I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-12 09:03

MGS4 [PS3]

Ny trailer släpptes ju igår, vad tycker ni?

Jag tycker det är så jääävla soft med Vamp igen! Hans fights mot raiden var grym men skum. Jag men, hur fan kunde Raiden dra sin katana genom kroppen?

Sen var det soft när alla började på att spy etc, det har med nanomachinesen att göra, och förmodligen något med foxdie, men jag undrar exakt vaD?

Sen plotlinen att man ska döda liquid verkar så sjukt skön. Ska bli nice, men samtidigt väldigt tråkigt, att äntligen få se ett avslut av serien!

2007-07-12 10:49
Sen plotlinen att man ska döda liquid verkar så sjukt skön. Ska bli nice, men samtidigt väldigt tråkigt, att äntligen få se ett avslut av serien!

Håller absolut med. Denna serie som följt enda sen man var liten. Det kommer bli mycket tradigt att det ska ta slut nu men jag hoppas verkligen Hideo gör ett odödligt mästerverk med MGS4 som han gjort med de övriga spelen i serien.

Ska checka in trailern nu :D

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-07-12 11:17
Jag har trailern i HD på min PS3a... sååå nice ;D...

Men det här spelet verkligen onekligen intressant och efter MGS3 vet man att hideo verkligen hittat en sweetspot mellan gameplay och story. Det nya gameplayet i MGS4 verkar jävligt roligt också, det här med att man kan joina arméer så får man den andra emot sig, byta, eller köra stealth helt ensam etc. Sjukt mycket nya möjligheter.

Hoppas de har ett bra onlineläge också!

2007-07-12 11:38
"men samtidigt väldigt tråkigt, att äntligen få se ett avslut av serien"

Läste en intervjuv med Mr Kojima för ett tag sedan där han sa typ: "Så länge det finns efterfrågan av Metal Gear-spel så fortsätter de producera" eller så.

Trailern var jävligt grym dock. Ska nog ta mig och köpa ett PS3 till julen så man kan ha detta Early 2008.
360 GT: Beezwaax

2007-07-12 12:54
Pigeon_: Det har ingenting med foxdie att göra, Ocelot aktiverade nanomachinsen i soldaternas blod det var det som gjorde dom våldsamma. du såg även att Raiden (som är med under den sekvensen) var den enda som inte påverkades.

Que-: Detta är det definitiva slutet på sagan om Solid Snake iallafall.

2007-07-12 15:24
naero

Jo, det är det nog.. Men ett till spel i serien är ingen tvekan om, även om Kojima sa att detta var slutet. Hur många gånger har han sagt det?
360 GT: Beezwaax

2007-07-12 16:18
Läste en intervjuv med Mr Kojima för ett tag sedan där han sa typ: "Så länge det finns efterfrågan av Metal Gear-spel så fortsätter de producera" eller så.

Jo, jag läste också det. Men detta är sista spelet i sagan om Solid Snake och sista spelet som Hideo Kojima producerar till 100%. I framtiden kommer han nog bara ha ett litet öga på projektet medan någon annan för producera det.

naero:

Aight! Såg bara trailern ett par ggr igår o fattade inte riktigt! Tack för hjälpen antar jag, jag missade helt att raiden var med i den scenen också?

Annars tycker jag det enda negativa med trailern var att det var för mycket fokus på Raiden och för lite på Snake. Den bestod ju mestadels av Raiden vs. Vamp (Dock var det grym scen som fan, och Raiden har blivit sjukt cool).

Fattar dock fortfarande inte hur Raiden kunde Hugga sig genom hela kroppen etc. Som Vamp sa, är han också odödlig på nåt sätt? Han verkar ju inte kunna skadas iaf.

Vamp tycker jag också var mycket coolare nu än på PS2 också.

dope shit iaf.

2007-07-12 19:44
Har fått ett svar varför Raiden är "odödlig".

Han är numera en full on cyborg ninja så att säga. D.v.s. att det som är kvar av honom i princip är hans nacke, huvud och ryggrad.

Tänkte inte alls på det... fan måste lira ettan igen!!

2007-07-12 21:07
Kommer bli helt sjukt roligt att lira igenom spelet och sudda ut alla frågetecken... om Mr Hideo vill det så klart =)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-07-12 23:27
mgs kommer alltid att vara mina favorit spel. Glömmer aldrig första gången jag kom till psycho mantis med min poalre o vi höll på att skita ner oss när han fick kontrollen att röra sig hahahahaha, vi la den på en matta oxå så dual shocken hördes inte hahaha de va tider de. fan måste lira igenom alla gammal mgs de va så längesen.

2007-07-12 23:29
fittbjörn

Jag är helt med dig, men försök att hålla dig on-topic och diskutera MGS4 samt trailern i den här tråden är du sjysst.

2007-07-13 13:15
Den första "delen" av trailern var otroligt bra regisserad. Och speciellt när Snake kämpar för att skjuta Liquid. Otroligt bra timing mellan musik och händelser.

Men jag ville faktiskt höra Liquids röst, inte Ocelots. Men jag antar att Cam Clarke har för ungt låtande röst.

Sen ang. Vamp vs. Raiden... Gillade det INTE.
Har aldrig gillat Vamp eller när MGS är allt för orealistisk rent allmänt. Jag hoppas bara dem har någon bra förklaring för deras egenskaper.
Raidens röst verkar ha blivit "bättre".

2007-07-13 15:08
one_mic: Eller för att dom är två medvetanden som delar på samma kropp?, trailern fastställde att Ocelot fortfarande har kontroll över sin kropp delvis, och att det är frågan om någon slags symbios eller parasitering i Liquid's fall, mest troligt är dock att dom sammarbetar då dom egentligen har samma mål.

Ocelot's mål var att göra verklighet av The Boss vision, Liquids mål var att återskapa Outerheaven.

2007-07-13 15:33
naero 

Tja det är klart att det kan vara som i föregångarna, men eftersom den japanska rösten för ocelot är död så kör dem enbart på liquid. Trodde det skulle bli så för oss också ett tag.

2007-07-13 21:00
Var kan man hitta trailern då?
du är kär i mig.

2007-07-15 17:24
kolla gametrailers.com borde finnas där...
Ja'da!

2007-07-15 17:25
Nästa vecka kommer hideo kojima som sagt spela spelet och visa hur gameplayet är under MGS 20th anniversary i Tokyo! det ska bli soft =)

2007-07-15 17:27
oj lääängtar
Ja'da!

2007-07-15 17:46
vem e bruden i helicoptern? är det inte naomi?
Ja'da!

2007-07-15 19:09
bara jag som såg alla tekken-moves i fighten mellan raiden och vamp? :P fetaste ripoffen nånsin ^^

annars fet trailer, men inte den bästa hittills
du är kär i mig.

2007-07-16 02:59
Längtar som fan... SOM FAN!
Hammarby Alcoholics

2007-07-18 23:14
tkr första mgs är fett bra. det var sjukt bra då det kom ut. och har spelat å  klarat alla sen dess så 4,an kommer bli riktigt sjukt nice :D
Get MAD and change

2007-07-19 12:56
är det inte samma brud i första trailern som e i helikoptern bakom liquid?
Ja'da!

2007-07-24 18:58
fan det fanns några gameplay-filmer på ign imorse (hann bara se en, då snake står kamouflerad som en staty) men nu hittar jag dom inte...

2007-07-24 19:59
Du hittar gameplay-filmen här:
http://www.gametrailers.com/player/22703.html

2007-07-24 20:02
För övrigt så ser spelet grymt ut med sköna nya moves, inte minst den när man ligger på rygg och skjuter ner de som attackerar dig bakifrån.

2007-07-24 23:16
stör mig bara på den där förbannade tunnan, seriöst..bara ploppa upp från ingenstans, jaa, jag har en tunna i fickan let´s use it :P
hatade cardboard box skiten ända sen start...annars helt ok faktiskt
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-07-25 09:43
Boxen och tunnan har alltid känts som den typsika japanska humorn, där man petar in roliga inslag på opassande ställen. Håller med om att det förstör en hel del.

2007-07-25 12:24
oh my god gameplay trailern var ju så sjukt nice! MÅSTE HA! hur jävla nice som helst!
du är kär i mig.

2007-07-25 12:27
Sitter på jobbet nu och har inget att göra så jag laddar ner den nu. 700MB haha, fyfan. Undrar om IT blir glada. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-25 13:14
Japanska röster är alltid bättre än engelska men jag blev lite rädd när jag hörde snakes japanska stämma. Har han låtit så i alla år? jag måste ju ha sett miljoner trailers där hans röst varit med.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-07-25 17:40
i MGS tycker jag alltid de japanska rösterna har varit heeelt värdelösa, jämfört med på engelska passar alla sjukt bra
du är kär i mig.

2007-07-25 18:09
fan den där trailern va ju galen fy fan va ja vill ha mgs 4 nuuuuu.

2007-07-25 18:13
SJUK trailer. kan lika gärna smälla till skallen och hamna i koma och vakna upp på releasedatumet tack!
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-08-01 01:39
Klaga inte på cardboxen, classic ju.

Jag undrar egentligen bara hur många spel timmar det blir. MGS3 flög man bara igenom...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-01 02:31
Assa har ni sett gameplay videon?!?! saaaa galet fett!!! langtar till att komma hem o se den i HD pa min PS3a :D:D

Gameplayet i det har spelet ar sa otroligt varierat. Liksom, man kan spela igenom hela spelet i Forsta person! haha da blir det ju som ett FPS totalt ;D

2007-08-01 02:43
men det var tyvärr riktigt fult. tycker aldrig dom lyckats med fps view rörelser och hur det ser ut.
du är kär i mig.

2007-08-01 04:02
men det var tyvärr riktigt fult. tycker aldrig dom lyckats med fps view rörelser och hur det ser ut.

Haller med dig i den fragan. Spelar dock ingen roll for mig for jag skulle aldrig fa for mig att spela MGS i FPS. Men det var ganska innovativt att man kunde kora spelet pa flera satt. Kan bli en ny grej som blir popular, tror du inte det?

Jag blev i alla fall sjukligt imponerad av videon. Har sett den ett flertal ganger redan och sag den for forsta ggn i forrgar.

2007-08-01 13:27
blev också sjukt imponerad, blir så jävla sugen på att lira.... och visst är det säkert nån skum typ som kommer lira fps.
du är kär i mig.

2007-08-01 14:14
Har tyvärr spelat alldeles för mycket Splinter Cell för i bli super imponerad, men klart vissa moves var ju fräna, cloaksuiten han hade var jävligt cool oxå hehe...
Gällande att spela det i FPS e ju klart häftigt, men känns inte som spelet är utformat till detta, dessutom såg det lite väl japanskt ut :D
Men det skall bli intressant..

2007-08-01 16:48

Jag tyckte det såg väldigt Splinter Cell:igt ut i jämförelse med de tidigare mgs.

Klaga inte på tunnan :P Förutom storyn är det den konstiga japanska humorn som gör mgs roligt.

2007-08-01 20:26
MGS och Splinter Cell kanske ar samma genre pa papper, men spelen gar knappast och jamfora.

Speciellt 4an da du kan spela det som ett vanligt actionspel eller smyga. Lite bredare gameplay an splinter cell.

2007-08-01 20:26
och sjalvklart ar storyn karnan i MGS, men trodde inte det behovde namnas.

2007-08-01 21:12
Pigeon

MGS och Splinter Cell kanske ar samma genre pa papper, men spelen gar knappast och jamfora

hmm, undra varför då varenda sajt "alltid" jämför just dessa mot varandra..kanske för att det inte finns några andra i denna genre som e värda nämnas...spelen lånar och kopierar ideer från varandra konstant, bara att Splinter cell serien e lite mer "västerländsk" i spelstil

Speciellt 4an da du kan spela det som ett vanligt actionspel eller smyga. Lite bredare gameplay an splinter cell.

MGS e väl ytterst lite/om inget, mer betonat på action, huvuddelen har alltid varit stealth i dessa spel (förutom boss fighter möjligtvis), splinter cell kan spelas precis likadant, handlar enbart om hur skicklig du är, men klart hela charmen försvinner, om man väljer och spela så...sett folk som "speedrunar" Splinter cell som aldrig förr, hehe..

båda är fantastiska spel, handlar om vad man gillar bara :D 

2007-08-01 21:18
Men jag ser definitivt fram emot det, storyn e ju MGS spelens starka sida som du säger...kanske lite "för" starka sida ibland :P
Personligen tycker jag (och många andra) att det blev alldeles för mycket dialog i "Sons of liberty" t ex...

2007-08-01 22:13

MGS e väl ytterst lite/om inget, mer betonat på action, huvuddelen har alltid varit stealth i dessa spel (förutom boss fighter möjligtvis), splinter cell kan spelas precis likadant, handlar enbart om hur skicklig du är, men klart hela charmen försvinner, om man väljer och spela så...sett folk som "speedrunar" Splinter cell som aldrig förr, hehe..

Forst kanske jag bor poangtera att jag tycker splinter cell ar valdigt bra spel, dock mer vasterlandska som du sager.

MEN, jag tycker fortfarande att spelen ar valdigt olika. MGS har alltid varit ett stealth-action spel, men splinter cell har alltid fokuserat mera pa stealth tycker jag. Upplaggen tycker jag ar ganska olika ocksa. Dock vill jag inte uttala mig for mycket gallande SC, eftersom jag inte spelat spelen sarskilt mycket.

Men som sagt, 4an speciellt, gar ju att kora som ett actionspel totalt. Du kan ju liksom hoppa med Land A exempelvis och kriga dig fram med de etc och inte smyga alls. Detta ar vad jag menar med ett bredare gameplay. Men menar absolut inte att SC ar ett samre spel, bara att jag tycker de ar valdigt annorlunda, aven fast de har liknande element.

For mig ar MGS snarare en soldat medan SC ar James Bond typ.

Och angaende for mycket dialog i MGS2 kan jag halla med om, och det har ju dragits ner valdigt mycket pa just sant. Men jag tror samtidigt inte jag skulle tycka MGS var sarskilt kul, alltsa inget over average, om det inte hade varit for storyn. Forutom 3an (och nu 4an formodligen) som hade otroligt roligt gameplay och harliga miljoer.

peace

2007-08-01 23:16
Är det en boss jag vill se igen så är det Psycho Mantis

2007-08-01 23:25
MGS bossfighter har ju alltid varit off the hook!

De absolut basta bossfighterna jag har spelat har varit i mgs-spelen.

The end (enligt mig basta nagonsin!)
The boss
The fear
Psycho Mantis
Metal Gear-bossarna (Forutom i 2an da de blev lite monotona)
Solidus Snake
Sniper Wolf
Fatman
Olga/Revolver Ocelot (Simpla men sjukt roliga)
Grey Fox
Har sakert missat en del, men sjukt bra bossfighter iaf. The end var sa javla kul forsta ggn. Vet att jag korde enbart med sniper da (visste inget annat satt) och satt i typ 45 min. Kandes ocksa som lite riktigt sniping, man smyger, gommer sig, letar och BAM! Miljoerna bidrog ocksa till den bossen. Aaah maste lira MGS3 igen for typ 45e ggn :D

2007-08-02 02:42
Gillar inte din lista....The end var ju bara tråkig, och the fear? bara äcklig och ful, inte cool alls.

De coolaste bossarna var ju LÄTT från MGS1.

1. Grey Fox
2. Sniper Wolf
3. Mantis / Raven

Jag gillade inte bossarna i 3an så mkt, tyckte att dom var FÖR övernaturliga, som tex The fear och den där jeting-mannen. Dock så tyckte jag astronauten var cool.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 02:57
Jag gillade inte bossarna i 3an så mkt, tyckte att dom var FÖR övernaturliga, som tex The fear och den där jeting-mannen. Dock så tyckte jag astronauten var cool.

Smaken e som baken. Jag e iaf inte ensam om att tycka att the end ar en javligt bra boss. Och du kan val knappast saga emot att den ar valgjord som fan? Finns ju massa satt att klara honom pa etc, och miljoerna som sagt ejavligt snygga. Spanningen nar man kor honom for forsta ggn ar sjukt skon!

Sen maste jag halla med dig pa Vulcan Raven, sjukt laskig kommer jag ihag! haha, iofs var jag typ 10-12 bast men enda ;D

Annars tycker jag 3ans bossfighter e de absolut basta, och vilken astronaut tanker du pa? menar du the fury? for jag tycker the fury ar ganska trakig. Lite laskig sa dar forsta ggn men han var inte sa innovativ.

2007-08-02 12:11
fury var ju ganska nice, men bossarna över lag i MGS3 är inte bra.

The End är en nice fight, känns inte som en vanlig bossfight, men Pain är den sämsta nånsin, fear är också jävla värdelös, kanske lite kul fight men sämst jävla karaktär och dålig röstskådis. och både volgin, the boss och ocelot i 3an lämnar mycket att önska jämfört med dom andra spelen.

1an var varje boss perfekt. 2an gillade jag inte metal gear-bossen (/-arna), och om man räknar fortune som en boss så e den också trist :P
du är kär i mig.