I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hittar inte ett word dokument

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-12-13 15:02

Hittar inte ett word dokument

Hej, har ett stort problem. Kan inte hitta mitt arbete som jag höll på med igår. Jag öppnade arbetet från gmail, tog download sen öppna. Sen när jag skrivit massa och så tog jag bara Ctrl + S för att spara. Men nu idag kan jag inte hitta det någonstans!

Det är kris nu, vart kan det finnas för det måste väl finnas nånstans? :/ Har testat söka på det men hittar inget. Kanske det har bytt namn när man spara?

Har ni något förslag?
Grymt tacksam för all hjälp och idéer!

Forumsignatur:

2007-12-13 16:09
Hamnade säkert i tempmappen. som har en tendens att vara temporär = saker ligger inte där så länge.

Men testa C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Temp och leta efter *.doc-filer, antagligen med skumma namn.

Annars testa att öppna word igen, och se om du ser nåt i stil med "senast använda dokument".

En annan sak är att söka på datorn efter *.doc och ange att den bara ska söka på filer ändrade sen igår.

Men är tyvärr rätt stor riskt att det är borta..=/

"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2007-12-13 16:33
Kan inte mer än bekräfta urr's teori. Antagligen ligger den i en temp-mapp. Med lite tur kan den även återfinnas där.

2007-12-13 16:56
nä har letat i temp mappen, sökt efter alla .doc filer men nä =( helvete också!

aja tack för hjälpen iaf :)
Forumsignatur:
Graffare

2007-12-16 14:33
Gmail raderar väl aldrig nått, spara ner det igen, eller har du gjort massa ändringar? is kan det ju finnas kvar i "arkiv menyn" där man kan se fem senaste.

Graffare

2007-12-16 15:52
de står ju längre upp i tråden att hon inte hittade då