I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra spel till xbox360????

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-01-06 20:31

Bra spel till xbox360????

Finns de verkligen sånna?...
har sedan ja skaffade mitt för ett år sen köpt bully o gta 4 o förutom de inte ens sett röken av en enda annan het titel lr spel som ens verkar lite småkul..
De finns i dagens läge inte ett enda spel som ja e sugen på o skaffa till maskinen o de känns jävligt trist för till ps2an fanns de ju alltid nått spel som verkade intresant iaf...var redan besviken över att metal gear solid 4 inte skulle komma o nu har ja även fått reda på att inte heller killzone 2 kommer..har flera ggr vart nere i stan för o köpa något nytt spel men har varje gång kommit hem tomhänt pga att ja helt enkelt inte hittar ett enda spel som verkar vara nåt o hänga i granen..är inte heller särskilt insatt i spelbranchen längre så har rätt dålig koll på vad som släpps men av va ja hittar i butikerna så verkar de junte va mkt o jubla över direkt..känns junte så lockande o bränna 700 spänn på ett spel som man tröttnar på efter en timme.

så min fråga i tråden är om ni på whoa vet nåra riktigt feta spel som ja har missat lr om de helt enkelt e lika bra att ja säljer boxen..

kan tilläga att sortens spel ja gillar är: gta liknande,rpg,fps och äventyrsspel

en död moderat är en bra moderat

2009-01-06 20:42
Kolla in Gears of War 2, det var det enda 360 släppet jag tyckte var intressant under hela 2008. Förutom Braid då också, ett kul litet arcade spel man kan tanka på live.
Sen om du inte har en bra PC så kan det även vara värt att kolla in Fallout 3 och Left4Dead, även COD4/5 om du gillar sånt.
Halo 3 också förresten, det kan ju vara värt att kolla in om du aldrig spelat det. Det är ju väldigt populärt online osv. Inte för att jag personligen brinner så mkt för det, tycker det är sådär.

Annars är det verkligen att rekommendera att du sparar ihop lite cash och köper ett ps3 om du är intresserad av MGS4, Killzone 2 m.m. Jag skulle nog inte haft mycket att spela 2008 om det inte varit för att jag haft både ps3 och 360. Köpte cirka 5-6 ps3 spel under året men endast ett 360 spel fångade mitt intresse.

Man behöver f.ö inte köpa spel för 700kr, jag har aldrig gjort det. Kolla runt lite på nätet man hittar ofta schyssta erbjudanden. Och om det är ett spel som inte släppts ännu så kolla vad GAME/Gamestop(EB) har för erbjudande om man förhandsbokar spelet, det brukar vara rätt schyssta deals ibland.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-01-06 21:01
bioshock
assasins creed
prince of persia
bad company
left 4 dead
dead space
fable2
CoD 4
gears of war2
fallout 3
mirrors edge
gta nya uppdateringen som kommer snart om motorcykel gäng
resident evil fem kommer den 13mars
2days to vegas
LA noir
splinter cell conviction
maffia2
alan wake
m.m.
Kräftor kräva dessa drycker

2009-01-06 21:05
xbox 360 har sjukt mycket tittlar och det portas om ps3 spel efter som det inte vill vara utan den marknaden spel som resident evil och tekken kommer tex till xbox också. nu när xbox är biligare än wii så kommer det vara svårt för speltillvärkare att inte vilja släppa spelen till en så sor marknad samt att det flästa gillar inte ps3 underliga kodspråk vilket gör att många väljer att jobba ändast med en xbox360 version.

men vill du lägga ut 4400kr på en ps3 i tron om att det fins bättre spel så varsågod.

säger bara fallout3! kanske bästa som hänt på 11år sen föra fallout kom ut.

2009-01-06 21:16
köp inte ps3!!!!!

Halo 3 är det enda du behöver. Sen gow2,gow och COD4.
Get Random!

2009-01-06 21:20
sen är xbox live 4miljoner gånger bättre än ps3 hobby produkt som det har massa problem med tyvär.

2009-01-06 21:36
tack för tipsen även om ja aldrig har förstått storheten i gears of waer spelen...tycker dom mest verkar enformiga me gråa trista miljöer...har iofs ettan o har bara lirat en baran innan ja tröttna men kanske ska ge de en chans då...

va tycker ni föresten om saints row 2? e de nått o ha lr e de lika trist som ettan?

2009-01-06 22:15
Herrejävlar, och där kom fanboysen haha.
Hjälpsamt att nämna alla spel man kommer på, inte bara dåliga och mediokra sådana utan även spel som inte ens har släppts och som ingen har spelat? Starkt jobbat.

Nä men, tycker absolut att TS borde överväga att skaffa ps3 om han är intresserad av exklusiva PS3 titlar som MGS4 och Killzone 2 och hittar ingenting av intresse på 360, vilket är precis så det ligger till. Sluta vara såna fanboys, finns många som äger båda konsollerna och det är helt klart värt det, båda systemen har sjukt bra exklusiva spel. Det behöver inte vara det enda eller det andra, att äga en spelkonsoll är inte samma som att heja på ett fotbollslag. Skärp er lite grabbar.
Speciellt KinG-PhiL, behöver vi dra upp din tråd igen och påminna dig om vad du sa om konsollerna innan du fick reda på att du inte hade råd att köpa ps3? :)

2009-01-06 22:17
Speciellt KinG-PhiL, behöver vi dra upp din tråd igen och påminna dig om vad du sa om konsollerna innan du fick reda på att du inte hade råd att köpa ps3? :)

ahahaha jag skrattar så att jag dör
be the change

2009-01-06 22:18
va tycker ni föresten om saints row 2? e de nått o ha lr e de lika trist som ettan?

Gillade du inte ettan så är det inte så troligt att du kommer gilla tvåan.

2009-01-06 22:20
marvingaye
shit man, it will hunt me forever -.-

till trådskaparen

testa spela igenom 1an.. spelade bara första acten och gillade det inte. sen skaffade jag 2an och det var wicked :) sen spelade jag 1an igen och det var nästan lika bra.

Saints Row 2 tycker jag är helt okej faktiskt :) jag tröttnade inte direkt iaf. Kanske lite simpla uppdrag men roliga aktiviteter :)
Get Random!

2009-01-06 23:46

shit man, it will hunt me forever -.-

Klart det kommer när du sitter och dissar en konsol som du så gärna vill ha varje gång den kommer på tal.
För att vara en fanboy måste folk veta att man verkligen hatar den motsatta konsollen (Doggson i all ära), i detta fall PS3, hela Whoa VET att du innerst inne älskar PS3, så ingen köper ditt skitsnack om "XBOX360 HALOO FTWWW XDXDXD ph4ilstation suxx0rzzZZ"

DU älskar PS3, hater!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-07 00:23
För att vara en fanboy måste folk veta att man verkligen hatar den motsatta konsollen (Doggson i all ära), i detta fall PS3, hela Whoa VET att du innerst inne älskar PS3, så ingen köper ditt skitsnack om "XBOX360 HALOO FTWWW XDXDXD ph4ilstation suxx0rzzZZ"

Japp, detta^

Dessutom är doggson underhållande och, viktigast av allt, han är forreals! Han verkar ju hata ps3 lika mycket nu när de till och med har ett hemma hos han. Hatar det säkert mer nu än förut hahah

2009-01-07 03:13
men ey!! I DONT LAIK PE EZ TREE!! roflsmeer!!! get id boi .. I waz l0zt n nao ai faund mai w4y bk. LOL
Get Random!

2009-01-07 03:45
SKATE.
Assasins Creed
Fight Night Round 3
Blunted in stockholm

2009-01-07 06:36
är det nån som vet om det kommer nått warriors2 eller om det fins nått liknade spel.
för warriors funkar inte till 360 för mig även fast jag har laddat ner uppdatering
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!

2009-01-07 10:45
Måste säga att Assasins Creed har en sjukt bra story och sjuk bra upplevelse trots den korta speltiden... sen att man kommer få sitta i många år för att kunna säga sig ha klarat trilogin är ju något man lever med.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2009-01-07 12:18
Det finns endast ett spel man behøver äga till 360 och det är Mass effect. Det är så obeskrivligt bra på så många plan att det är helt sjukt. Utan tvekan det bästa spelet som släppts till konsolen.

Annars var ju Dead rising ganska kul när det begav sig.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-07 12:43
haha vilken tråd sitter här och känner mig rörd över alla fina kommentarer :) Och ja jag ogillar fortfarande ps3 lika mycket.

Men över till det otroligt viktiga ämnet nu iaf, vilken typ av spel lirar du? vad vill du få ut ifrån spelet i sig? Jag har just nu runt 80+ spelade titlar på min 360 vissa för points vissa för fac3pwning. Men blir lite komplicerat om alla bara tipsar om skit som egentligen inte fångar ditt intresse iaf :)

Jag var inget större fan av gears 1 heller och 2:an är bättre på alla möjliga jävla sätt. Förutom multiplayer som fortfarande suger fet kuk, jag bortser från horde med tanke på att det är COOP och inget efterblivet shotgun spam :)

men säg vad du vill lira så ska jag undersöka och försöka kommunicera med min hjärna för att komma på något sköj
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-07 15:10
Coke:

Om spelet e så bra kan ju du berätta lite? :D
Blunted in stockholm
Admin

2009-01-07 15:17
Jag tycker inte det finns så överdrivet mycket bra spel över huvud taget till någon konsol just nu. Känns ganska enformigt ute på spelmarknaden. Väntar mest på Afro Samuari (till PS3 och 360) och God of War 3 (men det kan ju lika gärna komma i december så...).

Men visst är hela MGS-serien otroligt bra som går att spela igenom flera gånger. Anledningen att MGS4 inte kommer till Xbox är väl för att låg på Blue-ray och det skulle bli en 4-5 skivor minst i Xbox-versionen (Kojima hade till och med problem att trycka in hela spelet på en BR-skiva på 50 gig). Har jag läst iaf... ingen förstahandsinformation dock.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-07 16:04
Jag var inget större fan av gears 1 heller och 2:an är bättre på alla möjliga jävla sätt. Förutom multiplayer som fortfarande suger fet kuk, jag bortser från horde med tanke på att det är COOP och inget efterblivet shotgun spam :)

Dom håller på med en patch till GOW2, för att fixa alla buggar som den osynliga skölden, ska komma straff för de spelare som hoppar ut ur matchen under dens gång, osv, allt som gör GOW2 multiplayern skit det vill säga. Sen ska det också komma nya achivements i patchen (your lucky day;) ).

Ja, alla bra spelen har redan nämnts. Sen kommer ju också Shellshock 2 och F.E.A.R 2 snart.

2009-01-07 16:12
Lost Odyssey är ett bra spel det också.

Evolution:
Jag tror att anledningen till att det inte kommer till Xbox360 är för att få behålla sina exclusives mer än att det annars skulle behövas splittas upp.
Det som klipptes bort för att få plats i ps3:an var endast film. Det skulle varit lite knäppt om inte dumt att behöva 2st BR-skivor för några extra mb film.
Och efter att Final Fantasy inte längre är PS exclusive så lär dem hålla på det lilla man har. Tyvärr.

Det hade nog inte varit problem att splitta spelet till Xbox360 just av den anledning att de inte använder BR-skivor. Se bara på Lost Odyssey, det spelet ligger på 4 skivor.

Bara min syn på det hela:)
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2009-01-07 17:07
doggson P23

de sortens spel ja gillar e : sandbox spel som tex gta serien lr bully, rpg spel i stil me ffx, äventyrspel som tex zelda o liknande, metal gear liknande, fps,
det är även rätt viktigt för mej att de är en bra story i spelet så att man bryr sej vad som händer o blir taggad på o fortsätta även om man skulle kör fast nånstans..

2009-01-07 17:23
då ska du lira fallout, free roaming spel med både rpg inslag och first person shooter. det är mycekt side quests och en jävla massar att upptäka och göra.

2009-01-07 19:00
Mass Effect har jag nog missat. Tror jag spelat det lite grand. Är det dära rymd RPG spelet man kan välja att ha cp-krafter eller bara vara en random shooterdude? så går man i en squad på första uppdraget? .. är det fortfarande bra?
Get Random!

2009-01-08 11:06
casp_ P23: Kan tipsa om Lost odessey som är ett turnbased Jrpg, jag hade kul som fan med det och har spenderat 50 timmar på det än så länge :) Senaste gången jag verkligen gillade ett rpg var Final fantasy 8 med emo squall. Annars finns Blue dragon ute också på webbhallen för typ 200kr eller något, samma företag som utvecklat och det ska inte vara för taskigt. Dock inte lika seriöst som Lost odessey.

Fallout 3 är sandbox (inte gta exakt) och spelet är inte för taskigt heller, det kan vara värt att kolla in också. Storyn är helt okej och du kan spela det som ett fps om du känner för det :)

Sen som folk säger Mass effect det var ett jefligt underhållande spel, polaren som tjackade och jag snodde det ofc så hade inga förväntningar men spelet var bra som fan. Inget fel på storyn utan man vill komma vidare och veta vad fan som händer.

FPS: Call of duty 4 helt klart, det ligger delad 1:a på min lista över favoritspel någonsin. Singleplayern är grym men lite småkort dock, online multiplayern är den bästa du kan få på xbox live. Dock är spelet inte pray and spray anda utan man måste vara lite taktisk emellan åt

Sen vill du ha något lite mer oseriöst lir som är äventyrsstyle så testa Banjo kazooie Nuts and bolts, man samlar prylar och gör småuppdrag för att låsa upp nya världar etc samt att man kan bygga fordon och liknande. Jag diggar det även fast kontrollen kan vara lite fubar ibland :P Finns demo på xbox live marketplace

Kom på ett annat äventyrsspel som kan vara intressant. Naruto finns 2 spel ute just nu och det är inte så otroligt dåligt som man kan tro även fast ubisoft gjort det. Spelet är väl dock bättre om man gillar animen, men i stort sett går det ut på att kuta runt och göra prylar blandat med lite fightning.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-08 11:07
diwety: jag gillar inte online achivements....

Dieallot

2009-01-08 11:24
diwety: jag gillar inte online achivements....

hahahahaha.. för någon anledning tänker jag mig dig bli skitarg och bli illröd i ansiket.. roflsmeer.

Get Random!

2009-01-08 12:17
KinG-PhiL: ?

Dieallot
Admin

2009-01-08 13:24
Jefe:
Den förklaringen har jag också hört och låter ännu mer trolig nu när du säger att det faktiskt finns 360-spel som är uppdelade på flera skivor.

Är så tråkigt att det knappt finns några exkusiva spel för någon konsol nu för tiden. Känns som att alla förlorar på det. T o m handkontrollerna är ju nästan identiska. Xbox 360 är ju inte i närheten av lika intressant som Xbox var när det kom med sina nya titlar. Istället är det ju bara gamla titlar från PS, Nintendo och Sega som förs över till en ny konsol. Inte för att jag varit något Halo-fan, men det är ju annars ett bra exempel på nytt och kreativt för Xbox. Nu kommer ju knappt nåt sånt. Snarare så att man "måste" älska det lilla exklusiva som bjuds. Förhoppnignsvis har tillverkarna börjat inse detta och en förändring sker inom de närmsta 1-2 åren. Speltillverkarna lär dock vara svårflörtade. Får de mer pengar genom att sälja till fler konsoler så gör de det. Varför ska de då anstränga sig för att göra ett spel utformat särskilt för en konsol? Av den simpla anledningen att folk annars riskerar att tröttna på enformigheten.

Det tristaste tycker jag är att PS3-spelen inte når i närheten av den möjliga kapaciteten, utan att de hämmas av Xbox-begränsningarna vad gäller särskilt lagring.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-08 13:29
Var någonstans var Lost odyssey bra? Jag måste ha missat den biten av spelet.

Vad som gør Mass effect lysande.
1. Du gør dina egna val och har mer än tre dialogalternativ (ja, på riktigt)
2. Det är stort
3. replay value to the max
4. Vettig handling (väldigt ovanligt i dagens rpg)
5. Ett stridssystem som inte uppfanns 1994
6. Karaktärer som man faktiskt orkar bry sig om

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-08 14:11
alltså var mass effekt som jag tidigare sakt ett mindre genomarbetat fallout

2009-01-08 14:16
annars är ju helt klar biochock en nyskapande äventyrs shooter

2009-01-08 14:20
doggson P23
jag har inte sovit sen typ klockan 1400 igår... jag har ganska livlig fantasi. you do the math
Get Random!

2009-01-09 01:17
Hermann-Kafka

Det går inte att skriva orden genomarbetat och fallout 3 i samma mening. Då imploderar universum.

När jag måste patcha ett konsolspel så är det något som inte riktigt stämmer.

2009-01-09 09:40
Coke P23: När var lost odessey inte bra? iofs kan ha varit när man träffade snorungarna första gången.

Sen att patcha ett konsolspel är ju det farligaste som finns, med tanke på att i stort sett 99% av alla spel som släpps nu måste patchas för att kunnas spela på live...

Dieallot

2009-01-09 11:36
doggson

Hade man avrättat snorungarna och jensen samt gjort så att drømmarna var mer interaktiva (spelbara) och dessutom uppgraderat battlesystemet en smula så hade man kanske stått ut.

Patchen ska ju gärna existera också. Jag lämnade tillbaka fallout 3 eftersom det var ospelbart och bethesda inte ens utannonserat en patch.

2009-01-09 14:29
Fallout 3 har patchats två gånger för mig sen jag hämtade upp det på releasedagen. En var buggfix och jag antar den andra var trophy uppgraderingen? Vet inte.
Det har i alla fall krashat två gånger och detta var innan nån av patcharna släpptes. Helt klart förlåtligt för ett såpass stort open world spel.
Och ja, i stort sätt alla konsollspel patchas ju nuförtiden. I snitt tar det som oftast cirka 30s-1min och allt sköter sig självt.

2009-01-09 14:58
Coke P23: drömmarna var riktigt jävla fina iaf dom mesta, tyckte inte så mycket var fel med lost odessey.

Fallout 3 är väl för fan inte ospelbart? har du druckit? eftersom jag bara spelat spelet offline utan uppkoppling så har jag inte patchat ett skit och visst har det hängt sig 1-2 gånger men inga större problem förutom det har jag haft.

Dieallot

2009-01-09 16:33
har aldrig hängt sig för mig och spelat genom det fyra gånger på 2 månader och jag har inte hälre patchat än då min xbox inte är uppkopplad för tillfälet

2009-01-10 02:32
skaffade både GTA4 och CoD:WaW

CoD var överaskande bra måste jag erkänna! :) grymt bra!
Get Random!

2009-01-10 09:08
Jag tänker ju snart köpa COD4, under 300:- på webhallen nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-10 13:34
King-Phil:
Köpte du Cod:waw istället för COD4?

2009-01-10 14:09

Dumt gjort isåfall, 4:an är och förblir bättre, det var sjukt hur fort jag tröttnade på Cod:waw och gick tillbaka till COD4.

2009-01-10 14:36

Han har den redan.

2009-01-10 15:47
Jefe sa det :) jag äger redan CoD4 såklart. Gillar co-op delen på 5an mycket faktiskt. Single-Player kunde varit bättre med mer banor som hade hus man kunde gå upp i och liknande. Annars är det helt okej faktiskt. Än så länge :)
Get Random!

2009-01-10 17:15
Evolution:
Kan inte hålla med dig mer. Det ska vara exklusivt att äga en konsol som PS3 eller 360. Och det ska märkas stort i de spelutbud som ges.

Cpke:
Jag har ju inte spelat det så värst mycket då jag suttit med andra spel. Jag ska sätta mig ner med det på allvar då jag är klar med de andra först.
Och att fastna för ett spel så snabbt ökar mitt intresse. Så är det för mig iaf.
Dessutom så har jag gillat vad Hironobu Sakaguchi tidigare kommit med.

2009-01-10 21:52
Spelade Banjo Kazooie: Nuts & Bolts hos en kompis tidigare idag, sjukt kul spel! Ska nog skaffa det själv inom kort.
Rekommenderas i alla fall.

2009-01-11 02:53
Måste säga att CoD5 är väldigt bra online med. Har spelat det lite mer nu. CoD 4 är förvisso snäppet bättre men än så länge spelas WaW mest hos mig av alla spel. Gta4 har andra platsen med Halo tror jag..
Get Random!

2009-01-11 09:54
marvingaye: BK REPRESENT!

Dieallot