-11-09 08:23
Jo...jag skulle vilja se någon av er göra pernias mål igen, eller ens pernia. Zlatan kan göra det många gånger om. Totti och adriano också.

jag gillar dessa jämförelser. nej!! självklart skulle ingen här kunna göra om det målet. men så tjänar vi inte 100 mille/år på fotboll heller. jag tänker inte uttrycka mig om vilket som är "årets mål" pga att jag har inte sett tillräckligt mycket fotboll i år. men bara för att ingen här kan göra om det innebär det inte att det är årets mål.

ang zlatans mål tyckte jag att det var riktigt snyggt och bra gjort. och sen att han gjorde en grym match i övrigt är ju inte ett minus. däremot är jag oxå rätt trött på den här "zlatan-hypen" som finns. och det var ju inte många år sedan han var hatad i media...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-09 13:53
däremot är jag oxå rätt trött på den här "zlatan-hypen" som finns

Sverige har aldrigt haft en större fotbollspelare , orka grina över att det e mycket zlatan hit o dit ,passa på o njut nu för fan han kommer inte lira för alltid

2005-11-09 14:12
Sverige har aldrigt haft en större fotbollspelare

Okay? Zlatan kan komma tillbaka när han har juves målrekord och ligger 2a i Serie A:s målrekord genom tiderna.

------------

F.ö. var målet inte alls så speciellt som folk fått det att låta.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2005-11-09 14:31
Turtles

jo nordhal var ju het på 40-50 talet då nivån i serie A var lika hög som svensk div 4 idag

blir så trött när dom här gamla namnen dyker upp Ralf edström liksom han kunde ju för fan inte trixa 7 gånger irad o så nämns han som en av sveriges största genom alla tider det visar nivån sverige haft..

Torbjörn Nilsson var het men man ska endå tänka på att han floppade i holländska ligan

Tomas brolin Var en av premier leauges sämsta nyförvärv genom tiderna

Martin Dahlin gjorde typ 2 mål i blackburn på 30 matcher

ZLATAN HAR HAFT LEKSTUGA I EUROPA SEDAN HAN SKREV PÅ FÖR AJAX ... ÖPPNA ÖGONEN NU FÖR FAN.. INSE FAKTA ZLATAN ÄGER HAN E NOMINERAD BLAND DOM 30 FRÄMSTA I VÄRLDEN

stoppa ner dom gamla legenderna i någon låda o njut av nutiden

2005-11-09 15:23
störste fixstjärna vi haft, verkligen. INTE störste spelare vi haft...

2005-11-09 15:43
-Mamo- P22 Nivån lika hög som svensk div. 4? Då måste Allsvenskan varit mycket bättre än Serie A då menar du? Dum han var som inte stannade i Sverige..!?!?

Och när sa jag något om Brolin, Dahlin, Torbjörn Nilsson eller Ralf Edström?

Bara för att man dribblar igenom NAC Bredas försvar är man inte bäst i världen.

Sucker
Word.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2005-11-09 16:30
Turtles

ne men dribbla igenom dom flesta i europas ? ;)
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-11-09 18:01
aftonbladet överdriven snyggheten o NI på whoa överdriven enkelheten...
ä
ä

2005-11-10 15:39
Quelme P0

ett standardmål. Vad är det enormt snygga??

Hade Trez gjort det, ingen brytt sej, Zlatan gör det, hela Sveriges medier blir överkåta och det är ZZZupermål av Zlatan.

Håller med, som alla andra, att målet är överhypat osv...

Du säger att om trez gjort målet hade ingen brytt sig. Det stämmer ju inte riktigt. Ingen hade brytt sig i Sverige kanske, men trezfanatiker i frankrike hade nog hoppat av glädje. Kanske inte lika mkt som vi i sverige gör men det kan ju också bero på att dom har en eller två världsstjärnor mer...zidane, henry osv.

Vi i sverige är inte vana vid att ha en spelare som är bland dom främsta i världe och som kan leka med vilken back som helst. Enligt mig är zlatan den mest underhålland spelare att titta på, efter ronaldinho. Detta inte för att han gör många mål eller brukar göra roliga matcher. Men när han gör det, då e de fan värt mkt, han gör finter som ingen annan ens tänker på att göra...

Han gjorde sitt jobb den här matchen, och jo, hans mål var snyggt (inte goal of the year) men hade han satt bollen efter han chippade den förbi tre backar hade de fan vatt goal of the year...
Rappare

2005-11-10 16:08
haha zlatan har haft lekstuga i europa, bollocks, eller jo en gång i holland dribblade han förbi två stycken, zlatan är inget jävla under, han är ett sär som borde skjutas på plats.
vill nån joina min anti-zlatan klubb som skall gå vid namnet:
Revulotionär front mot zlatan?

2005-11-10 17:01
menar det, bara inse ni som har nåt emot zlatan.. ge er!
Han är bra_!
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-11-10 17:09
Hur gammal är killen? 23/24?

När han är 31 kan han ha en karriär bakom sig som lär krossa alla andra svenskars genom tiderna.
Tror dock G.Nordahl, GreNoLi, Hamrin och Nacka är större historiskt sett.
Min bild är... för mycket naket kanske?

2005-11-10 17:27
taortan
2 mål på 10 matcher i serie A denna säsong, mot Trezeguets 7, del Pieros 4 och Vieiras 3, alla på mindre speltid.
Bäst mot Real M, visst, kommer inte ihåg men han va säkert bra.
Bäst mot bayern? vilken match? den där dom blev överkörda eller den där han fick ett rött kort? eller finns det nån annan som jag glömt bort? bara nyfiken...
Bäste utlänning i serie A....jag tror dom kollade mycket på honom som nykomling, för inte en chans att han är bättre än Schevan och Adriano för tillfället. Eller Trezeguet för den delen.

vad jag vill ha sagt är helt enkelt att han inte är nån form av gud. kklart som fan han är bra, det är ingen som sagt nå annat. Men han är också så jävla överhypad här i Sverige. Kul som fan att kolla på när han trixar å har sig, men frustrerande när han trixar för femte gången och ändå inte kommer förbi, istället för att passa ut på kanten.

2005-11-10 17:37
ser inte ett skit typ men
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-11-10 18:29
IkeNTina P18

Hehe grazie!
Everlast, will you?

2005-11-10 19:11
quelme: hehe standardmål skulle jag inte kalla det, inte genimål heller. vad mitt fotbollskollande (eller min fotbollskoll) har med saken o göra hänger jag inte med på...men det e bra, va spydig på internet du
ä
ä
Rappare

2005-11-10 19:56
Ikentina

nej nu har du fel, jag lackar för att jag är bäst av alla på fotboll och folk säger att zlatan är bäst. fattar du? jag svär på min lilltå att jag hade gjort fler mål än zlatan på hans chanser. det är därför jag är påväg mot europa nu!

2005-11-10 20:44
taortan

Har Adriano ens gjort något mål i årets Serie A?
Everlast, will you?

2005-11-10 21:57
"nuläget" var helt fel ord. för även om Adriano startade den här säsongen som en kung är han just nu långt ifrån sin topp. Dock så avsåg ju inte priset denna säsong utan förra, och då tycker jag att båda var bättre än zlatan, kanske inte mycket men.. har ju dock inte sett alla matcher med dom men det jag har sett ligger till zlatans nackdel. Så, total miss i ordval.

Ok, nån Juve-Bayern match FÖRRA årets Ch league såg jag inte, så kan inte uttala mig. Däremot juve-madrid 2-1 om jag minns rätt tyckte jag fan ingen va speciellt bra i nåt lag, men kan hända att zlatan överglänste lite, minns inte. den andra matchen minns jag inte heller.

Visserligen första säsongen, så det gör det faktiskt extra bra, men 16 mål på en säsong ska fan den ständigt givna i ett tvåmannaanfall i Juventus prestera per säsong utan problem. "Världens bästa anfallare" ska definitivt göra det. Och fortsätter han såhär gör han inte det.

men ok, om zlatan inte är en utpräglad målskytt, vad tycker du hans "specialitet" är då? Förutom att snurra upp backar på läktaren vart femte försök? För så vitt jag vet leder han inte någon assist-liga heller? Och hans styrka är fan allt annat än att löpa sönder försvaret...
Har sett de flesta juve-matcherna denna säsong, och det är inte mer än 2-3 som zlatan har imponerat något och legat nära den nivå han borde ligga på för att vara så jävla überbäst som alla säger. Långt ifrån Henry, långt ifrån Etoo, hästlängder ifrån Ronaldinho på spelhumör. Den här säsongen har han hittills presterat en bra bit under vad han kan (som jag tror) och det är väl bara att hoppas på att det lossnar, med tanke på VM.

Men alltså, han ÄR bra, det är inget jag säger emot. Och han kommer säkerligen få fler priser under sin karriär. MEN, han är INTE så bra som aftonbladet tycker, och allt i bollväg han rör vid blir absolut inte guld, som många verkar tro. Bara för att han är en av proffsvärldens bästa fotbollsartister gör det honom inte till dito som spelare.
Som han beter sig, surar, muttrar, efterslänger etc, visar bara att han behöver ännu ett tag på sig innan han kan sälla sig till den absoluta toppen. Något han faktiskt kan göra om han fortsätter utvecklas....

fy fan va mycket....cp, ursäkta.

2005-11-11 00:38
det jag riktar mig mot är hypen dels som aftonbladet och alla medier bedriver, men även den som finns t.ex här på whoa
Det är ett jävla antal gånger som folk här skriver "Zlatan är kuuung" osv osv så fort han gör mål. sen vet ju inte jag överhuvudtaget hur pass insatta i fotbollen dom är....
sen har jag faktiskt ett par polare som beter sig ungefär som dom 10 åringarna du beskrev, även fast dom är jävligt insatta i fotboll....

jag håller med ganska bra om hans styrkor där. Enda skillnaden är väl att jag är lite mer pessimistisk tills hans speluppfattning/teknik (läs: för mycket dribblande). han kan göra hur sjuka dribblingar som helst, men tyvärr lyckas han inte oftare än var fjärde/femte gång oftast, och kan på så sätt ibland slänga bort lägen där nån annan var precis helt fri med målvakten t.ex.
Också sånt jag stör mig lite på. Det talas inte ett skit om det när han slänger bort lägen så, men så fort han lyckas med en snygg dribbling (som kanske inte ens leder till nåt), då skanderar hela sverige "Zlatan! Zlatan!"

Men I guess, no guts no glory....

2005-11-12 02:01
För det första, låt oss tänka på att Zlatan är fortfarande ung, 24 år, han har en del kvar att lära.

Många får sitt stora break i jävligt olika åldrar; Ta Raul som exempel. Idag är han 28 år, vad som oftast är den perfekta åldern för en fotbollsspelare. Men trots att han är en av mina absoluta favoriter så tror jag tyvärr han har sett sina bästa dagar. (Han slog igenom redan som 17-åring i Reals A-lag.)
Zidane däremot, som slog igenom ordentligt först VM 1998, då han redan var 26 år. Fram tills han var 30 kunde han ensam ge publiken rabatt för pengarna tack vare fantastiska tekniska nummer och vända matcher helt på egen hand, ibland bara med hjälp av sin närvaro.

Vart jag försöker komma är att vi bör ge Zlatan lite mer tid. Visst, då och då bjuder han på delikatesser som får svenskarna att mysa ordentligt i sina röda stugor, men lika ofta agerar han som Robinson-Robban och gör bort sig p.g.a dumheter.
Zlatan är inte färdigvuxen som spelare.

Dessutom, apropå Zlatan-hypen:
Pressen ÄLSKAR att ha en rebellisk ung kille som går emot alla normer, men som folket ändå förlåter och älskar. Ett misstag här och där, men så länge han kompenserar det med sin talang som har faktiskt innehar så är han förlåten.
Everlast, will you?

2005-11-12 14:12
Det går inte att säga zlatan är dålig. zlatan är en grymt fotbollsspelare, inte sveriges bästa genom tiderna, men han är en ny sorts spelare. vi har inte sett svenskar spela fotboll som han gör innan, därför klassas han som sveriges bästa genom tiderna. han kan bli det, det tror jag absolut, men just nu är han inte det. staxxxi sa det, det ÄR så.

2005-11-12 14:43
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-11-12 14:43
men y....fel tråd....äh, skit samma ;q

2005-11-12 15:20
quelme: aftonbladet överdriven snyggheten o NI på whoa överdriven enkelheten...
ä

du får det till att jag e lyrisk? ok...det får stå för dig då
ä
ä
Rappare

2005-11-12 16:35
så, då var vi 2 medlemmar i ant-zlatan

2005-11-12 16:36
myr-zlatan?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-11-13 02:32
video.google.com
video.google.com
video.google.com
Där har ni några filmer :D
cva ?
Rappare

2005-11-14 14:16
det jacobo säger är faktiskt fulständigt sant, zlatan har inte fått någon sådan utmärkelse föruton av en viss journalist i typ en juve-tidning

2005-11-14 16:45
någon som har ett klipp på när han lobb-passar fram sig själv i livornos straffområde? det var sjukt
Rappare

2005-11-15 19:42
hey tarzan, felstavning och särskrivning, ajajaj, iq som en liten apa.

2005-11-16 17:30
Grabbar, vad sägs om att förflytta beefen till gästboken där den hör hemma? Låt oss snacka om ämnet istället.
Everlast, will you?