Böcker som ni VILL se som film?
Filmer som är helt baserade på böcker brukar oftast bli tama gentemot sina tryckta orginal. MEN har ni läst böcker som ni mer än gärna skulle vilja se som film? Självklart har jag redan en på laget men jag återkommer med den. Shoot!
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
Jag vill se "Bonjour Tristesse" av Françoise Sagan på film.
glamourama av Brett Easton Ellis, finns ju mkt bra filmer på hans böcker american psycho och lustans lagar så detta skulle nog kunna bli kul. det tyktas om att det är på väg också Roger Avary som gjorde rules of attraction skall ha rättigheterna tror jag-
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Svarta fåglar av ken folett riktigt grymm bok om agenter i frankrike under andravärldskriget
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
Kaneida: tv4 gjorde ju en så kallad "storsatsning" och filmatiserade arn böckerna men det blev fiasko, haha how lame.
"Parfymen" av Patrick Süskind som för övrigt är på gång....
"Shit's so thick you could stir it with a stick"
da vinci-koden hade varit spännande ...om de gjort det bra, riktigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag håller med kaneida hela vägen typ =) quicksilvah : hmm. men ja.. jag tror iof boken är bättre som bok.. eller?
oh. Dödskänd av Ben Elton vore asgrymt. och då ska den göras efter boken.. och om ngn nu tänker på my little eye så sluta. =P
Molly Moons fantastiska bok om hypnos (don't ask)
forever feels like home
lär nog inte vara det lättaste att illustrera vävarna i WoT :p. Sen så skulle Loial förmodligen se ut som Shrek..blä.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
Kaneida jag menade inte att han BÖR se ut så, tvärtom :P . har bara föga förtroende för filmbolagens förmåga att anpassa litteratur till filmduken. F.ö. så är ju filmrättigheterna till böckerna redan uppköpta, verkar inte hända värsta mkt dock.
www.tor.com
ja menar, slaget vid Dumais Brunnar vore ju inte lite mäktigt att se på film :p...
Jag tror att de skulle kunna göra en minst lika bra filmatisering av John Kings England Away som de gjorde av Football Factory .
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
håller med om tärningspelaren, hade vart riktigt schysst
den som hoppas skiter på sig och dör
Tärningsspelaren skulle bli grym som film.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
vill se sagan om ringen bli filmatiserad
"Det är önskan om att inte stå bredvid som driver folk till nästan vad som helst, snart behöver dom manus för att vara sig själv"Timbuk
c-bstrd P20 Slaget? slakten? :)
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
försöker bara vara lite p.k :)
TÄRNINGSSPELAREN
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
The Restaurant at the End of the Universe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och självklart "Dirk Gently's Holistic Detective Agency" och dess uppföljare "The Long, Dark Teatime of the Soul".
kitchen confidential av anthony bourdain tror jag. stog på baksidan på boken att den sklulle filmatiseras med brad pitt i huvudrollen, men inte hört nått om det på flera år.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Sweetish F-1 : men den är rätt bra va? f.ö är Loial mer hårig och typ.. varglik(?) i mitt huvud..och ser snällare ut.
Choke av Chcuk Palahniuk (författaren till fight club). HAr för mig att dne skulle bli film av regissören bakom pi och reqiuem for a dream men det lades ner
12.
Bildo hade varit grymt najs, fast bara om man gör den väldigt, vääldigt bra.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
När Änglar Dör Shannaraböckerna Bilbo (men det kommer har jag hört)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
bukowskis postverket bukowskis factotum(kommer i dagarna har jag hört)
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum
Benny boxaren :P
/// Våning Fyra
bilbo nyinspelning av 1984
the catcher in the rye,fast ändå inte,tror inte att dom skulle göra holden nån rättvisa ;) Och där kom äntligen anledningen till att jag startade tråden. "the catcher in the rye" är alltså även mitt val.. med samma motivering som droopy
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
någon tarry pratchett bok, the light fantastic kanske? nåt bättre förslag?
Opinions are like rap careers, everybody's got one.
äh, vad oradikala ni är. Anastasia Wahl's Klitty böcker är klart de enda böckerna värda att filmas...
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Tärningsspelaren och Välgöraren av Sontag
Jag vill föresten se principia discordia som film också. samt en tv serie på Terratologen böckerna.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jag vet att jag skulle bli galet besviken. Men jag skulle lätt gå och se Den nionde insikten om den skulle filmatiseras. Sen skulle jag gärna se en på 1984, men det ska tydligen redan finnas (ska nog ta å försöka se den)
Pack! Pack! Pack!
Kaneida Ja det vore något!!
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Det skulle vara schysst med en riktigt påkostad och maffig filmatisering av George Orwells 1984, har inte sett de två tidigare filmatiseringarna men 80-tals versionen ska tydligen inte vara mycket att hurra över i alla fall. Temat är kanske en aning uttjatat men wtf... Annars så får de gärna göra film av finnpajsaren Arto Paasilinnas böcker.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
Ida F23 Parfymen är det boken om killen i frankrike som har helt sjukt luktsinne?
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
alkemisten
maybe you might be more than just a one night lady<br>
touch P18 Just precis! En mördare med sjukt bra luktsinne..
hhhmmmmmm... jag kan säga vilka jag inte vill se som film: Lasermannen
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Fleppo2 P18 Liftarens Gudie till Galaxen har ju premiär snart. Då måste ju Restaurangen Vid Slutet av Universum va med.
..
Annars vill jag se Wheel of Time som film. Det tyngsta hade nog vart om dom gjort den animerad. Då hade vävarna blivit riktigt mäktiga. Men det skulle ta sån jävla tid.
..
Zakramento- P19 tjaa, vävarna skulle nog ganska garanterat bli animerade. :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
schysst att parfymen ska bli film...
////
Har tankt mig Wheel of Time som tv-serie, typ en bok som en sasong hade vart grymt och gjort handlingen rattvisa. Annars ar parfymen ett bra forslag som film...