I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

3G telefon, kan man ha vanligt simkort i??

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-28 22:39

3G telefon, kan man ha vanligt simkort i??

Som ovan. Har hittat en snaskig telefon men har bara vanligt abonnemang hos comviq..

Liqorice = Lakris minus u & t

2007-10-28 22:41
Ja.               

2007-10-28 22:46
Det är bara att ringa till comviq så skickar de ett 3g-kort annars. Abbonemanget är samma
Forumssignatur...<br>

2007-10-28 22:47
Tack! Med risk för att låta dum :) det blir INGA problem med telefonen för att man har ett vanligt sim i?

2007-10-28 23:02
alla kort är SIM, du kan förmodligen ha både GSM och 3G, som sagt så finns det Comviq 3G du kan köra på i värsta fall. ta reda på om telefonen är låst till 3G ären inte de så kan du köra vanliga kontantkort osv hur du vill
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-28 23:05
Den enda skillnaden blir att du inte kan använda 3G-funktionerna, exempelvis videosamtal. Att du då också ringer via GSM nätet istället för 3G nätet skulle jag snarare kalla en fördel.

2007-10-28 23:31
Aha jag förstår, tack!

2007-10-28 23:56
Jag hade en 3G förut men tröttnade på 3 abonnemanget så jag låste upp min telefon så att jag kunde ha comviq i den. Det sög för jag hade aldrig någon mottagning och telefonen fuckade upp sig hela tiden.
puss

2007-10-29 01:35
Som Blondaskutt skrev.

Operatörsbrandade telefoner kan ofta ha detta problemet. Om man sätter i ett icke-3G-kort kommer den att tappa nät varje gång den hittar 3G-täckning, då telefonen försöker använda nätet - men kortet inte stödjer det.
Dock får man ju ett gratis 3G-kort av (iaf.) comviq om man säger att man vill ha det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-29 02:35
ja som sagt, hela 3g systemet är rätt värdelöst fortfarande. fattar inte varför folk öht envisas med att använda det, eller jo iof, när man får så mycket reklam inpräntat i ens undermedvetna omedvetet av att bara kolla på tv så förstår jag nog endå..
3g skulle jag då aldrig få för mig att använda, inte på 5år minst
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-29 08:47
Beror väl på vart man bor och hur vida man reser mycket. Många delar av landet har utmärkt 3G täckning.

2007-10-29 08:48
Var god och särskilj 3 från 3G

3 är en operatör....3G är ett nät för snabbare surf/wap/GPRS

Sedan är det så att operatören 3 har bäst täckning idag i 3G nätet, men det är som sagt fortfarande under uppbyggnad....däremot så tror jag att Telia, Telenor samt Tele2 kommer att få kämpa om något år när dom inser att vanlig hederlig GSM inte alltid räcker till.....

Men förmodligen så om 2-3 år så är 3G gammalt och ingen vill ha skiten iallafall...

tut!

2007-10-29 14:12
beror snarare på vad man definierar som "utmärkt", eller "kvalitet"
3g har väll bara en 15 master i hela landet lr nått, rena scam företaget

2007-10-29 14:22
tror svaret finns. men som sagt har du inte ett 3g kort kan du inte använda dig av 3g funktionerna. och ett 3g kort funkar även i vanliga gsm mobiler också för den delen.

2007-10-29 19:39
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en mobil utan minst 3G, på sin höjd EDGE. Aldrig mer GSM mer än att roama till i nödfall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-29 19:52
daviden P26, akta så du inte glömmer livet i din materialistiska frenzy, kanske redan är försent nu iof..