I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mario är död enligt mig.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-11-18 15:07

Mario är död enligt mig.

Under 20 år så har Nintendo existerats i Sverige med otroliga speltitlar.

Fast jag måste tyvärr säga er att den gamla Mario som gick ner i rör och hoppade på olika typer av fiender är död.

Hans senaste spel utspelas i rymden, sen NÄR attraherades en rörmokare i rymden?

Alla uppföljare till Nintendo spel har aldrig varit sig lika, liksom titta bara på Mario/Zelda 2 till NES (Knappt identiska) för att sedan göra stora titlar av det i 3:an (SMB 3 och A link to the past).


Men hur som helst, sedan Gamecube och allt som har med hög teknologi att göra så dog mario spelen.

Jag hade förväntat mig ett otroligt mario spel till Gamecube som slutade med att han gick runt med en vattenpistolsmaskin.


Mario är död helt enkelt.

Anledningen varför jag skriver detta är att jag funderar på att skriva en bok om hur Nintendo floppade ut ordentligt med hjälp avhög teknologi. Den moderna människan idag behöver teknologi och skiter i insidan av innehållet.

Det senaste Mario utspelas i rymden bara för att den nya kontrollen skall fungera bra.