I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kampsport och styrketräning

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-08-27 12:46

kampsport och styrketräning

Jag har just börjat träna muay Thai, men vill gärna kombinera detta med fortsatt styrketräning. Bör jag för med fördel (då jag vill prioritera thai boxningen) styrketräna på något speciellt vis?

2005-08-27 12:57
Ja, kör fler reps. Dvs träna uthållighet. Du kan även börja med att köra 8 reps, vila, kör 12 eller 15 reps, vila, kör 20 eller 25 reps. :)

Yeah yeah, trappmodellen.

2005-08-27 18:59
Det kan väl diskuteras explosivitet kan ju vara att föredra också.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2005-08-27 20:17
JuniorUltra P60

Muay Thai låter ju typ 100 gr tuffare, så jag fortsätter nog med det.

Jag har varken tid eller lust att springa på gymmet- Räcker med 8 pass thaiboxning och 2 pass boxning i veckan =)

Det var informativt

2005-08-27 21:12
Alltså.. jag tror inte det spelar så himla stor roll hur du tränar styrketräning om du tränar kampsport.. För om du kör kampsport samtidigt så anpassar sig musklerna till det. Därför tror jag inte det spelar någon större roll.

jag ska själv kombinera styrketräning med shootfighting.. jag tror inte direkt man måste ändra avsevärt på styrketräningen.. kanske ta det lite lugnare där så man får vila..

JuniorUltra P60
Spela roll vafan man säger.. Vissa säger Muay thai vissa säger thaiboxning.. sak samma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.