Producent
2007-08-12 17:58
Cloverfield [SPOILERS]
nån som har lite fakta va det e för typ av rulle?? vet att det e en Sci-Fi rulle iaf..men vad handlar den om?? tydligen ska detta va den mest omdiskuterade film i usa ...mycke hemligt omkring den....hittade en trailer på youtube...inte den bästa precis
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2007-08-12 18:00
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
ah shit, så dom har satt ett namn på den alltså.. När trailern kom upp var det bara datumet som var namnet, men ja, mer än den trailern finns inte, den verkar nice dock..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Producent
2007-08-15 13:45
den verkar vara ganska cool.....
Inget nytt som kommit om denna rulle?
hejhej
Det är en Jättemonster Attackerar New York -rulle, skriven av Drew Goddard, berättad ur en liten grupp människors handkameras perspektiv och som handlar om hur de kämpar för att överleva, om jag förstått det rätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lite kul kuriosa om filmen och lite hemligeter alá J.J Abrams:
Karaktärernas Myspace (alltså karktärerna i filmen har egna myspaces, och dom skriver till varandra som om dom fanns på riktigt, har ej länkat alla eftersom en räcker pga att dom är friends med varandra)
http://www.slusho.jp/ - Drinken som har nånting med monstret att göra
http://www.tagruato.jp/index2.php <- det onda företaget som sysslar med djuphavsborrning och kanske väcker monstret, även ägare av Slusho!
http://tidowave.com/ <- Ett greenpeace hippie-gäng som hatar Tagruato, ett mail cirkulerar som kommer från deras domän där det står i kort att dom dykte ner där riggen nedanför försvan och såg någonting stort som dom tog kort på, någonting stort som även har ögon, dyker säkert upp snart.
http://youtube.com/watch?v=Wid-ReOU_tQ <- Ett "nyhetsklipp" där ett av Tagruatos oljeriggar sjunker, kollar noga så ser ni något vid riggens fötter när den sänks (finns samma nyhet på spanska, franska, italienska, ryska och kinesiska).
Alla dom har sidorna har anknytning till filmen och finns massor med ledtrådar i dom, och nej dom är inte gjorda av FANS.
Essen sie mein scheisse!?
men seriöst, DJ-Flesh,, Filmen heter ju No Name, av JJ Abrams, den handlar om ett ''monster'' som attackerar New York , alltså man kan tro det e den nya filmen av godzilla, men lyssna noga på det där *roar* som monstret gör, lite mystiskt? tror ni att man kommer få se monstret under filmen? sverige e så sega i filmer, så när kommer denna te sverige ? 2020? lr 2010? i usa kommer den komma i år tror jag
Den Vise Visic
visic_ Filmen har arbetsnamnet Cloverfield.
JJ Abrams har lovat att man ska få se monstret i flera minuter i helhet.
Stora filmer utgivna av de stora bolagen har världspremiär och oftast är sverige inräknat.
Denna film kommer givetvis inte vara senare premiär med tanke på intresset och promotionen.
visic_: jag är ju seriös :(
Marknadsförinen ppåminner mycket om Losts marknadsföring. Och det är ju Abrams. Kan bara bli bra.
I LIKE
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
premiär i sverige nästa månad läste jag. undrar när bilderna på monstret ska släppas. det enda tveksamma för mig är den här handkameran, jag är inte mkt för sånt. funkade i Blair Witch iofs, men det är JJ så, det borde bli en bra upplevelse. 08-01-28 !
såg trailern på bio här om dagen, verkar helt klart intressant
är d inte världspremiär om 2dagar?:(
GODZILLA!
mama said knock you out
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
Ska hela filmen vara filmad som om det var från en handkamera? Som jag fattade det var det bara trailern.
hejhej
Moderator
2008-01-15 11:24
Jag blir sjukt besviken om hela filmen är från en handkamera och det handlar om hur några ska försöka överleva katastrofen. Det måste bli en fet monsterfilm!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
honses X0 "JJ Abrams har lovat att man ska få se monstret i flera minuter i helhet" Allvar? Baaah, jag tror det hade varit fetare om vi aldrig hade sett monstret i sin helhet...bara se svansen där i den scenen, ryggen där i den scenen, ögat där osv. Blairwitch funkade ju trots att man aldrig egentligen såg något... fast ifs har jag inte sett Blairwitch sen jag var 12 år...
Kultursnobb
Filmen har nu blivit sedd av 100-tals folk på private screeners, och filmen verkar få rätt bra betyg PGA att den är filmad enbart med handkamera och att själva historian cirkulerar kring dom 6 kompisarna som försöker överleva. Och JA! Monstret kommer visas i all sin helhet, och hans små kompisar också ;) Hittade också en intervju med J.J Abrams där han förklarar att monstret är ett "barn" som sovit på havsdjuper i tusentals år, så han blir rädd och förvirrad när vi småttingar börjar spränga och skjuta på honom och då går han bärsärk.
Da_herbman P20 det är nog bara ditt kunnande som inte räcker vidare långt. vi får väl talas vid igen EFTER vi sett hur han gjort det.
spoilervarning cp_flesh?
Såg precis filmen och har blandade känslor. Den va grym vissa stunder och sjukt klyshig vissa andra stunder. Men sammanfattat va det helt klart en bra film! Kan inte skriva så mycket mer för jag vill inte spoila, det va en del andra grejer jag störde mig på, men som sagt, skulle spoila för mycket om jag skrev ut dom. För övrigt så är den helt filmad med handkamera, och det funkade bra faktiskt!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Alla filmer duger på tv. Film är bäst från soffan, som man säger. Ser fram emot en denna film och väntar på en dvdscr eller nått mysigt. Såg trailern och fick lite gåshud. Såg mysig ut.
har en trailer på ps3 där så ser man en stor jävla sak som går eller nåt emellan två skyskrapor...
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.
Dekay Såg den på bio och den borde helt klart ses på det sättet, iaf inte på nån sunkig cam release!
Effekterna va riktigt snygga, och det försvinner ju lite om man ser filmen i dålig kvalité.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
pynta inget för o se den, jag såg den på bio i nya zeeland o pröjsade 10dollar dvs typ 50 spänn, och det var bland det ruttnaste jag sett! tanka när schysst kvalle finns men för fan pröjsa inget för o se den!
No danger on the roof!
haha. undrar om de lättlurade jävlarna som trodde att Blair Witch Project var på riktigt kommer att börja "Shit, har du sett den där dokumentären om monstret som attackerade New York. Helt sjukt! Jag hade inte hört talats om det innan, man kanske borde kolla på nyheterna oftare alltså!"
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Underhållande men lite väl orealistiskt att karln konstant filmar, filmar, filmar och dessutom har han nightvision på den förövrigt usla mobil(?)kameran han använder? Kunde iaf växlat mellan 2 kameror. Men cool idé, med bra effekter. Blir lite långtråkigt, och man ska nog se den på bio för att få ut mest av den.
Var inte en mobilkamera dom använde, utan en
Panasonic AG-HVX200 En penisförlängare inom semi-pro HD videokameravärlden.
uhh, ja såg filmen nyss, tro mej man såg inte monstret så länge, först tror man att det är en jätte spindel men det e verkligen inte, mm, den hette visst Cloverfield :P
Den Vise Visic
Glöm inte att spoilervarna!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Paramount har släppt en trailer där man få se monstret. Länk finns
HÄR (btw, spoilervarning på nyutsläppta trailers?)
Godzilla meets Alien and Blair Witch Project......
mådde illa av skakningarna. vet inte, det som jag skriver härnäst kanske är lite av en spoiler! ska monstret alltså ha legat och sovit i havet under en lång tid och vaknat av meteoren som ramla ner, lr är det som ramlar ner monstret som isåfall är nån alien?
SPOILERSPOILER: Det som faller ner i havet är en satellit vilket har bekräftats av J.J Abrams och den "virala" marknadsföringen.
juste så kanske det var, och den väcker alltså the big guy?
Såg filmen nyss, rätt så fet men man vill ju veta mer om var biffen kom ifrån. Ni snackar om satelliter osv vad är detta för teori? Vill veta mer mer:)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Satelliter och det är från den virala marknadsföringen för filmen, allt du behöver göra att besöka
Cloverfield clues OBS! Sidan jag länkade innehåler spoilers!
Jag såg den igår. Skön film. Skakningarna störde mig inte.
Den var nice.Lite dålig med hela det här måste rädda tjejen saken,men utöver det var den helt okej. Grymma special effekter! *Spoiler* Btw,någon som vet vad det var som hände med folk som blev infekterade? När dom fick syn på Marlena i tältet freaka dom ut totalt å skrek,sen såg man inte mycket mer än blodstänk. Blev hon "muterad" ? För jag tyckte att hon blev mycket större där vid slutet fast man fick adlrig se något mer:/ Men den var nice!
Meep meep
när du blir infekterad , mår du dåligare, och sen gråter du blod, till slut blir blir det ett sånt tryck i hela din kropp så du exploderar :P
Den Vise Visic
såg filmen igår o wow! vilken jävla bioupplevelse! den filmen är värd en uppföljare...
Hon blev väl inte muterad? Militära doktorn släckte hennes liv. Eller? Så jag uppfattade det i alla fall.
på bio den 8 Feb. i sverige !
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity
igår asså :P
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity