I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Köp musik online" i högerklicken

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-03-30 22:31

"Köp musik online" i högerklicken

Godkväll,

När jag högerklickar på en mapp i Vista som innehåller en eller flera mp3-filer så finns "Köp musik online" med i menyn. Jävligt störigt, för jag håller bra koll på spyware osv.
Trycker jag där så kommer jag till shopformusic.microsoft.com vilket jag tycker är jävligt skumt..

Är detta inbyggt i vista, eller har jag åkt på något skit?
Har googlat på det, men utan vettiga svar.
Finns menyposten hos dig som kör Vista?

Cheers!

Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-03-30 22:52
Jag hade då inte något sådant i min installation av vista home premium.

2008-03-30 23:06
Jag har inte någon sådan funktion. Kör Vista Ultimate 64bit SP1. Orkar inte googla det nu, men kanske du har tid? :)

2008-03-30 23:19
Har du möjligtvis installerat itunes eller limewire?

2008-03-30 23:26
Nej nu kanske jag yrar, det är nog WMP11 eller Media Center som är boven.

2008-03-31 16:42
CrashworkZ
Det verkar faktiskt vara Media Center som spökar. Översatte frasen till engelska och Googlade, då fick jag betydligt fler träffar :)
Nu återstår ju bara hur fan man stänger av skiten, hittar ingen inställning i Media Center om det. Hatar sånt, fan vad jag stör mig.
Laila Freiwalds

2008-03-31 16:52
Förstår dig. Tycker det är alldeles för många knappar på menyerna som det är.

2008-03-31 19:48
U-Nas
Media center? Jag har samma sak men på engelska, men jag har inte ens Media center. Jag får upp denna länk.

Jag har vista buisness.

i get more pussy then panty!

2008-03-31 19:49
Har du Zune software installerat? Det har jag. Ingen Media center iaf.

2008-03-31 20:11
confidence
Hmm. Samma URL som jag kommer till.
Inget Zune installerat, kan det vara WMP då? Får forska vidare.

Jag har iaf märkt att det är inte alla mappar som innehåller mp3:or, bara de mappar jag har i Min musik.
Laila Freiwalds

2008-04-01 10:29
Jaha, men då var det ju en helt annan sak! Det är en inbyggd funktion som knappast går att få bort. Trodde inte någon använde 'mina dokument' i praktiken. :P

2008-04-01 22:01
Haha, nej jag har aldrig använt det tidigare faktiskt. Vet inte varför det hamnade där nu, det beror nog på att genvägarna dit ligger så jävla praktiskt till i utforskaren.
Skitsamma, jag får sätta en bit el-tejp på skärmen och försöka glömma att den finns där :)
Laila Freiwalds

2008-04-01 22:13

2008-04-01 22:17
hehe jo jag vet.. man kan dra dit mappar och filer också, men jag har bara inte orkat.
Finns det nån annan nackdel med att ha sin musik i min musik och sina bilder i mina bilder.. än att man måste dras med en ful menypost?
Jag menar angrepp, intrång osv..
Laila Freiwalds

2008-04-02 13:51
jag hittade inte den i menyn i min musik eller mina dokumet, jag gjorde en mapp på skrivbordet och drog in ett par mp3or och testade.