I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Call Of Duty - Black Ops

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-12-07 19:49
Dieallot: hm, nja såg att klippen måste vara 30 sec. och sen ska man rendrera. Men testa att göra detta igår och har fortfarande inte dykt upp nått. aja de kankse måste kolla igenom alla clip,så det inte är nazi folk som springer runt och slänger gas.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2010-12-11 20:39

nu har jag lyckats få upp 4 klipp och satt ihop dem :D (kolla på 360p.)
Poet

2010-12-11 21:53
haha Ljuddämpad picka klippet = årets wtf
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-11 22:44
Syns inte på kartan, inte lika mycket rekyl + att James Bond kickar juh så ;p

2010-12-13 08:53
helt ok, körde du HC där eller var det normalez?
tut!

2010-12-14 12:37
GroundWar, blir mer ös då.
Poet

2010-12-14 15:25
såg ju minimapen och skit i hc har du ju fuck all på mapen.

Nya patchen var lite heftig :) inte mycket men lite iaf
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-15 00:55
Patchen tog sönder spelet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 02:11
Jag. blir. disconnectad. hela. jävla. förbannade. tiden.
servererrorcantfindhostaaaAAHH.. :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 11:34
vad gjorde patchen, finns det patch list någonstans?
Get Random!
Poet

2010-12-15 12:31
Issues Addressed:
• Resolved several issues with parties getting disbanded unexpectedly.
• Updated handling for UPnP-enabled routers to improve matchmaking conditions where users had strict or moderate NAT types. Also added in-game communications so that all players are aware of their NAT type in the Player Match party lobby.
• Addressed issue that prevented the “Load MP by Default” option from saving when other specific option combinations were set.
• Prevention of exploit that allowed players to keep custom classes and killstreaks after prestige.
• Addressed an issue where Flak Jacket Pro would not always protect against ground fires left by Napalm Strikes.
• Prevention of users losing their killstreak reward when switching classes at the start of a new round in round-based game modes.
• Addressed an issue where the incorrect perks would appear when spectating another player under certain circumstances.
• Added round start explosive delay to China Lake grenade launcher to give it the same round start limitations as other explosives.
• Contracts will now reset when the player Prestiges.
• Prevention of Valkyrie rocket exploding upon release under rare conditions.
• Prevention of Gunship and Chopper Gunner failing to give player full control under rare conditions.
• Prevention of an issue where a player will get teleported outside the map boundaries under very specific circumstances.
• Additional security measures to enhance detection and banning capabilities.

Gameplay Tuning:
• Limit the ability to re-roll supply drops using Hardline Pro to Care Packages only, no other killstreak drops.
• Added a negative influencer to all spawn points to decrease the chances of spawning near an enemy. This will further improve spawning protection on top of previous updates.
• Additional sound mix tuning for Ninja Pro users – increased ranges and volume of enemy footsteps, and removed player footstep sounds on concrete material types.
• Increased headshot multipliers for sniper rifles. Sniper rifles with suppressors equipped will now always be ensured one-shot kill headshots.
• Subtle increase in sniper rifle accuracy when scoping in.
• Added a render delay to the red diamond player indicators that appear when controlling the Gunship, Valkyrie Rocket and Chopper Gunner. When a player first spawns, this will not appear for a period of time.
• Additional minor reductions in knife lunge.

I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2010-12-15 12:40
Dieallot

Patchen tog sönder spelet.

Hur? Det enda jag märkte var att jag inte kunde träffa med ballistic knife men det kan ju ha att göra med att jag inte kunde sikta för fem öre i går.

Tyckte dock att jag fortsatte spawna bakom folk titt som tätt.

Men börjar tröttna lite på det här. Roligare att spela DOA.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-15 13:34
Jag har såna jävla lagg issues.
Sitter förvisso på sketen b-bredd, men 3,5 meg ned borde la hålla?
Dessutom hävdar spelet att jag, eller nån i mitt party,
har en "strict Nat" typ, vilket jag såklart inte har.
Har inget party öht..
börjar åxå lessna, ska rulla ner till Game o se va de har o erbjuda.

2010-12-15 15:08
Evo:
Det känns bara som det. Det gick skitbra innan patch, kunde döda folk och få killstreaks. Spelade hela dagen i går och det och fick inte Blackbird en enda gång. Nånting har hänt :P

Spawnsen har blivit lite konstigare också. Hade nästan lärt mig hur man ska spela HQ för att inte bli skjuten i ryggen. Nu måste jag lära mig allt igen.
Admin

2010-12-15 15:35
Iofs så gick allt mycket sämre för mig också men det hade nog mest att göra med att jag kände mig så ointresserad igår.

Däremot så var spelet väldigt laggigt. Trodde det berodde på att jag hamnade bland massa amerikaner eftersom klockan var ganska mycket men efter att ha läst runt på nätet så verkar problemen vara stora för framför allt PS3-spelare. Spelet fryser (hände iofs en gång, tänkte inte mer på det då det är sånt händer), många får lost connection, lyckas spela en match på en timme etc. Kanske bara är ytterligare ett bevis på hur Activision premierar Xbox när det kommer till Cod.

Tycker också att det är dåligt att jag ombeds ställa in min skärm varje gång jag hoppar tillbaka till huvudmenyn. Åtminstone från mp, minns inte om det är samma sak från zombie mode eller campaign.

Jag börjar bli sugen på att sälja spelet medan man fortfarande kan får lite pengar för det. Men förmodligen kommer jag behålla det av ren lättja...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-15 16:48
vill ha bf 3 lol
Get Random!
Poet

2010-12-16 14:46
Vill nästan också sälja skiten tjacka Two worlds 2 och vara lycklig med tillvaron istället, måste 1:ka först bara men zombie suger kuk och jag pallar inte vet före zombies för då kommer jag sitta med 960gs och störa mig på resten..
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-16 16:45
haft lagg 2 gånger, men annars flyter de på. Har inte hunnit spela så mycket då jag fick Alan wake gratis på posten av någon underlig anledning :D .
Fick även ett mail igår där d stog att jag skulle få resident evil 5 gratis oxå staight outta HongKong. så jag är räddad en stund från lagget (tummen upp för mig) graaatiis är dee bästa jag veet.
Poet

2010-12-17 15:26
Hur fan lyckas du få random spel gratis på posten? lär ju vara nån stackars sate som sitter och gråter och whinar på att posten snor hans spel...
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2010-12-17 17:09
Doggson

Ska du spela veteran så akta dig för en eventuell glitch som gör att du inte får achievementen för att ha klarat spelet på hardened/veteran. Vet inte om den är fixad än eller om den bara gäller PS3 men tydligen är det så att vissa inte får trophyn vilket kan bero på att man sparar och slutar mitt i en bana. Jag råkade ut för det. Så spara bara mellan banorna.
Rappare

2010-12-17 18:15
CRIBBE
Vill inte hata på något sätt. Men vem som helst med ett tangentbord och mus kan få sånna streaks.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2010-12-17 20:44
sincedayone P21: Han spelar fortfarande xbox, så vad fan gör det? handlar mycket om vilken slags musik man kör och hur det flyter ihop.

Jag tyckte det var nice och jag var 100% inställd på att det skulle suga eftersom halva whoa är en bunt noobs resten spelar ps3 :D

Evolution P27: Jo jag läste om det, testa spela om revelations eller vad den heter på vet så kan den unlocka. Är absolut inte sugen på att spela igenom det på vet >< jävla skit
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-18 18:26
Doggsonlol . Haha lär det vara, visade sig vara en bugg i cdwows system som gjorde att jag fick 2 spel gratis :D. Man ska få den 11 produkten gratis. Men jag har bara köpt 2 spel där, (förlängesen).

sincedayone P21

Spelar med kontroll. Tror inte vem som helst kan få killstreak... speciellt inte om du kollar hur andra spelar... som du kan göra på theater. Som alla som kör Qiuckscoop med en röd prick på skärmen och låtsas som d har bra aim.
kör insane på sensen så jag skulle nog ha chans mot d med mus och tangentbord.
tycker att d va shysst med headshot, stuck, dubbelkill dubbelkill, och 5 kills på ett 30 sec klipp :D
inte för att hata men jag har inte sett nått från dig.

hann spela idag så lägger upp ett till klipp one love

Poet

2010-12-19 20:21
Kunde man ju räkna med att pistolen skulle dyka upp igen...

Hur drygt är det att hålla på med youtube editorn?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-20 19:23
Haha klart :D . Nee det är aplätt att använda editorn. Det ända som tar tid är att rendrera klippen från xboxen.
Så efter all jul bestyr idag, lägger jag upp ett till klipp a la köttgun.

2010-12-20 22:54
haha, vilken fin ordvits. Köttgun. :)
Get Random!

2010-12-20 22:58
omg...

2010-12-21 08:29
:D Glada nyheter eller tråkiga beroende på dig.

gjorde en ny tråd för att Fler skulle se den

Dont hate the player brukar man juh säga men vette fan asså

Lagget är löst
Poet

2010-12-22 16:09
Lol mappacket announcat och ingen nämner det :D

Stiligt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-23 01:22
sämsta spelet någonsin, på datorn laggar det fortfarande trots att min dator är kapabel till att spela detta spel + lite till.. önskar jag kunde få tillbaka mina pengar =p
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2010-12-23 08:22
Så går det när du använder en grej som är gjord för Mp3-Film-Msn-internet till att försöka spela på

Tycker du är rätt dålig och förmodligen den sämsta på whoa någonsin för att du inte insåg att pc versionen skulle suga apkuk :)

Och sen när får du pengarna tillbaka från pc spel? kan inte få pengarna tillbaka när du snor spelet
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2010-12-23 10:21
Senaste patchen verkar ha fixat det mesta lagget och en del andra smågrejer. Men det laggar fortfarande till ibland, vilket får mig att misstänka att folk faktiskt börjat använda lag switches (inte hört talas om den innan CRIBBEs tråd)... Snacka om att döda onlinespelandet om det är så.

Map packet suger, det är därför ingen har nämnt det. Dels är det för dyrt, dels delar de så klart inte upp zombie och mp. Jag vill bara ha zombiebanor men vill inte betala 15 dollar för en bana. Mp-banorna tror jag inte på. Packsen till MW2 var ju sådär och banorna på BO är också sådär. De är för lika varandra även om några faktiskt är rätt bra (Havanna, Nuketown och den där med ett rivet hus i mitten av banan).

2010-12-23 11:37

Några som upptäcker laggers och äger dem till slut.

Såg mapsen.. Men dem kommer inte förens 11 februari eller nått.. Och om ingen styr upp Lag switchersena så kommer d nog inte få mycket sålt.

För övrigt så kom BadCompany 2 Vietnam. Vilket oxå hade en fin liten bugg... tog ner min lvl 28 till lvl 1 dödade alla mina stars och stats :D Mailat EA angående detta.
Admin

2010-12-23 12:08
Kom in på top 500 på DOA igår :) Drygt 1,7 miljoner poäng.

2010-12-23 12:17
vart finns topplistan? fick oxå över 1 mille en gång men ingen lista?? När man lvlar tog jag extra gunpower vad tog du?

2010-12-23 12:53
DOA?

2010-12-23 13:26
Ingen pratar om DLCn för att DLCn suger. Seriöst. testa att släppa nått annat/mer än bara banor. Lata fittor på företagen som vet att de inte behöver göra mer 3-5 banor för att dra in några extra miljoner.

Blir det som i WAW att man blir utkickad ur lobbyn om man inte har map packet så slutar jag spela spelet.

2010-12-23 13:35
doggson, pc versionen till MW2 var riktigt bra.. men visst, ska man vara en sådan som orkar spendera sin tid till att hata folk på internet som spelar fps spel på datorn istället för på en konsoll, så javisst, gör du så. Har väl aldrig ens nämnt att jag skulle få tillbaka pengarna, whats up with the attitude.

"gjord för mp3-film, msn-internet" haha.. clown
Poet

2010-12-23 14:40
DMAt: Jag hatar aldrig på, jag bara hatar.
HUR FAN KAN MAN HATA PÅ NÅGOT? Seriöst det där jävla uttrycket funkar bara på engelska, men självklart ska några jävla stolpskott komma och tänka HEHE TUFF JAK SKAL OXÅ!!111 fitta

Du skrev "Önskar jag kunde få pengarna tillbaka" Tyvärr så funkar det inte enligt pc gaming där 80% tankar alla spel från tpb.

Cribbe: Det där är en glitch med EA´s servrar händer lite då och då, gör inte mycket och statsen kommer tillbaka efter en stund. No need for mails

Älska Whoa och mappacks, alla gråter för att det är jättedyrt :D Det var nice att köra intervention på Vacant i mw2 samma med crash och dom nya banorna :)
betala 200kr för något som förlänger spelet med några månader, skulle helst vilja ha mappacket nu dom flesta banorna känns rätt meh gillar typ 5 av dom.

Dieallot: HALLOJ! Vad ska dom lägga in istället? nya vapen? grattis då har du 2miljoner som är skitledsna för att dom är bättre än deras, dvs alla vapen måste suga kuk eller vara exakt som dom tidigare för att annars är det ojämnt = Tillräckligt med tårar för att få Göran Persson att flyta
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-23 15:43
Nu får du ju gå tillbaka till grundskolan där du får lära dig att läsa, "hata FOLK på INTERNET" skiljer sig helt från "hata på mig" eller "hata på folk" eller; "hata på folk på internet" vilket blir helt fel.

Jojo, men då skrev jag också önskar och inte kräver att få tillbaka pengarna då jag vet att det är omöjligt, förstår inte ens vitsen av att försöka göra sig lustig över det..
Poet

2010-12-23 16:07
DMAt: hahaha när jag ser det där jävla uttrycket så går jag ragemode, så nånstans missade min skalle att tänka på ordet som var mellan där...
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2010-12-23 23:52
CRIBBE:

Du måste köra online, då ser du leaderboards. Den här gången fick jag friendship när jag levlade upp (extra papegoja/kyckling) men har kommit långt med speed och fire power eller vad de nu heter också. Det är väl inte alltid samma sak i de i olika öppningarna?

TheMatt:

Dead Ops Arcade. Det bästa med Black Ops. Finns i Zombiemode om du har låst upp det (vilket du gör genom att trycka R2 och L2 i huvudmenyn tills gubben kommer loss, sedan går du till datorn bakom stolen och skriver in DOA).

Doggson:

DLC till Cod skulle kunna vara bättre. Bara kolla vad man gör i andra spel som RDR, BFBC2 mm. Det är inte mer begränsat bara för att det är ett fps. Visst är det alltid kul med några extra banor och 80 kronor som det var på Cod 4 är väl där nånstans gränsen går för vad det bör få kosta.
Poet

2010-12-24 08:19
Evolution P27: Jo men vad dom kan lägga in är limited fortfarande, vem spelar cod pga campaign? Alla trophy whores/achievement whores. Visst skulle kanske ett missionpack sälja men har du 10 miljoner spelare varav förmodligen minst 2miljoner kommer köpa mappacket så ser du var pengarna kommer ifrån.

Priset = 120kr för 4-5 maps, som ökar livslängden vill du spela havana och samma 10 maps tills nästa cod så kan du väl göra det. Personligen vill jag ha variation och nya saker, sen att treyarch är småhoror (waw dlcn) gör det bara roligare för dom som inte köper den. Förövrigt är ju dlc mapsen maps som blev skippade att komma med från början men som funnits redo :D

Red dead släppte: 1 Coop mission pack - 2 Mp dlcs med nya mp maps, nya gamemodes + nya player skins - 1 Pack med Sp campaign, coop spelsätt + nya playerskins

Mw2 hade Specops, BO har dead ops..... Hade hoppats på Specops dlc för Mw2 men så blev inte fallet.

BFBC2 har släppt: Onslaught mode 4 pers coop 4missions 800msp - Specact weapon 560 msp för totalt 4 nya vapen skins - Vietnam 1200 för 9 omgjorda vapen och 5 maps 5 fordon. Dvs Vietnam är ett nedstrippat BFBC2 med en AK47:a i och 5 nya maps för 1200

Förövrigt är Cod4 dlc:n det sämsta jag någonsin köpt på xbox live, det är delad första plats mellan det och Splosion man
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-25 02:30
doggsonlol, då är vi två =)

2010-12-25 03:10
Vill bara tillägga att jag inom en snar framtid troligen spelar Black Ops via xbox live, vilket naturligtvis betyder att jag ska lägga mig i tråden. Utan något mer att säga, kanske säger hej när jag styrt upp en nätverkskabel (doh) =) =)
Poet

2010-12-25 08:09
Och ang BFBC2´s nam dlc 5:e mapen är en remake från pc versionen Battlefield vietnam :P så 4 maps -9 vapen (varav 6 är usla) 1200msp
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-25 13:43
Evolution:
aaah, jävlar va dum i hövve jag är, jag satt i flera minuter o försökte få DOA till nått cod relaterat, men BOA, DCOD, ja jag fick till alla möjliga idiota kombos utom den mest logiska... spankx

2010-12-27 05:59
Poet

2010-12-27 07:44
Men bra dropshotta christmas kids....fuck dropshotters
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-28 01:48

Lulz