såg filmen igår, har aldrig vart så tyst när jag kollat på film. Så jävla varm och go film, värmde start i hjärtat. Soundtracket är ju enormt grymt, låten i början och på slutet är fet! Oscar till dem!
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.
Överskattad helt klart. Men inte usel. Kände dock inget förrän mot slutet då det blev någorlunda feelgood. 3/5
så jävla bra var den ju inte
Sjukt bra film, sjukt bra soundtrack. Filmen gjorde mig glad och fick mig tänka på saker som gjorde mig ännu gladare. fem poäng på det.
Legion=sötast
Alltid bra soundtrack i denna typ av filmer.
jagvillocksåhaenblog.com
Fast Once har det bästa soundtracket 2007..
såg filmen inatt och OMG va bra. Värd alla nomineringar. Älskar soundtracket också.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
ok rulle.. inte värdig att ens nudda vid nån av de filmer som borde ha oscars i år dock.. den ligger ju knappst bland de 20 bästa senaste året..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
heh...till skillnad från större delen av planeten verkar jag vara en av få som varken är överdrivet förtjust i manuset eller i soundtracket. manuset faller i mina ögon pladask genom att det översyras av en jobbig önskan om att varenda jävla replik ska vara så cool... angående soundtracket så fyllde det sitt syfte men jag ser inte det genialiska? känns som om folk automatiskt faller för soundtracks med lagom obskyr och akustisk popmusik. gärna någon kvinnlig popsångare med mesröst som tror att receptet på en bra cover är att viska och dra ner tempot på låten (Sea Of Love...) överlag blev jag jävligt besviken, hade förväntat mig mycket mer. därmed inte sagt att det är en dålig film. jag skulle väl ge den iaf 3/5 då storyn i sig är schysst och mot slutet så vägde det positiva helt klart tyngre än det negativa. men med tanke på vad den fått nomineringar för så kan jag inte påstå annat än att den är sinnessjukt överskattad.
såg den imorse, tyckte den va grymmt bra. länge sedan jag såg en så bra film faktiskt.
Toastare
2008-02-02 22:57
Demento, ingen (kanske nån enstaka) av låtarna på soundtracket är nya... och t.ex låten i slutscenen har varit med i eternal sunshine on a spotless mind.. och är från deras platta 2001
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-02-02 22:57
det är bara det att sammansättningen låtar är bra...
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F28 jaha där ser man, nu skrev jag ju dock inget om hur gamla låtarna på soundtracket är så jag förstår inte riktigt varför du känner dig tvungen att påpeka det
frukansvärd karaktär, så jävla lillgammal att man spyr aka gilmore girls.
Haha, faktiskt bra jämförelse.
jagvillocksåhaenblog.com
Sen att hon spelar exakt lika läskigt vuxen i Hard candy gör ju inte filmen mer trovärdig. Likadant med Bleeker, exakt samma karaktärsdrag som i Superbad. För lättsmält och förutsägbar intrig oxå.
Juno såg jag i fredags och har inte lyckats få ut den ur skallen ännu...är kär i hon!!! nej men riktigt bra film, förvånad över att jag skulle gilla den så mycket faktiskt.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
helt klart överskattad. det var som gilmore girls gone bad eller något, de pratade alltid mun på mun. 4 oscar var den lätt inte värt.
http://www.myspace.com/choysmusic
nomineringar*
http://www.myspace.com/choysmusic
jag gillade juno starkt! tyckte att ellen page gjorde sin roll bra, replikerna kom väldigt naturligt och kändes inte krystade på så sätt. styvmamman var riktigt skön, speciellt under ultraljudet haha...nej, jag gillar filmen, lär se den flera gånger :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Filmen är ju egentligen jäkligt medelmåttigt i mina ögon.
Men det spelar på riktigt ingen roll, Ellen Page gör ett jäkligt bra jobb, och jag blir lite kär i henne. Kanske ännu mer efter det här klippet;
Observera även att Jennifer Garner inte rör på smilbanden en enda gång, vill veta varför!)
Värre propaganda-film får man leta efter, sjukt dålig. Hoppas hon tjejen aldrig mer får jobb.
Dialogerna går ut på att namedroppa popkulturreferenser och det blir så kliché och overkligt att man aldrig fastnar för de. Tyckte filmen var helt fri från klicheér. Bästa filmen jag sett på länge. Tycker synd om den som inte lyckades uppskatta den. Och ja, kickass soundtrack.
http://www.toptensomething.blogg.se
duckdown , tycker tvärtom jag , bara massa skitfilmer nu förtiden , det är väll 1 på var 10 film som är bra typ ..
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
nödvändiga posts SP håller med om att det var lite väl mycket anti-abortpropaganda. Allt är lättare än abort!
du är kär i mig.
Tyckte inte att den var något speciellt...
ellen page är skön som fan! helt klart en värd film att se
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
usch, för mig kändes det bara som FOX propaganda
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
nej. det var ett jävla tjat om att den här filmen var överhypad, antipropaganda, oförtjänt oscarsbelönat indiesmuts osv.... FOX-prop. var ju droppen! För det första; Jason har ju MOT ALLA ODDS lyckats bräda pappa Ivan(legendar både prod. och regissör) när det gäller estetik,dramatik, etik, dialog, och inte minst humor med en budget som knappt räcker att torka näsan på Mr. Murray. På ett sätt måste jag faktiskt säga att filmen inte fick en rättvis chans alls! Den som säger att Ellen Page är en dålig skådespelerska kan ju gå och lägga sig.. cased closed..Diablo Cody fixade oscarsfesten... By the way: Vad är det med Nova Scotia som fått canada till hollywood? kan det vara trailer park boys?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
"Sen att hon spelar exakt lika läskigt vuxen i Hard candy gör ju inte filmen mer trovärdig. Likadant med Bleeker, exakt samma karaktärsdrag som i Superbad. För lättsmält och förutsägbar intrig oxå." Känner exakt likadant, ingen karaktär för mig kändes trovärdig förutom adoptivföräldrarna som borde gjorde otroliga skådespelarinsatser. Jag kanske blev färgad av alla hyllningar men denna föll mig inte i smaken alls.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Jag gillade filmen och känner faktiskt för att se den en gång till även fast jag såg den för bara någon dag sen. Jag håller med om att många karaktärer inte var helt trovärdiga och så, men det är ändå lite charmigt. Lite Sarah Silverman över Juno-karaktären förresten. Definitivt 4/5. Inte på gränsen till 5/5 men i alla fall bättre än 3/5.
fattar inte hur nån kan tycka denna filmen var bra, helt sjukt. var det sämsta jag sett på länge . fy fan va keff film!
Sövermanland
hmm, jag är kär i ellen page. så var det sagt. men angående filmen. Jag gillar inte det här trovärdighets filtret som alla vill köra på. när det blir för skönt, för bra och för ...ja bra. då blir det genast "inte trovärdigt" men för mig är det snarare de lite mer lågmälda, inte så extraordinära filmerna som folk kallar "trovärdiga" som är, otrovärdiga, för att slänga oss lite mer med det ordet. jag menar. hur trovärdigt är det att det funnits en snubbe som gandhi, eller att någon gjort musiken som queen, beatles, bowie gjort, einstein? "inte trovärdigt", nej, de är inte trovärdiga, men de är på riktigt ändå. Och på en annan sida av hela "inte trovärdig" tingesten, whats up med det som en referens för om någonting är bra eller inte, jag kollar ju inte direkt på scrubs och utbrister "inte trovärdig, dååååligt!" med gämna mellanrum. Filmer får (antar jag, jag har inte läst de där reglerna för hur en bra film skall vara och bete sig som många verkar ha läst) väl göra och handla om vem som helst, hur som helst och som snackar på vilket sett som helst, utan att riskera att bli kritiserad för någonting den inte utgett sig att sträva efter. filmen förövrigt : inte oscars kvalitet, inte för hypead, inte för underskattad, det är bara ännu en film, rätt underhållande. inte irriterande för mig som inte sitter och nästan skiter på mig konstant på grund av alla politiska motiv som finns i filmer idag. "grr, argh, håller inte med, grr, abortfrågan!" 3.8/5
jämna*
Producent
2008-05-05 21:48
såg denna film igår, fyfan vad bra! jag gillar cera riktigt mkt som skådis alltså, hon bruden var riktigt bra skådis med! juno är typ världens skönaste karaktär i en film, enligt mig! hoho
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Antar att du inte missat Arrested Development om du gillar Cera. Världens bästa tv serie ;)
jag har alltid rätt.
- Im here, shopping with my girlfriends.. - ..You're gay?! hahaha
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
gah måste ju bara se den och göra min egen bedömning.. folk hatade ju på little miss sunshine men det var ju fan den charmigaste filmen på hur länge som helst..
Producent
2008-05-06 23:55
Störde mig på bruden, hade fan brytit ihop om jag var tvungen att umgås med henne i en dag. Men filmen var rätt bra.
Ruskigt bra och professionellt gjord film. Kul att se något lite mer annorlunda än vad som brukar produceras... Och håller lätt med om soundtracket, det bästa på länge! Filmen är klart söt och sevärd.
nä det här tycker jag fan inte om., överhypadfilm från början innan den ens kom ut, sedan ska man titta på 90 minuters halfkeff scrubs humor...med plotten:graviditet.
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
afromonshora Håller väl med dig i övrigt men "Scrubs-humor" var ju väldigt långt från sanningen