I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Hangaround

2011-03-02 08:29

Filmer med tyngd

Gör en spin-off på Filmer med djup-tråden.

För mig så har en film djup i sig så fort den är något annat än Michael Bay-producerad. Men de olika nivåerna och kategorierna utav djup varierar så klart från film till film. Så det blev svårt att hitta någon röd tråd. Så jag väljer en annan topic som kanske är lättare att hålla sig fast vid.

Jag vill ha tips på filmer med T Y N G D i.
Tyngd som i "fan jag fick ångest utav den filmen" & "fan vad dålig jag mår när jag tänker på den scenen" typ av skit. Så jag talar alltså inte om tyngd som i att "Die Hard är en tung rulle", utan om "när farsan kommer hem full och förgriper sig på sin son i Ken Park" tyngd.

En kriterier för denna tråd är ju givetvis att filmerna skall vara bra och att det finns lite substans i dem. Så om ni tipsar om te.x "Ett hål i mitt hjärta" utav Lukas Moodysson så får ni gärna motivera till varför. För vi vet att den är en jävla orgie i ångest, men bra är den inte (japp, min helt objektiva åsikt).

Givetvis så är allt väldigt objektivt när allt kommer om kring, men jag tror att ni har en ganska så bra smak för film så jag låter det vara osagt. Kör.