Bästa spelet som gjorts till NES?
Sitter nu och spelar lite gamla klassiker.. Men, vilket spel tycker ni är det bästa som gjorts? Super Mario? North vs South? Megaman? Metal Gear? California Games? Eller vad ni nu kan tycka... Shoot!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
SMB3 Solomon's Key Goonies II
Uhhh.. lirar Punch Out nu, det måste komma på topp-5 iaf. Måste fundera ihop en topplista snart :)
Neee, hehe, kommer nog inte ens med på min topp 10 även om det är ett av de bästa NES spelen. Contra, Metroid, Mega Man Tm, Final Fantasy, Castlevania Tm, Turtles, Bubble Bobble, Tetris och ett par andra titlar kommer t.ex. före Punch Out.
Och Zelda liren så klart, de var fett bra.
Ice Climber, Balloon Fight, Mario Bros, Super Mario Bros I o II, Zelda, Megaman II, Metroid, Goonies II, Duck Hunt, Athletic World, Pro Wrestling, Shadowgate, Tennis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
binic commando och battle of olympus
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Uhhhh va min kväll kommer vara full av Nintendo och öl... Bra grejer! Tecmo bla bla wrestling, minns ni det? Asfett. Även det där andra wrestlingspelet med monstret som åt på motståndarens huvud :D Jag är en sucker för wrestlingspel till NES.. det rockar.
smb3, duck hunt
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.
Zelda Super Mario Bros 3 Metroid Kid Icarus Castlevania Bubble Bobble Turtles II Chip N Dale Duck Tales Probotector 1 och 2 Shadowgate Tiny Toon Adventures Finns ju massa guldklimpar! Mycket svårt att avgöra det bästa
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
Gun Smoke för fan lätt det bästa. nästan iaf.
Rättelse, topictiteln bör ändras till spel som släppts till nes. Iom att hälften (minst) av de spel ni nämner egentligen bara är portningar från ett annat format. Jag droppar nesportningen av arkadspelet gunsmoke. :D Det är en klassiker.
Shadowgate och bubble bobble är oslagbara!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
SMB3 och Mega Man 2 imo .. har haft mest roligt med dem
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Gunsmoke, Track n field II, Tennis, Metal Gear ( även om jag aldrig klarade det), Kid Ikarus, Smb II. dem var bra.
New Zealand Why not?
Bah.. alla säger samma spel som jag redan har i samlingen.. Antingen så har jag sjukt bra koll eller så är ni mainstream-homos. Vem vet :)
megaman såklart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kontrast: Det kanske är dus om har en fin samling då :) Var dte någon som snackade om probotector? Det är spelvärt annars. Adventure island (en ren portning av wonderboy till mastersystem. :D det spelas med fördel på ms också.) Kid icarus, gauntlet mfl, fan jag är för trött. ^^
Kontrast P21 Orka komma ihåg vad varenda bra titel hette på 150+spels kassetterna :). Det e ändå klassikerna som räknas i slutändan.
Mega man 2
Mikael Söderlund was here!
Ahh, Kid Icarus, det lirade jag för 20'e gången typ för några veckor sedan, en stark 4'a iaf på min lista, ett så jävla fett spel som borde göras om till t.ex. Wii, :)
SMB1, SMB3, Ice Climber, Punch Out?
@spetsnaz, Är du säker? Man måste vara källkritisk.
Enl.
dem var 20årsdagen 1/Sep (i år).
Enl.
dem var 20årsdagen 18/Okt (förra året)
Ursäkta röran, vi bygger om!
Bubble Bobble såklart :)
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help him on (> <) his way to world domination.
Castlevania III
A Profound Hatred of Man
California games..om det är det där bmx spelet? cobra nånting.. cobra triangel eller något sånt.. det är dom bästa! och mario såklart! och,,,aaa,,,batman!!1 de va rätt coolt fast typ..svårt!.. sen va salomons lot (?) osso jävlit ball! fan ninentod va asbra.. därifrån jag fått mina starka lungor.. (kasseterna asså) heAehe !!
någon som klarat av ghosts & goblins förresten? tror fan inte att det finns något slut..skaparna har nog bara gjort någon bana sen e det slut..fan totalt omöjligt
och jag var ändån en tvspels nörd
Gewan Du vet att konsolen inte släppes samtidigt i Sverige och USA va?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
@Coke, Yes, därför jag droppade två länkar. Iofs var det där "enl. dem" lite klåpigt/missledande då, som att jag egentligen _inte_ visste om det va. Nåja, jag är hyfsat säker på att jag visste det.
Street gangs, Double dragon, Punch out och Zelda 2
Och little Neo the dreammaster, Fet nostalgi!
Gewan feltolkade ditt första inlägg :)
Super Mario Bros 3 Fy fan vad kul det är! tycker fortfarande att det är det roligaste spelat någonsin!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Turtles II om du ska spela med polarna, även det hockey spelet där man välja mellan smala, medium eller tjocka gubbar. Minns inte vad det heter..
Keep crushin'!
Zelda, Gun Smoke, TMNT2, Blaster Master... Good times... MNåste tipsa om ett av de bästa 2-player ninjaspelen i världen som släpptes till nes.Blue Shadow (Shadow of the ninja, Usa titel). VARVA NU
Någon här som spelade ett gigantiskt rollspel som hette Earth? Det släpptes aldrig i USA eller Europa om jag minns rätt.
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3
popeye!
Maniac Mansion var grymt kul!
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help him on (> <) his way to world domination.
Zelda spelen ligger ju i särklass på första plats , sen kommer nog Double Dragon
Det Var Tur Att De Inte Var Saxen Sade Finnen Som Fick Kniven I Ögat
Jag tror definitivt att man måste dela in en sådan här nominering i olika kategorier etc. Recca måste vara den fetaste shmupen, visst, vi har många nominerade i den kategorin men många av de övriga är inte systemexklusiva som Recca och DEFINITIVT inte lika snabba.
Mega man 3, SMB 3 och Gradius
Jag gillar Super Mario Bros 2. Zelda och Link var ju kung.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
nej har ingen kört conker ,bad for day den är så jävla skön testa dett spelet .
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrraaapppppp black line.
conkers bad fur days är ett N64-spel. vi diskuterar spel till nes i denna tråd.
river city ransom :D
!LOYALTY!
skate or die2 mario trilogin sen anser jag faktiskt att snes har de roligaste spelen OF ALL TIMES!
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
oj glömde ju det roligaste: Gunsmoke
INGA TJEJER PÅ INTERNET!