I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Simpsons - The movie.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-07-29 23:51

Riktigt bra! Precis så bra man kan önska att en Simpsons film ska vara. Men så har de arbetat med den i drygt 4 år också!

Och vad tror ni om det Maggie sa efter eftertexten då? ;)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-07-30 00:24
Tyckte inte att det var så märkvärdigt, kändes som ett lite längre avsnitt av serien bara.

Har växt ifrån Simpson känner jag, helt för snälla och tama skämt.
Family guy står över Simpsons i min bok.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-30 00:46
  Nosferatu P27

vad sa hon då... brukar inte sitta kvar vid eftertexterna

2007-07-30 00:50

Family guy är sjukt roligt. Börjar dock bli lite trött på hur de bygger upp avsnitten och på ett billigt sätt slänger in en massa skämt (dock jävligt roliga) utan att de har något med själva avsnitten att göra..

Roliga och sjuka skämt, men det börjar enligt mig bli uttjatat.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-07-30 01:15
saknade hans moleman! annars tycker jag dom lyckades förvånansvärt bra med tanke på vilka fruktansvärt höga förväntingar de har haft att leva upp till. trodde jag skulle bli besviken men den höll fan måttet.

älskade referensen till "bart the daredevil" eller vad avsnittet heter då bart skatar en massa och homer ska hoppa över stupet med skateboard men faller i, han hissas upp och abulansen kör rätt in i ett träd. när bart och homer nästan ramlade ner i ett stup med motorcykeln och sedan kom upp så stod en ambulans inkörd i ett träd precis som i det avsnittet. klockrent sublimt, simpsons absolut starkaste och mest underskattade sida!

annars var ju spiderpig lätt en av höjdpunkterna...
Jag är starkat i världen

2007-07-30 02:00
He's getting away! Scratch his head!

2007-07-30 04:17
ska man jämföra långfilmerna som båda serier har gjort så vinner simpsons hands down

2007-07-30 09:16
klarade lätt förväntningarna. ang. maggies inlägg, hoppas det
http://www.kommandot.se/wp/

2007-07-30 10:11
Anledningen till att jag inte tyckte den var så överdrivet rolig är ganska enkel, är trött på slapstick-humor samt att de inte vågar gå över gränser.
Det är säkert jättekul om man är runt 16-17 eller ett die hard simpsons-fan med skygglapparna på inför kritik. Det är barnhumor ...den är inte rolig längre.
All respekt åt Simpsons, fått mig att skratta många gånger. Skratta, inte asgarva och tjippa efter luft som Family Guy får mig att göra. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-30 14:24
"gay! gay! gay!  gay!"

var ju lätt ett av de roligaste inslagen i filmen :D

kryptonite

håller med där, kul med lite blinkningar till gamla avsnitt!

angående maggie...varför inte? men de lär dröja

2007-07-30 17:05
den var visst det rätt så bra, men storyn var lite tunn tyckte jag, en sån grej hade dom lätt fått ihop på ett vanligt 20-mins avsnitt
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-07-30 17:21
töööööööööööööntar säg vad maggie grejen handlar om istället för att spela coola... vem sitter kvar efter eftertexterna ändå...

åh den utvalda skaran ska ha interna diskussionerna. semigay.

2007-07-30 21:03
"Har växt ifrån Simpson känner jag, helt för snälla och tama skämt.
Family guy står över Simpsons i min bok."

"måste hålla med om att family guy är sjukt mycket roligare. har aldrig fått ett hysteriskt skratt av simpsons, som däremot händer mig i stort sätt varje family guy avsnitt"

"det är barnhumor ...den är inte rolig längre.
All respekt åt Simpsons, fått mig att skratta många gånger. Skratta, inte asgarva och tjippa efter luft som Family Guy får mig att göra. :)"

wooooord
work some magic

2007-07-30 23:52
Så jävla bra!

Positivt överrskad!

Serier brukar ju inte bli så bra i långfilmsformat, men detta funkade helt klart. Klasser bättre än South Park och Family Guy-filmerna.

2007-07-31 00:19
haha det roligaste var när bart skejtade naken så höll de på skit länge med att föremål som skulle dölja hans snorre medans han skejtade, sen bara visar dem den hahahahahaha så jävla oväntat

2007-07-31 01:53
måste bara lite kort slå ett slag för simpsons vs family guy. alla pratar om att family guy tänjer gränser osv osv. det är sant, och jag gillar family guy också. men ibland är det ju BARA det! det är inte kul automatiskt bara för att någon spyr eller gör något rasistiskt.
ibland är family guy så finesslöst. och det behöver inte vara superinvecklat, men om man tycker att simpsons är ovågad barnhumor ska man kanske kolla lite mer efter detaljerna, den sublima och ofta mycket mer intellingenta humorn.
Jag är starkat i världen

2007-07-31 02:03
Spider pig :D

http://www.youtube.com/watch?v=5XQ_GWKvDE0

Family guy är riktigt roligt på sitt eget sätt. Jag tänker inte ens jämnföra den med simpsons för att simpsons är i en helt egen klass tycker jag.

Family Guy är roligt på sitt eget sätt och simpsons på sitt.
För att jag alltid har gillat simpsons sen jag var liten och gillar d än idag så röstar jag på simpsons över vilken konkurrerande tecknad som helst. Även om Family guy kan vara riktigt rolig.

2007-07-31 03:14
kryptonite

Tror det var en felstavning men det var väldigt kul att du talar om intellingentare humor :D:D
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-07-31 14:57

Att påstå att simpsons är barnhumor är väl om något omoget?? Och i jämförelse med familyguy? Det om något är väl barslig humor!? Även om de drar humorn till det extrema. Visst, jag gillar barslig humor. Will ferrel tex, men simpsons är fan inte barsligare än family guy eller någon annan animerad humor på tv.

2007-07-31 15:36
Nej, verkligen inte. Det var bara ett proppigt påstående. Ska man jämföra "smart" humor så hamnar ju Simpsons snäppet före Family Guy.

Jag tyckte filmen var bra. Det kändes lite mer som en film än bara ett långt avsnitt. Första halvan var ju klockren rakt igenom, det blev dock lite segt mot slutet...

2007-07-31 15:46
Jag såg den igår hemma på soffan, och tyckte den inte va värd att se på bio .

Man kan säga att filmen e 3-4 dåliga avsnitt av serien.. eller lagom bra för att säga något positivt..

ja e glad att ja inte slösade pengar på att se den på bio , somnade också ett par gånger.

Jag ville se lite mer utav alla karraktärer i serien som man brukar på alla avsnitt och mer skämt, detta va inte alls bra.

2007-07-31 16:24
"Ska man jämföra "smart" humor så hamnar ju Simpsons snäppet före Family Guy."

aha, så simpsons humor ska man säga "ahaa, va kul, smartrolig situation"

istället för garva röven av sig till FG..
..som är inte lika smart humor? För än så länge har jag inte sett ett enda inlägg där ett "simpson fan" har påstått att han/hon har garvat högt framför teven mer åt sim. än FG...

gimmie ah hooha!
work some magic

2007-07-31 16:38
Nosferatu P27

"Att påstå att simpsons är barnhumor är väl om något omoget?? Och i jämförelse med familyguy? Det om något är väl barslig humor!?"

Vet inte om det var till mig, men jag skrev åxå att det var barnhumor. Jag menade det inte som "barnslig humor" jag menade det mer som ja, barnhumor.

innan jag skriver mer så vill jag säga att jag endast pratar om barn nu, vuxna/ungdomar kan givetvis tycka det är roligt osv, men jag tänkte förklara varför jag kalla det barnhumor.

Jag tror många fler i åldern 6-12 år uppskattar Barts upptåg mycket mer än Stewies tillex.

Simpsons är lamt, alla fattar poängen med skämten, små som stora, oftast iaf.

Family guy är vassare, jag tror inte att en i den ovannämnda åldern tycker det är lika roligt när stewie iskallt försöker döda sin mamma eller liknande.

Det är vad jag tror iaf.
work some magic

2007-07-31 17:00
Menade såklart också just det jag skrev, barnhumor och inte barnslig humor.

Man kan säga att filmen e 3-4 dåliga avsnitt av serien.. eller lagom bra för att säga något positivt..

Instämmer.

2007-07-31 17:12
Jag garvar högt när jag kollar på simpsons, kan se ett avsnitt 400 ggr och garva högt varje gång fast åt olika saker.. när jag såg family guy första gången så flabbade jag röven av mig, fast då var jag 16 år, när jag ser ett avsnitt av fg jag aldrig sett förrut nu rör jag inte min läpp öht. Så nu vet du Brodin.

Vad jag undrar är varför det alltid ska komma idioter som säger "öh fg är bättre, fg 4-life." varje gång det kommer en tråd om Simpsons. Vi vet att ni antagligen saknar en del av hjärnan, men det börjar bli lite jobbigt nu, skapa en egen tråd ist.

som om folk skulle skriva  "drew carey 4-life!" varje gång en friendstråd dök upp.

Simpsonhumor:To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems.

Fghumor

eller vänta det här är ett bättre exempel:

black jack dealer: 19
Homer: Hit me
black jack dealer: 20
black jack dealer: 21
black jack dealer: 22
dóh

black jack dealer: you got 20
Peter: Hit me
black jack dealer: 21
Peter: Hit me
black jack dealer: 30

No cake for the impurity!

2007-07-31 17:26
Family Guy-humor

Är väl inte så långsökt att jämföra Family Guy och Simpsons? Jag ser iaf. sambandet.

2007-07-31 17:47
och man kan jämföra drew carey med friends, och fotboll med hockey, spiderman med bat man, g unit med justD.. kom aldrig nån tomte och sa att turles är vassare i transformerstråden.

undrar bara varför rolk ska jiddra om fg varje gång man snackar om simpsons. Om man ska snacka om simpsonsfilmen skiter man nog i family bait.

2007-07-31 18:06
Serier brukar ju inte bli så bra i långfilmsformat, men detta funkade helt klart. Klasser bättre än South Park och Family Guy-filmerna.

Håller med. Dock så slår den inte Beavis and Butthead do America :)
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-07-31 20:05
Jepp jepp, ignorance is a bliss. :)

2007-07-31 23:07
Att acceptera att folk inte alltid tycker som man själv gör är mycket viktigt :)

2007-07-31 23:12
"SPIDER PIG SPIDER PIG HE DOES WHAT EVER A SPIDER PIG DOES." SÅ JÄVLA BRA!

2007-07-31 23:37
dumt att jämföra serierna tycker jag. simpsons är samhällskritisk socialrealism medans family guy handlar om en utvecklingsstörd familj utan nån som helst verklighetsanknytning. att sen family guy har rippat simpsons rätt av och gjort ren idioti av det kan man väl sen tycka vad man vill om
http://www.kommandot.se/wp/

2007-07-31 23:39
haha, Family Guy driver mer med filmer och skådespelare tycker jag. 

bperb P25

sett avnsittet "The Italian bob" när dom träffar sideshow bob i italien?

"Plagioto ,  plagioto de plagioto"

haha :)

2007-07-31 23:45
Simpsons har också gått över till att helt ägna sig åt att driva med filmer och skådespelare. Socialrealismen är som bortblåst sedan typ säsong 4, om jag får säga mitt, och samhällskritiken har det gått utför med sedan säsong 9.

2007-07-31 23:48
Oh, och vad det gäller The Simpsons-filmen så var den bättre än jag trodde när jag hörde talas om den, men sämre än vad jag trodde efter att ha läst alla positiva omdömen. Okej, inte mer.

Och kan någon förklara vad det är som är så roligt med Spiderpig-skämtet? Sååå roligt är det väl verkligen inte?

Fast jag tyckte å andra sidan det kanske roligaste skämtet var när crazy cat lady tvättade sina katter på en tvättbräda, så jag är väl inte direkt tillförlitlig.

2007-08-01 09:14
Vet inte riktigt vad jag förväntade mig av filmen. Den var mer som ett långt simpson avsnitt, så visst var filmen bra :) Men kändes som att det fattades något.

Sen var spider-pig det trågiskaste skämtet. Fattar inte hur det är så stort.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-08-01 09:27
Han är glad och leker med sin gris...inte vet jag.

Filmen:
Jag hade nog högre förväntningar på filmen och av det blev jag besviken, ett långt jävla avsnitt med mer fokus på animeringarna och diverse, det är ok men att ha väntat i 12 år på deras utlovade film så hoppades man på mer. Den hade nog varit bättre om jag aldrig vetat om eller väntat på denna film.

Family Guy vs Simpsons:
Tycker synd om er som bara kan gilla det ena, det är förfan olika humor. Vad i Family Guy är rippat mer än tunna liknelser på vissa karaktärer? Palla bry sig om sånna småsaker, båda är för i helvete sjukt/skadligt/farligt roliga. Njut av dem istället för att leka gängkrig.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-08-01 11:36

Håller med Jefe P3 ang. filmen. Den enda gången jag verkligen gapskrattade var vid grisens imitation av Marge.

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-08-01 12:37
Jag tyckte den var bra och ja, spiderpigskämtet är roligt för att det väl på ett så lysande sätt illustrerar Homer, vad han är och står för. Han är road av att ha en gris som han kan använda för att göra fotavtryck i taket och vi tycker det är kul att han är road av det. Sen kan jag tycka att vissa övergångar var lite konstiga. I ena stunden står Lisa och limmar på den där irländska pojken, i nästa sitter Marge och diskuterar med Comic book guy. Har deras vänskap etablerats i något avsnitt tidigare eller brukar han ofta hälsa på hos dom?

2007-08-01 12:58
det var ju det att han var den enda som spelade in när granpa flippade i kyrkan och marge ville ju analysera grejen!

men den där storyn om lisa och irländaren var ju bara skum, hon träffar honom och blir kär, sen händer inget, och sen i slutet så träffas dom igen.. aja.

Vad i Family Guy är rippat mer än tunna liknelser på vissa karaktärer? Jävligt många skämt och storys.. och om du tror att liknelserna är tunna så tror jag att du tror att ordet tunna betyder kopierade.

2007-08-01 13:17
Mentalprayer
Jävligt många skämt och storys.

Vilka skämt då?
Att vissa händelser sen kan vara rippade för att kanske reta upp konkurenten är ju förståeligt. Men du, det går åt båda hållen. Det är ju en kamp mellan dem två och sånt är ju inget annat än roligt.
Dessutom så är Family Guy så, dem använder sig inte utav bara Simpsons då dem skapar en del, dem använder sig utav all film coh serie material som finns att få tag på och som känns igen.

och om du tror att liknelserna är tunna så tror jag att du tror att ordet tunna betyder kopierade.

Om jag tror, så tror du att jag tror...
...det jag pratar om är själva basen. Det är tunt och inte kopierat. Tror du inte då att copywright-lagen skulle slå till då?
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Manager

2007-08-01 13:32
Jag såg filmen igår. Först tyckte jag den var helt ok, men nu har jag smält hela "upplevelsen" och kommit fram till att den var skräp.
Mina anledningar till det.

- En hel del historia är omskriven jämfört med serien, och folk agerar väldigt annorlunda mot vad de hade gjort i serien.

- Den uppenbar politiska vinklingen. Visst, serien har också en sån vinkling, men inte alls av samma magnitud.

- Den uppenbara användningen av stereotyper och gamla skämt.

Visst, det fanns roliga skämt, men det räcker knappast för att jag ska vara nöjd. Jag har följt serien och kan väl anses vara ett fan, och kan säga att filmen är gjord för folk som inte har så stor koll på Simpsons utan för de ytligt bekanta med serien. Och visst, jag förstår det, för de vill ju ha så mycket folk som möjligt som ser den.
Redline!

2007-08-02 06:45
Manager

2007-08-02 08:55
El_Weon: Heron va? Jag tror jag såg er ta den bilden.
Redline!

2007-08-02 11:45
Look at me, I'm the mascot of an Evil Corporation

Gillade även när Fox remsan gick längst ner i bilden.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-08-02 13:47
jag blev tokbesviken. och uppenbarligen blev fler än jag det. nästan tyst i salongen hela filmen, förutom några få tillfällen som faktiskt var roliga. nej det duger inte. besviken!

2007-08-02 13:51

jag blev tokbesviken. och uppenbarligen blev fler än jag det. nästan tyst i salongen hela filmen, förutom några få tillfällen som faktiskt var roliga.

Haha, vart fan bor du någonstans? När jag gick på den skrattade folk högt filmen igenom och det blev stående applåder efter filmen. (och det var inte premiären)

2007-08-02 13:51
Nu när jag tänker efter var det bästa skämtet "To be continued"-grejjen. Det hade förstås inte varit roligt hemma, men på bio omgiven av slötänkta gröthjärnor var det fantastiskt roligt, eftersom hur många som helst bara "Vadå, är det slut nu?" och "Vafan är det här!" o.s.v. Haha, det var skitkul att det funkade.

Det var nästan lika roligt som i slutet av första Sagan om Ringen-filmen, där ingen hade hajjat att det var första delen av en trilogi.

2007-08-02 13:52
Nosferatu filmen ÄR inte rolig. bara att inse!

2007-08-02 13:55
nhoj 

Eller så är det kanske du som ska inse att du tillhör en minoritet i detta fall, alla tycker inte som du. Överlag är filmen omtyckt av både kritiker och publik. Så jo, jag tycker den är grymt rolig.