I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lokala profilen-problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-06-01 16:53

Lokala profilen-problem

Har råkat ut för något konstigt problem med den lokala profilen på min dator.
När jag försöker logga in från välkomstsidan när jag sätter på datorn, så får jag följande meddelande:

Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen. Det kan bero på otillräcklig behörighet eller att det lokala profilen är skadad.

INFORMATION: Ett oåterkalleligt fel uppstod i en I/O-åtgärd
(eller 1/0) initierad av registret. Registret kan inte läsa, skriva eller tömma en av filerna som innehåller avbildningen av registret.

Den lokala profilen kan inte hittas, så du loggas in med en temporär profil.

Detta leder till att alla filer finns kvar på datorn, men de stannar inte där jag vill att de ska vara när jag loggar in. Samtidigt så försvinner allt som har varit inlagt i iTunes osv.
Detta uppkommer alltså varje gång jag loggar in nu, och jag har försökt att återställa datorn till ett tidigare datum, men det fungerar inte.

Vad ska jag göra?

Mycket tacksam för svar!

"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman

2008-06-01 17:26
Vad är det för profil du använder? Admin eller gästkonto? Vad har du för windows? Har du ändrat något innan problemet uppstod? Fungerar andra konton? Får du någon felkod?

Jag hjälper gärna till bara jag får något att gå på. :P

2008-06-01 18:37
Jag använder mig av admin-konto och har Windows XP home.
Felkoden jag får är den jag skrev ovan, någon annan info har jag ej fått.

Det enda jag gjorde innan det började monga, var att jag installerade en mod till Medieval 2. Kan det verkligen vara det som är grunden till problemet?

2008-06-01 18:56
Möjligheten finns, men det är svårt att säga. Det lät märkligt att du inte fått någon felkod, det brukar man alltid få. Nåväl, har du provat ett annat konto? Kommer du in i felsäkert läge?

För att testa det trycker du på F8 efter att BIOS bootat. Knappra bara på knappen tills en meny kommer upp om du är osäker.

2008-06-01 19:00
I värsta fall får du lägga över allt manuellt (mina dokument, skrivbord, favoriter, ev. outlook filer osv.) och sedan radera kontot. Jag tror det ska gå på xp via egenskaper på den här datorn -> avancerat -> användarprofiler. Har själv övergått till Vista och lämnat XP bakom mig för gott, så kan inte kolla upp det själv tyvärr.

2008-06-01 20:28
Hmmm...det funkar inte att komma in felfritt i felsäkert läge.

Vid användarprofiler, menar du att jag ska "kopiera till"?
De profiler som visas är:

Administratör, storlek 838 kb, status lokal.
Ludvig, storlek 3,59 GB, status säkerhetskopia.
Ludvig, storlek 956 kb, status tillfällig.

Till vilken och från vilken ska jag isåfall kopiera?

2008-06-01 22:17
Heeeelp meee!

2008-06-02 14:11
Som du ser på storleken är Administratör och det nedersta Ludvig kontot är tomma. Den mittersta innehåller dina profilinställningar. Kopiera över dessa till din Administratör profil.

2008-06-04 13:07
Men var ska man kopiera profilinställningarna till? När man väljer "kopiera till" så måste man bläddra fram en katalog, vilken?

2008-06-04 18:47
Motsvarande katalog på det andra kontot. Eller så sparar du den som en fil (exportera) för att sedan öppna den via nästa konto (importera).

2008-06-06 18:23
Damn...när jag försöker kopiera över profilen står det
"Profilfel. Det gick inte att ange säkerhet för målprofilen. Fel - Datafel (CRC-fel, Cyclic redundancy check)"

Verkar typ som att alla profilerna är skadade eller låsta...

2008-06-06 18:40
Då är jag nog rädd att det är kört. Installera om windows och spara de filerna du vill ha kvar, om det nu går.

2008-06-06 18:59
Då är jag nog rädd att det är kört. Installera om windows och spara de filerna du vill ha kvar, om det nu går.

2008-06-06 19:00
För övrigt jävligt intressant med en dubbelpost med 19 minuter mellan inläggen.

2008-06-06 20:23
har haft en liknande problemn har pirat vers av xp prof, ja tror att ja ladda ner nån uppdatering av misstag sen fakka allt ur, eller så krascha bara windows, men ja ominstallera o sen va allt fint o d funkar bra har kört samma sen en 5 månader tillbaka.. skadar inte att ta bort ALLT från disken inklusive windows o börja om från noll, spara dina grejjer på en extern disk sen kör så det ryker
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?

2008-06-06 23:05
ok...blir väl så. Men satans irriterande!

Tack för all hjälp!