I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mario är död enligt mig.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-12-07 00:27
mario dog på 64 = well known fact

2006-12-07 10:31
Har ni spelat de senaste spelen med Mario på GBA?
•pave paradise•

2006-12-07 14:45
din bok är ju redan en flopp grabben... du kanske inte spelat new super mario bros till DS????

det är hur bra som helst
Please, save me Jebus!

2006-12-07 16:18
spöket P24: kidding me?

Jag spelar en satans massa spel på de flesta format  och har gjort det väldigt länge, och jag rankar nog super mario 64 som det bästa spelet någonsin i alla kategorier.

2006-12-07 17:15
Jag tror att spel är mest magiskt när man är i åldern 8-12, de spelen som fanns och man spelade då tycker man är de bästa nånsin. Själv tycker jag att Nintendo 64:an har de bästa nintendospelen. Super Mario 64, Goldeneye, Ocarina of Time, Perfect Dark, Lylat Wars.

Att spela Chrono Trigger och Super Mario World 10 år efter att de släpptes är helt enkelt inte samma grej och jag är rätt säker på att A Link to the Past skulle vara min favorit bland zeldaspelen och inte Ocarina of Time om jag hade varit sju år äldre.

Det var ju ascoolt när Super Mario 64 kom, det var väl ett av de första "riktiga" 3d spelen?
Jag kommer ihåg reklamen som gick på tv, hur svårt det var att styra i början och allt. Lätt etta på min mariolista.

2006-12-07 21:46
the_real_apa P17

Wörd, kommer ihåg när jag spelade det för första gången utanför leksaks affären när jag var fett liten. Jävlar i havet vad svårt jag hade för att styra, till slut hamnade jag i vattnet och kom inte upp igen kan jag säga XD
You already know, den e on lean!

2006-12-07 22:08
psychedelia P24

läser du ens inläggen? har du spelat eller ens hört talas om New Super Mario Bros?????
Please, save me Jebus!

2006-12-07 22:21
grafiken är 3D men miljön är vanlig 2d plattform, jo bara till DS, men dom kan fortfarande. Fantastiskt roligt.

kolla denna filmen: LÄNK
Please, save me Jebus!

2006-12-11 10:08
jag lovar att både supermario och zelda till wii kommer va cp bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-11 10:56
super mario är det enda rätta.
syumoan akoinwe!

2007-01-24 20:51
Visst mario spelen har lagt sig lite på kant i hyllan men du måste erkänna att Paper mario 2 the thousandyear door var tungt som fan... ångrar nästan att jag sålde det =´(
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.
Hangaround

2007-01-25 17:20
Super Mario dog redan till Nintendo 64 :S

Mario 64 var revolution !
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-01-26 19:13
Nintendo är döda, dom har sålt sin sista vita likkista i form av en "nyskapande" leksaksmaskin med viftkontroll.

2007-01-26 19:56
Alla som säger nintendo är döda måste nog ha missat deras säljrapport för det här året. Seriöst, de gör LÖJLIGT mycket pengar.
Och Wii:n går knappt att köpa i Usa fortfarande, samma med DS Lite som förövrigt sålt snabbare än ps2 än så länge.

Jo, de är verkligen NINTENDOOMED. Som det ser ut skulle fan nintendo komma att kunna köpa Sony inom 5 år.

2007-01-26 19:57
Och innan ni blir galna gör det den sista kommentaren, det var ett skämt.

MONEY

2007-01-26 20:18
Anledningen varför jag skriver detta är att jag funderar på att skriva en bok om hur Nintendo floppade ut ordentligt med hjälp avhög teknologi.

Jag tippar på att du kommer sälja 5 ex...
What would macgyver do?

2007-01-27 06:26
för det första så var ingeting bra med n64. Någonstans Grafiken var kass och kontrollen var keff. OcoT var okej för att utveklarna ville så himla väl men maskinen och des totala brist på kvalite drog ner det till en trea.

Om man mot förmodan kan tala om någon slags död för mario så kom den i samband med det sjukt kassa Super Mario Land 2  till gameboy där också nintendo kanske sämsta och tråkigaste karaktär Warrio gör entre. Sen så är wario-ware sjukt bra men det är en het annan sak.

Bästa Zelda är enligt mig Links awakening tätt följt av links adventure och a link to the past på en delad andraplatts. jag har dock inte spelat twilight princess.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-01-27 12:33
Nintendo 64 var en mörk era ja...
Men trots att Wario är tråkig brukar hans spel inte vara det, och har du kollat in hans nästa plattformsspel till ds? Verkar galet bra.