I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sony Vegas 7.0 PROBLEM

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Moderator

2009-01-30 14:22

Sony Vegas 7.0 PROBLEM

Har nyss installerat sony vegas, men nu när jag ska prova bara att editera lite videos för att lära mig så får jag ett problem. När jag drar in en video så blir den automatiskt till en ljudfil, alltså jag får ingen bild :S vad är felet?. det är AVI filer jag provat med och vegas ska klara dom utan problem.

Tack för snabba svar

//TW

2009-01-30 16:15
shit mannen...
...ingen aning. Kan det möjligen vara så att du drar den till ett audiospår då? För det fungerar ju inte på annat sätt. Video på videospår och audio brukar läggas in automatiskt under video.

Shit mannen... jag vet inte annars.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Moderator

2009-01-30 16:29
Jefe Jag har provat att skapa ett video spår först o sen dra in videon, men då flyttas videospåret ner ett snäpp och vidoen läggs i audio spår :S
//TW
Moderator

2009-01-30 16:36
nu märkte jag att det funkade med vissa mpg filer, men inte avi :S vad i helvete...får damp.
//TW

2009-01-30 17:51
Sök efter codecs för vegas så kommer du komma fram till en lösning.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Moderator

2009-01-31 20:36
min engelska e kass, men såg nu att det står så här när jag ska lägga in en avi video i ett spår

VIDEO:Stream attributes could not be determined
//TW

2009-02-03 17:05
convertera avi-filen till mpg kan man ju alltid göra :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-28 11:25
Har samma problem till Sony Vega 9 och skulle uppskatta om någon kunde åtgärda detta innan im going mad.
På G som i Göteborg men ändå inte.

2009-08-28 13:29
.avi funkar inte i vegas tror jag. som sagt, ladda ner codecs, eller byt program.

2009-08-30 23:35
Öppna i Virtualdub, decompress och spara den filen, öppna den sen..

Vegas kan inte ta AVI tyvärr.. mekade mycket i vegas för något år sen, och det var väldigt störande när man skulle använda klipp ifrån filmer eller liknande..

Är det inte Vegas man måste registrera för att kunna editera mpeg filer också?
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.