I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver hjälp med två problem.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-28 19:34

Behöver hjälp med två problem.

Goddagens!

Det är så att jag har två problem med min data, det har gäckat mig i två månader och jag blir galen vilken sekund som helst.

Problem 1)

Jag kan EJ spela någon film, video eller liknande i Windows Media Player,mp3s går bra men allt film liknande går inte. Vet inte om riktigt om detta problem "tillhör" detta men när jag är inne i min Downloads mapp för länge, sådär 10-15 min så hackar den och det kommer upp en "Skicka felrapport"-ruta.

Problem 2)

Så fort jag laddar ned något med uTorrent så hackar hela datan; jag har laddat ned nya men det har inte skett någon förändring.

Alla svar är mottagna!

Tack på förhand!

//Dan N.

2008-01-28 19:45
Låter som en ett fel i processorn, tanken slog dig aldrig att kolla vad det står i fel rapporten och googla på det problem som den ville raportera?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 19:49
Kan spontant påpeka att en formatering skulle vara att rekommendera. Låter som att din dator är i dåligt skick.

2008-01-28 19:54
Jo, fan tänkt på det med formatering alltså, men vill helst försöka att undvika de ifall det är något som KAN lösas utan att göra det. Det kom typ bara en dag, trodde det var någon skit bara när datan hackar sig men det ligger kvar fan.

Tack för tipsen!

2008-01-28 20:04
Alltid jobbigt att behöva formatera, men det är förr eller senare ett måste. Lite som att byta olja i bilen. :)

2008-01-28 20:30
om det hänger sig när du försöker kika i mappen kan det vara nån virus fil som ligger där också :S
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "