I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Final Fantasy XI Online.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-03-08 10:09

Final Fantasy XI Online.

Tjoo e det nån som lirar det ?
Jag själv har lirat det ett tag tatt paus från d i 6 månader men började lira d igår igen . . jag tycker att det e skit kul lir för det finns gött många job man ska levla upp så ifall man blir trött på ett job så e d bara o byta. . det e nog därför jag föredrar lira FFXI än WoW. . . Men ifall det e nån som lirar eller ska börja lira . . så säg gärna till så fixar jag World Pass okan Hjälpa er att gå upp i level . . jag har inga hög levlade job har farmat för att kunna uppgradera mej hela tiden mitt högsta job är nog level 42 Redmage. . men holla at me Peace. . .

Skriv Gärna va ni tycker om spelet .eller frågor om det så ska jag svara på dom så gott jag kan . . Peace

Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 10:16
Ramuh.
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 10:18
Vilken lirar du på ?
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 10:20
Är det inte uppbyggt så att man i princip inte kan göra nånting om man är ensam?

2006-03-08 10:22
joo du kan ju spela solo . . men det e svårare det går ju snabbare att gå upp i level om du kör party . . o det e det som e kul . . för man träffar så många olika roliga personer . . Tillexmemel jag satt o lira o levla min Paladin . . så våran Puller en Thief stod helt stilla vi fråga hela tiden efter en stund så va han tillbaka o skrev " Sorry guys i was talking on the phone and then when i hang up i hanged the phone right on my beef Noodles" hahahaha fan va jag skrattade sönder mej :p . . . men som sagt man kan sola men det tar längre tid. . om inte du har en Power levler med dej . . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 10:33
Constipated : Ok Vilken level e du på o vad har du levlat för job ? :)
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 10:35
Om man inte gillar att spela med folk kan man väl köra beast master som jag förstått det.

Jag har som regel att inte spela mmorpg men jag är sugen som fan på XI (främst eftersom jag är ff-freak).

Spelar folk det på pc? Jag vill satsa på att köra det till ps2 eftersom min dator är helt värdelös.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-03-08 10:40
Coke P20 aa joo det e sant man kan ju spela som beastmaster för att spela själv. . men då måste du levla ett jo till level 30 först för att göra Beastmaster Questet som inte alls e svår man klarar det på typ 10 min o det e mest att man ska gå :P . . jag själv lirar det på PC men man kan ju lira d på Xbox o ps2 alla hamnsar på samma spel Server ändå . (Fast det fiins typ 9-11 olika Servers). . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 14:16
Hörde om ett annat solo Job . . . Blue Mage Kommer snart till ffxi! :)
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 23:15
Ifall det e nån som ska köra på Ramuh så hjälper jag gärna till! Power levlar Dej fort till leve 10 - 15 så får du starting Gear ^^
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-08 23:50
kan ingen som spelar detta spel droppa lita coola screens?

är ett ff-fan som aldrig har orkat köpa detta spel bara för månadskostnaden.
är de verkligen värt de? testat WoW och lineage 2, men inget har varit så "bra" så det verkligen känns som det skulle vara värt att betala för att få spela
aigt?!

2006-03-09 00:09
screens

Jag ska försöka sätta mig in i detta spelet. Måste dock hitta en lucka i mitt späckade program. Idag var det 6 avsnitt 24 och 4 avsnitt prison break och den närmsta tiden ska jag plöja 50 naruto, alla lost samt tre senaste säsongerna av alias så det lär dröjja innan jag kan börja ;)

kan någon som spelar det via ps ge sina intryck btw? blir det mycket bättre på pc?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-03-09 12:38
Jag spelar på Pc . . o jag kan tänka mej att det lika dant som o spela i vilken konsol som hälst ? . . har alldrig sätt nån lira d på På ps2 eller xbox . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 14:07
Och den viktigaste frågan är.
Kostar det något i månads avgift?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-09 14:44
Får man en gratis månad om man köper detta paket?
www.webhallen.com

2006-03-09 14:58
tror det är mellan 80-100 kr . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 15:00
Alla p2p spel kommer med 1 månad gratis

o ni som undrar pris så står d på samma sida . . men jag skruver upp d ändå. .

• Spelas över Internet mot en kostnadi av ca 13$/månad (cai 100 jkr)
• l Kräver lkreditkort för att jspelas.
• Nyutgåva! i
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 15:05
aigt?!

2006-03-09 15:10
Okej, nu var det beställt :)
Vi får lira lite senare när det kommer hem hit.

2006-03-09 15:47
satoNe P19 : Det är nog en Npc . . kan vara en mob med . .e inte säker har aldrig sett dom förr. . kan vara screens från den nya expansionen som kommer . .

Yammamutto P16 Skriv till mej när du har fått d så langar jag upp World pass . . Hoppas att fler folk börjar lirar så kan man Starta en Whoa Linkshell . .

Peace
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 16:15
Är det verkligen så värt att betala för?
Är inte wow bättre?

Har så svårt att välja då jag är inne i båda serierna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-09 18:42
Ahh fan låter hett, men orka sitta timmar för bossar iofs.
Får ta mig en titt.

2006-03-09 19:04
Asså jag hatar att folk Jämför ALLA MMORPG Med WoW . . . WoW e så enformigt . . där kan du bara välja ett job . . jag kan itne bara lira ett job rakt av . . blir man trött på att spela warrior , , ähh då e d bara springa till Moghouse o byta Till White mage Till exempel . . . Finns så mkt mer man kan göra på FFXI . . Finns Craffting skills som e inte lika lätt att levla upp som wow . . Rank , Man Kan gifta dej :) , o det finns så himla mkt o till er som Jämför WoW med FFXI kan lika gärna köpa WoW o lira d istället . . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 20:04
Finns många MMORPG o Jämföra med . . Vad tror du folk spelade innan WoW kom ? . . .wow har precis fyllt ett år . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 20:05
Men Jag Langar upp Lite Screens o bra sidor för FFXI senare nu ska jag bara levla min Paladin Fort . :)
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 20:07
är det så att man slåss i realtid liksom direkt eller som i final fantasy 7 där man kommer in i en slags battle?
verkar jävligt fett iaf..

kanske dumpar wow och börjar lira det :P
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-03-09 20:08
verkar också jävligt coolt där det inte är som vanliga spel med orc. elf å sånt. mer fantasi i ff :D:D NICE
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-03-09 20:13
Sidor

ffxi.allakhazam.com

www.killingifrit.com

Maps

www.ffxi-maps.com
FFXI Homepage

www.Playonline.com

Ska finnas Screens på nån av dom sidorna !.

Tänkte passa på o lägga till att man kan inte tabba ut från FFXI då dör gamet . . fråga mej inte varför det är de ända minus på detta liret . . Men jag Lägger upp en sida där ni kan tanka ner en Windower så att ni kan tabba (OBS du får ej öppna Aktivitets Hanteran när du har använder Windowern.)

http://ffxi.archbell.com
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 22:04
Sådär nu är spelet fixat och man har fixat 30 gratis dagar, håller på att ladda hem uppdateringarna as I type. Vill ni lira och kanske hjälpa en liten nybörjare på traven så är det bara att säga till :)

2006-03-09 22:12
Constipated P17 : Yeah jag fattar :) Börja lira i Ramuh Då mannen!!
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 22:12
Yammamutto P16 Skriv ett meddelande till mej när du har fått jag hjälper gärna till !
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 22:21
Hmm, jag glömde registrera mina två expansioner och nu har jag kommit en bit på uppdateringarna. Kan man registrera expansionerna efter man har uppdaterat?

2006-03-09 22:22
Det borde väl gå :S
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-09 22:25
F.ö. hur registrerar man sina expansioner?

2006-03-09 22:30
Hittade det.
Min andra fråga, vad heter ditt konto?

2006-03-09 22:31
Mitt Konto Heter Mitoo Tror jag . . .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-10 12:35
För att wow känns som en norm att gemföra med nu för tiden, som sagt många började spela mmorpg just med wow.
Jag säger inte att det är det bästa på nått sätt men det verkar vara väldigt publik-vänligt.

2006-03-10 21:47
Skulle ju vara trevligt med ett World pass så man kan lira med någon härifrån.

2006-03-12 09:02
Ardus P15

okej :) men har du erfarenhet att jämnföra med lineage 2 också? jag tyckte de var ett bättre mmorpg än wow med tanke på skills och mobs, dock var de svår levlat i slutet av spelet
aigt?!

2006-03-13 13:48
Nån som är intresserad att börja lira i ramuh ?
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-13 17:42
Det var ju nästan lika många inlägg här som på wow forumet ^^

2006-03-13 22:43
Ajjemän bara att FFXI e Bättre ;)
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-13 23:50
Mi2 P18:

jo jag vet, det är ju därför alla spelar WoW du vet ;)

2006-03-14 09:59
Fan vad sugen jag blev på att börja med det här nu efter att ha läst den här tråden :)

Finns det gamecards eller måste man ha kreditkort?

2006-03-14 13:49
Kredit :( Som sagt FFXI e lite mer advancerad MMORPG. .
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2006-03-15 01:32
OK! Nu kommer chubby's super stora teori till varför Final Fantasy XI knullar wow och Lineage 2.

Final Fantasy är ett umgänges spel man måste spela i party's för att levla i de högre levelsen de enda två solojobsen i spelet är Beastmaster och det nya jobbet Puppet Master som kommer börja gälla med den nya expansionen.

Är du ingen hardcore lirare kan du hålla dig till skitwow där du kan hoppa och ha en snel hezd. You längre än du kommer in i Final Fantasy XI desto roligare blir spelet då detta spel verkligen har handling med cutscenes och andra roliga sekvenser medans WoW förbli ett noobigt lir som bara går ut på att bli level 60 och springa i raids dag in och dag ut och ganka folk för ett jävla item.

Final Fantasy XI är verkligen en time sink du måste lägga ner tid och energi på spelet men är du en hardcore fan som älskar fantasy och story så skippa wow. Wow är enkelt att komma in i och lätt att fastna för men i längden blir det bara noobigt för man gör samma sak gång på gång inga roliga quests eller missions alla är för sig lika. Tråkiga med wow är också att du kan inte byta jobb utan måste skapa en helt ny karaktär vilket är mer cp än vanligt.

Det som gör att du kommer fastna i final fantasy är storyn världen musiken. Precis som ett rollspel skall vara WOW är bara ett Lord of the rings plagiat. Med detta sagt så måste jag erkänna att Final Fantasy är det bästa Online spelet medans WoW suger så hårt pågrund av att det är ett fusk mmorpg som är bara till för att locka dig ifrån början så de kan suga dina pengar som senare blir tråkigare och tråkigare.

Jag kör på Caitsith tillsammans med Britha Lynch Hung Lizzle Matte ifrån Fjärde Världen och Glaciuz The Icy! Så ni som vill in till Caitsith let me know! Jag driver även Linkshellen Imperial Dragons med hela 50 medlemmar!

Jag är Level 60 Paladin Level 35 Warrior och är Tarutaru!

2006-03-15 01:32
Jag rekomenderar alla nybörjare att komma till Caitsith då vi är mer engagerade och kan ta hand om era noobiga arslen hehehe

2006-03-15 01:33
min karaktär på Caitsith är Skizzle messa mig där

2006-03-15 10:56
DalastDon P47:

det var nog det sämsta jag har läst >.<

WoW har en underbar story (du har kanske inte fattat vad det handlar om), WoW har underbar värld, WoW har PVP, i WoW måste man också lägga ner massa tid.

Sen ja, man blir lvl 60 på WoW och gör samma sak, fixar epix osv, men allafall så släpper Blizzard nya Instancer plus massa saker hela tiden. Om FF skulle ha släppt en instance (om det nu finns sånna) så skulle de ha sålt den som expansion.

Varför tror du 6 miljoner spelar WoW och betalar för spelet? Jo, för det är kul. Annars skulle de ju inte ha pejjat ellr hur?

Allafall, jag säger inte att Final Fantasy är dåligt utan att du förklarar lite dåligt.

Föresten, vad gör man på FF när man har kommit upp till max lvl? Ellr ja, vad kan man göra?

2006-03-15 11:33
Constipated P17:

jag tror inte det har nått med lättlärt att göra, själv tycker jag att alla spel är lätta att lära sig (förutom EVE och alla liknande spel). PvPn i WoW, det är inte lätt att bli bäst, man måste va snabb och ha bra equip. Och vad är det i FF som är så jävla svårt att lära sig?

2006-03-15 16:13
Ajjemän
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO