Stora DotA-tråden
Här kan ni diskutera allt som rör DotA. Ni som inrte vet vad det är kan läsa det här:Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Dota Jag brukar lira med facless void o brukar då köpa Wraith band i början, lite senare power treads sen Cranium basher ( får ju 15% stun plus dom 25% jag redan har ;) ) sen blir det Assult curies o tillslut om jag hinner butterfly. Vad brukar ni köpa o vilekn gubbe? några bra taktiker kanske?
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
ni sitter bara där i ventrilo o spelar det jääävla dåta
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
ett tips är att du kör Mask of Madness till void.. då får du attack speed = bra för din stun, plus att du får lifesteal. tycker att den passar bra på han eftersom att han slår så jävla segt.
det finns en chat! missa inte den...
diggar fan inte dota så mycket, aldrig fastnat för det. är väl helt okej, men inget jag kan nöta.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Power treads, Mom, Butterfly. Cranium basher tar över din gamla stun så du får mindre chance att stunna.. de plusas inte ihop
Brukar klöra mas of madness ocksö glömde dert :P k0kos: Gör de ::O?
kör du med då?
nepp, aldrig bashers på de som har högre bash med sin egna skill;) bashers ska man ha på heroes som magina
nae ok; men vilken gubbe o vilka items brukar du köra med då?
Bane Elemental Boots of speed Tangos x2 Preservence (ring of health / void stone) Boots of Travel Linkens sphere.. Därefter brukar jag variera mitt nästa item.. men ibland guinsoo.. (hex-staven) eller t.ex. något dmg vapen eller hp om det behövs..
Aldrig gillat spelet, finns så mkt mer maps som e roligare. Enfo därimot, där har vi ett roligt spel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Frågan e om denna tråd kommer bli så jävla stor :)
_osCar_ P22: haha nae tror inte det heller :D får hänga i den på fb ist, har typ 400 sidor =)
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Kör mest med spiritbreaker nu, ingen speciell build. Ser fram i mot SC2 Dota.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vore kul att dra ihop ett whoa game så får vi se va alla går för ;) skappar en whoa channel ikväll bara e de bara att ligga där om ni ska spela, sitter där mellan battaljerna ;) chanell : whoa nick: so.supreem.dean
sorry, sitter i argentina, kan inte kora :/ kommer inte fa gora det pa ett ar :(
Det var ingen som pratade om att lira heller :)
Hamachi :)?
men ni jag har ett jobb å sköta å ni e inne 03.06 :) men ta för vana att sitta i "chanell whoa" om ni inte har nån annan kanal ni måste va i så kan vi ju styra om vi prickar varandra.
Jag spelar nästan dagligen, eller på kvällarna när jag har tid, vilket är oftast. Lirar bara på #dotapickup.euro @qnet och har ca. 400 spelade games där. (Sen har jag ju lirat mkt mer än så public innan jag började på pickup) Det är -SD som gäller där atm.moffacurry och k0kos Ni har båda fel angående bashen. 15% + 25% - 15% x 25% = 40 - 4 = 36% Så ser beräkningen ut och resultatet ger 36% Bash med Void's bash lvl4 + Cranium Bashern på 15%. Givetvis är det inte så att ingenting extra händer om man skulle köpa en basher till void. Jag kan ge mycket tips till de som vill veta, moffacurry något som ofta gäller (om du tex. spelar witch doc eller enigma) Lägg inte pengar på Aghanims, tiden och kostnaden är ofta inte värt vad du får för det. Lägg pengarna på 2 bracers i början och tex. blink istället
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
_oScar_ Linkens först med Bane? :/ Guinsoo först sen BoT och Shiva eller Necronomicon skulle jag nog gå, 1-2 bracer i början + tangos
Hur kan folk säga "jag brukar spela"? Sitter hälften av alla här allvarligt o lirar -AP? -sd/-ar/-rd är väl vad som gäller. Lirat dota ett par år nu och måste säga att Rexxar, Huskar och Slardar är favoriterna. Centaur Warchief också. Blev bannad från Dota-League för ett halvår sen, jävla äckel som styr den där sidan, tror att dom är gudar. Har reggat nytt nu med nytt acc, så hoppas på det, inget slår DL. Tycker det borde finnas ett liknande rankingsystem på battlenet, så man lättare kan identifiera leavers och noobs.
Rastasite Hur kan folk säga "jag brukar spela"? Sitter hälften av alla här allvarligt o lirar -AP? Haha jag vet, jag undrade detsamma det är ju helt otroligt.
Huskar och Slardar är några av mina favoriter också, men då jag har spelat -ar och -sd i några år har man ju lärt sig lira med många, man kör ju olika nästan varje gång.
jävla äckel som styr den där sidan, tror att dom är gudar. Vet precis, det är verkligen den värsta gruppen människor som finns som lirar dota, haha det är det enda som suger.
#Dotapickup.euro på irc quakenet är ju precis det system som identifierar leavers och noobs.
Droppar du får du en 1-veckas ban tex. Som du förvisso kan överklaga om den är felaktig eller om ditt internet dog osv.
Du borde definitivt kolla in pickup, många som kör på DL kör på pickup och vice versa.
Ca 1000 pers är i kanalen dagligen och det drar igång nya spel varannan minut.
Dom har ett jäkligt bra !add system i kanalen, där du kan adda tillsammans med vänner för att vara garanterad plats i gamen osv.
Skapa ett konto och skriv i new user forumet på deras hemsida så kan jag voucha för dig så kan vi lira ihop. Man spelar över Bnet men genom LC (Listchecker).
Jag vet inte hur man lirar i DL men kan tänka mig att det är många likheter.
Länk till http://www.dotapickup.com
yrkesmördaren P27 Grymma tips! Finns det ett alternativ till DL är jag helt klart intresserad, kul att kunna spela mot folk på whoa också! Ska iväg nu över helgen men tar itu med det där direkt när jag kommer hem! Tack för tipsen!
yrkesmördare DL spelas genom att LC lr DC (när de väl fungerar :/) kan dock inte välja med spelare om de inte e ladder games då den delar upp lagen så rättvist som möjligt utifrån poängen man förtjänat. DL fungerar bra om man e ensam eller ett par stycken är man 2 spelare e det väldigt lätt att man hamnar i olika lag vilket inte alltid e jätte roligt. Rastasite tycker du ger admins oförtjänt mycket skit, de sitter där gratis och jag tror knappast att du blev bannad för att du var så snäll ichatten o på forumen?
_oscar_: vad pratde dom om da? Sa det ar smart att kopa cranium basher till void aight? Ar vall bara jag som ar noobig som brukar kora -ap, tranar fortfarnde :P aja kul att trden lever
Lirade dota förut, la av att spela WC3 helt. Får lite lust att börja igen, dels för tråden och för att min kompis vill det :) Älska void, spectre är ganska kul att spela med också, ogre var en favvo ett tag :)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
yrkesmördaren P27 Jag skulle kunna ge ett långt svar men orkar inte för tillfället.. Jag skyller på att jag bara spelar public och då ser det helt annourlunda ut och man kan oftast skaffa både det ena eller de andra utan att det spelar så stor roll.. speciellt inte med bane, 2 easy.. :)
PhatSniper P23 Svarade tidigare men av någon anledning kom de aldrig fram, tar de därför nu. Tycker att adminsen får exakt den skit av mig de förtjänar. Blev bannad för att en polare loggade in på sitt DL-account på min dator, alltså blev det ban för "multiaccount". Skrev flera meddelande med trevlig ton där jag sakligt förklarade läget. Men ingen lyssnade alls. Ignoranta fjantar. Bara för att dom driver en sida gratis ska dom inte kunna bete sig hur som helst mot folk. Som sagt, finniga småpojkar som leker gud för att dom har fått lite makt i sina liv.
Köpte lothar till Skeleton King ^^ Manta Style till mortred På publik kan man göra vad som helst. Har även sett en lirar med lothar på Nerubian, clinkz. En annan som väljer ulti till mortred vid lvl 6 Värsta var nog en som skaffade blink till crystal maiden när vi möte 3 disablers :D Grymaste combo jag har sett är när storm gör ulti rakt in i klunga tillsammans med tidehunter, nevermore, silencer, och magnataur. Jobbigaste jag har råkat ut för var en jävel från sentinel som åt sig igenom träden på övre lanen och ägde mig vid tornet, han inte ens reagera försen jag var död. Det tricket har man plockat upp och några kills har man fått, samt överlevt med att äta sig in i skuggan när dom blir för giriga. Magnataur, en av mina favoriter! Wave maxad + atribute -> lvl 7 ulti -> atribute lvl 9 -> Empower -> lvl 11 ulti -> empower + atribute -> cleaving sist. 2x Gauntles, 2xtangos och kvistar, kanske 1kvist/mp lr tangoos. Går upp till 2 bracers, sen blink. Battlefury/Satanic/HoT/Radiance efteråt.
Upp för den här tràden, <3 DotA brukar bygga Siren sàhär: 2wraiths agitreads vlads diffusalblade manta butterfly heart ngt random, typ radiance lr nàt om inte spelet är slut innan
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
haha trodde denna var dod men fett enda
Vilken jävla upp alltså, för nu har jag låtjäveln på skallen! GAAH. Kill me :( *sjunger*
Vart håller ni hus? Själv spelar man på nihl, dotti och dota.gc, brukar bli några swe privs inne på eb.net. Svårt att få ett bra priv game dära, då alla e noobs :(
Dieallot : vad menar du :)? jag e newb
Haha, Har en clan om ni är duktiga spelare, Clan b4. jag brukar finnas i channel. mitt nick är chasing-dragons. är ni bra så hojta så får vi lira ett game=)
tips på att bli bättre? känns som om jag har lirat ett tag, kan typ hälften av alla heroes, men ändå är det folk som skyller på att jag är noob... :( (lirar typ 3 ggr /dag)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Jag är bannad från europe. :/ moffacurry: Basshunter
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
niickees Sök på utuben efter "How to dota 1-6", när du e klar med den serien så tittar på du på "Dota mindgames 1-3". Så förtstår du varför du e noob. Sen kan du söka på google efter, wardings (map controll), lane controll, last hit/deny
Nagon som klarat cheiftens quest an elr :D?
När drar vi en Whoa-match då? 5v5. 10 stycken villiga spelare måste ju finnas på whoa?Rastasite (BN acc: Jontalinen)Elitz (BN acc: Praktanus) fyll på med namn om nån känner sig sugen så bestämmer vi lag o datum när vi e 10 pers!
Vi drar Garena ist? Bnet suger. Tack Tombombadilla också :)
Sätt ett datum, jag e på! Kan fixa in fler folk om det så behövs
Haha nu blev man taggad på DotA. Vad sägs om en match ikväll ? -rd
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
vill spela men ar inte hemma :/