I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få tag på någon genom hotmail adress?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-11-12 23:26

Få tag på någon genom hotmail adress?

Tjosan!

Skulle behöva få tag en person men jag har bara hennes hotmail adress. Vet inget mer om henne.

Det är en idiot som skriver jävliga saker till min syster, hon är 12, såsom, hora, jag ska döda dig etc etc. Systeryster vet inte vad allt betyder och tur är väl det. Jag har självklart hjälpt henne att blocka personen samt addat henne på min msn så jag kan flörta med henne tills hon förhoppningsvis ger mig sitt mob. nr.

Men om det skulle gå att få tag på info om henne på snabbare sätt vore det supersoft.

Så, är detta ens genomförbart av en kille som inte är speciellt duktig på datorer? Eller genomförbart över huvudtaget?

Tacksam för svar.

Fridens ut!

(Inlägget ändrat av Louder 2008-11-13 17:00:15)

Fuck me, I am weak

2008-11-12 23:27
facebook

2008-11-12 23:29
Glömde skriva det i första inlägget.

Jag har sökt igenom lunar, efterfesten och såna sidor. Och eftersom jag bara har hennes mail så blir det jäkligt svårt att få tag på henne på det sättet.
Fuck me, I am weak

2008-11-12 23:33
Du borde kanske polisanmäla det.

2008-11-12 23:45
Polisanmäl henne så fixar dom fram IP adress

(Inlägget ändrat av Louder 2008-11-13 09:57:07)
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-11-12 23:48
spy_vs_spy P27: Tänkte först på polisanmälning men nu känns det som att det ändå inte kommer hända speciellt mycket om jag skulle göra det. Mina föräldrar å andra sidan är ju inne på att göra det. Men jag vill hellre få tag på hennes nummer och ringa och vara den stora arga store brorsan :)

(Inlägget ändrat av Louder 2008-11-13 09:56:53)
Fuck me, I am weak

2008-11-13 00:01
asså jag hade kört på att försöka fixa de själv, försöka luska ut vem de. För antagligen e de en person me flera mailadresser som bara använder den för att jävlas (tror av egen erfarenhet).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-13 00:13
Har du ett e-mailkonto som du inte använder överdrivet seriöst så kan du alltid maila något som du vet att du kommer att få svar på. Om personen ställt in mailadressen i sitt namn så får du det i svaret. Annars så kan du som sagt polisanmäla henne, få fram IP-adressen och på det sättet få fram namnet. Men det hanterar Polisen, inte du.
•pave paradise•

2008-11-13 00:27
tänk vad jobbigt de skulle vart för dig om denna tjej har ett whoa konto. och så skriver du att du raggar på henne för o få hennes mob nr så du kan ringa o skälla ut henne.

inget smart drag de! inget smart drag ;)
Sleep is the cousin of death

2008-11-13 00:40
lhabias förslag är inte dumt, kör på det och testa!

idiot, nej det är sant. men om du någon dag ger upp, så kan du köra det som en sista hämnd. och då behöver du inte göra det en gång, utan kör på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-13 09:23
Länk till http://https://www.flashback.info/showthread.php?t=111807

Inte orkat läsa allt. Men det kanske kan vara till hjälp. Meddela gärna om kommande händelser :P

Om länken inte funkar så googla bara på "ip msn" första träffen är från Flashback. Läs den tråden.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-11-13 10:00
finns en sajt jag använde mig av på jobbet förut.. där du kan kolla ip-adress, kommer inte ihåg adressen iofs så inte direkt till användning..
men anmäl henne, kan ta ett tag dock så jag tycker du ska flörta med henne som du gör..be om hennes mob nr, kolla upp vem hon är och ringa hennes föräldrar.
jag är discoverys ansikte utåt

2008-11-13 10:27
ipkoll.se men man kan såklart inte se andras där så det spelar ingen roll.

Jag tycker nästan du ska chatta med henne, få ut information på det sättet. TTyp var hon bor, heter osv.

Glöm inte updates :D
Poet

2008-11-13 11:05
Lättast är att försöka lura henne att försäga säg bara. Även om du skulle ha hennes IP-adress kan du inte hitta henne genom det, utan högst få reda på vilken ISP hon har, och dom lämnar inte ut kopplingen IP -> människa om det inte är farbror polisen som säger åt dom.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-11-13 11:05
alltså.. för att vara en bra förebild för din systra, och för att Verkligen se till att bruden fattar, så ska man ju polisanmäla, i den ålder tror man ju att man ska hamna i fängelset om polisen kommer och knackar på dörren..
Den enda personen som mår bättre av att hota en liten tjej på sättet du vill göra är du.
Skivsamlare

2008-11-13 11:10
Du har henne alltså på msn?

Skicka en fil till henne och kör en netstat-n i kommandotolken så får du hennes ip. Det kan du använda för att antingen skrämma personen i fråga, eller kontakta ISPn.
fair enough..

2008-11-13 11:17
Ge oss mailadressen så fixar vi det här åt dig :)