I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mario är död enligt mig.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-11-18 15:07

Mario är död enligt mig.

Under 20 år så har Nintendo existerats i Sverige med otroliga speltitlar.

Fast jag måste tyvärr säga er att den gamla Mario som gick ner i rör och hoppade på olika typer av fiender är död.

Hans senaste spel utspelas i rymden, sen NÄR attraherades en rörmokare i rymden?

Alla uppföljare till Nintendo spel har aldrig varit sig lika, liksom titta bara på Mario/Zelda 2 till NES (Knappt identiska) för att sedan göra stora titlar av det i 3:an (SMB 3 och A link to the past).

Men hur som helst, sedan Gamecube och allt som har med hög teknologi att göra så dog mario spelen.

Jag hade förväntat mig ett otroligt mario spel till Gamecube som slutade med att han gick runt med en vattenpistolsmaskin.

Mario är död helt enkelt.

Anledningen varför jag skriver detta är att jag funderar på att skriva en bok om hur Nintendo floppade ut ordentligt med hjälp avhög teknologi. Den moderna människan idag behöver teknologi och skiter i insidan av innehållet.

Det senaste Mario utspelas i rymden bara för att den nya kontrollen skall fungera bra.

Admin

2006-11-18 15:15
Men hur kan du bortse från New Super Mario Bros?

Det var ju en fet tilbakagång till Super Mario World, bara lite med tekniskt raffinerat.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2006-11-18 15:36
Den moderna människan idag behöver teknologi och skiter i insidan av innehållet.

Yeah, du har helt rätt när du säger det. Du är också lämplig att föra talan för alla människor på hela jorden.

Inte.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-11-18 15:38
Tycker Super Mario till N64 va riktigt tungt, men tar iof inte dom äldsta

2006-11-18 15:41
du får lira det där mongospelet som finns med på super mario allstars..

det som e som ettan fast en miljard banor ;D
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-18 15:51
Super Mario dog redan till Nintendo 64 :S

Super Mario 64 var ju fan bästa Mario spelet!

2006-11-18 16:10
Super Mario 64 va klockrent tycker jag

2006-11-18 16:40
spetsnaz

att säga att mario är död är som att säga att kina är upponer. det är både ovanligt korkat och dumt, usch nej så är det inte!!!
vem, ärligt talat, bryr sig?

2006-11-18 18:06
Super Mario Sunshine lever helt på bonusbanorna utan vattenkanonen. Resten av spelet är väldigt jaha.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2006-11-18 18:13
spetsnaz

Att super mario bros 2 i Europa skiljer sig fett från ettan bero ju på att det inte ens va ett mariospel från början. Det riktiga SMB2 som finns med på SM Allstar är näst intill identiskt med ettan och de ville därför inte lansera detta spel som SMB2 utanför Japan. Istället tog de ett redan färdigt spel å bytte ut karaktärerna mot Mariogallerian.

Japp! jag är en trollkarl!

2006-11-18 18:16
Sen att säga att Nintendo gått under på grund av högteknologi är ett väldigt konstigt sett att se på det, t.ex. att de valde kassetbaserade spel till 64 är väl ett av deras största misstag? Sen är ju inte gamecuben känd för att vara en monstermaskin, och Wii kommer ju definitivt inte att vara det.
Japp! jag är en trollkarl!

2006-11-18 18:43
Alla Mario-spel som kom efter 64:an var bara skit enligt mig.

Det är teknologi som gör att dagens spel är mer nogranna med grafik och kontroller än själva innehållet.

Liksom vad i h-vete gjorde dom med Zelda spelet till GC? Han blev en anime-figur mitt i allt.

2006-11-18 18:58
spetsnaz - äh! vafan. Wind Waker e ju lätt bland dom bästa zelda liren. Hur bra som helst förutom seglaruntmedbåtjävelbiten bara.

Har du spelat det?
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-11-18 19:03
NEJ NEJ new super mario broso super mario 64 och mario kart ds rockar och mario and luigi partners in time va tungt med o yoshis island 2 som kommer snart ser helt ok ut med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 22:48
"sen NÄR attraherades en rörmokare i rymden?"

sen när hoppar rörmokare på gående svampar och onda sköldpaddor. dude..super mario är inte realistiskt. go with it.
huvudsaken är att spelen fortfarande är roliga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 23:55
Jag blir nedstämd när jag läser sån här dynga

2006-11-19 00:28
habibi_yayo P26
Super Mario dog redan till Nintendo 64 :S

Sant, men det var ett fruktansvärt roligt fristående spel!
psys?x - cameljockeys
presented by Lead Paint, Delicious but Deadly!

2006-11-19 10:19
Jag kan gå med på att Super Mario Sunshine inte var så bra som det borde ha varit, men något annat går jag inte med på. Super Mario 64 är ett av mina favoritspel, all time, New Super Mario Bros var nästan perfekt, och alla inkarnationer av Mario Kart kicks ass!

Och Wind Waker är bästa Zelda-spelet.

2006-11-19 10:50
Super Mario 64 är lätt bästa. Sunshine tyckte jag inte om..Nya Galaxy tror jag på..Jag tänker inte i första hand att det är i rymden..utan att det e ett nytt Mariospel. och..Mariospelen har väl aldrig haft dålig grafik eller spelkontroll..

Windwaker är verkligen ett bra spel..inte bästa Zelda..men nästan.

2006-11-19 12:11
Eksem P24:
Sunshine är underskattat som fan, men m64 är helt klart bäst.

2006-11-19 12:41
Tycker inte heller att Sunshine va sådär bra som man ville, men konstigt om man hade höga förhoppningar efter 64.

Och att se över Wind Waker bara för grafikens skull? Du är nog inte rätt människa för en bokskrivning när du dömmer innan test.
360 GT: Beezwaax

2006-11-19 14:44
Hmm, hur kan du ens säga så efter New Super Mario Bros?
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-11-19 14:54
Wind Waker är det bästa Zelda spelet enligt mig..
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-11-19 15:33
wind waker är lätt etta i min bok bland zelda spelen
Tråd dödadar!

2006-11-19 17:12
Jag gillar Ocarina of Time rätt mycket, faktiskt. Klar favorit bland Zelda-spelen iaf.

Mario död? Har du spelat Super Mario Advance 4: Super Mario Bros 3? Tokbra. Har du spelat New Super Mario Bros? Ännu bättre. Mario är i högform.
•pave paradise•

2006-11-19 17:14
New Super Mario Bros krossar ju ditt argument att mario är död direkt.

Dessutom verkar Galaxies skitfett och vem fan bryr sig om att en rörmockare är i rymden? Snart säger du väl MGS är dött för det är så overkliga karaktärer med i det nu...

2006-11-19 19:19
Mario är väll den mest levande tvspels hjälten?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-11-19 21:51
Dom som säger att Windwaker är ett utav dom bästa zelda spelen måste ju vara helt skeva i huvudet? Har ni inte lirat A Link To The Past eller Ocarina Of Time?

...Off-topic ftw!...
You already know, den e on lean!

2006-11-19 22:18
Och den som säger Wind Waker var ett dåligt spel är på crack!

" I'm kicking my girlfriends ass in wii sports.

the only thing she had to report was "It makes your boobs jiggle."

Damnit nintendo! Jag vill också ha en Wii =(

2006-11-19 22:53

Jag säger inte att Windwaker är ett dåligt spel men det är det sämsta i serien efter Majoras mask (vilket var det sämsta nånsin)

Angående Wii så har en snubbe som har spelat Wii lagt upp en tråd här och det var tydligen inte bra alls :( Damn jag hade så höga förväntningar :(:(:( Nintendo </3

2006-11-20 00:02
Visst att Majoras mask var kassast of doom hittills. Men Wind Waker ligger på delad etta med A Link to the Past! :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-11-20 01:02
Dom som säger att Windwaker är ett utav dom bästa zelda spelen måste ju vara helt skeva i huvudet? Har ni inte lirat A Link To The Past eller Ocarina Of Time?

ETT av dom bästa skrevs det..inte DET bästa..dessutom är det väl ganska individuellt..att säga nån e skev i huvudet är bara löjligt. Tycker man nåt så gör man det.

Jag tycker Ocarina of time är det bästa..sen Wind waker.

2006-11-20 06:32
Jag tycker faktiskt Wind Waker är DET bästa, trots åka båt-grejjen som blir rätt tröttsam efter ett tag. Resten av spelet är så bra!

Jag måste påpeka att jag gillar barnsligheten och de breda penseldragen som genomsyrar såväl grafisk design som storyn. Ja, det är coolt med naturtrognare och mer episka Link också, men Wind Waker-designen gillar jag allra, allra bäst.

Och jag har spelat alla Zelda-spelen och klarat de flesta. Och det sämsta Zelda-spelet är ju tvåan till NES. Det är inte alls särskilt roligt. Alla Gameboy-spelen är inte så heta hela vägen heller.

2006-11-20 08:16
Ja, det är en helt underbar grafik, Wind Waker. Så vackert, stilrent! :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-11-20 14:00
""sen NÄR attraherades en rörmokare i rymden?"

sen när hoppar rörmokare på gående svampar och onda sköldpaddor. dude..super mario är inte realistiskt. go with it.
huvudsaken är att spelen fortfarande är roliga."

Haha, så sant :)

Sebbewhiteboy P-1,
din Zelda smak är helt åt helvete. Majoras Mask är nog det näst, eller kanske tredje bästa Zelda spelet någonsin. Har riktigt cool stämning, är det mörkaste och mest twisted Zelda men samtidigt väldigt Zelda. Toppas nog bara kanske av ALttP eller OoT.
Wind Waker är grymt också, mycket cinematisk i sina delar, men samtidigt väldigt schyst att bara hitta nya städer och öar och gå runt o utforska.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-11-20 18:16
utforskandet i Wind waker njöt jag av..att bara segla runt o markera ut på kartan..hitta grejer o så vidare..höll på så skitlänge o sket i storyn :)

kommer bli nice me den stora världen i Twilight P..älskar att utforska..

2006-11-20 20:01
Jo jag erkänner att Wind Waker är roligt asså men det har ju inte en chans mot ALTTP eller OOC :o tycker jag? ;)

gorrit 

Det var ett tag sen jag lira Majoras Mask iofs och då tyckte jag inte om det alls. Det var så sjukt svårt :S och det där med tiden gjorde ju inte allt bättre heller.. Men fan jag tror jag ska koppla in mitt N64 och ge det en till chans ;)

2006-11-20 20:03
Sebbewhiteboy P-1,
det är lite halvsvårt, eller iaf lite i början när man mest känner tidspressen. Men jag tyckte helt klart det var värt det (finns många konstiga extra grejer man kan göra också)
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-11-20 20:32
Ait

2006-11-21 19:28
Sebbewhiteboy P-1

Kolla det här forumet.
En hel del som är skitnöjda med sin Wii ska du se.

2006-11-21 20:49
Chill :)

2006-11-22 12:31
jag är inte död

2006-11-30 09:36
jag tror inte han vet vad fan super mario e för nått. han e inte död bara mindre aktraktiv så det så
fuck you and have a nice day sucker

2006-11-30 11:42
Mario är ju knappast mindre attraktiv nu, fortfarande lika fantastisk.
•pave paradise•

2006-12-05 00:24
"Liksom vad i h-vete gjorde dom med Zelda spelet till GC? Han (sic) blev en anime-figur mitt i allt." - spetsnaz 

haha
SKYSCRAPER - MILLION VIBES
http://www.myspace.com/martinnordbeck
http://www.myspace.com/millionvibessound

2006-12-05 08:36
hmm du kan ju inte säga att mario är död, för 20års sen så var det så spelen var, o nu är det mer grafiskt för att små barn gillar det mer:P...
-.-DMX-.-

2006-12-05 18:46
mario e så långt ifrån död man kan va... han finns fortfarande men kanske inte lika populär som förut men då mario kom ut så fanns det typ inga andra lir... de va de som fanns... jag själv har ett gammalt 8-bitars hemma som låg uppe på vinden... tog fram de nyligen å satt där i över 2 timmar ;D
Leksand Stars for life!!!!!!!!!!!!!!

2006-12-05 22:18

Hans senaste spel utspelas i rymden, sen NÄR attraherades en rörmokare i rymden?

Men du.. E du pårökt eller nått? sen NÄR sprang 2 italienska spaghetti älskande rörmokare runt och hoppade på sköldpaddor, elaka bruna svampar. sen NÄR hoppade 2 italienska spaghetti älskande rörmokare runt och slog huvudet i stenblock så att det ploppar upp pengar? Eller kanske en svamp som gör att man blir stor? Eller kanske en blomma som gör att man byter färg och kan kasta eldklot? sen NÄR hoppade 2 italienska spaghetti älskande rörmokare runt för att spöa nån jävla drake för att till slut få knulla en prinsessa?

Alla uppföljare till Nintendo spel har aldrig varit sig lika, liksom titta bara på Mario/Zelda 2 till NES (Knappt identiska)

Ok så du tkr att alla ska vara exakt likadana? Då blir det bättre.

Men hur som helst, sedan Gamecube och allt som har med hög teknologi att göra så dog mario spelen.

Super mario sunshine var faktiskt åt helvete tråkigt

Anledningen varför jag skriver detta är att jag funderar på att skriva en bok om hur Nintendo floppade ut ordentligt med hjälp avhög teknologi

Oj du måste vara väldigt intellektuell (vilket inte jag är som inte vet hur "intellektuell" stavas) som ska skriva en bok. Hoppas jag ser den på Wettergrens om nått år!

Den moderna människan idag behöver teknologi och skiter i insidan av innehållet.

Och du har då rätten att prata å hela jordens vägar. Exakt så som du säger är det ju oxå, jätte rätt har du... (Ironi)

Det senaste Mario utspelas i rymden bara för att den nya kontrollen skall fungera bra.

Men tror du han kan hoppa runt i samma gammla gräsiga värld som är fylld med sten block, rör etc etc i vartenda jävla spel eller? Det kanske blir najs det spelet vem fan vet.

2006-12-06 01:04

sen när hoppar rörmokare på gående svampar och onda sköldpaddor.

Och här gick jag och funderade på att bli rörmokare just för att få göra det där.. :(

2006-12-06 02:57
Vilket gnäll...snacka inte, ni vet ju uppenbarligen ingenting.
•pave paradise•

2006-12-06 23:48
SuperMario Dog när Nintendo 64 kom.
Man kunde spela mario där men inte lika kul som dom konsolerna under.