I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hangaround

2005-03-22 08:27
Djurgården vinner nästa.

Sedan tar VF två raka.

-synsk-

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround

2005-03-22 15:48
Domarinsatsen var inte sämre i någon annan match i slutspelet.

Vanligaste domarmisstagen...

Motståndarlaget radar upp fula situationer som bara ska resultera i en utvisning. Men istället väntar han tills andra laget gör något, så han på så vis jämnar ut antalet utvisningsminuter...så jävla typiskt.

Vad är grejen med utvisningar om man hela tiden ska kompensera.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2005-03-22 17:04
Loungo, det var utvisning, men det var ingenting dommarna brukar ta utvisning för.
Det är just det som gör elitseriehockeyn så oerhört dålig. Dom tar för snyoch snygga backspel (som det gga tacklingar Ottosson gjorde igår) men dom tar aldrig för hakningar och fasthållningnar som hindrar spelet från att vara så roligt som det kan vara.
Så varför skulle dom ta för fasthållningen igår men aldrig någon annan gång?

2005-03-22 17:05
"Dom tar för snygga tacklingar och snygga backspel" ska det stå.

2005-03-22 17:20
Loungo: Dra till din fotbollsklubb och harva istället. Det är inte VI som är "efterblvina småpojkar", utan du. Två lag, som senast för bara några år sedan mötte varandra i Allsvenskan. Du var förmodligen inte där för dina hockeypolare kunde se dig i fel halsduk?

Dammvippor? Hur nära ligger Göteborg amerika egentligen.

Det var två lag som var bra igår.. Frölunda är absolut inget dåligt lag, men helvete vad fel DU har hela tiden Loungo..
Det är och kommer inte bli så simpelt som du tror.
Stick och kamma dig nu. Glöm inte att sätta på rätt halsduk tills nästa match.
Forumsignatur <br>

2005-03-22 17:28
Grejen är, att det är obegripligt att hålla på två olika lag från samma stad. Jag snackar om ÖIS och Frölunda, två olika sporter som du lyckades gissa dig rätt till.
Snarare du som står för komiken med alla dina inlägg, läs dom igen vetja, jag läste mina nyss och blev ännu nöjdare.

pajkastningen blev extrem :D
Forumsignatur <br>

2005-03-22 17:39
Jag sa bara min åsikt. Regler verkar jävligt onödigt.
Jag tycker fortfarande det är obegripligt.
Mentaliteten verkar inte vara så stark hos vissa.
Forumsignatur <br>

2005-03-22 17:43
Det har inte DIF hockey eller fotboll heller. Inte samma förening.
Inte fan hade jag stått hejat på gnaget om dom låg i eliten och djurgårn sakande lag. ´
Men fan grabbar, det var ju bara vi här uppe som brydde oss om sådant.
Forumsignatur <br>

2005-03-22 18:03
HeRe2sTAy: Förklara gärna hur jag tänker konstigt.
Ja, och så har det varit i ganska många år.
Jag försöker inte använda retorik i den meningen att jag hävdar att jag har rätt, jag bara undrar hur det går ihop sig med dessa två lag.
Forumsignatur <br>
Hangaround

2005-03-22 22:01
Lugna ned dig innan du får en hjärnblödning...spara den till slutet av denna semifinalserie.

2005-03-23 11:21
dif vinner med 3-0 mot frölunda ikväll...boyle och nisse ekman nätar

sen vinner ssk med 2-1 mot fbk
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2005-03-23 22:01
asså fröunda fy fan va jag hatar ere äckliga jävla göteborgs slynor ajg ska döda er alla!!!
jag kan inte stava...

2005-03-23 22:23
supsup, spelar ingen roll vilka som har "spelat bäst". orka anstränga sig mot ett pisslag som Djurgården. bättre att håna Wikegård genom att avgöra sent i matcherna. klasskillnad e d minsta man kan säga. vi pissar på Djurgården o alla lag i Sverige, Skandinavien, Europa, Världen.

en fråga till Färjestad-fans: hur får ni motivation när ni ändå VET att ni kommer bli överkörda, våldtagna, förnedrade i finalen? va e d som driver er?

Degs_One P1: gå hem o lägg dig din fjortis.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-03-23 22:24
tycker lite synd om dif spelarna men det är så jävla gött att sätta alla stockholmare på plats och verkligen visa vad som är hockeyns huvudstad!
Det är för övrigt skojj att sitta och titta på lite goa medgångssupportrar, fullsatt i globen nu i 3e semifinalen.. så många har det inte vart där på ett tag eller=) haha

hade fan va gött med 4e raka på fredag! så kan man festa gött efteråt!!
människan är fan den sämsta uppfinningen

2005-03-23 22:47
tahoma P21

du ska fan hålla käften vem tror du att du är?
jag fattar verkligen inte va du snackar om vadå klass skilnad?
ni blev ju totalt sönder spelade den här matchen och ett jävla skit mål när det är 14 sekunder kvar?
jag kan inte stava...

2005-03-23 22:54
supsup P3

a det är sant man fatta hur jävla arg man blir efter en sån här match helt otroligt asså
jag kan inte stava...

2005-03-23 23:04
Haha, Tahoma verkar ju vara bra på att analysera..*host ironi*

DU gör inte ett piss på planen, slår vad om att du inte ens såg matchen. "ja vi väntar till 19.43 i 3:e och sedan gör vi mål", ja verkligen, så tänker ju alla hockeylag. Ja klasskillnad är det när ett lag vinner med udda målet för andra matchen irad (notera ironin). Hockeyspelare som våldtar? ja det har vi ju hört förrut, säg inte att frölunda spelarna ska sjunka så lågt dem med...

Ja vad driver alla supportrar? SM-guldet kanske????

Herregud...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2005-03-23 23:41
HATA HATA HATA GÖTEBORG
thundercooperfuckinbird

2005-03-23 23:43
haha roligt att jag fick er på ännu bättre humör nu. klart som fan d e klasskillnad på lagen, spelar ingen roll om d blev uddamålsvinst, Frölunda har hela tiden haft kontroll på den här semifinal-serien. om d skulle behövas ska ni nog få se att Frölunda kan slå Djurgården med 3 puckar när som helst.

Djurgårdens fotbollslag fick 2-2 borta mot Juventus i Champions League-kvalet, påstår ni att d inte va klasskillnad då o att Juve inte hade kontroll på d hela? dom la helt enkelt in en högre växel när d behövdes. samma sak skulle Frölunda gjort om Djurgården nu skulle lyckas vinna en match.

Södertälje har också spelat riktigt bra i två hemmamatcher mot Färjestad men d står ändå 0-3 i matcher o vem som helst inser ju att Färjestad e ett mycket bättre lag.

frost P18: Svenska hockeyförbundet har förmodligen redan skrivit in Frölunda som svenska mästare 2005 i bucklan, kom inte med att d blir kamp om guldet.

förresten, har något lag nånsin gått igenom ett SM-slutspel obesegrade?

2005-03-23 23:44
papper:

så mycket advundsjuka finns bakom dom orden. :)

gonatt.

2005-03-24 00:06
Varför drar du in fotboll i hockey snacket????

2005-03-24 01:00
det var en spontan tanke som jag ville bli av med.. :)

2005-03-24 01:44
Färjestad pumpar på, chara avgör.. bua åt han ni sskpack!

2005-03-25 11:25
Thorsson är död ikväll, han kommer bäras av på bår medans hela borgen jublar, sundin har tacklat sönder honom...
Frölunda vinner sedan med 8-1 , dom ha ju inte gjort det än i år.. dom leder med 8-0 så släpper henke ett mål med vilje bara för att förnedra alla trötta järnkaminer...

Frölunda mot SM guld!!!!

2005-03-25 11:26
Rättelse - Thoresen

peace

2005-03-25 11:27
Jepp den sänds på 4an!

2005-03-25 17:57
återigen utklassning. Djurgården blir förnedrade, borde stå 21-0 till Frölunda.

VAD?!

2005-03-25 17:58
frölunda enda laget utan en förlust
----------------------

2005-03-25 18:26
En jävla massa bönder!

2005-03-25 18:30
CsC:

Frölunda e enda gbg-laget i hägsta serien i hockey, i fotboll finns tre + två i andradivisionen.

förresten, djurgården leder... tihi.

man blir sååå nervös *gäsp*

2005-03-25 19:41
Viktig seger!

Here2stay: Skämta inte, det var fan ingen jävla tur med segern.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2005-03-25 20:07
Det känns som att frölunda har haft en del flyt också, 2-1, 2-1, 1-0, inga direkta utklassningar... men bra lag måste ha flyt. trist bara att domaren var så jävla feg, och inte vågade hålla sig och visade ut en djurgårdare varje gång han dömt ut en frölundait.
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2005-03-25 20:11
FITTGÖTET! NU KOMMER VI!

VI SKA TA DOM JÄVLARNA!!!!!!!!!!!!!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-03-25 20:46
Snart drar Difarna utan självinsikt igång igen. KungVikke har redan börjat...

Dif hade en jävla tur, Frölunda var bättre och skulle avgjort tidigare som så ofta tidigare. Idag slappnande dom av och det kostade dom matchen.

Haha, alltså, det finns INGEN här inne som skriver så korkade saker som Loungo. Har sparat allt han skrivit i ett litet textdokument jag senare ska läsa igenom med ett léende på läpparna.

2005-03-25 21:05
Tahoma, inte lika kaxig vad har hänt???

Nu är vi i final och det känns underbart! DIF-VF blir riktigt spännande framöver....

2005-03-25 21:11
Å en sådan härlig dag, gamla fina Djurgår'n vann .....

Så jävla enkelt!

2005-03-25 23:30
inte efterblivna, men helt stryda av publiken

2005-03-26 00:50
DIF go go. Fyfan. 4 raka nu.
DIIIF

2005-03-26 04:29
De som vinner den 4:e matchen brukar gå vinnande ur striden, jag hoppas verkligen Färjestad får spöa DIF i final!

2005-03-26 10:58
vad snackar ni om att dif e utslagna...dif vann igår?!
...

2005-03-26 12:26
tycker inte det var helt ovälförtjänt att dif vann igår.. men det som är den stora skandalen är ju kommentatorerna! dom sitter ju där och håller på dif, det är så där skojj att kolla på frölunda när ´perlskog jublar varje gång dif nätar! jag blir seriöst så jävla förbannad på det!!! fy fan! stängde av ljudet igår..
frölunda tar sig i kragen och vinner imån... jag VET att det kommer bli så...

2005-03-26 14:27
några tål ju inte att förlora verkar det som, Göteborg ur balans?

Jag kan hålla med om att Perlskog inte gör något vidare bra jobb som kommentator, och detta gäller inte bara den matchen, ALLT som han kommenterar är av sämsta klass, hatar honom!

2005-03-26 15:39
FBK-Frölunda i final, iaf om man följer hjärnan och inte hjärtat.

Finalen däremot, den kan verkligen sluta hursomhelst.

2005-03-26 16:37
Djurgården 4-3 FBK (Final) (Efter att FBK ledat med 3-0 i matcher, samma som med Frölunda)

DIF
DIIIF

2005-03-26 16:38
KB-Raggs så du tror att DIF lyckas med det ingen gjort i hela världshistorien 2 gånger om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-26 16:39
Alltså, Frölunda o Färjestad är dem äckligaste lagen i världen. Båda börjar på F också.
DIIIF

2005-03-26 17:25
Snälla, ingen kan på allvar kalla Axelsson för stjärna och Kallio, Kahnberg etc för fixstjärnor.

2005-03-26 19:06
HeRe2sTAy och Loungo, Theodore är enda stjärnan i DIF. Alfredsson är enda i Frölunda. Enligt mig räcker inte 55 poäng på 82 matcher en säsong (Ekman) för att räknas som stjärna.

2005-03-26 22:30
Djurgården har många stjärnor. Frölunda också. Hela jävla Elitserien har stjärnor detta år. Men fyfan att många har lyckats. MoDo sög kuk när dem fick sina stjärnor. Salo Tabba sig rejält.

Men de e fan heller stjärnorna som avgör hockeyslutspelet. Det är laget tillsammans. Men om man nu vill kolla Djurgårdens stjärnor finns en hel radda att räkna upp:
Tjärnkvist, Dan Boyle, Theodore, Nisse Ekman (Hjälte igår), Linkan, Kristofferson bland annat.
Nog har Frölunda stjärnor. och DJurgården får svårt att vinna hela matchserien. Men jag tror att om Djurgårn tar en match i taget så ska de gå vägen.
DIIIF

2005-03-27 03:47
Jag skulle inte vilja kalla kristoffersson för en stjärna... f.ö så e frölunda ett mycket bättre lag, trots att jag håller på djurgårn.. theodore har räddat oss från utklassning ett par gånger..men målvakten tillhör också laget... Vi ska knulla frölunda idag!!!
Aldrig mer....