Battlerappare
2007-08-22 00:29
Warhammer Online = Alterac Valley =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
T-Röd say what? =D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Jga tror inte det :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
kommer bli fedt av allt att döma. med tanke på att företaget gjorde det största (och kasnke fortfarande bästa PvP) mmo:et innan wow (daoc) och att de nu har världen som warcraft baserades på (det var nära på rättslig tvist när blizzard släppte starcraft också, det räckte inte bara med att kopiera warhammer och göra warcraft, de gjorde även starcraft av warhammer 40k (terrans=space marines, zerg=tyrranids, protos=eldar) det sorgligaste är att alla kommer kalla detta för plagiat, istället för tvärtom som är mycket mer riktigt. /sigh inga posts om att de revealat 4 av elf classerna på GC mässan? high elves: swordsmaster (tank) archmage (healer/nuker) Dark elves: blackguard (tank) witch blade (melee dps) synd att wood elves inte finns med från första början, samma med skaven. dock har mycket antytt att skaven kommer att komma med i första expansionen, bland annat concept bilder som illustrerar en clanrat(?) på olika lvl's. någon som har beta nyckel och har mer info?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja, det hade jag glömt att skriva här! (är inte så aktiv nowadays) Black Guard verkar brutala med sitt Hatred-system, att de gör mer skada ju mer skada de tar. En annan Dark Elf-klass jag VET kommer, även om det är mer en försägelse från en dev än ett offeciellt uttalande är Corsair. han säger det då han pratar om questing i warhammer online :)
bump?
Uppdatering: De har lagt upp bilder på 2 av de 4 klasserna som high elf och dark elf :)
video podcast presentationerna av classerna finns också på sidan, bara in-game på swordmaster och witch blade, utan den nya ljussättningen av vad mina ögon kan döma dock. haha, paul bernett, man måste älska honom. och hur mycket han avskyr high elves. :)
CameraObscura, vem bryr sig, WoW > Wh.
KOlaviL Du har så mycket fel. :] När WAR kommer ut kommer WAR > WoW, oavsett vilket spel som har fler spelare. Ja, den nya ljussättningen verkar <3 Lagom mörkt blir det. WoW är alldeles för ljust. (Säkert för att mörkrädda 12åringar inte ska skrämmas) :S Paul Bernett har en hel del humor :D
Hahaha, warhammer! Har en hel låda full med Chaos Space Marines här hemma :D
Känns ganska fattigt att hålla på med massa "LOL WAR -> WoW" känns betydligt vettigare att se realistiskt på saken. Har WAR någon som helst förhoppning om att hota Blizzard?, NEJ det har dom inte, WAR är för smalt och kommer främst tilltala pvp-människor, Blizzards största inkomstkälla är alla gemene man som dom fått att spela WoW och dom har WAR dessvärre inte en möjligt att sno åt sig. Det kommer fortsätta se ut som följer PVE = WoW PVP = WAR
jag förstår inte reglerna? får man bara välja ett spel att tycka om? jag tänker inte bråka över vilket spel som är bäst. men tack för uppmärksamheten._Mackan_Breaker_ P19 vad vill du se som de andra elf klasserna förresten? om du fick välja. :)
Själv är jag trött på Wow. men vad händer när jag testar ett nytt MMO? 1dagen, Jag säger till alla att det här spelet äger! 2dagen, En vanlig dag... 3dagen, springer tillbaks till wow... Så mycke som jag är trött på Wow fast det är iaf det ända MMORPG spelet som är bäst... Hitills... Slutat med PVE eller PVP, RPar 24/7 nu ba
CameraObscura P20 Ptja, jag vet redan sedan questing att Corsair kommer vara en darkelf-klass och då pratar han om "jumped by shadow warriors" så jag antar att High elf kommer kunna vara shadow warriors :P
Vidare är jag inte lika säker, men jag tror att melee dps för high elves kommer vara White Lions, och de är inte dåliga :D
Och så hoppas jag på en caster-career för dark elves med, så en sorcerer ^__^
själv då?
någon som har svenskt release datum? ungefär såklart...förseingar och åter förseningar...
tut!
Ungefär samtidigt som resten av europa :P Februari 2008 skulle jag tro.
_Mackan_Breaker_ P19 kan inte annat än hålla med dig. min tippning exakt.
Jag kan inte tänka mig nån annan. Dessutom tror jag att ranged dps MÅSTE vara shadow warrior/corsair.. Och hur coola är inte båda de? :D En corsair i T4 måste ju vara fullt utrustad med coola drakskinn osv ;)
jag skulle gilla om de ville göra ett warhammer MMORPG som inte var så jävla episkt. Hur coolt vore det inte med Mordheim online? Eller kanske Necromunda Online, det kunde bli riktigt rått och grymt.
intressant att så pass många säger att WAR har rippat WoW etc. medans det i verkligheten är det motsatta. WAR for the win.
tack_för_fisken P20 indeed. jag tror dock inte att det blir så episkt som du påstår, utan håller sig rätt mörkt ;)
Goodman menar det =/
Goodman: Skall du ha den utgångspunkten så kan du lika gärna hårddra det och säga att Warhammer rippat sin grund idé från Tolkien, det är ett ungefär lika hållbart argument. Blizzard tog kontakt med GW då dom var ett litet okänt företag och pitchade en idé om att använda GW's Warhammer förlaga för ett RTS, eftersom Blizzard var okända och GW alltid trott sig vara större än dom är så tackade man nej, Blizzard valde då istället att skapa en egen lore med egna karaktärer, något som Chris Metzen varit med och format från dag ett. I det avseendet folk menar att WAR rippar WoW rakt av så är det som _MMO_ och det är något som majoriteten av alla som just nu sitter och betatestar det är överens om, förutom att WAR gör det ljusår sämre. har massa erfarna MMO polare som säger att WAR är det sämsta MMO dom någonsin spelat och att det mest känns som ett fantasilöst försökt att apa efter idéer som Blizzard kläckt. Och eftersom "LOL WAR -> WoW" pratet redan är igång så kan man väl lika gärna passa på att fastställa också att det kommer aldrig komma någon WoW dödare, Blizzard har inte och kommer inte få någon att konkurera med inom en överskådlig framtid, tror inte riktigt folk förstått magnituden av WoW, Blizzard lyckades mainstreama en genre som tidigare riktat sig mot diehard fantaster, kolla piecharts från EQ tiden och jämför EQs piechart sett till totala spelare mot WoW's idag. Skillnaden är sisådär 7,5 miljoner spelares fördel till Blizzard.
"Skall du ha den utgångspunkten så kan du lika gärna hårddra det och säga att Warhammer rippat sin grund idé från Tolkien, det är ett ungefär lika hållbart argument. Blizzard tog kontakt med GW då dom var ett litet okänt företag och pitchade en idé om att använda GW's Warhammer förlaga för ett RTS, eftersom Blizzard var okända och GW alltid trott sig vara större än dom är så tackade man nej, Blizzard valde då istället att skapa en egen lore med egna karaktärer, något som Chris Metzen varit med och format från dag ett." Rakt av bullshit och idioti."I det avseendet folk menar att WAR rippar WoW rakt av så är det som _MMO_ och det är något som majoriteten av alla som just nu sitter och betatestar det är överens om, förutom att WAR gör det ljusår sämre. har massa erfarna MMO polare som säger att WAR är det sämsta MMO dom någonsin spelat och att det mest känns som ett fantasilöst försökt att apa efter idéer som Blizzard kläckt." oj, och alla erfarna MMO:are jag känner säger att wow är det sämsta, jävlar måste suga hårt. "Och eftersom "LOL WAR -> WoW" pratet redan är igång så kan man väl lika gärna passa på att fastställa också att det kommer aldrig komma någon WoW dödare, Blizzard har inte och kommer inte få någon att konkurera med inom en överskådlig framtid, tror inte riktigt folk förstått magnituden av WoW, Blizzard lyckades mainstreama en genre som tidigare riktat sig mot diehard fantaster, kolla piecharts från EQ tiden och jämför EQs piechart sett till totala spelare mot WoW's idag. Skillnaden är sisådär 7,5 miljoner spelares fördel till Blizzard." helt sant.
CameraObscura: "rakt av bullshit och idioti" är inget argument, Blizzard kontaktade visst GW, och GW sa nej. "oj, och alla erfarna MMO:are jag känner säger att wow är det sämsta, jävlar måste suga hårt." Skönt argument med tanke på att merparten av alla stora EQ och DOaC guilder till stor del flyttade över till WoW, och lever vidare där. Det går att argumentera subjektivt i flera spaltmeter, faktum kvarstår att drivande delen av raiders idag som för genren framåt spelar WoW och kommer så göra för en lång tid framöver, och i det fallet så väljer dom det spel dom känner ger mest utmaning kommer det något bättre drar man vidare. I det här skedet talar allt för Blizzard och inget för Mythic/EA.
naero ursäkta missförståndet, det var inte alls meningen att få dig att tolka det som om jag försöker argumentera. jag uttrycker bara plumpt mina åsikter. för det andra så förstår jag inte varför du blir stingslig när jag håller med dig om att war kanske är dåligt. och."I det här skedet talar allt för Blizzard och inget för Mythic/EA." tack för upprepningen, men läs de sista två orden i mitt förra inlägg igen och gissa vad jag svarar igen. P.S jag förstår din besvikelse över att chansen du trodde visade sig - det stora upplägget för att visa din manlighet genom en tuff internet debatt - inte var mer än en illussion. jag håller som sagt med dig om att war aldrig kommer att spöa wow och jag bryr mig inte om hur mycket du försöker försvara dina otroligt starka illussioner om att du är en klarsynt realist bland naiva idioter som försöker glorifiera war. P.P.S dåliga och framför allt orelevanta liknelser till annan fantasy ändrar inte faktumet att warcraft serien från början är ett plagiat av warhammer universat.
Jag bryr mig inte om WAR inte får WoW att gå i konkurs eller whatever. Det kommer inte hända. Vad jag däremot hoppas på är en ändå stor fanbase som kommer att börja med WAR och gilla det. Jag vill ha något nytt, och helst något nytt format av Warhammer. Kring Warhammer. :)
med tanke på att företaget gjorde det största (och kasnke fortfarande bästa PvP) mmo:et innan wow (daoc) och att de nu har världen som warcraft baserades på (det var nära på rättslig tvist när blizzard släppte starcraft också, det räckte inte bara med att kopiera warhammer och göra warcraft, de gjorde även starcraft av warhammer 40k (terrans=space marines, zerg=tyrranids, protos=eldar) Faktum var att Blizzard ville göra ett strategispel baserat på Warhammer loren, på den tiden hade dom bara lost vikings osv i backfickan och var ett litet företag och fick inga rättigheter till Warhammer det var så Warcraft kom till, dom skapade ett eget skit som nu är World of Warcraft och WAR kommer inte ens komma i närheten av de cash blizzard drar in, snacka om att bita i det sura äpplet när de sa nej till Blizzard. Blizzard har satt standarden på MMO genren på en ny nivå, jag har jävligt svårt att se något spel komma i närheten, visst kan man resonera att så att ett mmo behöver inte komma upp i 9 miljoner spelare osv men faktum är att Blizzard har alla resurser att matcha alla kommande hot plust att Blizzard har den mest framgångsrika PvE scenen i wow, har svårt att se nån annan förutom dem själva att överträffa det dom redan skapat, och PvP är redan e-sport och pengar och allt vad det nu är så många PvP:are kommer stanna kvar i WoW. som jag sa tidigare också WAR kommer vara som Alterac Valley i WoW, man raidar ett ställe sen börjar man om. PvE är obefintligt i stort sett, sen att de får kritik som "worst mmo ever" osv av beta spelarna är ju inte en bra start heller =) DOCK! efter att ha spytt galla nu ett tag =), så hoppas jag att WAR blir ett bra spel!
Battlerappare
2007-09-20 14:16
lirar hellre ett MMORPG med färre spelare än fler, blir tightare community, vilket alltid uppskattas. Det som var en av sakerna som var jävligt nice med DAoC :)
:c
CameraObscura: Det är du som dras med ett gudakomplex som börjar tjöta på om "illusioner", om du börjar med att bemöta den delen av mitt inlägg du bemötte tidigare med "bullshit och idioti" så kan vi ju ta det från det sen. vilka dåliga och orelevanta liknelser är det du pratar om?, att uteslutande all fantasy idag är influerat av Tolkien på ett eller annat sätt?, du får gärna utveckla plagiat delen eftersom det just nu känns som du inte kan skilja på "inspiration" och "plagiering"
naero Faktum är att inte all fantasy är det. Majoriteten ja, men vissa grundar sig mer i Narnia eller Necronomicon ;) Jag föredrar Necronomicon. Den är... Mörk. :)
några news om release?
tut!
japp 06/10 är nytt om release ! jag är så fucking sugen på detta nu :D det kommer knäcka wow med hästlängder! hoppas bara jag får ett beta key snart ^^
problemet verkar ju vara att det "enligt beta testarna" inte alls kommer knäcka wow =/....
tut!
Förstår inte hur man kan utgå från att en beta-version av ett spel ska knäcka ett spel som varit ute och blivit patchat X antal år. Jag spelar WAR-betan och tror verkligen att många, framförallt PvP-maniacs kommer att börja spela det.