Anime-serie , tipsa!
yao nån som har nåt tips på nån nice animeserie man kan kolla in? Jag gillar serier som Bleach, Fullmetal Alchemist och Naruto. Har kollat in en hel del andra också, men inte gillat så mkt.. FMA är ju slut(sen längesedan :P) så de enda man kan följa nu är ju naruto o bleach, och det släpps bara ett avsnitt i veckan av respektive, rätt segt.. Och naruto går lite upp och ner kvalitetsmässigt tycker jag. Skulle därför va soft att kolla in nån annan också.. jag gillar inte robot-anime, och inga barn-grejer heller á la sailor moon/yu-gi-oh osv .. så tipsa inte om några såna.
"I lay chicks like mother goose"
Trigun rockar! Cowboy Bebop e min favorit.
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
One Piece GTO
Y - The Last Man...
Rurouni Kenshin - Måste ses! Berserk - Ganska bra, dock rätt kort och slutet är aningen irriterande. Hunter X Hunter - Väldigt bra, är lite som Naruto. De här 3 är sjukt bra och alla är slut så du slipper vänta i en vecka på varje avsnitt :)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
niin: Samurai Champloo heter den :)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Haijme No ippo Full Metal Panic Get backers Full Metal Panic Fumoffu Enligt mig de bästa serierna som finns
yeah yeah
okej, nice ska kolla in :)
Hajimme No Ippo är sjukt bra också. Riktigt bra :)
Silver fang är nog den mest skönaste av alla:D
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
Jag har väldigt lite koll på anime, men Grappler Baki är en skön serie.
Redline!
Hand Made Maid och Fruits Basket. Riktigt söta och gulligt, precis så japanskt som man vill ha det.
Bleach var förbannat bra, fastnat som fan. Naruto är en klassiker som fastnar i hjärtat så lätt så. Gundam seed destiny är en jävligt snygg underbar serie som har börjat bli riktigt jävligt spännande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dom gamla klassikerna neon genesis evangelion, gundam wing och cowboy bebop står sig väl rätt bra fortfarande. annars är personliga favoriterna gundam 08ms team, record of lodoss war och love hina bra också. flcl verkar bara, har inte sett så mkt av den bara. samma med inu yasha och lain. nu läste jag att du inte vill ha med mecha anime men jag orkar fan inte sudda :D
all fire burns, little baby, you´ll learn
hajime no ippo hukaru no go jo jo´s bizzare adventure (bra o läsa mangan först) naruto e också nice
loosage!
Naruto-mangan är verkligen helt jävla värdelös här i sverige.. Dom har översatt allting helt töntigt.. men om nån vet nånstans man kan få tag på Shonen Jump på engelska skulle jag vara tacksam :P
hmm iofs, man kan ju alltid tanka ner dom och skriva ut dom typ =) Sen häfta ihop dom och göra ett litet "Shonen Jump" omslag.. annars blir det inte samma känsla tycker jag lol
den...funkade ju iofs också. Men var inte så bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns bara en serie *trumvirvel*
ONE PIECE *kaboom* , världens bästa serie..tveklöst.
http://www.myspace.com/dirtydonline
neon genesis evangelion serial experiments lain cowboy bebop crest of the stars & banner of the stars boogiepop phantom ghost in the shell : stand alone complex (båda säsongerna) FLCL re:cutie honey är alla bra saker, kolla upp dem om du orkar. andra helt okej är : berserk (mangan är mycket bättre, därför den hamnar under "okej". hikaru no go (samma anledning som berserk) haibane renmei samurai champloo det var de jag kom på direkt nu
12.
trigun glömde jag, men den hade någon redan sagt ändå
12.
MC_Kiprono - naruto-mangan är ju skitbra översatt, den är fan töntigare än så i japan. Den riktiga japanska mangan innehåller fan smileys då och då t.o.m. En översättares jobb är att översätta så bra som möjligt för att spegla skaparens verk, inte ändra bara för att göra allt mindre "töntigt" synd bara att naruto suger då :)
12.
j-adD P19 Jag tycker att den amerikanska mangan är helt klockrent översatt. Det är den svenska mangan i Shonen Jump jag tycker är helt värdelös. Inte nog med att dom översatte allt helt töntigt, många grejer är FEL också =P .. Och dom har ändrat namnen på alla ninjatekniker också, ingen Kage Bunshin no Jutsu här inte.. utan dom har kallat det Skuggklon-tekniken eller nåt annat fjantigt..
föresten, vad handlar samuraj champloo om? jag har hört att den ska va fet.. är den typ som bleach eller?
kiprono kan du japanska och ahr läst den japanska för att sen jämföra med amerikanska och svenska? jag antar det eftersom du säger det du säger. klart teknikerna ska översättas. samurai champloo är en sämre version av cowboy bebop med samurajer och hiphop ungefär. Handlar om en tjej som letar efter en samuraj som luktar som solrosor, och så träffar hon två väldigt olika grabbar som följer med henne på resan
12.
typ som cowboy bebop, eftersom de e samma folk som gör den. varje del e en enstaka del utan fortsättning följer, typ en filler om man säger så, förutom typ fyra avsnitt de där självaste handlingen tar plats. så e ju även cowboy bebop. jag rekomenderar att du checkar last exile.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
j-adD P19 Jag kan väldigt lite japanska, inte tillräckligt för att jämföra den japanska "mangan" med den amerikanska då jag inte kan kanji, men talspråket dom snackar i animen förstår jag lite av och jag tycker att den amerikanska mangan håller sig mer till animen(med jap-voice actors & amer-subtitles) än vad den svenska gör. Det är därför jag gillar den mer. Den svensköversatta funkar helt enkelt inte för mig.. dom har översatt nästan allting fel från vad dom säger på animen(med amerikanska subtitles) och dom har även översatt nästan alla Jutsus vilket gör att dom låter jättelöjliga, precis som allt annat de översatt... Men mycket möjligt att japanska mangan också är "löjlig", har inte läst den, i så fall diggar jag dattebayos översättningar till animen bäst från japanska till amerikanska. Seqondz P17 hmm verkar rätt skönt med en serie som är uppbyggd med massa "fillers" än en till med "to be continued" i varje avsnitt, som t ex naruto, en fight håller på i sex avsnitt typ, fett segt.. Ska kolla in last exile.
Scrapped Princess för djävulen :) BECK är ännu en rulande serie. Shinobuden. Wolf's Rain. Shinobuden. Finns så mycket ^^ Men Scrapped Princess har tokigt skön plotline.
Look with your own eyes - See with your own mind
de här me wolfs rain som pendragon nämner, asså, jag har sett de två första avsnitten, o hittils verkar den vara lite små dum o jäääävligt amerikaniserat. dock e den skit snygg animerad.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
mc_kiprono - det spelar ingen roll vilken översättningn du gillar mest, en översättning ska spegla det ursprungliga verket så mycket som möjligt och det svenska speglar det japanska mycket bättre än den amerikanska
12.
Gillar du Bleach och Naruto.................................< br> ........då gillar du även One Piece och Get Backers
Trigun är bra, men inte lika bra som man tror, inte tillrekligt mycket blod. jag vet att ni tycker "ååh vilken tönt som bara gillar blod", så är det inte, men jag tycker att det är lite mycket dålig ursäkter eller "billiga tricks" hela tiden. Däremot Berserk är grymmt, det går bara lite väl fort i slutet.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
jabtizemo - gillar du berserk animen msåte du läsa mangan! den är minst 10 gånger bättre, och animen utspelar sig i bok 2-13, mangan är uppe i 27 och har inte slutat än!!
12.
Skrämmande att ingen utöver jag har rekommenderat Scrapped Princess :) Så totalt överfet story!
ja, lyssna här kiprono, getbackers, en komedi som oxå består av typ bara fillers. den rekomenderas. du har sett kenshin eler hur? annars e den serien och OVAn en självklar rekomendeation.
annars kan du gå in på
Animenfo.com , en sida som är som IMDB fast anime =) finns massor av kommentarer och betyg på alla serier
Jag har sett en hel del scrapped princess, den är nice :D j-adD P19 det spelar visst roll för mig om jag tycker den är bättre, för då kollar jag mkt hellre på den översättningen som är bäst, och det är enligt mig dattebayos amerikanska subtitles till den japanska animen :) Sen om svenska mangaöversättningen är närmre den japanska mangan är helt orelevant för mig för jag tycker att det svenska mangan är helt värdelös. Känns som att läsa kalle anka eller nåt. Fast kalle anka är fan bättre. tack för alla tipsen folks'! nu har jag en hel del titlar att kolla in :)
MC_Kiprono P19 Men åh, har du inte sett färdigt? :D
PenDragon P21 nää jag har ju inte det :/ ska fan ta och göra det.. hur många avsnitt finns det föresten?
just nu kollar jag på Hellsing Samurai Champloo Serial Experiments Lain (alltid) och FLCL såklart. FLCL är bäst. så är det bara. att ingen anna tipsar om FLCL allså.....
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jochman - jag har redan tipsat om FLCL? Innan dig, så tyst booyaaa!!! SAN - du menar kanske Re:Cutie Honey? Den är bättre och det händer mer under första avsnittet än under hela FLCL typ :P
12.
domo arigato gozaimaz säger man;D
j-adD P19 Bygger Re:Cutie Honey på filmen Cutie Honey?
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jochman - Re:Cuite Honey är Hideaki Anno's (NGE m.m.) störda nyversion av den gamla serien cutie honey (kanske finns en film med). Tror inte den har nåt alls med gamla att göra dock.
12.
de som finns av cutie honey e en serie från 1973 med 25 avsnitt och en OVA me 3 delar från 2004. men seriöst, jag trodde j-adb hade bra smak, vaför ska du kolla på sånt skit?
Seqondz - det beror på vad du menar med bra smak? it's all relative.. utom ljusets hastighet. re:cutie honey är skitbra, det är som den psykologiska aspekten av NGE uppspeedad på lsd, med extra mycket färg, extra mycket skum humör, massa bröst och nakna rumpor och gamla serien cutie honey. det är skitbra, se den
12.
gamsla serien kan jag tänka vara något, men hela skiten låter idiotisk. o du pratar alltid om de där me speed o lsd, jag fattar än inte va du menar me de? menar du att man ska stenad när man kollar på cutie honey? eller att skrivarna va höga när dem skrev honey?
jag försöker förklara det så gått det går, se den istället. Den är inte precis "normal". Döm inte utan att ha sett den. Du kan hata hur mycket du vill när du väl kollat.
12.
drar väl till med några då. Elfen Leid One Piece (igen) Great Teacher Onizuka Hellsing Tenchi Muyo Vision of Escaflowne Those who hunt elves
SAN : har du kanske rätt i. men namn och sånt kommer ofta på villovägar och blir fel på nätet. Som när jag tog hem den t ex, alla avsnitt var döpta elfen leid..
biff - det är en säsong på 26 avsnitt och det kommer inte mer... men ändå och ruroini kenshin-serien suger, oav:sen är rätt bra
12.
biff-hela-dan jag gillar kenshin serien, o ja, den e en av dem mest uppskattade serierna, men den e som vi märker, inte en serie för alla. OVA'n e något utöver de vanliga, de bästa som gjort inom anime helt klart. jag föreslår att du kollar in seriens 62 första avsnitten. sedan OVA'n, o sedan om du gilla serien, kolla in resten. trots att OVA'n e grymt bra, e de dumt att enbart kolla in den, för de första känns storyn mycket tunnare. för det andra så skulle man inte förstå nånting av de 2 sista OVA avsnitten. bra anime sidor som ger fin fakta om de flesta serierna som finns är: http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl http://animenfo.com/