I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Några frågor ang formatering

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-03-28 18:25

Några frågor ang formatering

Tja

Har en Packard bell "EASYNOTE MV51-B-018" bärbar . Hade tänkt att formatera den men är lite orolig över hur den kommer funka med drivrutiner med mera. Gick in på deras hemsida och tankade alla drivrutiner som fanns och det borde väl räcka?

Just nu det är Windows xp media center och det kommer inte bli nåt knas när jag byter till vanliga Xp?

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-03-28 18:52
Det ska inte vara några problem. Det enda viktiga är att du har drivrutinerna till nätverkskortet. Sen är det bara att ladda hem resten.

2008-03-28 18:54
Jo förresten, har din dator SATAII hårddisk och din XP skiva inte är SP2 kommer det inte fungera. Jag tror i vart fall SATAII stöd kom först i SP2.

2008-03-29 13:50

Okej tack. Har formaterat om den m nu funkar inte det trådlösa. Den hittar inga nätverk..

Så hur gör jag?

2008-03-29 14:11
CrashworkZ

SATAII-hårddiskarna är väl bakåtkompatibla? Har man inte SP2 fungerar det som en vanlig SATA om jag inte minns fel.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-03-29 14:11
Se till så du har tryckt in den fysiska knappen för att aktivera det trådlösa kortet på datorn, det brukar jag glömma :p

Annars kanske du behöver drivrutiner till det trådlösa kortet, finns på den sidan du länkade till i första inlägget.

2008-03-29 14:58
luthgr3n,
Jag vet bara att när jag skulle formatera om en kompis laptop (såldes med Vista, men skulle byta till XP) hittade inte skivan någon hårddisk. Jag var då tvungen att ladda hem särskilda SATA drivrutiner, lägga in dom i ett directory på iso-filen och bränna ut den.

2008-03-29 22:58
eMmet P22

Har testat att installera drivvisarna men det funkar inte..  Hittar ingen sådan knapp..

Nån måste hjälpa mig. Hur fixar jag så det trådlösa funkar??

2008-03-30 15:32
Lite mer info om datorn här: LÄNK

Hjälp uppskattas verkligen..

2008-03-30 18:32
Peter-Pan-Komplex, det är inte alltid en knapp bara för det trådlösa. Kan även vara så att man ska trycka in Fn + F1/F2 eller nåt sånt. Det lär vara en antennikon eller nåt på den tangenten det gäller. Anledningen till att jag tjatar över detta är att jag hjälpte någon att formatera och fixa iordning en laptop en gång, och jag satt jävligt länge med det trådlösa nätverket innan jag förstod att det hade en on/off-knapp :p

Annars fanns det en hel sida för att felsöka det trådlösa kortet på sidan du länkade. Direktlänk här. Bland annat står det att du ska ha SP2, som har bättre stöd för trådlöst överhuvudtaget, men det är ju en självklarhet att installera.

2008-03-30 19:13
Make sure your wireless card is enabled!
Most notebooks with built-in WiFi have the option to disable the WLAN card (or antenna) to save power. Using a button or key combination (e.g. <Fn> + <F1>) enables and disables the WiFi functionality.
Please note that on selected models this functionality requires specific software; this will be pre-installed with the standard Packard Bell software bundle.

På F1 knappen så finns en sådan antenn men det händer inget när jag trycker på FN + F1 ..

2008-09-17 16:01
Jahopp, då är jag här och stör. Nu är det så att jag har precis samma problem som ovanstående och tänkte kika om någon här har en lösning på det. Hoppas någon där ute vet hur man fixar det!