Förväntade mig att den skulle vara uppe när jag vaknade, men icke.. Läste nu på forumen att den skulle komma upp 15.00 vår tid. (osäker källa) Hoppas videon är informativ när den kommer, så man vet om man kan sluta hoppas på ett bra spel.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
skön testbild ändå. hoppas att den är från fallout 3 så dom inte ändrar nånting på känslan och designen på spelet från de första två.
Ja, retro 50-talskänslan är ett måste i Fallout. Förhoppningsvis har Bethesda insett så mycket
det blir kul att se vad dom har för musik i spelet också, den atmosfäriska ambienta "musiken" som ligger i de tidigare spelen är ju en stor grej i spelkänslan
Själva testbilden som ligger uppe nu har vi ju sett tidigare som loadscreen i Fallout 2, men precis som er andra så hoppas jag på en 50-talskänsla. Jag läste några intervjuer på
www.nma-fallout.com med utvecklarna och det framgår ganska tydligt att "duck and cover" och 50-talsinfluenserna kommer att vara ganska starka även denna gång.
Förövrigt också sjukt besviken på att den inte kommit upp än, men den som väntar.... väntar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
deras svervar krashde 15.07 typ va fan!
Varning! (the post you just read might not be serious at all. The creator take no responsibility for what so ever. (if you ban me i will sue you))
Ändå ett bra tecken att servrarna kraschar. Visar att det finns intresse :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
jag har kommit in på testbilden hela tiden, men inte forumet...
Det var ju snyggt iallafall, men sa inte så mycket om själva spelandet. Vilket egentligen är precis som en första trailer ska vara, nu vill man bara ha mer:)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Det är ju en teaser, så jag förväntade mig inte att se nåt ingame. Förhoppningsvis kommer vi få mer info om spelet snart. Om de bara hade gjort som Blizz gjorde med SC2, en teaser, ingame footage, information kring spelet osv.. Men det man såg i trailern gillade jag starkt. 50talsmusik, vault boy poster, skön omgivning och Ron Perlman. Mina förhoppningar om FO3 har höjts
Det kändes ju Fallout iaf så teasern gjorde mig glad. Nu får vi sitta och ta på oss själva medan vi väntar på lite ingame footage
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Fallout 3 på omslaget till kommande numret av
gameinformer som kommer 18/6. Hoppas det avslöjas mer info då.
Tydligen släpps FO3 även till PS3 och Xbox360.
Tycker dock att "reinvent" klingar illa =/
Jag tycker att multplattform klingar illa. Det betyder att spelet förmodligen blir en fördummad/simplifierad version av föregångarna precis som Oblivion och KotOR.
Jag tycker att teasern visar att det kan bli bra det här. En sak som jag börjar tänka på är att det kanske bara utspelar sig i en stad denna gång? Tänk er själva. Många av konceptbilderna och nu även teasern utspelar sig i Washington. Det är ju högst osannolikt att det faktiskt skulle vara begränsat till en stad, men det skulle också kunna bli en häftig tvist på spelserien. Att försöka hålla sig vid liv i en stad som står i lågor och ruiner med Brotherhood Of Steel som patrullerar gatorna (för visst tusan är det BOS vi ser i trailern?)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
upp...nån som hört nå mer?
hejja
trailern som black isle gjorde är faktiskt finare.
här scans för de som missat
här
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
lite skillnad på en taeser och en in-game trailer också:D men de såg ju ganska bra ut..likt 2an som fan..
hejja
"upp...nån som hört nå mer?" Numret av Game Informer med Fallout 3 på framsidan har släppts, och scans finns ute på nätet.. Man fick inte veta jättemycket av storyn. Din "stam" har bott i en vault sen kriget startade, men en dag när din far (röst av Liam Neeson) plötsligt försvinner lämnar du vaulten för att söka efter honom. Det är som de flesta antog FPS. Striderna är dock både turnbased och realtime, vad jag förstod. Först kör man turnbased och har action points. När dina AP är slut kastas du ut i real time tills AP laddas upp igen. Alternativt kan man välja att endast köra real-time, men det blir svårare så. Man har en bärbar "kärnvapen-katapult", som även om jag inte vet några detaljer, låter löjlig.. De ska använda sig av S.P.E.C.I.A.L. systemet från tidigare Falloutspel, vilket jag uppskattar.
kärnvapenkatapulten låter riktigt kasst. jag blev först besviken på FPS (även om man kanske inte är nån riktig FPS), men det verkar ju bli riktigt grymt ändå. nåt som låter hur coolt som helst är att vapnen går sönder och om man dödar nån kan man sno typ pipan på hans picka och uppgradera sitt eget vapen...även att man kan ratta in radiostationer med pip-boyen
var har ni hittat denna info? länka mig dit o stora internetgudar
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
hittade i nån tråd på somethingawful forumen... vad kommer det här kräva för grafikkort senare?
Frågan är vem som sänder radio i ett wasteland. Mutanterna är skitfula. Jävla Oblivion with guns.
vem skulle inte sända radio? mutanterna såg ut som typ orcher..:(
nån som kommer in på sidan nu?.. Access is age restricted. står de för mig:S
hejja
Verkar som att jag hörde rätt. Det verkar bli en oblivion with guns som det ser ut just nu. 7
30 timmars speltid laste jag visst, fy fan vad sugigt om det stammer. Mordar de Fallout serien kommer jag ga postal.
snackar ju om 20 på en hel del siter. Sedan verkar dialogvalen av allt att dømma riktigt værdeløsa vilket iofs inte var ovæntat. Læste intervjun med hayes och howard i Level och man vill ju bara dra dit och slå på dem.
Det skulle va kul om någon vidareutvecklade "säg-vad-du-vill" grejen som fanns i Fallout 1 så att man instället för att välja bland olika dialogval skulle kunna skriva exakt vad man vill säga.
Ja, det har ju kommit fram mycket mer info om spelet sen den här tråden skapades. Ju mer jag läser, desto mindre blir mina förhoppningar om att det kommer bli en värdig Fallout1/2-uppföljare. I en intervju blev en av utvecklarna tillfrågad om Oblivion-motorn (som de använder till F3) skulle klara av turn based. (vilket i sig är en dum fråga) Utvecklaren svarade med att de inte har kollat på det alternativet. Fighterna i Oblivion är i realtid, så de ville fortsätta med det i F3. Visar bara att de inte kan göra Fallout 3, bara The Elder Scrolls V: Fallout. Verkar som att de flesta Fallout fans är väldiskt skeptiska, medan folk som av nån anledning älskar Oblivion tycker det verkar skitgrymt. Men det är väl ingen nyhet att Oblivion-fansen är målgruppen.. Tyvärr.
Caliber Man ska ju kunna "pausa" och lägga in kommandon som jag har förstått det. Jag kan förstå att bethesda inte vill göra sina fans besvikna men då kan de ju våldföra sig på något annat än fallout. De har ju bland annat sagt att de gör fallout 3 som 1:an och 2:an hade sett ut om de skapats idag...ska man skratta eller gråta? Man ska inte hata på något man inte spelat ännu men det verkar inte som att bethesda fattar vaf fallout handlar om. Hayes påstår att han spelar fallout 2 varje dag på sin laptop för att i nästa andetag attackera humorn i spelet, wtf mate? Aja den som lever får se. Jag är iaf djupt orolig.
Äh fitta, det här kommer att bli så jävla skit känns det som nu :(
jag har inte sett en enda som verkar tycka att det här kommer bli bra. hur kunde dom göra så fel?
Jag tror på det här projektet. Dock mer på Mass Effect för att ta upp ett liknande spel i samma genre.
"Man ska inte hata på något man inte spelat ännu men det verkar inte som att bethesda fattar vaf fallout handlar om. Hayes påstår att han spelar fallout 2 varje dag på sin laptop för att i nästa andetag attackera humorn i spelet, wtf mate?" Eftersom det är de som gör spelet så förstår de nog mycket väl vad spelet handlar om, huruvida de inte förstår sig på Fallout 1 och 2 är ju skitsamma. Tycker bara det är bra om striderna är i realtid och världen är i skön 3D.
njut
grejen är ju att man vill ha ett spel i samma anda som fallout 1 och 2? inte nåt helt nytt spel utan humor och med realtidstrider
"grejen är ju att man vill ha ett spel i samma anda som fallout 1 och 2? inte nåt helt nytt spel utan humor och med realtidstrider" Försvinner humorn är det ju lite trisst. Men realtidsstrider är enbart bra tycker jag, mycket roligare. Förstår mig inte på folk som är rädda för förändringar och snöat in sig så mycket på ett flera år gammalt fightingsystem från sina gammla favoritspel. Dessutom är fightingsystemet i Fallout knappast bra, så sjukt jävla segt när man dragit på sig massa fieder och måste stå och vänta så jävla länge.
njut
sant iofs. men det skulle vara mer som typ, baldurs gate isf, att man kunde pausa striden och ge kommandon till alla, och sen sätta igång igen. nån form av paus/turnbased måste det bli :)
Gillar också att de gått över till realtidsstrider, fast egentligen är det ju en hybrid av turnbased och realtid (kompromiss mellan det nya och det gamla, tex bioware som somliga av er kritiker hyllar har ju använt det systemet i flera av sina spel och då verkar det ju fungera för er...) Oblivion var ju minst sagt ett bra spel, så jag hoppas Bethesda utvecklar spelet efter eget huvud fast med fallout serien som ledstjärna när det gäller design, dialog, stämmning. Då kan det bli riktigt bra. Och det här "är man dum nog att spela fallout på konsol så borde man skämmas" patetiska skitsnacket förstår jag mig inte på. Finns inget som talar talar för att en pc verson skulle te sig bättre än en konsol verson. När man klagar på att vissa spel släpps på konsol är det av rationella skäl. Till exempel: fps element, overview strategi element eller spel som i stor del är baserade på player to player dialog dvs mmorpgs . Nu för tiden finns det i och för sig lösningar på alla dessa problem även till konsol. Men det ända av dess inslag som ser ut att finnas i fallout 3 är ju fps delen och den vill ni ju inte ens ha, så vad fan klagar ni på? Tänk till innan ni slänger ur er skit av bara farten.
"Och det här "är man dum nog att spela fallout på konsol så borde man skämmas" patetiska skitsnacket förstår jag mig inte på." Skulle ju passa perfekt med fallout 1 & 2 portade till Nintendo DS dessutom.
njut
"Oblivion var ju minst sagt ett bra spel" Det kanske var ett bra spel, men det var ett skitdåligt RPG.
Hela världen levlade upp samtidigt som du. En fiende var lika lätt/svår på lvl 1 som lvl 10. Det går mot hela syftet med att levla. Konversationerna var riktigt värdelösa. Wow, alla har en röst, men ingen nåt att säga. Fördummade rpg-elementen ytterligare från tidigare TES. (färre attributes osv) Bethesdas definition av frihet är en stor värld. Väldigt få valmöjligheter att göra quests på olika sätt. När man väl kunde klara quests på olika sätt, blev utgången oftast densamma ändå, inga påföljder. Bryt in dig i ett hus när INGEN är i närheten, vakterna kommer ändå. Man kan inte sälja stulet gods till merchants. Hur visste de? Spooky.. Väldigt obalanserat. Med en låg level invisibility-spell kunde man springa igenom alla Oblivion gates utan att slåss, för att mana regenerades snabbare än man förbrukade den. osv osv
Självklart fanns det även bra grejer med Oblivion, men det var inte RPG-relaterade grejer.
Jag förstår att folk som kom från att spela Halo kan gilla Oblivion. Av samma anledning tilltalade det inte de flesta som gillade Baldur's Gate och Fallout.
Sen är ju striderna långt ifrån det enda de har ändrat.
Lead developern har sagt att han tycker att Fallout's humor var "silly", och ska inte finnas i deras spel. Det är omöjligt att snacka mer orc.. super mutants, för alla är onda och vilda. I FO2 var supermutanten Marcus sheriff, och gjorde ett jäkla bra jobb =) Man kan inte bilda en grupp, för att utvecklarna inte gillar när de inte kan kontrollera sina partners. Konversationer ska inte kunna ha "negativ" utgång, för de vill inte "bestraffa folk för att de vill prata". Utvecklare från Black Isle har erbjudit sig att hjälpa med spelet, men Bethesda vill göra spelet på sitt eget vis. Man har en jävla kärnvapenkatapult. osv osv
De verkar inte ha fattat att RPGs handlar om frihet, och inte att utvecklarna ska bestämma hur jag ska spela..
Men det finns tydligen en hund med i spelet, så de verkar ha fattat vad Fallout handlade om i alla fall, så finns ingen anledning att vara orolig..
Förstår inte varför Beth ens licenserade Fallout för flera miljoner när de ändå ska göra ett helt annorlunda spel.
De hade kommit undan med att göra exakt samma spel med en annan titel.
Fallout1/2 var ingen stor mainstream hit. Visst har de trogna/fanatiska fans, men det här spelet är inte menat för dem ändå..
Caliber P22 ,
Även fast jag har min skepsis mot Fallout 3 spelet, så ska jag försvara lite grann.
"Lead developern har sagt att han tycker att Fallout's humor var "silly", och ska inte finnas i deras spel."
Han tyckte att Fallout 2 humorn var för over the top, ville ha det mer på Fallout 1s nivå. Inte att alla humor skulle bort eller så, bara att inte ta det till Fallout 2s nivå. Jag tycker själv detta är bra, då jag tyckte att det var för mycket i F2, jag blev mer indragen i Fallout 1 än 2an.
"Man kan inte bilda en grupp, för att utvecklarna inte gillar när de inte kan kontrollera sina partners."
Man kan visst bild grupp, men dock finns det än så länge bara 6 personer man kan få som följeslagare, de planerar dock fler.
"Konversationer ska inte kunna ha "negativ" utgång, för de vill inte "bestraffa folk för att de vill prata"."
Vart har du läst det? Vad jag hörde var det ett rykte som gick runt men som de sa var felaktigt.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
"Man kan visst bild grupp, men dock finns det än så länge bara 6 personer man kan få som följeslagare, de planerar dock fler." 5. Will party members be deep and interesting characters, with their own unique personalities and desires? Maybe even secret agendas? Or will they just be henchmen who do your bidding? There are a very limited number of followers you can get, I would never call them “party members” because I think that leads to a different expectation. Yes, they have pretty strong and defined personalities. I’m always leery of the follower thing, because if I’m not in direct control of someone who’s supposed to be helping me, they often seem to do something stupid. That being said, I’m pretty happy with how far we’ve come with them, and the amount of things you can tell them to do.källa Jag tolkar det som att dessa "followers" kommer fungera mer som i Oblivion när du i vissa quests fick tillfälliga följeslagare, än som i Fallout när man kunde välja att ha "party members" om man så ville igenom hela spelet. Jag kan ha fel.
Eftersom du nämner specifikt att de har 6 st än så länge verkar vi ha olika källor. Var läste du det?
"Vart har du läst det? Vad jag hörde var det ett rykte som gick runt men som de sa var felaktigt." Jag hoppas det du säger stämmer. Jag tror det var i nån intervju jag läste det för ett par månader sen, så har tyvärr inte kvar källan.
"Konversationer ska inte kunna ha "negativ" utgång, för de vill inte "bestraffa folk för att de vill prata"." Det där var faktiskt riktigt dåligt. Hade skitkul i Fallout 2 när jag hade sex med maffiabossens dotter och fru och dog för det.
njut
Explict Eftersom det är de som gör spelet så förstår de nog mycket väl vad spelet handlar om, huruvida de inte förstår sig på Fallout 1 och 2 är ju skitsamma. Tycker bara det är bra om striderna är i realtid och världen är i skön 3D. Jag vet att du förstår vad jag menade. Utveckling hit och dit, jag har inga problem med ett förändrat stridssystem (det är irriterande att vänta på att femtioelva pundare ska röra sig över skärmen i snigelfart när man bestämmer sig för att döda en vapenförsäljare inne i ett hus för att få tillbaka sina pengar). Det som oroar mig är alla märkliga uttalanden som de kommer med. Hur kan man ens säga något så urbotat korkat om dialogerna när man utvecklar ett falloutspel? Kommer man ens kunna vara tjej? att knulla metzer för en discount på vic var ju guld.
alltså. kärnvapenkatapulten. den säger ju allt om det här spelet
upp^^ har det inte kommit någon mer info om detta spel, har lite slø googlat men inte hittat så mycke..
hejja
fallout2 verkar ju skitballt! =D "köper" det just nu... kommer 3an ta mycket på prestandan?
Get Random!
Fallout 2 är mitt favoritspel, ha kul med det. FO3 lär nog kräva rätt kraftig dator, med tanke på att den bygger på Oblivion-motorn som också var väldigt krävande när det släpptes..