I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grafikkort för att få bild på lcd skärm?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-24 15:44

Grafikkort för att få bild på lcd skärm?

ja jag är en noob!

Men det jag undrar är om man måste ha nå spec grafikkort eller nåt sånt för att få bild på tv:n genom datorn, tänkte att jag skulle köpa mig en kabel och njuta utav filmen på en liten törre skärm:)

Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.

2008-01-24 15:46
Det beror på vad du har för uttag på din tv. Antagligen duger det bra med en vanlig skärmkabel, DVI eller VGA.

2008-01-24 15:49
så grafikkort kan spela roll alltså... jag har vga

2008-01-24 15:50
Så jag borde kunna ta min vanliga skärmkabel som jag har hemma och testa direkt i tv:n med eller?

2008-01-24 15:50
JAg kan ringa till kronan data annars:P

2008-01-24 15:58
Ja hur svårt är det att kika bakom tvn och se om där finns ett VGA uttag? Gör det inte det, köp då en DVI till VGA adapter på Claes Ohlson för femtio spänn.

2008-01-25 11:23
men jag visste väol inte hut fan dom såg ut, asswipe

2008-01-25 11:46
Du vet att du har VGA på grafikkortet, men du vet inte hur VGA ser ut. Du kan inte lägga ihop 1+1 för att se om tvn har samma uttag, för att sedan kalla mig "asswipe" som tack för hjälpen.

Jävla snorungar.

2008-01-25 16:32
nej de vet jag inte vet inte vad ett vga uttag är, men nu vet jag för nu har jag köpt en kabel. Men jag får inte igång ljudet på tv, har försökt med en grön ljud kabel och högtalarna som jag har till datorn, och mitt hemmabio, men fattar nada, HAHA. fötlåt för att jag skrev asswipe mannen:(

2008-01-25 17:43
Ärligt, det är riktigt svårt att förstå vad du skriver.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-01-26 08:16
Bolla_biff tjena om du har HDMI på teven kan du ju köpa en sån här sladd. http://www.dustinhome.se/pd_5010103264.aspx

om jag har förstått det rätt så kopplar man in skiten i datan där man kopplar skärmen, för att sen koppla in i teven. och då har du ju digital bild dirr!!!! :)
Rocka kamelen en gång

2008-01-26 12:26
Kräver att man har dvi out på grafikortet då.
Men som tips tycker jag att trådskaparen ska googla på vga, dvi samt hdmi. Sen borde han kunna lösa problemet själv. Annars fråga om mer hjälp.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.