I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Topp 10 spelupplevelser

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-10-21 12:51

[Multi] Topp 10 spelupplevelser

Ja en topp 10 med era bästa spelupplevelser, då specifikt singleplayerspel. Exkluderas görs även sportspel, för annars hade några nhl-spel nog toppat min lista ;) Således är det de spel som ni har haft svårt att släppa när ni börjat spela. Som man längtar efter att få fortsätta med när man kommer hem så att säga :)

1. Mafia
2. Resident Evil 4
3. Uncharted 2
4. Max Payne
5. Return to castle Wolfenstein
6. God of War (egentligen alla tre, lite fusk men men)
7. Half-Life
8. Half-Life 2
9. Age of Empires
10. Hitman 2

Ganska spontan lista för min del nu, ska tänka efter lite senare om det är något jag råkat glömma.

2010-10-21 13:26
1. Uncharted
2. Uncharted 2
3. Diablo 2
4. Heroes of might and magic 3
5. Tony Hawks Underground 1
6. Atlantis (Ett gammalt PC-spel)
7. Counter-Strike
8. Super Mario 3
9. GTA San Andreas
10. CM/FM spel 1998-2010 (ja jag vet sportspel men spelat så sjuukt mycket.

Rätt random skriven lista, men skrev bara dom spelen jag kom på som jag verkligen velat spela söööönder... hehe
be the change

2010-10-21 14:09
Hmm.. om jag gör en lista byggd på sentementalitet, spelglädje & råa minnen
så blir det nog nått sånt här, dock omöjligt att ranka dem ju:

1. Street Fighter 2. (arkad/SNES) .. julafton 94?, fucking magic.
2. Metal Gear Solid 1 (ps) (snakeeater bör in här med)
(Körde en japansk kopia först, fatta inte så mkt då..)
3. Monkey Island 1 & 2. (Pc 286:a..)
4. Simon The Sorcerer (amiga 1200)
5. THPS (ps)
6. Zelda A Link To The Past. (Snes)
7. Final Fantasy Mystic Quest (gameboy)
8. Red Dead Redemtion (ps3)
9. GTA 3 / San Andreas (ps2)
10. Skate (ps3)

Sen måste ju Resident Evil 1 in åxå, amerikansk import
med specialcover, snubben i butiken fick lära mig hur man
haxxade ps1:an med en tandpetare för jag hade rätt chassinummer på
min konsoll, om ni minns.. aah good times!

Sen finns det tusen andra spelminnen när man satt uppe hela nätterna
o gameade o skrämde slag på mamma för man blev aggresiv o
stissig i blicken när man inte fick spela mer, eller var tvungen
att äta, sova, läxor osv. t ex Nintendo World Cup,
GunSmoke, Bubble bobble, mfl mfl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-21 14:19
1. CS , var ju absolut bäst förr, alla sätt på café. Pc
2. Halo , nutidens bästa. Xbox
3. COD 1 pc
4. Elder scrolls pc/xbox
5. Wow :p spelade inte seriöst, var kul att driva. Pc
6. Super smash bros melee n64
7. Mortal kombat ps
8. Timesplitters ps2/xbox
9. Goldeneye n64
10. Pokemon stadium n64

Även gta, cod4, nba 2k, fallout, mass effect,
Get Random!

2010-10-21 14:30
1. Final Fantasy 7
2. Fable
3. Alundra
4. The Legend of Zelda, Links Awakening
5. GTA-SA
6. Legend of Dragoon
7. Final Fantasy 9
8. Lumines
9. Quake

2010-10-21 15:29
1. red dead redemtion (ps3)
2. 50 cent (ps3)
3. saints row2 (ps3)
4. tekken 5(ps3)
5. gta4 (xbox 360)
6. cod2 ( det nya) (ps3)
7. cod4 modern warfare (ps3)
8. mirrors edge (ps3)
9. gta san andreas (ps2)
10. 007 golden eye (n64)
fuck you and have a nice day sucker

2010-10-21 16:22
1. Ocarina of Time (n64)

Och inte i någon speciell ordning:
Grim Fandango (pc)
Deus Ex (pc)
System Shock 2 (pc)
Operation Flashpoint: Cold War Crisis & Resistance (pc)
Rome: Total War (pc)
Baldur's Gate 2 (pc)
Half-Life (pc)
Fallout 2 (pc)
Pokémon Blue (Gameboy)

2010-10-21 17:28
pokémon måste även jag lägga till... spelade man ju konstant som liten..

äkta nostalgi av denna tråden
Get Random!
Rappare

2010-10-21 18:07
1. Max Payne (PC)
2. GTA Vice City (PS2)
3. GTA 4 (Xbox 360)
4. Rainbow Six 3: Raven Shield (PC)
5. Tony Hawk's Pro Skater 2 (PSone)
6. Call of Duty 2 (PC)
7. TimeSplitters 2 (PS2)
8. Dead Rising 2 (Xbox 360)
9. Mafia 2 (Xbox 360)
10. Red Dead Redemption (Xbox 360)

Fan det här var svårt. Finns 100-tals spel man vill ha med, haha.

Skate, Max Payne2, GTA 3, GTA San Andreas

2010-10-21 22:01
Snudd på omöjligt men vi testar.

1. Suikoden II (ps)
2. resident evil (ps)
3. final fantasy vii (ps)
4. Fallout 2 (pc)
5. Golden eye (n64)
6. heroes of might and magic III (pc)
7. Bionic commando (nes)
8. Tony hawks pro skater 2 (ps/n64)
9. Super metroid (Snes)
10. Ocarina of time (n64)

Jag har inte listat något spel som jag har kört via emulator eftersom jag inte har samma känslomässiga koppling till spelet. Hade jag ägt ett riktigt ex av chrono trigger så hade det givetvis varit med på listan.
Att jag inte heller har med Castlevania sotn beror väl på att jag inte helt greppade konceptet när de begav sig trots att jag flera år tidigare älskat sönder Super metroid.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-10-21 22:29
Måste redigera min lista lite då jag glömde bort några givna.

1. Mafia (PC)
2. Resident Evil 4 (ps2
3. Uncharted 2 (ps3)
4. Max Payne (PC)
5. Silent Hill 2 (ps2)
6. God of War 2 (ps2)
7. Half-Life (PC)
8. Tony Hawk's Pro Skater 2 (PC)
9. Age of Empires (PC)
10. Return to castle Wolfenstein (PC)

Bubblare: Medal of Honor: Allied assault, Half-life 2 och Uncharted..

2010-10-21 22:56
Half Life (PC)
May Payne (PC)
Lighthouse (PC)
Broken Sword (PC)
Command and Conquer (PC)
Star Craft (SP - Campaign) (PC)
Grim Fandango (PC)
Legend of Zelda (NES)
SMB 3 (NES)
Age of Empires 2 (PC)
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-10-21 23:19
Mafia 1 & 2 - PC
GTA (i princip alla) - PC & ps2 & 3
CS - PC
Max Payne - PC
Tony hawk (första 2 eller 3 spelen) - ps1 & 2
Tekken 3 - ps2
James Bond - GoldenEye - n64
Duke Nukem 3D - ps1 & n64
Resident Evil (1a spelet) till ps1
BFBC 1 & 2 - PC
Battlefield 1942 / Vietnam - PC

dessa är väll dem spelen jag "känner" något för =)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-21 23:21
Glömde Alien vs predator.. svårt att göra en top10 lista.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2010-10-22 11:04
1: Halo CE (xbox)
2: Gta 3 (PS2)
3: A Link to the past (SNES)
4: Ocarina of time (N64)
5: Goldeneye (N64)
6: Toejam&earl (Sega16bit)
7: Final fantasy 8 (Ps1)
8: Cod 4 (Mp) (360)
9: Tony hawk 2 (ps1)
10: Streets of rage 2 (Sega16bit)

Tog bara spel som mindfuckade mig totalt första gången jag spelade dom, saknar klassiker som grim fandango halflife etc men jag har aldrig spelat pcspel för seriöst pga att jag föredragit konsol sen 1992.

Hur fan kan 50cent spelet finnas med på en lista av spelupplevelser? Gears klon med en skrikande 50 cent = DAT BE GUD SHIT? Inte undra på att det här forumet är efterblivet.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-10-22 11:46
Hans upplevelse av spelet var så dålig att det blev bra? Smaken är som baken men visst fan tycker jag också det är snudd på bisarrt att man listar ett sådant spel med tanke på hur undermåligt det faktiskt är.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Rappare

2010-10-22 15:26
Shit, glömde Goldeneye 64! Det spelet var tamefan dunder!

2010-10-22 16:32
Gillar idén. Att lista ens bästa spelupplevelser är ändå lite annorlunda jämfört med att lista de spel man tycker är bäst. T ex så hade jag många minnesvärda upplevelser med Goldeneye, Tekken 2 och Battlefield 2 men jag skulle då aldrig lista de som de 10 bästa spelen idag då jag tycker att de alla har blivit ersatta av liknande spel som levererar samma sak fast bättre.

1. Outcast
2. Shadow Of The Colossus
3. Ico
4. Demon's Souls
5. Starwing
6. Majoras Mask
7. A Link To The Past
8. Minecraft
9. Morrowind
10. Max Payne 2
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-10-22 16:39
Hur fan kan 50cent spelet finnas med på en lista av spelupplevelser? Gears klon med en skrikande 50 cent = DAT BE GUD SHIT? Inte undra på att det här forumet är efterblivet.

Han kanske hade skitkul när han spelade det co-op och således hade en av sina mest minnesvärda spelupplevelser. Går inte direkt att kritisera det. Jag har haft skitkul co-op med helt jävla värdelösa spel.

Tråden handlar ju om spelupplevelser, inte de spel man tycker är bäst. Nån kan komma och lista Haze som nummer ett - och vad vet vi? personen kanske hade ätit svampar och fick konstant oralsex medans h*n spelade spelet och minns det som sin bästa spelupplevelse någonsin. Can't hate.

2010-10-22 22:57
Det är väldigt sant. Jag kanske skulle listat wizards och warriors III eftersom det är en av mina mer minnesvärda spelupplevelser. Å andra sidan så berodde det på att spelet var så frukantsvärt oförlåtande att det var löjligt och således verkligen inte en av mina bästa.
Det går ju att tolka som man vill.

Edit: Sedan snackade vi väl single player?

2010-10-22 23:31
1. Final Fantasy VII
2. Shadow of the Colossus
3. Uncharted 2
4. God of War
5. Beyond Good and Evil
6. Roller Coaster Tycoon 3
7. Heavy Rain
8. Silent Hill 2
9. Final Fantasy X
10. Gran Turismo 5 (prologue)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-10-23 12:27
Ja syftet var att det skulle vara specifikt singleplayerspel. Helst narrativbaserade spel men åtminstone singleplayer, fast jag anande att några skulle missa det o nämna CS osv.

Dock känner jag viss hoppfullhet för mänskligheten då väl ingen nämnt WoW... :)

Moderator

2010-10-23 13:18
WoW har tyvärr nämnts...

5. Wow :p spelade inte seriöst, var kul att driva. Pc

-KinG-PhiL

Fallout 2, när jag spelade det första gången kändes det som att jag aldrig skulle behöva något annat spel.

Diablo2, kommer ihåg första gången jag dödade Andariel. Spelade som necro och fick slut på lik att göra skelett av så jag fick köpa ett magiskt svärd, lite health potions och en massa tps. Ner till Andariel, upp med golem som tankar och sen stå och hacka tills hälsan tog slut, upp i stan igen för att hela, ned igen med golem och hacka. Fick hålla på så ett bra jävla tag. När jag spelade det här spelet slog jag även till datorn så hårt att cdromläsaren fuckades upp.

Knights of the old republic (både ettan och tvåan), fortfarande två av de bästa rollspel jag har spelat på dator. Grym story och utseende som ändras lite passande när man blir ondare och ondare. Riktigt bra interaktion med de karaktärer som följde med. Bra mörk/ljuspoängsystem, det var inte alltid självklart vad som skulle ge en ljusa eller mörka poäng vilket gjorde hela den grejen så mycket mer spännande.

Super Mario 64, jag har knappt ord här. Så jävla cool värld. Möjlighet att flyga åt precis alla håll och kanter. Sjukt väl genomarbetade banor. Det var verkligen en wowkänsla när man spelade det här.

007 Golden Eye, det här blir väl lite fusk för det var ju när man spelade mp som det var så jävla grymt, men jag tänker nämna det ändå.

Star Fox till N64, jag är lite osäker på vilken version det är jag har spelat. Men man kunde spela som rymdskepp/flygplan och tank. (enligt wikipedia kunde man även spela som ubåt i Star Fox 64/Lylat Wars, men det har jag inget minne av att man ska ha kunnat göra) När man spelade mot varandra kunde man även spela som en person utan någon farkost och då syntes man inte på radarn tror jag. Iaf så var det här spelet riktigt kul när man körde coop.

Street Fighter 2, anledningen till att jag köpte ett snes och jag ångrade det inte en sekund. Så jävla skoj spel! Guile var bäst.

Dragon Age, för att nämna ett aningen nyare spel. Var skoj som fan att få spela ett riktigt bra rollspel igen. Naturligtvis låg man med Morgana.

Det var väl det jag kom på just nu, även om det nog finns många fler som vore värda att nämnas.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2010-10-23 17:46
marvingaye: Trodde tråden handlade om spel som mindfuckade en första gången man spelade dom och definierade gaming perfektion, jag hade askul med EDF2017 men inte fan räknar jag det som en bra spelupplevelse jämnfört med första gången jag spelade A Link to the past
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-10-23 18:24
1. Uncharted 2 (PS3)
2. Heavy Rain (PS3)
3. Red Dead Redemtion (PS3)
4. Orange Box (PS3) (mest Half-Life 2)
5. Uncharted 1 (PS3)
6. COD 4 (PS3)
7. Killzone 2 (PS3)
8. GTA San Andreas (PS2)
9. Shadow Of The Colossus (PS2) (snart 2an på PS3) !!
10. Goldeneye (N64)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-24 06:25
Topp 10 Single Player Experiences:

1. Final Fantasy VII - PSX
2. The Legend Of Zelda: A Link To The Past - SNES
3. Shenmue - DC
4. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time - N64
5. Super Metroid - SNES
6. Diablo 2 - PC
7. Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots - PS3
8. Uncharted 2: Among Thieves - PS3
9. Kid Icarus - NES
10. Goonies 2 - NES

Topp 10 Multiplayer Experiences:

1. StarCraft 2 - PC
2. StarCraft Broodwar - PC
3. Quake 3 Arena - PC
4. Heroes Of Might And Magic 3 - PC
5. Diablo 2 - PC
6. Mario Kart 64 - N64
7. Call Of Duty: Modern Warfare 2 - PS3
8. Worms - PC
9. Tekken 3 - PS2
10. WarCraft 3 - PC

Bara en liten lista off the top of my head, ingen definitiv lista mao.

//Paz

2010-10-24 12:42
Glömde Shenmue...

Sen finns det spel som inte kan klassas som bästa spelupplevelser men kanske starkaste. Ninja Gaiden för att jag verkligen kämpade som ett djur för att ta mig igenom det och Silent Hill 2 som jag nästan mådde dåligt av att spela.

2010-10-24 13:56
Doggsonlol

marvingaye: Trodde tråden handlade om spel som mindfuckade en första gången man spelade dom och definierade gaming perfektion, jag hade askul med EDF2017 men inte fan räknar jag det som en bra spelupplevelse jämnfört med första gången jag spelade A Link to the past

Det står i topicinlägget vad tråden handlar om. Och nej, man kan inte mäta eller jämföra olika graders "upplevelse" med någon annan. En helt otrolig upplevelse för dig behöver inte vara lika mindblowing för någon annan.

2010-10-24 14:20
Resident Evil 2 - PS
Resident Evil 4 - PS2
Assassins Creed II - PC
Silent Hill - PS
Age Of Empires III - PC
GTA SA - PC
Resident Evil Code: Veronica - PS2
Resident Evil - PS
Driver - PS
Dan Dolme - PC

2010-10-24 16:47
Dan Dolme - PC

hahaha. classic
Groupie

2010-10-24 17:51
Jag delar upp de i SP, MP

Singeplayer:

1. Zelda - Ocarina of Time (n64)
2. Resident Evil 2 (ps1)
3. Final Fantasy VII (och även X) (ps1 och 2)
4. Half-Life (PC)
5. Diablo spelen. Speciellt 2:an (ps1 och PC)
6. Super Mario World (men även SM 3 och SM64) (Snes, NES och n64)
7. Morrowind - (oblivion är jävligt fett också) (xbox)
8. Zelda - A Link to the Past (snes)
9. Grim Fandango (PC)
10. Commandos II (PC)

Bubblare:
-Sonic the Hedgehog (sega 16b)

- Sim City 2000

MultiPlayer:

1. Tekken (speciellt 5:an) (ps1 och 2)
2. Heroes of Might and Magic. (PC)
3.Starcraft: Broodwars (PC)
4.Quake 1 (PC)
5. Mariocart (64)
6. Probotector (nes)
7. Mario Party (GC)
8. Street Fighter
9. Read Dead Redemption (xb360)
10. Counter-Strike (PC)

Nostalgisk tråd =)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-24 19:41
Fan många man skulle vilja fått med där men ack så få att klämma in på en topp 10 lista. För single player, Final Fantasy 6, Resident Evil 2, Solomon's Key och många andra..

2010-10-24 23:42
Final Fantasy IX
Shenmue
Halo: CE
Beyond good & Evil
Half-life 2
The legend of zelda: Wind waker
Resident evil 4
MGS
Persona 4
Morrowind

2010-10-25 08:05
Cannon fodder
Megaman 2
Castlevania Bloodline
Super probotector
Metal Slug 2
Virtua Fighter 2
Ikaruga
Final fantasy 12
Metal Gear Solid 4
World in Conflict :Soviet Assault

http://www.aktivdemokrati.se/
Groupie

2010-10-25 15:48
Ni som rankar Resident Evil 4. Får jag fråga varför ni väljer fyran framför de andra?

2010-10-25 16:28
Beyond Good And Evil (Game Cube/Ps2)
Prince Of Persia Sands of Time (Game Cube/Ps2)
Mirrors Edge (Pc/Ps3)
Super Mario Bros 3 (Nes)
Resident Evil 4 (GameCube/Wii)
Sonic Adventure (Dreamcast)
No More Heroes (Wii)
Legend Of Zelda Links Awakening (Game Boy)
Another Code: Two Memories/Trace Memory (NDS)
Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game (Nes)

Ni som rankar Resident Evil 4. Får jag fråga varför ni väljer fyran framför de andra?

För att jag aldrig hade orkat spela igenom något av dom äldre Resident Evil spelen innan. Och RE4 förändrade en hel del och gjorde RE intressant!

2010-10-25 16:42

Ahh, vilket härligt spel Sonic Adventure var (och fortfarande är)! Nästan så jag kopplar upp mitt DC och spelar det igen, :P

2010-10-25 17:22
har inte Sonic Adventure släppts som download på PS3 och 360? Om du inte vill koppla upp din Dreamcast. Men det är ändå nice att ha sin Dreamcast framme ;) Spela själv igenom Sonic Adventure förra året på DC. Grymt skönt spel.

2010-10-25 17:35

Instämmer med Andre_B
Det enda RE jag spelat och vilket lir det var! :)

2010-10-25 17:46
Aa fast.. Känns ju lite "fejk" att ladda ner en portering. Som att köpa FFVII i PS3-shoppen typ. Nej, det ska spelas på PSX och Sonic på DC. Viktigt med rätta feelingen, haha.. :P

2010-10-25 18:18
"Ni som rankar Resident Evil 4. Får jag fråga varför ni väljer fyran framför de andra?"

För att det är ett grymt spel, sen att det som ett Resident Evil spel i sig kanske avviker lite fran vad som gjorde dem tidigare fantastiska gör det inte till ett sämre spel. Kort sagt, jag rankar det bara som ett spel och lägger ingen vikt vid hur bra det är som ett Resident Evil spel.

Sen skulla jag ta ut Driver och trycka in Parasite Eve 2 till ps1 i min lista.
Groupie

2010-10-25 19:22
Okej. Personligen tycker jag att Resident Evil 4 inte är i närheten så bra känsla som t.ex 2:an, Code Veronica eller Zero. Det är helt enkelt en mer spooky känsla som fyran inte har. Det är fortfarande inte ett dåligt spel fyran, men är hästlängder ifrån de andra vad gäller känslan imo.
Men så är jag och andra sidan en inbiten RE fan sen dag 1 så det är kanske där det sitter...

2010-10-25 19:37
Jo, jag är ocksa ett stort RE fan vilket min lista kanske avslöjar, och visst stör jag mig ocksa pa att det utvecklats till ett nästan renodlat action-spel men jag kan bara inte komma ifran hela upplevelsen i 4:an. Men som sagt, skulle jag ga efter mina kriterier för vad ett Res Evil spel bör innehalla skulle listan se annorlunda ut.

Zero har jag tyvärr inte kunnat spela än da jag aldrig haft gamecube.
Groupie

2010-10-25 20:01
Ganjaholic

Jag håller med dig. Ställt utanför REs stämpeln så är RE4 ett jävla bra spel. Det tycker jag verkligen och jag mår inte dåligt över att spela det, även om jag var suspekt först i början. Efter att ha kört lite vändor så är det ju okej och bra spel så, men någon REs känsla får jag inte, även om det har sina "spookerier" på sina egna villkor. Men rankad över någon av de andra, de gör jag aldrig då horror är bra mycket häftigare än lite skrämseltaktik och köttiga fighter.

Zero borde du pröva om du får möjlighet. Det har den klassiska spook känslan men är betydligt "snyggare" och mera klurigt än vad de andra har varit. Tänk dig Mansion fast med en ansiktslyftning.
Det finns även Forest mode där förutsatt att du klarat spelet på S-rank. Det betyder att sen du hittat STARS medlemmen Forest och sett hur han dör via sin egen videokamera så kommer han bli en zombie som är snabbare än de vanliga, dödar dig dig direkt och är odödlig. Skjuter man på han så sprängs han och hela rummet (dvs du också) och han går alltid efter dig vart du än är. Där är det nojj-faktor fet.

En annan cool sak med Zero är ju att du styr två karaktärer samtidigt och blir den ena dödad är det gameover. Så det blir ett helt annat taktiskt moment.

2010-10-25 20:14
Jag kan lätt hålla med om att dom "klassiska" Resident Evil spelen är grymt mer läskiga än 4an och 5an! Men jag tror aldrig att jag hade brytt mig om att spela dom om jag aldrig hade spelat 4an.

Remaken av första spelet till Game Cube är sjukt nice!

Och GAIA då är det bara att plocka fram Dreamcasten! :P

2010-11-01 15:26
Super Mario 1 och 3
Nord vs Syd
James Bond: Golden eye 64
Mario 64
Mario kart 64
Fighters Desteny N64
Wipout
Tekken 1, Tekken 3
Metal Gear Solid
Resident evil 1 (och bara ettan!!)
Red Alert
Counter-Strike
Max Payne
C&C Generals
Colin maCr 3
Rainbow six Vegas
Cod 4 MW
GTA 4
L4D, L4D 2

lång lista, bröt mot några regler (om inte alla).
Vill sååå gärna få med Fifa 94, Fifa World cup 98,
PES 6 och PES 10 på listan. Och Joe Maiden Fotboll på S mega drive :)

2010-11-01 15:34
glömde Ice Clamber, Top Gun, och Alladin (mega drive)

2010-11-01 19:59
Haha, Nord vs Syd på NES 8 Bit, fan kungligt spel!

2010-11-01 23:49
okej... är inte sorterat ala favorit spelen(även om vissa är med!) de här är dom SP spel
som jag har starkast minnen från, som etsat sig fast starkast. oavsett kvalite på spelen i fråga.

1. Zelda - bästa spelserien någonsin. jag tänker inte rangordna dom här, alla konsol spel är bäst.(förutom cdi spelen såklart)
2.Descent(pc) - Det enda spel som min farsa verkligen älskat(2an inkluderat) och som jag som liten gnutt var helt fascinerad av. vi spelade varannat liv. enda spelet jag känner till som har roll,pitch, strafe samt upp och ner i kontrollerna. du är ett rymdskepp som åker runt i olika grottsystem inuti olika planeter och ska skjuta fiender, hitta nycklar, befria fångar och spränga en reaktor per planet(samt fly ut innan planeten sprängs).
3.Super mario world(snes) - ett till varannat liv spel. spelade det första gången hos en polare. magiskt spel där världskartan har många hemligheter som man kan avslöja. avsaknaden utav hemligheter och en karta lik SMW gjorde att new super mario wii sög i jämförelse
4. Metroid prime 3 corruption (wii)- Metroid<3since the beginning
5. Mass effect 2(pc) - jävligt involverande spel... vet inte vad jag ska säga riktigt. jag hoppas du vet vad för spel det här är, annars har du missat mycket.
6. Oblivion - shivering isles - störde mig på många saker i Oblivion. framförallt städerna. hatade städerna, fula och tråkigt designade. Shivering isles stad var awesome, och hela DLC'n är grym, lite kort kanske.
7. Liero(pc) - worms fast realtid. nya liero är sämst. ett 2+ spelar spel, avnjutes vid samma dator med samma tangentbord versus varandra... så kasnke inte direkt singleplayer... men kunde inte hålla mig.
8. Dragon age origins(pc) - väldigt väldigt linjärt rollspel.. men satt etsad endå. inte värt spela om.
9. Lords of the realms 2(pc) - börjar bli trött, skrivit för mkt. orkar inte mer. grymt bra spel.
10. Assassins creed 2(pc) - skulle varit högre upp om spelet faktiskt sparade så att man inte var tvungen att spela om skiten om och om igen tills man lessnat. vafan.. awesomespel, förstört.

tips till dom som gillar skräckspel såhär under halloween tider: Amnesia - the dark descent. läskigaste spelet som någonsin gjorts... har spelat endel. har inte vågat fortsätta på det här...

2010-11-02 07:36
6. Oblivion - shivering isles - störde mig på många saker i Oblivion. framförallt städerna. hatade städerna, fula och tråkigt designade. Shivering isles stad var awesome, och hela DLC'n är grym, lite kort kanske.

Håller med, Shivering Isles var riktigt kul och intressant. Den här lilla expansionen hade mer personlighet än hela Oblivion.

2010-11-02 12:50
1. Counter-strike
2. Final Fantasy VII
3. Final Fantasy VI
4. Resident Evil
5. Football manager 2003/2004
6. Goldeneye
7. Donkey Kong Country
8. International superstar soccer 64
9. Mortal Kombat
10. Street Fighter II