I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cloverfield [SPOILERS]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-02-09 21:34
jo hon muterade, när man blir biten så till slut så svullnar man upp o imploderar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-10 02:46
Min gissning är att hon inte muterade, utan att hon fick en infektion (ganska allvarlig) pga bettet som gjorde att hennes krupp blev kapputtski.
Essen sie mein scheisse!?

2008-02-10 14:35
jag tycker bara att det borde ha mer historia av detta, tror inte det blir en uppföljare för monstret har redan slått ut hela new york
Den Vise Visic

2008-02-10 17:17
han kan ju komma till typ tokyo och röja istället ;)

såg filmen på bio i fredags, tyckte den var helt okej.

2008-02-10 21:29
J.J. Abrams sa att de kanske skulle göra en uppföljare fast ur en annan persons kamera perspektiv. Han snackade om en annan kille som man såg filma på bron o kanske ta ur det perspektivet.

Varför inte göra en uppföljare? Av alla filmer så borde denna vara värd en uppföljare när man ändå tänker på alla olösta svar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-10 23:26
Ifall någon totalt missade poängen och tycker den "slutade dåligt" (vilket jag hörde mumlanden om från andra biobesökare när jag lämnade salongen):
Sensmoralen i historien är att om man vägrar förlora någonting slutar det med att man förlorar allting. Den som gapar efter mycket osv. Try not to get anyone killed and you'll end up killing everyone, så att säga.

2008-02-11 01:51
Fleppo2 P20

tror du så?

jag tyckte mer det var lite av en hyllning till den odödliga kärleken. den följde ju en romantisk hjältesaga till punkt och pricka så som de skrevs på riktigt, och inte av naiva brödförfattare.

2008-02-11 02:59
såg den också i fredags, på palladium i gbg så den blev lite förstörd av ca 600 idioter, men den var riktigt bra tyckte jag. Annorlunda, men helt klart den bästa katastroffilmen jag sett.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-02-11 13:31
CameraObscura:
Det beror förstås på hur man ser på saken. Själv tyckte jag offrandet av tre liv för att misslyckas med att rädda ett liv placerade den "odödliga kärleken" i ett något negativt ljus. Men det är som sagt subjektivt.

2008-02-11 13:34
Hmm, alla jag hört har sagt att de stör sig på skakandet för att det är med handhållen kamera, är det bara jag som inte störs det minsta av det?

2008-02-11 13:35
Jag hade inget problem med skakandet.

2008-02-11 13:36
Ahh, ja, syftade dock IRL i mitt inlägg dock, men det är bra det..

2008-02-11 15:19
riktigt bra film! Men som vanligt förstörs den av att man måste dela en biosalong med massa idioter :(

2008-02-11 15:20
Mhm..

2008-02-11 16:27
skulle vara tråkigt om en eventuell uppföljare var nästan likadan fast ur en annan persons perspektiv.

2008-02-11 16:38
inga problem med skakandet, kändes jävligt verkligt om man jämför andra katastrof filmer fast det var fiction.

2008-02-11 16:39
påtal om katastrof... vilken stad blir anfallen härnäst om de blir en uppföljare fast på en annan stad?

2008-02-11 16:40
Ja det skulle det vara. Om inte vi får se den ur någon sorts forskares kamera å att han har undersökt djuret innan det kom å blablabla så man får veta dess historia lite mer
Meep meep

2008-02-11 16:49
*Spoiler*
Btw,någon som vet vad det var som hände med folk som blev infekterade? När dom fick syn på Marlena i tältet freaka dom ut totalt å skrek,sen såg man inte mycket mer än blodstänk. Blev hon "muterad" ? För jag tyckte att hon blev mycket större där vid slutet fast man fick adlrig se något mer:/

jag antog bara att dom tog undan henne och sköt henne i skallen

SPOILER:

när hud blir monstermat på slutet så undrar jag hur fan det kunde bli värsta "shit kolla bakom dig!"-situationen när monstret är typ hur jävla stort som helst och rimligtvis borde synas i god tid innan det är dags att förtära människokött. var lite full när jag såg den så jag kanske missade något uppenbart

2008-02-11 16:57
Nej det där var lite dåligt
Meep meep

2008-02-11 16:59
Ja och fult som fan var det också, jävla piss CGI asså.. Samma sak med I am Legend.. Tacka vet jag Jurassic Park och Alien.

2008-02-11 17:18
såg ju fan ut som nån slags blomma när han titta upp:D
Meep meep

2008-02-11 18:05
Helt otrååååligt smidigt monster som kan smyga sig på sådär:)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-02-11 19:47
GAIA P26
äh vafan nu är du bara gnällig...

2008-02-11 20:55
men monstret var ju inte precis langsamt. jag reagerade inte pa "shitkollabakomdig-grejen". daremot att han ramlade ut efter att ha blivit uppaten. tog monstret en tugga, men spottade ut for att han smakade skit eller?

forst trodde jag att han blev svald, att man sag magsacken pa monstret och att filmen skulle ta slut sa, vilket hade varit lite haftigt. hade inte funkat dock.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-02-11 20:58
Nja, kanske är lite gnällig men har så fruktansvärt svårt för alla de "nya specialeffekterna" á la CGI som de trycker in i filmerna idag, fattar inte studiorna att det är fult? Är de blinda eller? Som sagt, om man tittar på Jurassic Park eller Aliens som jag nämnde, dagens filmer ser ju sjukt mkt sämre ut, som om de var gjorda tio år tidigare än filmerna gjorda 10 år tidigare typ. Independence Day t.ex. är bra mkt snyggare än Transformers. Terminator 2 äger Hulken osv osv..

2008-02-11 21:05
Iron Man verkar iaf se snygg ut för guds skull.. ;)

2008-02-11 21:08
SPOILER

Sista inlägget, vad det handlar om är att det iaf FÖR MIG är viktigt att man inte "märker" effekterna, Det ska mao kännas verkligt. Som om det hände på riktigt. Den känslan fick jag t.ex. -93 när jag gick på bio på Jurassic Park. Den känslan fick jag inte på Cloverfield när monstret kom i bild och käkade upp Hud.

2008-02-11 21:29
Förstår inte vad all hyp på internet om filmen handlar om.
Jag såg filmen och tyckte den var bra sen googlade jag lite i youtube och hittade
massa saker om filmen som hette The Cloverfield Secrets, The Cloverfield reavelead och massa sånt här.
Någon som kan förklara vad allt det handlar?

2008-02-11 22:15
är det ngn som vet var monstret kommer ifrån? please jag behöver veta, jävla mysteriet har dödat min hjärna..

2008-02-11 22:21
var det nan som forstod exakt va som hande nar Hud blev upplockad av monstret?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-02-11 22:32
isofu P3
med tanke på att den vägde såpass mycket borde dom ju ha hunnit reagera på vibrationer och oljud innan den stod 30 cm bakom hud. väger man ett par hundra ton och är stor som en skyskrapa borde man inte kunna smyga sig på någon...

haha jo det funderade jag också på...eller ja, snarare att han var såpass intakt :)

GAIA P26
jo jag håller med dig om att många som överanvänder CGI (Hulken osv) ser ut som skit, men jag tycker att det funkade helt ok i Cloverfield.

hehe off topic men iron man...vafan? inga terrorister som hinner se skillnad på hans riddardräkt och en missil innan han byggt färdigt? den verkar ju sanslöst usel :)

2008-02-12 12:28
Huvudvärks film med skakande bild eftersom det ska vara en handinspelad film, liksom Blairwitch project också var. Måste dock säga att Cloverfield var värd att se även med huvudvärk som biverkan.
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!

2008-02-12 12:42
Demento

Det var okej när det gällde byggnaderna, explosionerna osv, monstret såg wack ut, riktigt fult och dåligt gjort. Och häda för fan inte, vi snackar Iron Man här! Tony Stark motherfucker! :)

//Pz

2008-02-12 14:24
Hud blir "halverad" av monstret, alltså uppäten från midjan och neråt. Om man kollar på hans MySpace-sida så har  hans längd halverats sen premiären.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-02-12 15:03
va e hans myspace då?
Den Vise Visic

2008-02-12 15:43
Huvudkaraktärerna i filmen har egna MySpace-sidor där man kan läsa om dom och där dom har skrivit till varandra så att man ska få känslan av att dom finns/funnits på riktigt.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-02-13 04:09
ahaaaaa.... hmm

2008-02-13 13:35
Hade en polare som mådde så illa av filmningen att han fick gå ut för han trodde han skulle spy.
mig störde det inte nått.

Agree med gaia i CGI frågan och angående IRON MAN.

Jag hade inte hört talas om denna kommande film innan jag satt på biografen och såg en  trailer där de i första meningen tilltalar någon vid namn Stark. Döm förvåningen och förvirringen hos mina polare när jag halvt om halvt skriker ut "IRON MAN!?".
Sedan fick jag utstå slag på axeln för att jag var en sån marvel tönt.

2008-02-13 13:45
Haha.. Marvel is the shit! :)

2008-02-16 17:25
Ne filmen var super :)
Blev rädd ett par ggr...

2008-02-16 17:33
tror filmen hade varit riktigt bra fall den filmats som en vanlig film. men nu är den inte bra tycker jag =(
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2008-02-16 23:59
Jag gillade den som fan, sättet den filmades på passade perfekt. Rätt skönt att man inte har nördat några månader innan på internet, spekulerat om monstret osv.... Med en sån förberedelse för en film kan man nog aldrig bli nöjd.
Tror en uppföljare kan bli bra, men kanske ur en militärs synvinkel? Känns som att om det handlar om nån annan random dude så blir det samma sak mer eller mindre...

2008-02-17 00:09
men för att va säker, detta hände inte på riktigt va :P?
Den Vise Visic

2008-02-17 10:07
visic_ säg att du skojar?

Tycker filmen var riktigt fet! Se den på bio.
.

2008-02-17 20:10
haha, nejj ja skojjar itne :P men fan, med alla clues och shitt, kan man tro att det e på riktigt
Den Vise Visic

2008-02-17 20:37
Haha, du driver..
Moderator

2008-02-17 21:25
jag gillade den. bra mycket mer spännande än jag väntat mig. det där förstapersonsperspektivet var klockrent för att skapa massa nerv i det.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-02-17 22:53
Någon mer än jag som, efter att jag gått ut ur salongen på gatan, kunde kolla på byggnader och helt seriöst föreställa mig att de blev nertrampade av ett monster, eller kunde känna hur en stor explosion alldelles strax skulle skaka marken under mig ? :)

2008-02-18 11:37
CameraObscura: Haha jag! Föreställde mig saker hela kvällen tills jag somnade, underlättade ju inte direkt att garnnarna över hade fest och förvånade mig med plötsliga ljud.. Ush:P Jag var livrädd helt ärligt..
http://www.tweenerpie.blogspot.com