Sheitan!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Dellamorte dellamore är som sagt bra. Även om jag mer skulle beskriva det som ett drama/komedi med gotiskt tema än skräck. Eller som en jättkonstig dröm. Men film blir inte bättre än så. Allt från musik till foto till den mörka humorn är jättebra.
Huset vid kyrkogården är bra också. Den är också väldigt drömlik och flummig men ställer också frågor som man funderar på (eller så uppkommer de pga taskig redigering.. skit samma). Men city of the living dead är nästan lika bra, om man har det blekaste aning om vad man ska förvänta sig.
Är det förresten någon som har sett Monster man. En amerikansk lågbudget roadmovie skräckkomedi från typ 2003. Såg den här om dagen och blev väldigt positivt överraskad.
Annars så tycker jag faktiskt om nya cheesy amerikanska skräckfilmer. Gamla är också bra som fredagen den trettonde (blir iofs bättre ju längre serien lider). Fast de bästa cheese är ju de italienska zombiefilmerna Zombie 3 (fulci alltså) och Nightmare city. Så jävla bra.
Sesam öppna och stäng dig
Gamla är också bra som fredagen den trettonde (blir iofs bättre ju längre serien lider). Vilken inbiten skräckfantast som helst vet väl att de 4 första Friday the 13th är de absolut bästa i serien! :PHouse by the cemetary är ju grym, stör mig dock på den där jävla ungen! Blä! PÅ tal om Fulci så är enligt mig hans bästa Zombie 2 (Flesh eaters) och L'Aldilà (The Beyond)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu P26 House by the cementary har jag också sett, har den till och med hemma. Tycker den var sådär. Haha håller med om att ungen är jobbig som fan, tycker att han verkar vara lite psyco, likaså flickan som han håller på med :P --------------------------------- Annars en grym rysare är ju djurkyrkogården av självaste Stephen King!
Live Hard, Die Young
tror inte saw filmerna är med bland dom nämnda, men vissa tycker dom är äckliga men personligen tycker jag dom är mer "spänning" men helt klart värd o se. för er som inte vet vad dom handlar om så kan man kortfattat säga att det handlar om en kille som är obotligt dödssjuk o kidnappar folk o får dom att lida för att uppskatta sina egna liv o att dom hare så bra, en tjej(amanda) tar även över i trean, men helt klart värda att se :D
Nån som har nått hett tips på nån härlig skräckfilm nu till helgen?
Live Hard, Die Young
har du sett Audition?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Men vad är en härlig skräckfilm om inte en obehaglig skräckfilm! :)
Men om du vill ha en härlig skräck-komedi som hyllar monster och zombiefilmerna från det ljuva 80talet så ska du se Slither! :)
Jag ÄLSKAR skräckfilm och har sett sjukt mycket genom åren. Jag ogillar att vara rädd dock Hehe, låter lite motsägelsefullt det där tycker jag! :) Meningen med skräckfilm är ju helt enkelt att de ska vara läskiga. Vad ser du i skräckfilm om du ogillar att bli skrämd? Har du några exempel på skräckfilm som faller dig i smaken?
jo men alltså hela grejen med skräck är ju att det ska vara läskigt!? Det går ju inte att komma ifrån. Jag menar, The Thing, den är ju onekligen gjord för att skrämmas. Det är ju en klassisk skräckfilm. Sen att vissa inte tycker den är läskig är en annan sak. Jag själv brukar inte bli så rädd för skräckfilm. Men syftet med att göra en läskig film är ju att skrämma folk. Eller?
Jag vet inte om jag håller med dig riktigt om vad meningen med skräckfilm är, är inte det upp till filmskaparen att säga vad meningen med ens film är? Jag menar såklart skräck som genre, inte någon specifik film. Samma sak med komedi. Meningen med komedifilm är ju att de ska vara roliga..
Ravenous är bra!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Gilla den som fan jag med! Skulle nog inte klassa den som skräckfilm, men cool är den! :)
Slet hem Sublime nyss, ska beskådas efter "Stina!". Jag återkommer. :)
Alfred Hitchcock´s "Psycho" - så klassisk, så imiterad...
men ja gillar skräck , skriv ngra filmer som skakar om en , har sett alla jason woorhees filmerna , alla saw , hostel har ja sett , ska se hostel 2 , skriv ngra bra skräckisar !
Den Vise Visic
mm May är sjuk =)
Har ni sett Devils Rejects? Skum film alltså..
okay.. en gång till: Funny games, någon? funny games?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Haha, jag blir fan rörd när jag läser denna tråden. Att det finns så många som älskar skräck film gör mej gråtfärdig av lycka. Props till Nosferatu som verkar fett kunnig när det gäller detta.
There is plenty off fish in the sea.
VAd kul att det var mer än jag som gillade Monster Man. Köpte den också som två-filmer-på-en-skiva för 50 kronor. Helt skön dialog, så jävla klyschig och töntig så att man njuter, äckliga scener, bra (även om de inte var storslagna) effekter och bra med puls i skräckscenerna. Nu låter det iofs som jag hyllar den till skyarna, så bra är den alltså inte, men kul iaf.
Hellraiser ska ju inte glömmas bort. Så jävla bra film är det dock inte. Men cenobiterna är så jävla coola. Tyckte även om del 5 tror jag som var lite mer thriller och inte hade så mycket med serien att göra, men ändå jävligt bra film.
Sen tänkte jag se Argento's Opera ikväll och undrar vad jag ska ha för förväntningar. Ljudet från kristallfågeln, Cat O nine tails, tenebre (dvs giallofilmerna) tycker jag väldigt bra om. Däremot så tycker jag inte Suspiria (var det här min dödsdom?), Phenomena eller Profondo Rosso är så jävla enastående som många vill ha dem till.
Stendhal's Syndrome måste jag däremot rekommendera. Även om den inte levererar fullt ut (vissa scener är lite b-iga) så är ju temat och storyn så jävla sjuk och intressant. Hade bara allt annat i filmen varit lika bra så hade det nog varit den bästa filmen någonsin (för att använda små ord).
Sen så måste jag nämna House by the cemetery ytterligare en gång för att den är så jävla bra och förtjänar det.
Sesam öppna och stäng dig
Monster Man måste jag ta å kolla upp tror jag :-)
Live Hard, Die Young
mainec Jag såg Are you Scared igår och jag kan säga att den var snarlik med saw filmerna. Den var riktigt dålig, skådisarna var värdelösa, så nej det är inte ett film tips!
mainec Säkert jävligt skrämmande eftersom att Japanerna kan det dära med att göra riktig skräckfilm
Live Hard, Die Young
se house of 1000 corpses först sen se The Devils Reject's
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
the shining tandfenn dom tycker jag är bra/läskiga :P
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
Vill tipsa om en ruskigt äcklig skräckfilm och det är Wolf Creek Se den!
Live Hard, Die Young
Tack, suttit och letat film i någon timme nu. ska se den direkt!
Sådär ja, det var faktiskt en helt okey rulle! kunde varit lite utförligare i slutet men, helt klart sevärd
Birskan P18 Menar du Wolf Creek? såg du den? vad tyckte du isf? :) Såg The Grudge 2 för några dagar sen, ruskigt spännande! Gjorde ju inte det hela sämre för att man kollade med surround ljud ;)
Live Hard, Die Young
Ar the devils reject bra da? ar intresserad av att se den
hmm , gillar du överdrivna filmer lr vanligt skrämmande ? , för om du vill ha överdrivna filmer , kolla på freddy krueger och jason voorhees filmerna d.v.s , jason : fredag den 13 , freddy krueger : terror på elm street , och om du vill ha vanligt , ska du kolla på amityville horror
Den Vise Visic
Fyfan måste bara fråga om filmen
Maniac (1980) är värd att köpa hem? Har läst lite recensioner om filmen och den verkar jävligt vidrig.
Nån som har sett den?
Live Hard, Die Young
The devils reject var ganska speciell