Den skulle väl ha 3G när den kom till Sverige, är väl det som dröjer så? Sen slipper man allt strul med uppdateringar hit och dit, vänta på att det ska knäckas etc. Köper den hellre när den kommer hit helt enkelt. Betalar redan 500 i månaden för den jag har så det gör inte mig något om det skulle bli så på nästa telefon heller.
Absolut ingenting som säger att den kommer ha 3G när den kommer hit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har gjort 2st on the go playlists på iphonen men lyckas inte ta bort dom nu, varken direkt på luren eller i itunes. Hur gör man?
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Haha glöm det jag skrev ovan..löste det :)
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Aja även om den inte har 3G föredrar jag att vänta ^^
Om man inte låser upp den kan man inte installera massa 3e parts apps som msn mm. Och 500 kr i månaden är det inte värt att slippa vänta 3-4 veckor på att få uppdatera telefonen enligt mig.
jag har alltid rätt.
fick
nya lurar på posten. Otroligt bra lurar! Snygga, tygklädd sladd så de är tåliga och enligt mig mycket bra ljud. Det enda jag stör mig lite på är att micen är typ 50% tjockare, men den är fortfarande liten som fan.
Behöver ni in ear kan jag rekommendera dessa!
jag har alltid rätt.
Någon som kan tipsa mig om bästa sättet att plocka hem en 16gb:are? Himla dyrt att köpa av hustlers i sverige, dom tar typ 5000 spänn. Jag klarar mig utan upplåst osv, behöver bara en telefon. Ingen som ska till USA snart och vill tjäna en tusenlapp eller liknande?
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Tänkte skilja mig från mängden lite här.
Vad jag verkligen avskyr med iPhone:
EDGE/GPRS - KOM IGEN! Seriöst, det är sirap att surfa, se youtubeklipp osv. Nej, WiFi har absolut INGENTING med vilka nät iPhone klarar av, så "använd wifi!" är definitivt INGEN ursäkt. Hörlursjacket - Detta kan driva mig till vansinne. Nej, jag vill inte ha apples dåliga pluggar. Nej, jag vill inte köpa nya hörlurar bara för att en vanlig 3.5 mm inte passar. Nej, jag vill inte "bara köpa en adapter". A2DP - Det var ett tag sedan jag slutade använda kabel mellan mobilen och hörlurare för att lyssna på musik. Varför inte implentera detta, Apple, varför?! Markera flera/olika objekt - Jag vill kanske inte rensa hela min konversation i sms-threaden? Jag vill kanske bara ta bort några orelevanta sms? När det kommer till mail så vill jag INTE bara kunna ta bort ett i taget, hur swischande det än ser ut när man gör det. Copy/Paste - ...ett stort "VARFÖR INTE?" här också. iTunes - Jag vill spy, jag vill döda samt slå små barn på käften. Jag synkade min iPhone på jobbdatorn, tog sedan hem och skulle lägga över lite musik på min privata dator - "Hej, din iPhone är redan synkad med en annan dator. Vill du ta bort all din musik på din iPhone och synka med denna datorn istället?" "Avbryt" "Ta bort allt material och synka". VA? Varför måste jag TA BORT allt material för att lägga till nytt på en ny dator? Varför inte en knapp "Nej, jag vill behålla mitt material på Iphonen men ändå lägga till nytt från denna datorn". Det är vansinne. Visst finns det en applikation som heter swaptunes att installera, men varför finns inte detta som default? Sjukt, I tell you. Och f ö har jag aldrig lyckats ladda ner swaptunes från installer.app så jag kan inte njuta av det nöjet ändå. Så. Vad avskyr ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har själv ingen iphone men en ipod touch å tycker att itunes är ganska dåligt. Spec det där med sync på annan dator. Sen att det ska vara så svårt att lägga till bilder en å en. det går inte utan jag måste kopiera dom bilder jag vill föra över till en å samma map sedan peka ut ´den i itunes..
Daviden, slå på "Hantera musik och bilder manuellt" så slipper du synca en exakt kopia av ditt libary.
testie Det fungerar ändå inte. Den vill fortfarande radera allt från min iPhone om jag kopplar in den på en annan dator. iTunes är skräp.
Ja, iTunes är så sjukt jävla värdelöst. Särskilt eftersom man inte längre kan bränna ut mp3or på en dataskiva, ta med till nån och lägga in på deras dator för att spela... kukfittitunes. Jag har ingen iPhone men det där är väl vad jag skulle störa mig på också. Och så dålig kamera då, och inte kunna välja vadsomhelst till ringsignal osv...
Anledningen till att apple kommer undan med så mycket tekniskt underlägsna features är att de fokuserar på vad merparten av deras köpare gör. Och trots att man vill tro att bara tekniskt insatta och uppdaterade geeks är målgruppen, så är det långt ifrån. Vad som dock är märkligt, är att Apple har inte nailat med de mest elementära hårdvarufunktionerna. Därför tänkte jag också vara annorlunda eftersom enda kritiken jag ser handlar om funktioner funktioner funktioner funktioner blablabla. Inte så konstigt dock kanske när jag mest läser på geekbloggar. Jag tror jag har skrivit det tidigare, kanske i en annan tråd men här är grejer som jag hatar med iphone som INTE är tech-stuff * Ta emot samtal. Varför ska jag slida på den där jävla slidern, som dessutom sitter på helt fel ställe? Det är onödigt awkward att svara med en hand på cykel/bil. Placera den bättre anpassat för tummen åtminstone. Eller låt användaren välja en egen position bland förinställda. Eller för fan - det är ju touch screen! Det kan vara precis va som helst - ge möjligheten att spela in ett eget makro, göra egen knapp vad som helst! Möjligheten finns ju, varför inte utnytja. * Styra musik. Varför måste jag ta upp mobilen och titta på den för att pausa och byta låt?? Det finns ju förfan tillräckligt med knappar redan som kan programeras att göra det! Home för pause/play. Och det mest irriterande - varför inte byta låt med volymknapparna som fucking alla andra gör! Är det enbart för att vara annorlunda här eller? Ofattbart. Och ja, jag vet att man kan göra det med handsfree fjärren, men om jag har tappat bort den eller vill använda andra lurar? * Skärmvridningen. Jag gillar att surfa när jag ligger ner i sängen. Då ligger jag på sidan och vill ha telefonen så också, utan att skärmorienteringen ändras! Låt mig stänga av det. * Hörlursjacket . Som påpekat är det försänkta jacket en märklig historia. Affärstrategi för tillbehör mest troligt. Men det jag stör mig mest på att det är placerat på ovansidan av telefonen, och inte under. Det resulterar i att man måste stoppa ner telefonen i fickan med botten ner. Vilket i sin tur resulterar att när man tar upp telefonen på det mest naturliga sättet så håller man den i handen uppochner! * Menyn . Gillar faktiskt inte kaoset på skärmen. Skulle vilja kunna organisera det i mappar. Typ stoppa notes, calculator och sån skit i en, spel i en annan, skit jag aldrig använder som stocks i en tredje. Ok det är vad jag kommer på nu. Sen stör jag mig givetvis på en massa tech-stuff också, men det kommer nån annan dra upp. Måste dock säga att Apple lägger enorma pengar på research and development och affärsstrategier, så jag tror inte för en sekund att något av besluten är en slump. Dvs, "varför inte" sakerna har säkert en skitbra anledning - inte för dig utan för hur apple ska dra in mer pengar.
Har kollat runt lite på nätet nu och säger emot mig själv :P vill nog köpa en hackad ändå ^^
Fan, folk skriver nya grejjer varje dag som jag skulel stört mig på haha.
babbe. Du vet väl om att du kan styra musiken med lurarna. Ett tryck stoppar musiken och två bytar låt =P. Om du vill ha mappar i menyn kan du ladda ner "categories". Den gör mappar som du kan sortera dina apps i. Sen håller jag helt med om att det är störigt att surfa när man ligger på sidan i sängen vilket jag också gör ganska ofta, men det borde inte vara så svårt att fixa en mod. Att trycka på en knapp för att vända skärmen hade varit bättre.
Jag gillar den riktigt mycket. Att den saknar mms, gps och bättre kamera stör jag mig inte ett dugg på. Det enda man kan bli förvånad över är att den inte har mms, som de flesta skitmobiler har men jag tror mail håller på att ta över mms vilket är bra enligt mig. mms är fattigt, aldrig känt att jag behövt det. Det finns dessutom ett 3e parts mms app att ladda ner om man nu tvunget vill ha det.
Det som gör iPhonen så bra i mina ögon är att den har så sjukt fett interface, och att det finns redan riktigt mycket och riktigt bra 3e parts apps att köra på den redan INNAN skdn släppts. Vänta bara tills den släppts (26e feb troligtvis) DÅ kommer det hända grejer =) + att ryktet går att flash kommer samtidigt som sdkn =D
jag har alltid rätt.
JonkaGOO P19 flash kommer inte att komma då, aldrig. usch vad det skulle sluka batteri.
i get more pussy then panty!
"We already have had a couple people ask about the supposed battery and CPU issues that were holding Flash back from being included on the iPhone in the first place. From what I am hearing, it was a complete fabrication. Flash has not yet made it to the iPhone solely due to business negotiations. As we said, it is now on its way!"
jag har alltid rätt.
"The new iPhone will also feature an 7" screen. Round, that is. Just like the 45rpm vinyl plates."
och lita på det! adobe flash och apple har ju gått hand i hand annars å dom lär ju förhandla tills nästa jul då.
Vi får väl se ;)
jag har alltid rätt.
det finns biljard och beejeweled som apps om nån vill ha source.
Fan vad skönt att inte ha flash... Om jag råkar komma in på en flashsida stänger jag ner den direkt. Kan ju iofs funka bra men jag tänker på sådana sidor som laddar sig och håller på... Allt ska finnas tillgängligt direkt vafan.
Flash är ju skitnice! Då kommer det komma en 3e parts flash spelare vilket gör att folk som inte kan programmera kan göra spel och köra de från springboarden. Jag kan tex knåpa ihop ett dope wars i flash på 10 minuter, och dope wars är det enda spelet jag saknar riktigt mycket till iPhonen.
jag har alltid rätt.
men biljard finns ju nu, its completed!
Inga enklare knep för uppdateringen till 1.1.3 ute? kör 1.1.1 nu
nån som vet var man kan få tag på gbaroms utan att synca med datorn? nån länk som fanns på youtube hade slutat att fungera!
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Tänkte inte på att man kan använda det till spel och så. Brukar aldrig spela sånt själv så...
Någon som vet vad man gör om batteriet börjar strejka? Har tänkt lite på det. Kan ju knappast lämna in en hackad iPhone. Har sett någon guide där man själv kan byta batteri, men det kräver en hel del träning och teknik + lödning.
Vad gör dom om man lämnar in en hackad iphone då? Vad gör SE om man lämnar in en upplåst SElur? (Min köptes olåst så du behöver inte ha några samhetskval haha).
Gurraa Vi har läger här för de som kommer hit med unbrandade och omflashade lurar. ;) Det jag menar är att det absolut inte kommer gå på någon garanti om man vill byta batteri på en hackad lur.
Jag visste det, jag ska starta ett läger för SEtekniker där dom ska laga mina joysticks som alltid slutar att funka neråt haha. Nä, det är klart det inte går på garantin. Tänkte att Apple kanske vägrar laga sådana överhuvudtaget, men det finns väl alltid nån annan affär man kan lämna in på...
apple tror jag vägrar och det är vad jag har hört. jag tror ingen är så dum heller så att dom skickar in en upplåst lur.
någon som vet om det går att låsa upp en 1.1.3 out of box? en polare ska till usa om undrar om jag ska beställa en?
daviden det är väl bara att resetta iphonen om man lämnar in deN?
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
pappa_påse Skulle inte förvåna mig om de är nitiska nog att se efter om man gjort något med den. Dessutom är det ganska lätt att kolla, då installer.app lär vara installerad om den är jailbreakad.
daviden om du resettar iphonen, installerar gamla firmwaren osv osv, så försvinner allt skräp man haft på den. så det är safe, finns folk på 99 som gjort det.
Hur ser det ut nu? Kan jag beställa från en hemsida och få den skickad till min brevlåda och sedan gå ut på internet och låsa upp den? Eller hur funkar det nuförtiden? Länka gärna Guide om det finns.. eller länkar till sidor där ni köpt osv. Tack.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
mephisto X4 ebay.com, sen är det bara kör ziphone på den med 1.1.3 firmware. ziphone hittar du via google men köper du på ebay är dom oftast redan upplåsta.
www.ifun.se säljer iPhone upplåsta med 1.1.3. Där finns även guider för att låsa upp.
jag har alltid rätt.
Okej, vet inte varför, men vågar inte köpa på ebay :D Är en fegis. ska kolla in ifun.. tack så mycket!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
på ifun går de på ungefär en miljon dyrare än orginalpris kan jag säga.
har läst i tråden nu och man blir ju allt lite snurrig i skallen av allt tech-snack som man själv inte är så insnöad på. jag skulle dock uppskatta om nån kunde säga när luren dyker upp i sverige? har kollat runt på nätet och blir inte så värst mkt klokare på det. läste tex på en sida att den skulle släppas den 14 april. kan det stämma eller är det bara bull?
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
ingen vet när den kommer till sverie. Vill du tvunget ha en så importera och lås upp. Det har kommit ett program som låser upp den på 1 minut. Bara att plugga in i datorn.
jag har alltid rätt.
JonkaGOO P19 ja, det verka va det alternativet just nu. min far visste en snubbe som kunde fixa allt på den, så man vet aldrig. är så jääävla sugen!
JonkaGOO P19 en fråga bara.
har sett att det ligger upp en hel del ihpones på tradera nu. är det ett bra köp alternativ över eller är det bättre att importera?
Qlogmen P22 om du får en ny upplåst iPhone på tradera för 4000-4200 så är det värt det, annars är det överpris.
jag uppdaterade nyss till 1.1.3 och användes ziphone GIU, sweet!