I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skräck/Rysare tråden!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-12-12 11:06
"Det var bättre förr"

Så sant som det var sagt här liksom. Gillar småskruvade fast heller inte _för_ djupa grejer. Freddy Krueger är favoriten, han noijade upp mig mkt back in the day. Idag är inte ett skit man ser på vita duken uppskärrande, man är väl avtrubbad, inte vet jag.. Fan ta Grudge Ring o all sån jävla dynga, asiaterna gör det lika jävla kasst som svennarna o jänkarna..

2006-12-12 13:35

hlgrsn: Men det finns väl inge text till? jag hitta den på dc, men fan ingen text, lätt och förstå om den är tyst :D

Jazztobak

2006-12-12 13:45
Vart får man tag i Them btw? söker man på det på dc, får man ju upp 10 tusen titlar
Jazztobak

2006-12-12 13:48
Eller de va inge angående Funny Games, det var textat till engelska. götta
Jazztobak
Skivsamlare

2006-12-12 14:02
the thing ja! och då hoppas jag ni menar den med Kurt russel, inte den riktigt gamla filmen. blir fortfarande mer skrämnd av den än de flesta nya filmerna.

hellraiser är också en gammal monsterskräck klassiker. tänker främst på de två första delarna, men det släpptes en del för i ett par år sen också som var överaskande bra.

vad har vi mer...house of the haunted hill har en del grymma scener.

terror på elm street är fortfarande underhållande, även om effekterna inte riktigt håller måttet idag (kommer säkert en nyinspeling snart). fy fan vad jag fick mardrömmar första gången jag såg ettan:)

2006-12-12 14:09
Pampers
Jeps! Michael Heneke har gjort den..

LVU
Där, ja.. Fint att det löste sig
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-12-12 15:44
E_NO_LA

Kurt Russels bästa roll, yo!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-12 17:32
jag säger bara an american werewolf in london och Fright Night  e helt klockrena filmer
B-boy TaZ

2006-12-13 20:58
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-12-13 21:00

Steven Spielberg
Jaws

Duh'!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-12-13 21:01

Tony Maylam
The Burning

2006-12-13 21:33

Clive Barker
Hellraiser
Nightbreed

2006-12-13 23:42
Nosferatu

someone maybe need to close tha tv sometimes ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-14 00:15
haha ja.

eller vafan! Det är värre att ha stenkoll på just tv och alla program än att vara filmnerd! :)
Skivsamlare

2006-12-14 04:27
jag har fortfarande inte sätt motorsågsmassakern. ska jag se orginalet eller nyinspelingen? (inget pretto svar tack, ibland är nyinspelningar bättre)

2006-12-14 05:17
Nosferatu

Jo, sant nåt jag stolt kallar mig är just filmnörd ;)

Så en fråga till nån med lika lång erfarenhet av film as myself (i guess)

Vilken Omen-film har otäckast Nanny?!
tha old version eller Omen666?

Jag tycker nannyn i orginalet är otäckare överlag medans i omen666 så får man först intrycket av en myspys-tant (även ögonen förändrades efter hon börjat få kontakt med pojken, grym skådis, men hon förlorar stinget efter halva filmen)
Medan å andra sidan oldschool-tanten var otäck all tha way, men var otäck redan på deras intervlju med henne så man ba: "varför anställer de henne, man kan ju se att hon är ond!"

Såå åsikter, kan ju ej va offtopic då jag håller mig till ämnet skräckfilm! :)

2006-12-14 09:57
E_NO_LA
För att göra filmen rättvisa, så borde man väl se originalet före remaken? (Eller blev det pretto nu?)

Jag röstar för originalet iaf. Helt klart!!
Den är riktigt schysst
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-12-14 15:28
E_NO_LA

Ok, nu får du ett prettosvar men hoppas det hjälper.

Det är faktiskt ganska svårt att göra en rättvis jämförelse mellan de två. Jag tycker de är bra på olika sätt.

För det första tycker jag att orginalet The Texas Chainsaw Massacre är en av de absolut bästa skräckfilmerna någonsin. Men den är ganska wierd. Ingen klassisk skräckfilm direkt. Den känns jävligt psykotisk, nästa psykedelisk i vissa partier. Det är en av de få filmerna då jag kan komma på mig själv tänkandes: "vad fan är det jag sitter och tittar på". Men jag älskar den skitiga och obehagliga stämningen.

Remaken av TCM är mer en ganska vanlig amerikansk skräckfilm. Den håller kvar lite av den obehagliga stämningen men den fungerar inte alls på samma sätt. Det är mer gore i den nya och jag tycker den är underhållande. (Leatherface är ju såklart med FFS) Det känns dock inte lika orginellt men jag tycker den är bättre än andra nya amerikanska skräckisar. Speciellt när det handlar om remaketrenden.

La_Latina 

Jag tycker remaken av Omen är helt onödigt och bra mycket sämre än orginalet. Kan nog säga att allt i orginalet var mer otäckt. Nannyn, barnet, musiken ja stämningen i helhet.

2006-12-14 15:49
Nosferato

ja klart den var onödig, som de flesta nyaversionerna är.
Musiken hade de helt tagit bort och barnet är vidrigare i den äldre versionen...

2006-12-14 15:57

Det är fan skandal att den klassiska omenmusiken är borta. Den gör ju halva upplevelsen! :)

2006-12-14 15:58
ja, min polare tänkte ladda ner den till sin mp3:a... klockren dock i filmerna ej i lurarna :P

2006-12-14 16:03
jag har det soundtracket på cd! :) Diggar det som fan!

2006-12-14 18:18
Se orginalet. Den nya är bara skit.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-12-18 22:20
Haha just ja, Hellraiser filmerna :D
Live Hard, Die Young

2006-12-20 23:05
Nåå..
Hur blev det med Funny games nu då?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-12-21 11:33
just jävlar..

Nekromantik glömde jag.. Och Schram & Der Todesking! :)

2006-12-21 14:57
Hm har lust att köpa in gamla zombiefilmer nu! undrar om man ska ta lite från pengarna som man får i jul till att köpa hem några gamla rysarklassiker :)
Live Hard, Die Young

2006-12-21 15:18
exorcisten är alltid en klassiker.
gillar rosemaries baby också..
K.I.S
Killaz In Suits

2006-12-21 15:21
Någon mer än jag som tycker The Brood är överfet? :)

2006-12-21 15:46
Saw filmerna är rätt läskiga, man vill se fast ändå inte.
och när jag såg grudge första gången hoppa jag till ett par gånger, men de var på bio, en helt annan sak tror jag:)
Just because i stand over you don't mean you understand me

2006-12-21 21:06
Azom

Grudge på bio måste ha varit mäktigt? :)
Live Hard, Die Young
Skivsamlare

2006-12-22 05:23
Nosferatu P26

bra motivering. jag följer ditt råd och ser orginalet först. vanlig amerikansk skräck kan tråka ut en efter att man har sett ett par stycken..

2006-12-22 05:25
jag tycker nightmare on elmstreet filmerna e bra som fan3 lr 4 e väll bäst men sista e heltvärdelös dom kunde skippa den :P
Konse''

2006-12-22 22:07
Åhh fyfan har sett en Zombiefilm som jag bara ska köpa hem! Land of dead tror jag den heter! Verkar riktigt fet!
Live Hard, Die Young

2006-12-22 22:46
Land of the dead..

Romeros senaste. zombiefilmens fader! :)

2006-12-23 02:45
Angående remakes av filmer så blir det ALDRIG bra. Eftersom allting ska moderniseras så mycket. Skräckisar från 70-mitten av 80-talet hade alltid en så RÅ atmosfär, så det egentligen inte behövde hända nånting, det va bara så rått och kallt så man fick rysningar av det. Numera är allt i hundra färger typ. Förstör för mkt!

2006-12-23 22:23
Nosferatu P26

Exakt! Har du sett den eller? som jag sa tidigare, den verkar riktigt fet! =)
Live Hard, Die Young

2006-12-27 23:47
fronh

jag kan säga så här, om du uppskattar Romeros tidigare zombiefilmer, eller zombiefilmer i allmänhet (ja, då uppskattar du antagligen Romeros tidigare:) Så kommer du att gilla Land ogf the dead! :)

2006-12-28 15:15
Nosferatu P26
Hm har inte sett så många zombiefilmer, ingen gammal zombiefilm men hade tänkt börja att köpa hem några såna i min samling, hehe =)
Men har iaf sett trailern på Land of the dead och den verkar så fet så jag kommer nog att köpa den också! :)
Live Hard, Die Young

2006-12-28 17:56
Har inte hunnit skaffa Funny games än. Får bli efter nyår.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-12-28 18:36
Dario Argentos filmer är sköna också asså.
K.I.S
Killaz In Suits

2006-12-31 08:51
"one missed call" är bra.
-bye sea chair ten.

2006-12-31 16:09

krokkoo P64
Vad handlar den om?

Live Hard, Die Young

2007-02-01 12:29
Är det värt att köpa hem The Hills have eyes och The Shining?
Live Hard, Die Young

2007-02-01 13:06
inte the hills have eyes. kolla på den först alltså.. hyr eller tanka.

det finns ju två versioner. en gammal (ganska rutten) från 70talet och en remake (rutten remake på ett ruttet orginal)

Men the shining är alltid värd pengarna! :)

2007-02-01 17:10
Nosferatu

Vad tycker du isåfall om "Texas chainsaw massacre - the beginning" - Skådespel, Scener, Effekter osv?

2007-02-01 23:03

Jag tycker amerikanerna fuckar upp rysarna....japanese is the shiet!

Coolcrush icekillah

2007-02-09 12:11
Okej då vet jag!

Ducken
haha aa kan hålla med dej om att Japaner gör riktigt bra skräckfilmer faktiskt! =)
Live Hard, Die Young

2007-02-09 12:14
Benne P20

Ej sett den..

2007-02-28 09:57
one missed call handlar om en tjej som sitter barnvakt och det är en kille som ringer hela tiden och det visar sig att han är i huset. mycket bättre film än det låter.
-bye sea chair ten.